La marraskuu 2016

Kuher, tsemppiä sinne!!
Multa otettiin kans pissatulehduskokeet ja maanantaina otetaan vielä se klamydia varmuuden vuoksi, ettei vaan ole suppareita aiheuttamassa. Mulla ei ole koskaan ollut virtsatietulehdusta.
ErykahB, apua miten reipas voitkaan olla!! Mulla on 1,2 km maksimi :)

Alustava pissanäyte oli ok :o viljelyvastausta ei vielä ollut... Eli ei ilmeisesti oo ainakaan pissatulehdus mikä näitä supistuksia aiheuttaa... Alapää on jo monta päivää tuntunu semmoselta oudolta, niinku turvonneelta ja just kun yrittää muka kokeilla jotain kohdunnipukkaa ni on selvästi sormituntumalla koko paikka ihan turpea, onko muilla tällasta? Ja mitään nipukkaa en kyllä tunne, ainakaan sellaista kovaa niinkuin joskus aijemmin tuntenut. Nyt tosiaan onneks supistelu rauhoittunut ainakin toistaiseksi...

Jeanney 32+1

Eli tilannepäivitystä..
Torstai aamuna paine lähti räjähdysmäiseen nousuun sairaalassa Jyväskylässä.
Lääkäri tutki mut ja totesi että otetaan saliin, ei saa syödä ja verenpainelääke suoraan suoneen. Olin et what nytkö synnytän kuitenkin..
Miehen paikalle tuloa käytiin kysymässä monesti kun makasin salissa letkuissa.. Sitten kun mies saapui niin lääkäri selitti että ollaan elimistölle kriittisessä tilassa ja kun painetta saadaan vähän balanssiin niin viedään kiireellisenä Kuopioon leikattavaksi. Pillit vaan huusi kun lanssi lähti.. Mies oli ihan kauhuissaan kun sai tilanne infon suoraan lääkäriltä..
Nyt ollaan siis täällä mutta edelleen yhtenä kappaleena.. Lähellä oli että torstai-perjantai välisenä yönä olis pitäny tehdä hätäsektio mutta siltä nyt vielä säästyttiin. Nyt seurataan päivä kerrallaan. Mutta synnytyspaikka vaihtuu tänne Kuopioon vaikka syntyiskin vk 32 jälkeen joka täällä rajana..

Toukkis30 Rv. 30 + 4.

Paljon voimia täältäki toukkis ja kuher! <3

Mä huomaan et stressitaso itellä laskenu nyt ku sai sen sairasloman äitiysloman alkuun ja supistuksiaki tulee vähemmän :)
Eilen käytiin kattoo autoo ja se pitäis saada viimestään maanantaina kun vielä vaihdetaan cd-soitin, nyt pääsee sitte onneks liikkumaan enemmän ku toi pyöräily on tosiaan jo aika raskasta ja hankalaa :/

Voi että, kauhea lukea joidenkin edesottamuksia. :( Niin se raskaus vaan on jokaisella aivan erilainen ja uniikki.

Itsellä olo on mainio, mitä nyt yöllä herään 2h välein pissalle ja 12h yövuorot (60h työviikot) meinaa väsyttää, kun ei pysty enää nukkumaan kunnolla. Päivittäin tulee koiran kanssa käveltyä 5-15km ja ainoastaan nopeus on hidastunut reippaasti aiemmasta. Eilenkin koin jotenkin huonoa omaatuntoa hyvästä voinnista kun täällä luin miten teillä joillakin on jo kaikenlaista ilmennyt. :/ Mutta toisaalta, sitäkin väistämättä mietin että voiko kaikki muka mennä loppuun asti näin hyvin? Nään unia että synnytän kuolleen vauvan. :(

Tsemppiä ja voimia kauheesti nyt kaikille, joilla siihen vähänkään tarvetta! Niin on näköjään kaikilla erilaista tämä odotus. Toivotaan, että päästään kaikki nyt kuitenkin vielä pidemmälle raskauksissamme ja vauvat saavat kasvaa ja vahvistua.

