Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hienosti on kasvanut teillä vauveli. Paljonko sulla oli nyt viikkoja? Mulla oli sillon tasan 28+0 ja painoarvio 1020g. Seuraava on kahdenviikon kuluttua 32+0 viikoilla. En tiedä seuraako miten tiheästi loppuraskauden tuota vauvan kasvua. Nyt mentiin alakäyrillä,mutta ei kuulema vielä huolta. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka..Toisen napavaltimon puuttumisen takia on nyt käyty kasvukontrolliultrassa. Siellä näkyi arviolta 1,458 kg vilkkaasti liikkuva vauva, joka kasvaa hyvin käyrillä. Pienen reiän sydämestä lääkäri löysi (samanlainen kuin esikoisella, pitäisi sulkeutua itsekseen), joten sen vuoksi vielä perinnöllisyyspuolelle sairaalaan lähete. Ihana lääkäri antoi kännykkänumeron, jotta voin sen jälkeen laittaa hänelle viestiä ja varataan sitten vielä yksi kontrolliultra myöhemmäksi. Kun lähete pelkopolille ja synnytystapa-arvioonkin on vetämässä, niin kyllähän tässä saa tutkimuksissa rampata. Mutta parempi tietysti kun huolehditaan.
Mulla menee kyllä Emmerdalen kattominen nyt niin tunteisiin, ihanku ite asuisin siellä kylässä! Huhhuh..
Viime yönä kahtoin tallennukselta perjantain ja maanantain jaksot, ja voi hyvä ihme ko piti vollottaa
Kohta pääsee tämän päivän jaksojen kimppuun, jahka saa esikon nukkumaan.MULLA KANS!Viime yönä kahtoin tallennukselta perjantain ja maanantain jaksot, ja voi hyvä ihme ko piti vollottaa
Kohta pääsee tämän päivän jaksojen kimppuun, jahka saa esikon nukkumaan.

Hienosti on kasvanut teillä vauveli. Paljonko sulla oli nyt viikkoja? Mulla oli sillon tasan 28+0 ja painoarvio 1020g. Seuraava on kahdenviikon kuluttua 32+0 viikoilla. En tiedä seuraako miten tiheästi loppuraskauden tuota vauvan kasvua. Nyt mentiin alakäyrillä,mutta ei kuulema vielä huolta. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka..
Kuukauden päästä seuraava käynti ja edellinen ollut eka käynti joskus toukokuussa :D . Noh, ei tuo mua sinänsä haittaa. Ihmetyttää vaan, ettei esim sf-mittaa ole otettu.UP, eli teillä ei vielä tihentynyt käynnit? Mua pyydettiin tulemaan taas 5.9. eli neuvolaväli on vain vajaa kolme viikkoa. Ehkä mulla on niin paljon kysymyksiä, että tarvitaan enemmän tapaamisia. Viimeksi meni 1,5 tuntia.
Charm, oletko kuitenkin jutellut eskarin henkilökunnalle?! Siis tuosta kiusaamisesta? Kamalan ikävältä kuulostaaMeillä on eskari alkanut erittäin hyvin, mutta kyllä muakin itkettäisi, jos lastani kiusattaisiin! Ja varmaan ilman raskautakin!
Varpahat taisi mainita repäisykivuista ja mulla on niitä myös, enimmäkseen just silloin, kun nukkuessa kääntää kylkeä.
Ja argh, kun muakin nyt ärsyttää toi mies. Kun hirvee homma tässä muutossa on ja se käy töissä ja sit nukkuu päiväunet ja loppuillan on koneella ja muka hoitelee jotain asioita,, mutta välillä tuntuu, että vaan jumittaa siinä. Tulee just fiilis, että kukahan nää kaikki kamat nyt pakkaa!! Pari päivää aikaa enääMä oon tänään vienyt eskarilaisen aamulla, tullut pakkaa muuttolaatikoita, hakenut eskarilaisen, tehnyt eväät, hakenut koululaisen, vienyt molemmat harrastuksiinsa ja odotellut siellä ensin toisen ja sitten toisen kanssa. Tultiin kotiin, tein ruokaa ja pannarin, syötiin koko perhe yhdessä, nyt lapset tabletilla ja mies nukkuu. Vielä pitäis pakata, mutta kun en millään vaan jaksa. Jalkoja särkee ja vauvamaha tuntuu painavan keuhkoja. Kädetkin puutuu koko ajan. Tunnen itseni jotenkin laiskaksi, kun en ole töissäkään ja silti en saa tätä muuttoasiaa handlattua
Nasupossu 30+2 ja hei en ole varmaan edes ilmoittautunut mihinkään listalle?! Mihin tiedot siis laitetaan?
