La marraskuu 2016

Mä just pari päivää sitten (tänään siis rv36+3) mittasin vatsan ympäryksen ja se oli 109cm. Mä oon oikeasti luullut, että mun maha on tooooosi iso mutta ei se nyt vissiin sen isompi ole kuin muillakaan :)

Ei tuota seksiä täälläkään ole yhtään liikaa. Alakerta on kyllä niiiiin kuiva. Esikoisen odotuksessa ei ollut tätä ongelmaa.

Voi hyvän tähen, miten voi olla kovat liitoskivut! Ei ole kävely ikinä tehnyt näin kipeetä. Tuntuu, että luut hankaavat toisiaan vasten ja hermo on siellä luiden välissä :confused: Saatoin olla hieman huvittava näky koiria "lenkkeilyttäessä"..

En ole kyllä ikinä voinut kuvitella, miten kova paikka voi olla jättää lapsi ensi kertaa yökylään. Sinne se 1,5 v äitin kulta jäi mummolaan :crybaby2Ja meikäläinen itkee tihrusti koko automatkan kotiin. Saa nähä miten uni tulee. On ihan liian hiljainen tämä torppa :wideyed:

Rv 33+5

Muruliini mäkään en saanu hyvin unta viikonloppuna kun tyttö oli ekaa kertaa yökylässä. Tuntui etten saa millään nukuttua kun puuttui tytön tuhina. Mutta kyllä se uni jossakin vaiheessa tuli, toivottavasti säkin saat nukuttua. :goodnight

Mulle muuten tuli eilen se Liberolappu kotiin, että saan hakea laukun. Liityin kerhoon vasta silloin, kun täällä oli viimeksi puhe siitä Liberolaukusta. :)

Hitto, kiusallaan otin ja tilasin itelleni neljät kengät himaan sovitukseen - kaupassa kykkiessä ja kumarrellessa tulee ährättyä oksennus suussa, joten sovittelen sit mieluummin kotona rauhassa. Samaan tilaukseen ymppäsin myös vielä yhdet mammalegginssit (pitkät kalsarit :hilarious:) ja mustat jegginssit, kun mies sivulauseessa totesi, että kun mun vointi on näinkin hyvä, niin ihan varmasti menee pari viikkoa yliajalle. En suostu. :arghh:

Ajattelin siis, että kun vielä ostan parit äitiysvaatteet, niin synnytys käynnistyy ihan varmasti ensi viikolla kuin itsestään - sunnuntainahan täällä oltais täysiaikaisia.

Miehen mielestä oli myös ehkä maailman hauskin asia, kun sanoin etten haluais, että raskaus ihan hirveästi menisi yliajalle.. haluaa kuulema ehdottomasti olla kuuntelemassa mun kiukuttelut ja jalan poljennat lääkärille sillä hetkellä, kun on eka yliaikaisneuvola.. ei paljon naurattanut. :shifty:

Mutta hyvä, että muidenkin miehet vinoilee foorumista, meillä on nimittäin ihan yleinen toteamus, jos kysyn "tarvitaanko me tällainen" tai "oliskohan syytä varautua", että "taasko te olette siellä foorumilla niiden muiden äitylien (jotka kuulema pukeutuu vaan paituleihin..) keksineey jotain ihme kotkotuksia/rahanmenoa/syyttelyä miesten päiden menoksi?".. en ymmärrä yhtään, mistä tuo kakslahkeinen puhuu. :rolleyes:

Huomasin muuten, kun metsästin sitä vattuteetä, että Puccalla olisi ollut jotain sellaista teetä, joka tasapainottaa mielialanvaihteluita ja rauhoittaa naisellisista vaivoista johtuvaa äkäisyyttä yms.. oliskohan jonkun ollut syytä suositella sitä jo ekassa neuvolassa?! Oltais tässäkin perheessä päästy PALJON helpommalla.. :sorry:

Täällä itellä pituutta 176 ja mahan aamumitta 99cm. Turvotusta alkaa kertyä, aamuisin ihan puutuneet kädet ja joinakin iltoina ihan mahdottomat pöhösääret. Aamupaino on +12-13kg lähtötilanteeseen. Pitää hakea lentosukkia Hullareilta tänään!!
35+0 POKS