Jaksamisia!

Mä oon yskinyt nyt pari päivää 24/7 todella rajusti. Viime yönä mahaa repäisi niin kovasti että kipu jäi pitkäksi aikaa. Muutenkin tuntuu että vatsa on nyt jatkuvasti kivikova ja kipeä. Tää yskiminen ottaa niin pahasti lihaksiin. Voiko tämä aiheuttaa vauvalle jotakin?

No hui mitä tilanteita. Tsemppiä kovasti kaikille.
On hätäisiä marrasvauvoja.

Mie oon iloinen kun jaksoin ja pystyin tänään vähän aikaa lasten kanssa potkimaan ja heittämään palloa.
Häpyluut? Ja nivuset on kipeet ollu muutaman päivän. Ja alaselkä. Loppuajan vaivoja kaiketi.

Mutta siitä piti kirjoittaa mitä ei pitäisi huolehtia eikä ajatella.
Siis kun kävin istukan paikan vuoksi ultrassa. Niin lääkäri sanoi että samalla tutkii vauvan pään jossa on havaittu rakenne ultrassa kysta.
Mulla ei ollut mitään tietoa asiasta. Ei puhunut rakenne ultrassa mitään. Noh, lääkäri kuitenkin painotti että ei ole vaarallinen ja yleensä pienenee ja häviää itsestään. Kontrolli siitä + istukasta muutaman viikon päästä.
Mutta tietysti mulla ajatus nyt harhailee siihen kystaan. En ole uskaltanut googlettaa. Sen verran tiedän et mulla oli kakkosta odottaessa kohdussa kysta joka hävisi sitten synnytyksen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Jaksamisia!

Mä oon yskinyt nyt pari päivää 24/7 todella rajusti. Viime yönä mahaa repäisi niin kovasti että kipu jäi pitkäksi aikaa. Muutenkin tuntuu että vatsa on nyt jatkuvasti kivikova ja kipeä. Tää yskiminen ottaa niin pahasti lihaksiin. Voiko tämä aiheuttaa vauvalle jotakin?
Minäkin yskin kaksi viikkoa putkeen tosi kovasti. Yskäkohtauksen tullessa tuntui,että ei saa happea. Nyt vihdoin helpottanut. Ei minulle ainakaan mitään isompaa haittaa tullut,vatsa vain vähän hellänä.
ellami,häpyluu on täälläkin nyt vaivannut kohta viikon. Liikkeelle lähtö sattuu hulluna ja tuntuu että koko häpyluu halkeaa :o venyttely vähän auttaa,mutta silti tosi kovat kivut.
Ja tsemppiä kaikille joilla on tukalat paikat,toivotaan että kaikkien pienet jaksaa pysyä kyydissä kasvamassa vielä monta viikkoa. 32+5

Eli tilannepäivitystä..
Torstai aamuna paine lähti räjähdysmäiseen nousuun sairaalassa Jyväskylässä.
Lääkäri tutki mut ja totesi että otetaan saliin, ei saa syödä ja verenpainelääke suoraan suoneen. Olin et what nytkö synnytän kuitenkin..
Miehen paikalle tuloa käytiin kysymässä monesti kun makasin salissa letkuissa.. Sitten kun mies saapui niin lääkäri selitti että ollaan elimistölle kriittisessä tilassa ja kun painetta saadaan vähän balanssiin niin viedään kiireellisenä Kuopioon leikattavaksi. Pillit vaan huusi kun lanssi lähti.. Mies oli ihan kauhuissaan kun sai tilanne infon suoraan lääkäriltä..
Nyt ollaan siis täällä mutta edelleen yhtenä kappaleena.. Lähellä oli että torstai-perjantai välisenä yönä olis pitäny tehdä hätäsektio mutta siltä nyt vielä säästyttiin. Nyt seurataan päivä kerrallaan. Mutta synnytyspaikka vaihtuu tänne Kuopioon vaikka syntyiskin vk 32 jälkeen joka täällä rajana..

