Liikunta

Mä taas en esikoista oottaessakaan liikkunu juuri muuta kuin hyötykävelyä (ja sitäkään en jossain vaiheessa liikuntakiellon takia:rolleyes:
Painoa tuli 20kg mutta lähti itsestään 25kg imetyksen myötä herkuttelusta ja lähes päivittäisestä suklaan syönnistä huolimatta... Jotkut taas urheilee, syö terveellisesti ja silti kilot tiukassa. o_O Joten uskoisin että hormoneilla on niin suuri vaikutus tässä että aattelin yrittää olla stressaamatta tällä kertaa!

Maha alkanut kipeytyy ratsastamisen jälkeen ja huomaan jännittäväni itseäni ja hakevani tavallisuudesta poikkevia istunta-asentoja selässä. Onpas tylsää. Ellei pysty rentona istumaan niin eihän siitä mitään tule.

Maha alkanut kipeytyy ratsastamisen jälkeen ja huomaan jännittäväni itseäni ja hakevani tavallisuudesta poikkevia istunta-asentoja selässä. Onpas tylsää. Ellei pysty rentona istumaan niin eihän siitä mitään tule.
Oletko sie millä viikoilla menossa?

Mietin vaan että kuin pitkään sitä pystyy itse liikkuu ponin selässä..
Tuli ostettua uus 10krt kortti ja mietin pystyyköhän menee sen loppuun..
Eilisen tunnin jälkee eikä sinä aikana onneksi ollu mitään..

9+5 tänään mikä useimmilla vaikuta vielä mitenkään ratsastamiseen. Ehdit varmaan käydä vielä hyvin, tämä on harvinaista että näin aikaisin tulis jotain.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Kävelen, kotijoogaan ja teen lihaskuntoa kotona & salilla. Salilla myös juoksen matolla (vihaan talvilenkkeilyä etenkin kun juoksukunto on vielä heikko), mutta selvästi otan rennommin kuin ennen. Esimerkiks juostessa tarkkailen sykettä minuutin välein, ja kävelen väliin tarvittaessa. Tää huono olo kyllä tekee vaikeaksi, samoin kauhea huimaus jokaisen liikuntaotoksen jälkeen, mutta kunhan nyt edes 30 min viitenä päivänä viikossa jotakin tekisi. :/

Esikoisen raskauden aikana liikuin paljonkin, varsinkin alkuun. Loppuun asti kävin uimassa ja joogasin kotona, sitä ennen juoksemassa, salilla ja bodypumpissa. Nyt esikoinen on 11kk ja liikuntaa on mun elämässä lähes nollasaldo, hyötyliikuntaa lukuunottamatta. En ole saanut sitä ujutettua kesän jälkeen arkeen, ja koska oon palaamassa töihin helmikuussa, niin tuntuu ihan mahdottomalta yhtälöltä kun haluaisin esikoisen kanssakin viettää aikaa. Esikoisen nukkumaanmenon jälkeen ei ole vaihtoehto, koska menen itsekin silloin nukkumaan - tää väsymys on ihan jäätävää. Ja varmaan enemmän vaan sitten kun olen taas töissä. Täytyy koittaa saada vaunulenkit taas ohjelmaan, vauva vaan ei jaksa istua tuntikaupalla vaunuissa hereillä ja tarvin päiväuniajat omien asioiden ja kotihommien hoitamiseen.

Esikoisen raskauden aikana liikuin paljonkin, varsinkin alkuun. Loppuun asti kävin uimassa ja joogasin kotona, sitä ennen juoksemassa, salilla ja bodypumpissa. Nyt esikoinen on 11kk ja liikuntaa on mun elämässä lähes nollasaldo, hyötyliikuntaa lukuunottamatta. En ole saanut sitä ujutettua kesän jälkeen arkeen, ja koska oon palaamassa töihin helmikuussa, niin tuntuu ihan mahdottomalta yhtälöltä kun haluaisin esikoisen kanssakin viettää aikaa. Esikoisen nukkumaanmenon jälkeen ei ole vaihtoehto, koska menen itsekin silloin nukkumaan - tää väsymys on ihan jäätävää. Ja varmaan enemmän vaan sitten kun olen taas töissä. Täytyy koittaa saada vaunulenkit taas ohjelmaan, vauva vaan ei jaksa istua tuntikaupalla vaunuissa hereillä ja tarvin päiväuniajat omien asioiden ja kotihommien hoitamiseen.