Nuunuäippä! Täälä yks kohtalontoveri :sad001
Tosi masentavaa, kun mies kanssa hyppii paljon ulkona, tai nyt lokakuun on vähentäny menoja, kun ei tiedä koska syntyy..
Meille molemmille tä on ensimmäinen ja tuntuu kanssa että odotan yksin.. voi laskea molempien käsien sormilla montako kertaa on mun mahaan koskenut.. Itse aina otan miehen käden ja laitan vatsalle, kun tuntui liikettä. Mutta enää en edes viitsi. Tunnen olon välillä todella yksinäiseksi kaikkien oireiden ja tuntemusten kanssa. Eikä meillä halata, pussata tai saatika sanota että rakastaa ja itse siitä pitäisin, mutta kun AINA pitää tehdä aloite, niin sen takia sekin on jäänyt :sad001 toivon jos vaikka hellyydenosoitukset muuttuu kun lapsi on maailmassa.. :sorry:

36+6

No pitihän se itsekin mitata masun ympärys ja aamulla se oli 112 cm. En tiä onko se iso vai tosi iso mutta aivan hyvin vielä onnistuu sukkien jalkaan laitto yms kumartelut :grin

Rv 37+3

Mullakin mahan ympärys 112 cm, raskausviikkoja jotain päälle 33. Onneksi tohon alas tulee se tickeri, kun muuten pysyisi laskuissa. Oma pituus 175 cm. Olen kans pitänyt mahaani aivan valtavana, mut vissiin aika normi vaikka viikkoja ei olekaan kasassa vielä niin paljoa kuin monilla saman ympärysmitan omaavilla.

Ihanaa, viime yönä tuli ekaa kertaa nukuttua niin, et nenä ei mennyt tukkoon. Olipas autuasta. Mä en pysty nenäsumutteita käyttämään, kun limakalvot muutenkin tosi herkät, etenkin talven tullen ja tulee tosi herkästi verta ja nenäsumutteet vaan pahentaa sitä. Joten nenäkannua olen vaan käyttänyt. Esikoista odottaessa (la helmikuussa) mulla tuli tosi herkästi verta nenästä talvella. Saatoin aamulla herätä siihen, et oli verilammikko tyynyllä. Nyt ei onneksi vielä tota vaivaa ja ei onneksi ehdi alkamaan se kuiva pakkastalvikaan ainakaan kunnolla, joka pahentaa vaivaa.

Aika monilla tuntuu olevan samanmoinen flunssa meneillään, kun just kova lentsu ja nenä tukossa. Mulla tää flunssa alkoi kurkkukivulla, joka helpottui aika pian, mut sit tuli tää nuha ja tukkoisuus, jota kestänyt jo lähes pari viikkoa. Jospa tämä tästä pikku hiljaa.

Mullakin on hävinnyt kaikki peukutukset yms. tosta ja on vaan perustykkäysvaihtoehto. Ihan tylsä.

Muoks. Tänään tuli postissa Liberolaukkulappu, täytynee käydä hakemassa jossain välissä. :)

Muokattu viimeksi:
Laitanpa samat vielä tännekin, mitä tonne salaiselle puolellekin: synnytystapa-arviossa käyty ja 100% varma tyttö siellä oli raivotarjonnassa ja naama lytyssä seinämää vasten. Valtakunnassa kaikki loistavasti ja annettiin lupa syntyä. Tietääkö joku mitä tarkoittaa, kun neuvolakorttiin kohdunsuun "auki" kohtaan on kirjoitettu joko uss tai nss? Tai voihan nuo s:t olla vitosiakin, tai epäselvästi kirjoitettu u vois olla myös k..
Ääh...
Noh, painoarvio 2734g ja vartaloltaan siro. Hyvin pitäisi mahtua tulemaan ulos. Sisätutkimus koski aika paljon, mietinkin, että miten mukavaa kun tuo jo koskee....