Toukkis30 Rv. 30 + 4.

En yhtään vähättele muita sairaaloita mutta KYSissä oot kyllä hyvissä käsissä ja jos pieni syntyisikin niin siellä on kyllä täydet valmiudet keskosen tehohoitoon!

Meillä on kans ollut vähän jännitystä. To-pe välisenä yönä heräsin tiukkoihin supistuksiin mitä tuli 2-5 min välein. Lähdin heti synnärille ja siellä sain supistuksenestolääkettä ja kortisonipiikit. Kohdunkaulan tilanne onneksi vielä tosi hyvä ja supistukset hellittivät noilla lääkkeillä ja pääsinkin jo eilen kotiin. Nyt nappailen noita supistuksenestojuttuja joka päivä aina sektioon asti (beibi perätilassa ja kaksi aikaisempaa myös sektiolla), joka toivottavasti olisi kuitenkin lokakuun puolella.

Mieltä painaa myös se että vauva oli kasvanut hieman alakäyrillä, vastasin viikko puolitoista vähemmän, ja noi kaksi muuta muksua kun on aina huidellut pituuskäyrien ylärajoilla... toivottavasti kaikki on kunnossa!!!

Stressiä lisää vielä se että nyt ollaan loppuaika levossa ja remontti seisoo (remppa kun oli täysin mun hommaa). Täytyy kai alkaa totuuttelemaan ajatukseen että remppa valmistuu sitten vauva sylissä sit joskus joulun tietämillä kun ollaan toivuttu...

Rv 32+0

Voi että, kylläpä olisi uskomattoman monella marrasvauvalla kiire jo syntyä! Tsemppiä kovasti teille kaikille, joilla huolta riittää! :Heartred

Mammu, aivan varmasti remppa valmistuu sitten vauvan syntymänkin jälkeen. Toivottavasti pystyt olemaan liikaa sitä stressaamatta.

Mulle pyöräily on vielä oiva liikkumismuoto. Kävely on hidasta. Tänään pyöräilin n. 8 km lenkin 2-vuotias kyydissä. Ylämäet kyllä alkoi jo supistamaan.

Rv 31+2

Voi että,voimia kaikille viimeisille viikoille.
Täälläkin supistuksia huolestumiseen asti.
Lääkärissä käyty.Kohdunkaula kiinni mutta pehmennyt.Lepoa ja työt vähensin minimiin.
Jonkin verran pelottaa mutta stressi ei kyllä tilannetta yhtään auta.
Lepoa vaan. Neljäs tulossa, kroppa ei ole enää entisensä. .
30+1

Tänään on kyllä menty vähän puujaloin... että ei tässä nyt ehkä joka päivä painella 12km lenkkejä. Mutta oltiin siis eilen Kissojen Yössä Korkeasaaressa ja auto piti jo jättää 2km päähän ja sit mitä nyt tuli siellä muuten käveltyä ja aikaisemmin päivällä hain ton meidän kolmosen kerhosta, mikä on se 4km.

Nyt oon vaan pessy pyykkiä ja lasagnen tein ja appi toi puolukoita 5kg niin ne keittelen hilloksi. Illalla saunaan ja sit vaan aikasin unille. Jäi viikolla vähän unet vähiin, niin täytyy nyt vähän tasata.

Mun kaveri sai eilen vauvan. Meni reilusti yli viikon yli lasketun ja käytti kaikki mahdolliset konstit että olis aiemmin synnytys alkanut. Kävi synnytysjoogassa, akupunktiossa, joi jotain synnytysteetä jne. Totesi, että humpuukia on. Kolmas lapsi ja kaikki menneet yli lasketun, eli ei ne kaikille toimi.