. Muutettiin reilu vuosi sitten ja oli kyllä tarpeeksi rankkaa jo ilman raskautta, eli en osaa edes kuvitella miten selviäisin projektista nyt...Charm3,kovasti tsemppiä sulle,toivotaan että istukka siirtyy vielä pois kohdunsuulta. Mulla oli edellisessä raskaudessa sama juttu ja joka ultran jälkeen itku kurkussa kotiin,koska en sektioon olisi millään halunnut. Mutta istukka ei siirtynyt ja sektio oli 36+3 ja kaikki meni hyvin. Mulla oli istukka takaseinässä,jolloin se on kuulema nihkeämpi siirtymään. Ja ikävä tuo poikasi eskarin aloitusmulla esikoinen aloitti eskarin myös nyt ja alku jännitti kovasti,kaikki tähän saakka sujunut hyvin. Mutta voin kuvitella huolen ja pahan olosi,kun joudut jättämään itkevän lapsen esikouluun väkisin. Eikö henkilökunta ole puuttunut asiaan ja laitettu heti stoppi tuollaiselle tilanteelle?
. Ja veikkaan, että ilman tätä raskautta pystyisin suhtautumaan hiukan rauhallisemmin, järkevämmin ja vähemmän hysteerisesti, mutta tämä nyt tuntuu vaikuttavan koko tunnemaailmaankin niin voimakkaasti 
Niin minullekin sanottiin,ettei etukäteen voi tietää siirtyykö vai ei. 4 yötä olin sairaalassa. Oloni puolesta olisin kyllä voinut lähteä muuten aiemmin,mutta käytäntö kuulema on että sektioäidit on sen neljä päivää. Kotona oli kolme alle 5v lasta ja hyvin alkoi arki luistaa,ei kipuillut haava ja nopeasti parani. Viikon päästä en muistanut koko haavaa nii sai itseä muistutella ettei liikaa tullut rehkittyä. Mies viikot muualla töissä oli vielä silloin. Rv 34 oli viimeinen istukan paikan tarkastus ja sillon päätettiin se sektio aika.Kiitos viestistä Vimpa! Oman istukan tilanne siinä mielessä "parempi", että on alhaalla ja toisella sivulla, eli pääsee kuulemma ns kyljen suuntaisesti vielä kohdussa siirtymään, mutta kukaan ei tiedä siirtyykö vai ei. Olen koittanut asennoitua, että jos ei siirry, niin parempi ehkä suunniteltu sektio rauhallisesti, kun hirveässä hädässä alatiesynnytysyrityksestä sektioon. Jotenkin ehkä lapsellisesti ehdin toivoa, että kokisin kaiken vielä kerran ns normaalisti koska tämä kuitenkin todennäköisesti viimeinen raskaus. Mutta pääasia tietenkin, että kaikki menee turvallisesti! Muistatko kauanko olit sairaalassa sektion jälkeen?
Nyt on onneksi eskarissa puututtu tilanteeseen ja toivottavasti muuttuu nyt pysyvästi paremmaksi. Tänä aamuna onneksi poika jäi iloisesti heiluttelemaan ja melkeinpä työnsi äitin ulos ovesta. Ja veikkaan, että ilman tätä raskautta pystyisin suhtautumaan hiukan rauhallisemmin, järkevämmin ja vähemmän hysteerisesti, mutta tämä nyt tuntuu vaikuttavan koko tunnemaailmaankin niin voimakkaasti
![]()