La marraskuu 2016

Mulla on aika pieni maha siihen verrattuna että odotan kaksosia :)

No on aikamoinen säheltäjä se kätilö. Mulle kun se varaili uutta aikaa niin sanoi eka väärän henkilön nimen.
Se varmaan luuli jo että sä olet mä kun käväsin välillä vessassa ja äiti jäi siihen sun viereen seisomaan :D

Joo oltiin kuulemma samannäköisiä niin meni sekaisin.. mutta sählä mikä sählä..
Tekikö se sulle ultran vai lääkäri? Mulla on nimittäin ollu lääkäri joka kerta. Tästä Tuijasta oon tykänny joka ultrannu mut nyt kahdesti. On tarkka ja siltä saa kysellä mikä vaan vaivaa mieltä. Rento ja ihana lääkäri !

No on aikamoinen säheltäjä se kätilö. Mulle kun se varaili uutta aikaa niin sanoi eka väärän henkilön nimen.
Se varmaan luuli jo että sä olet mä kun käväsin välillä vessassa ja äiti jäi siihen sun viereen seisomaan :D

Tekikö se sulle ultran vai lääkäri? Mulla on nimittäin ollu lääkäri joka kerta. Tästä Tuijasta oon tykänny joka ultrannu mut nyt kahdesti. On tarkka ja siltä saa kysellä mikä vaan vaivaa mieltä. Rento ja ihana lääkäri !

Marras16, mistään ei varmaan kuitenkaan tiedä onko supistukset tehneet tuhojaan..? Esim.kohdunkaula lyhentynyt, auki tms. Vai olisko sitten se kipu jotenki enemmän jatkuvaa? Mä en ole mitään herkästi neuvolaan soittelevaa tyyppiä, varsinkin kun ovat ihan kaikkiin oireisiin aina vain sanoneet että normaalia on.. Kätilökin rakenneultrassa sanoi että se on vaan hyvä että sattuu niin tietää että jotain sentään tapahtuu! :eek:

Eihän tota itse voi tietää, ennenkuin tehdään sisätutkimus. Siksi hyvä, että sulla on se neuvolalääkäri. Muista vielä selittää sille, että sulla on ollut jo kipeitä supistuksia, älä yhtään vähättele tai selittele, ettet ole varma, lääkäreille kannattaa aina mieluummin liioitella oireet, jotta ne varmasti tutkivat kunnolla. Kyllä tietynlaiset kivut kuuluu raskauteen ja nekin vaihtelee eri ihmisillä. Itse ottaisin yhteyttä neuvolaan jos tuntisin menkkamaista kipua enemmän kuin ihan vaan muutaman kerran ohimennen.

Tehtiin se neuvolassa eilen; isyydentunnustus ja huoltajuuspaperit. Mut niille ei tapahdu mitään ennen vauvan syntymää (muuta kun lähetetään postitse sille lastenvalvojalle) :happy: Se on vaan neukkulassa tehtävissä siks, et ei heti tarvii ravata ku kotiutuu ni sinne lastenvalvojalle kirjottelemaan niitä papereita. En tiiä millanen prosessi se ois ollut jos olis käynyt tekemässä sen vasta syntymän jälkeen siellä lastenvalvojan luona, olisko sit ollut homma siinä ja saanut pitää ristiäiset vaikka seuraavalla viikolla ?? :eek:
Se on mentävä naimisiin ennen seuraavaa naperoa ni ei tarvii vatkata tällasia :rolleyes::grin

Ehdittehän te vieläkin ennen lapsen syntymää naimisiin ;)

Me käytiin lastenvalvojalla viime vuonna kun poika oli n. 2 viikkoa vanha. Mies oli vielä sillä isyysvapaallaan. Muistaakseni paperit tuli postissa n. viikossa. Lastenvalvoja lupasi päätöksen tulevan 1-2 viikossa, ja että netissä näkee verkkopankkitunnuksilla (jostain, mistä en muista) jo heti kun päätös on tehty. Varattiin sitten vasta pappia kun päätös tuli. Oli nopeeta! Meilläkin oli ristiäiset kun poika oli vajaa 6 viikkoa vanha.

Nyt sitten meinattiin myös tunnustaa isyys neuvolassa, koska on se oma hommansa lähteä sinne lastenvalvojalle, nyt vielä kahden lapsen kanssa :)

Mekin tehdään isyydentunnustus neuvolassa ensi viikolla.
Siellä sanottiin, että mikäli sen haluaa neuvolassa tehdä, tulee se tehdä hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää.

28+4

Ehdittäishän me tässä naimisiin vielä juu, mutta minä en aio kosia ja ei tuo mieskään sellaisia aikeita ole näyttänyt :grin
Sitähän meilläkin minun äiti on toitottanut, että mentäis naimisiin nyt ja juhlittas ristiäisten kanssa samassa sit.. ideana ihan hyvä joo, mut sais tulla miehen suusta..

Mä joudun varmaan vielä odotteleen vanhempainraha päätöstä vielä pari kolme kuukautta... :sad001
...mutta luulen, et kattelen veroprosenttia uudelleen sit vasta kunnolla ensi vuoden puolella, ku tänä vuonna oon tietty tienannut melkein 7kk ihan normaalisti... Vasta ensi vuonna kokonaan tuilla, ni prosenttikin pienenee...