Toi on kyllä niin totta että hankala motivoitua vaunulenkillekään kun ei tahdo "tuhlata" sitä päiväuniaikaa! Ikävä tulla lenkiltä kotiin kun kotihommat oottaa, itse ei ole saanu levätä ja lapsi herää heti sisälle tultaessa:rolleyes: Pitäis ehkä yrittää jotain kotijumppaa edes lapsen valvoessa ja leikkiessä....

Oon nyt lähes joka ilta käynyt kävelylenkeillä. Haluisin mennä myös salille mutta ollut taukoa niin en tiiä uskallanko :o ehkä jos menis tosi kevyesti tekemään joku päivä salille.

Treenin läpi puskettu.. kyllä tää vähän nihkeeltä tuntuu, suurimmaks osaksi koska joulukuussa oll treenimotivaatio kateissa, mutta myös koska tää väsymys ja ällötys vähän heikottaa.
Mä teen Kayla Itsinesin BBG ohjelmaa, joka perustuu enimmäkseen kehonpainolla tehtäviin circuit-treeneihin. Kyllä sykkeet nousi.. jossain vaiheessa on alettava vähän muuttamaan noita, ihan kaikkia vatsalihasliikkeitä ja esim punnerruksia kun ei toiselle kolmannekselle siirryttäessä enää suositella.

Olkaa varovaisia kun tuutte alas hevosen selästä. Mulla rupee jo kohtu tuntumaan sen verran hyvin, että kun kallistuu eteenpäin alastullessa niin satulan etukaari osuu just kohdun kohdalle eikä tunnu yhtään kivalle... pitää varmaan alkaa kohta tulla alas niin että jalka etukautta yli.

Nyt on ratsastus sujunut taas helpommin vaikken harjotusravia jaksakaan enää istua kuin hetken. Kohdun kasvukivut ilmeisesti oli vko 9 kiihtyneet. Ja sen näkee ☺ Koen myös alastulon vähän hankalana, hyvä idea nostaa jalka etukautta yli! Kävely ylämäissä on muuttunut tosi paljon yhtäkkiä raskaammaksi puuskutan kun juna. Nyt 10+4.

Tänään oikein hikilenkki tuolla myräkässä ja oi oi kun teki hyvää! Napit korville ja silmiä siristäen eteenpäin. Kylläpäs tuli hiki! Ja hyvä olo :)

Tilasin herotreenin valmennuksen raskaana oleville. Alkaa maanantaina, ajattelin sen ohjeiden mukaan alkaa treenaamaan jos tää flunssa hellittänyt maanantaihin mennessä. Vaikutti ihan hyvältä ohjeet.

Tilasin herotreenin valmennuksen raskaana oleville. Alkaa maanantaina, ajattelin sen ohjeiden mukaan alkaa treenaamaan jos tää flunssa hellittänyt maanantaihin mennessä. Vaikutti ihan hyvältä ohjeet.
Kerro sit kokemuksia :)

Tykkään liikkua ja olenkin liikkunut päivittäin hieman. Liikkuisin enemmänkin mutta hengästyminen on aikamoista.... :/ tuntuu että puolessa välissä matkaa voisi tukehtua ja pökertyä polulle :happy090.... Ehkä tää tästä helpottaa. Tuntuu tyhmälle kun väsyy niin vähästä

Mä käyn joogassa kerran viikossa ja salilla n. 4 kertaa viikossa. Yritän pitää tahdin yllä kaikesta väsymyksestä huolimatta (viimeksi nukahdin joogassa loppurentoutuksen aikana...) Huomaa kyllä että sydän lyö nopeampaa kun vähänkin liikkuu ja hengästyy paljon helpommin.

Mää oon kans huomannut, että nyt hengästyy paljon helpommin. Kun oon käynyt hiihtämässä niin puhalluttaa melkosesti :nailbiting: On silti ollut kiva huomata, että jaksaa silti liikkua kunhan saa vaan lähettyä!

Takaisin