Mileim rv 36+3

Mulla mahanympärys 113cm. Mulla on sellainenkin pesänrakennusvimma täällä meneillään, että mieskin pyöritteli päätään kun kerroin eilen siivonneeni 2 eteisen kaappia. :grin Eilen tuli paljon kotona puuhailtua ja se kostautui illalla ja yöllä. Niiiin kipeet paikat oli ja on vieläkin! Yöllä heräilin koko ajan kun kolotti johonkin tai siihen kun tyttö yski. Taas tekisi mieli siivoilla tai järjestellä, mutta pakko ottaa tänään vähän rauhallisemmin.

Mua kyllä huvittaa laittaa paikat järjestykseen, mutta nuo kaikki vauvajutut... Hitaasti edistyy ne. Esim. tuplarattaiden kankaat olisi pakko pestä ja vauvanvaatteet katsoa läpi jne. :arghh: Sentään oon saanut turvakaukalon päälliset pestyä!

36+0

Laitanpa samat vielä tännekin, mitä tonne salaiselle puolellekin: synnytystapa-arviossa käyty ja 100% varma tyttö siellä oli raivotarjonnassa ja naama lytyssä seinämää vasten. Valtakunnassa kaikki loistavasti ja annettiin lupa syntyä. Tietääkö joku mitä tarkoittaa, kun neuvolakorttiin kohdunsuun "auki" kohtaan on kirjoitettu joko uss tai nss? Tai voihan nuo s:t olla vitosiakin, tai epäselvästi kirjoitettu u vois olla myös k..
Ääh...
Noh, painoarvio 2734g ja vartaloltaan siro. Hyvin pitäisi mahtua tulemaan ulos. Sisätutkimus koski aika paljon, mietinkin, että miten mukavaa kun tuo jo koskee....

Mileim rv 36+3

Ymmärtäisin et uss eli ulkosuu auki..kun mulla on ulkosuu auki kans..en vaan jaksa omaa neuvolakorttia kaivaa nyt et miten mulla merkitty..joo eipä ne 35 viikon jälkeen enään yritä estellä jos lapsi päättää tulla ulos...

Kuinka moni keskustelee salaisessa ryhmässä? Miten se poikkeaa esim tästä ryhmästä? :D

Kuinka moni keskustelee salaisessa ryhmässä? Miten se poikkeaa esim tästä ryhmästä? :D

Siellä varmaan vähän enemmän uskaltaa yksityisempiäkin asioita kertoa, kun ei ihan koko nettikansa pääse lukemaan :) ja ite ainakin enemmän jaan sinne itestäni just asioita, ja vauvastakin varmasti enemmän sille puolelle kun julkiselle. Täältä kun pääsee ihan kuka vaan lueskelemaan. :P

Mun mahanympärys on 126cm. En ole tästä yhtää huolissani sillä mun lähtömittakin oli huomattavasti suurempi ku mitä teillä on nyt näi lopussa :D
Mä tulin eile facekaapista ulos,äitiysloman alkamisen kunniaks. Ihmiset oli iha ihmeissään et mitä ihmettä,ja osa jopa kyseli et kui oon pystyny olee näi pitkää hiljaa :D

Tänää mennään lounastreffeille rakkaan kanssa. Onha tässä jo viime kerrasta aikaa ku on ulkona käyty syömäs :) parempi mennä nyt ku ei tiiä et millo pieni putkahtaa maailmaan.
Rv 35+0

Täällä kans yksi kohtalotoveri, kun kyseessä miehen koskettelu. Seksin osalta melkoista vuoristorataa kun välillä on aktiivista ja välillä hiljaisempaa, pitkälti omasta aktiivisuudestani homma kiinni. En saa kuulla olevani kaunis, rakas tai paljon muutakaan. Viikonloppuna tapahtui kokonaiset toinen kerta kun mies omatoimisesti koski raskausvatsaani. On mies ny vähä skarpannut tuon koskettelun ja pusuttelun suhteen, kun olen alkanut käymään neuvolapsykologilla. Vissiin vähä herätellyt jotenkin... Aiheesta löytyy lisää nillitystä marraskuisten Parisuhde-ketjusta. :)

