Närästys, mikä avuksi kun rennie ei auta?

Tarza 79

Oman äänensä löytänyt
Hei, kärsin päivittäisistä närästys oireista varsinkin iltaisin. Eilen illalla\yöllä 4 tuntia. Mikä avuksi rennie ei enää auta.
 
Eikös Gaviscon ole myös paljon käytetty närästykseen raskauden aikana?
Kysyisin apteekista tai neuvolasta neuvoja?

Itse huomannut että iltasyömisellä voi paljon vaikuttaa tähän. Jos ei pariintuntiin ennen nukkumista syö mitään-korkeintaan puuroa tms supervatsaystävällistä-niin menee närästämättä yö. Mutta ei se toki niin yksinkert kaikilla ole! Varsinkaan jos päivälläkin närästää..
 
Ennen ruokaa syöty rennie saattaa auttaa paremminkuin jo sillonku oireet on alkanu.
 
Mulla ei oo auttanut kans mikään närästyslääke :grumpy: tää flunssa pahentanut tätä vaivaa. Vauva oleskelee niin ylhäällä, että luulen, että on vaan niin kova paine mahalaukussa, että väkisin puskee takasin ruokatorveen. Galieve tabletteina on ollu mulle se pisimpään auttanut.
 
Mulla auttoi omeprazol. Mulla syömiset tai juomiset ei vaikuta närästykseen, kokeiltu on. Ja on närästänyt lähes koko raskausajan, normaalisti ei ikinä.
 
Ja on närästänyt lähes koko raskausajan, normaalisti ei ikinä.
Tää on kyllä tosi yksilöllistä! Mulla yksi raskaus alkoi närästysoireilla ja sitä jatkui kokomatkan loppuun asti lievänä. Nyt taas ei mitään merkkejä tuosta vaivasta(ellen satu tosiaan syömään jotain hirmu rasvaista illalla). On kyllä ilkeä vaiva tuokin!
 
Mulla on auttanut gaviscon ruuan päälle otettuna/yöksi. Sehän ei sitten enää auta jos sen ottamisen jälkeen syö jotakin, sen virheen tein esikoisen raskausaikana kun en asiasta tiennyt. Mulla siis myös närästäny molemmat raskaudet, mutta nyt on pysynyt tosi hyvin kurissa tuolla gavisconilla. Pahalle se maistuu kyllä :wtf: ja mulla jostain syystä puuro närästää ihan kauheesti, vaikka luulis että on tosi vatsaystävällistä??o_O Omena on toinen. Hedelmiä oon muuten syönyt iltaisin eikä niistä oo pahoja oireita yleensä tullut (hedelmäsalaatti on nyt yks lemppareista :p)
 
Takaisin
Top