Ruth, kuulostaa niiiiin tutulta!
Naiset vs miehet...taas...

Ja toi kumartelu ei ole todellakaan minunkaan juttu ollenkaan.
Mm tiskikoneen tyhjennys ja täyttö jää väkisinkin nyt muille.
Mutta sen tosiasian hyväksyminen, että mies ei vaan ole kuin nainen, ja se kaikelta kaaokselta silmien sulkeminen ja oman ajattelu- ja toimintatavan muuttaminen, ei todellakaan ole helppoa sekään..."laputtaa silmiään" ja touhuta itsekin vaan pikku hiljaa.
Se itse onnellisuus tulee kuitenkin ihan muista asioista, kuin siitä, että onko se koti nyt aina niin siisti vai ei.
On se vaan pakko antaa vähän periksi...
Mutta se me ollaan onneksi nyt sovittu meidän perheessä, että jokainen siivoaa kuitenkin aina omat jälkensä/sotkunsa ja jokaisella on ne omat jobinsa myös kotitöissä.
Ja etenkin lauantaisin.
Sillä silloin on KAIKILLA meillä, eli myös mun miehellä, siivouspäivä!

Ja sinä päivänä en sitte saa kuulemma myöskään synnyttää...
Koska ensin siivotaan!

Sanoo joku, kuka käyttää mun omia sanoja minua vastaan. Kuka lie?

Mutta lauantai on muutenkin meillä semmonen koko perheen "special-päivä"...
Ja aika hyvin on toiminutkin.

Ja siihen pyritään myös, että meillä ei huudeta, eikä valiteta/nalkuteta/mollata...vaan keskustellaan.
Mutta kyllä minä miehelle laitan esim sen tyhjän maitotölkin/wc paperihylsyn/saunalta juomapullot tai tölkit/likaset sukat olkkarin lattialta/ne likaset kahvikupit/levitetyt mainokset keittiön pöydältä jne jne käteen, ja...en sano mitään. Ja tietää kyllä mitä niille täytyy tehdä. Ja lapset taas kutsun takaisin "rikospaikalle" ja osoitan sormella syyllisen jättämää jälkeä/sotkua ja sekin homma hoituu. Hymy huulilla ja hirveesti selityksiä, että miksi näin kävi...mutta ilman riitaa sekin. *tykkään
Ja kovasti toi miehenikin väittää, että ei tää tunnu ollenkaan niin pahalta, kuin se jatkuva nalkuttaminen ja mollaaminen. Niin kuin hän asian kokee...
Kun ei se kuitenkaan tahallaan niitä asioita tee, tai jätä tekemättä. Ja on kuulemma mukavampi tehdäkin, kun ei aina jostain tule sanomista.
Ja tykkää myös siitä, kun pääsee joskus itekin sanomaan...

Mutta tehköön vaan kaikki omalla tavallaan.
Ja...kyllähän toi tekee paljonkin juttuja, kun oikein nätisti pyydän.
Mutta...omalla ajallaan??
Hmmm.......
Mikähän siihenkin vielä auttais??

Ideoita??