Eilen illalla miehelle sanoin että 4 viikkoa ja sitten vauva lasketaan jo täysiaikaiseksi eikä ole väliä vaikka maailmaan tulisikin. Tänään sitten heräsin jostain sumusta ja tajusin, että tässä oikeasti odotetaan vauvaa ja se voi saapua hetkenä minä hyvänsä. Vauvan tarvikkeet on tullut hankittua ja laitettua ihan horroksessa ilman sen suurempia odotuksia ja täpinöitä. Olen niin elänyt sellaisessa kuplassa, kun miehen käytöksen vuoksi ja yksinäisyyden tunteen takia olen vain itkenyt suurimman osan raskautta enkä ole jaksanut intoilla odotusta. Mikähän tämä myöhäisherännäisyys nyt oikein on?

Muoks. itekin elän yhtä facekaapissa. Ei vain ole ollut tarvetta tulla ulos sieltä kaapista. Kai mää sit joskus syntymän jälkeen... :D

Mä en oo tullu facekaapista ulos. Enkä tiiä tuunko. Oon myös kovin miettinyt onko moraalisesti oikein julkaista lapsesta kuvia facessa syntyn jälkeen, kun hän ei pääse itse vaikuttamaan internet jalanjälkeensä.

Mulla on ainenki semmonen ajatus et kasvokuvia en meidän pienestä tahdo faceen laittaa. Face on kuitenki 'ei niin yksityinen'.. mua ainenki ärsyttää suunnattomasti tuntemattomat ihmiset,joiden vauvakuvia levähtää vähä väliä mun seinälle(kavereiden kavereita,joiden kuviin mun kaverit kommentoi ja reagoi..) veikkaan et jos johonki laitan kuvia ni ehkä yksityiseen blogiin.. tai sit en laita mihinkään..

Mäkin elän vielä facekaapissa ja nyt kun näin pitkällä ni eipä ole tarvetta vielä tulla uloskaan, muuta kuin sitten yhdessä vauvan kanssa. :grin Tietty perhe ja läheisimmät ystävät tietää. Osa tietää, kun samoihin vauva-aiheisiin ryhmiin olen liittynyt. Mä en ole niin tarkka noitten kuvien kanssa, kuitenkin aika vähän kuvia lapsista sinne laittelen ja ne näkyy vaan kavereille, joiden kuitenkin uskon olevan luotettavia tyyppejä. Jotenkin tuntuu utopistiselta, et jos nyt joku tietomurto tehtäis ja kuvat ois vapaata riistaa, et kukaan niillä mitään tekisi, kun ei mitään ihmeellisiä kuvia ole. Mua ei myöskään häiritse muiden vauva-lapsikuvat. Tai no, jos niitä nyt tulee jatkuvalla syötöllä niin ehkä sitten, näitäkin on.

Juu, ei oo somessa vauvasta kerrottu. Muutenkaan en ole kertonut kuin muutamille ystäville. Ne tietää, jotka käy meillä, tai joiden luona on itse käyty... muuten en halua oikeastaan edes puhua koko raskaudesta kellekään. Oon varmaan tosi outo, kun ei kiinnosta kuuluttaa koko maailmalle... mutta jotenkin tämä on niin henkilökohtainen asia, enkä kaipaa ketään kyselemään, ihmettelemään ja kommentoimaan.

Meillä on maha saanut olla miehen toimesta rauhassa.Muutaman kerran kokeillu,kun vauva liikkuu.Ultrassa kerrottiin pojan olevan tulossa,mutta mies ei kuulemma ollut kuullutkaan koko asiasta,vaikka istui vieressä.Niin mieletön ikävä ja kaipuu halauksia ja hellyyttä.Edes kerran sanoisi kauniiksi ja selvinpäin rakastavansa.Luojan kiitos on isommat lapset ja rakas ystävä,jotka halaavat ja odottavat tulokasta yhtä suurella innolla kuin minä.Toivon,että vauvan syntymä herättäisi..Nyt kun asioista yrittää puhua niin mies heittäytyy marttyyriksi.

Takaisin