Mä en oo koskaan ite noihin uskonut, mun kroppa on semmonen, että tykkää hautoa loppuun asti ja vaikka se kuinka on raskasta niiden viimeisten viikkojen aikana, niin ei auta kuin kestää. Siinäkin mielessä jokainen kroppa on erilainen, toisilla noi vippaskonstit varmaan vaikuttaa herkästikin, toisilla ei mitään vaikutusta.

Löysin muuten semmosen lisätiedon harjoitussupistuksista, että noin yleisesti niistä ei ole vaaraa. Mutta jos niitä tulee enemmän kuin 6kpl tunnin aikana ja ne aiheuttaa kipua, pitää aina mennä näytille. Mulla on ollut kyllä ihan niitä kivuttomia, ikävältähän ne tuntuu ja tukalalta, mutta toistaiseksi ei satu.

Kumartelu ja kyykkiminen on alkaneet tuntumaan pahalta. En jotenkin pääse hyvään asentoon ja tuntuu, että ilmat puristuu ulos keuhkoista. Onko teillä muilla tommosta tunnetta?

Täältä tsemppiä kaikille joilla ikävä tilanne päällä.

Itelläni lenssu pyörsi pois aika nopeesti sitten ja kävin torstaina antamas näytteen labraan ku harjoitussupistuksia tuli normaalia enemmän ja valkovuoto muuttui vaaleanruskeaksi. Emätintulehduksen alkuhan sieltä löytyi ja sain antibiootit.

Muutoin olo on ollut ihan hyvä ja meno on ihan ketterää vielä. Pitkiä matkoja en supistusten vuoksi pääse kävelemään, mutta pyörällä on matkat taittuneet. Yöt menee välillä lonkka- ja selkäsäryissä kärvistellen, mutta aamuisin onneksi aina parempi.
Olen tähän asti huokaissut helpotuksesta vaivojeni kanssa, kun esikon odotuksessa joutui kyllä kärsimään kaikkea mahdollista vaivaa laidasta laitaan (myrkytysoireita, kovia migreenejä, kipuja, jne.)

Maatuska 28+4

Alustava pissanäyte oli ok :o viljelyvastausta ei vielä ollut... Eli ei ilmeisesti oo ainakaan pissatulehdus mikä näitä supistuksia aiheuttaa... Alapää on jo monta päivää tuntunu semmoselta oudolta, niinku turvonneelta ja just kun yrittää muka kokeilla jotain kohdunnipukkaa ni on selvästi sormituntumalla koko paikka ihan turpea, onko muilla tällasta? Ja mitään nipukkaa en kyllä tunne, ainakaan sellaista kovaa niinkuin joskus aijemmin tuntenut. Nyt tosiaan onneks supistelu rauhoittunut ainakin toistaiseksi...

Jeanney 32+1

Mulla sama tunne , huomasin ennen sitä yksityistä gyneä ja selitys löyty siitä että paikat pehmenneet ..

Siksi nyt saikulla.

Hitsi , kylläpä täällä kaikilla nyt sattuu ja tapahtuu ! Voimia kaikille !!
Ja te kellä olo hyvä , nauttikaa ja ottakaa siitä kaikki irti! :)

Lakritsi 28+ 3

Tsemppiä kaikille teille joilla huolta raskauden kanssa.

En ole nyt pitkään aikaan kirjoitellut, käynyt kyllä lukemassa välillä. Nyt piti kuitenkin aktivoitua kun luin teidän kokemuksista sairaalassa olosta.

Itsekin olen to asti ollut täällä osastolla ja saanut kortisonit. Syynä jo rv.25 alkaneet virtausongelmat eli napanuorassa ajoittain blokki ja muissakin virtauksissa häikkää. Syynä istukan vajaatoiminta. Olen osastolla niin kauan ennen kuin vauva syntyy. Synnytystapa on sektio ja pyrkimys päästä ensi viikkoon jotta kortisonit ehtii hyvin vaikuttaa.

Piiu87 rv 32+2

Takaisin