Muistan kans että edellisten muksujen aikaan riitti kun soitti lastenvalvojalle, kävi tekemäs paperit ja ne tulikin nopeasti postissa. En ole kokenut lastenvalvojalla käyntejä hankalaksi, kun siellä on tullut käytyä monta kertaa milloin missäkin muksuihin liittyvissä paperiasioissa ja lapset ovat olleet välillä mukanakin.
Kuulostaa aika pitkälle tuo 45 päivää käsittelyineen jos haluaa pitää ristiäiset mahdollisimman pian.
Itselläni ei ole kiirettä kun haluaa joulut ja uudet vuodet ensin alta pois ja tammikuussa voi sitten keskittyä vauvan juhlaan rauhassa. :)

Itsekin saan varmaan odotella kosintoja hamaan tappiin asti, kun sen vastuun olen miehelle sälyttänyt. Hän ei ole ollut innoissaan asiasta vaivihkaa kysyttäessä, kun nämä hormonihuurut ovat pelotelleet sen verran miesparkaa. :D

Voihan vauva sentään!! Saa nähä mimmone ikiliikkuja tuolta syntyykää..

mul oli eile neuvolalääkäri joka toki ronkki iha reippaasti.. mun kroppa ei siitä oikee tykänny,ja olinki melko kipee eilisillan sitte.. iha yllätyin et kui siitä nii kipeeks tulikaa,vaikka ei se ees loppupeleissä kestäny kauaa...

Ei siinä mitää,mut siihe ku lisäs vielä sen et tuo vauva alotti toissailtana puol 12 mylläämisen eikä sen jälkee rauhottunu millään.. se koko eilispäivän potki iha hirveen kovaa,suurimman osan ajasta tuonne iha alas.. hirvee mylläys,ei se ollu hetkeekää paikallaa.. eilisiltana nukkumaa lähtiessä se vielä jotai siel kaiveli(ilmeisesti ulostulo tunnelia lonkan kohdalle,potkut sentää rauhottu nyt enää vaa jotai heilumista).. olin illalla sit jo nii kipee ja väsyny,miehelle sanoin et jos voisin ni antaisin vauvan hetkeks sen mahaan riehumaa et saan nukuttua..itkukin siinä pääs ku vauva kiusas.

Ilmeisesti tuo pieni otti vähä unta yöllä,nyt jaksaa taas jatkaa kaivelua.. mitähä ihmettä se tuusaa ku se on tuola vasemmalla,vähä niinku lonkkaa vasten ja kutittelee :D mieski eile ekan kerran tuns liikkeitä,vaik toine on potkinu nii et maha hytkyy ni niitä se ei jostai syystä oo tuntenu mut eilisen mylläyksen tuns...

Pitäs tietty olla ilonen et se liikkuu mut eikai ny kuitenkaa 24/7 :o

Rv 26+6

Mulla taas edelleenki on sillei että en tunne liikkeitä muuta kuin iltaisin tai istun jalat lähellä mahaa. Kävellessä en tunne mitään.

Iik, täällä odotetaan pääsyä hammaslääkärille!!

Rv 26+4

Mulla taas edelleenki on sillei että en tunne liikkeitä muuta kuin iltaisin tai istun jalat lähellä mahaa. Kävellessä en tunne mitään.

Iik, täällä odotetaan pääsyä hammaslääkärille!!

Rv 26+4

Mullakin oli aikaisemmin aika vähän liikkeitä mitä tunsin.. Nyt on alkanut noin viikko sitten voimistumaan ja tunnen useammin ja näkyy tärinää ja melskettäkin :) Kävellessä en myöskään helposti tunne, ehkä pari kertaa oon tuntenut..? Mutta istualtaan ja makuullani tunnen. Töissä kun istun päivät pitkät niin tuntuu kyllä paljon enemmän kuin aikaisemmin.
Kannattaa kysyä neuvolasta jos huolettaa, se auttaa :)

rv 28+3

Nepsu87 täälä kans vaavi aloittanut monena iltana juurikin vasemmassa lonkassa jonkinsortin onkalon kaivamisen :D se ainakin tuntuu juuri siltä kuin joku kouralla kaivelis, välillä ihan säpsähtää kun tuntuu semmoiselta inhalta! Ei siis käy kipeää, mutta vähän kuin joku tökkis kylkien väliin sormillansa :D
Minä kävin eilen kans neuvolalääkärin pakeilla näiden jumalattomien selkäkipujen kans,kävelen kuin joku rampa :o sain lähetteen äitiyspolile vaan enpä usko että sielläkään asialle on mitään tehtävissä. Lähete lähti kiireellisenä, toivottavasti saan pian ajan!
Lääkäri teki kuitenkin sisätutkimuksen ja kuunteli sykkeet, niiltä osin kaikki ok :)
Ihmettelin itsekseni kun oli nyt viikossa ja 2 pv noussut paino kilon kun aikaisemmin viikko painonnousu ollut 200-500 g väliin :o onko kellään muulla nuin hurjasti yhtäkkiä noussut? Kaikkineen on nyt tässä raskaudessa tullut 5,5 kg että ei määrällisesti paljoa, mutta tuo yhtäkkinen pompsaus ihmetyttää! Turvotustakaan ei ole.

Pikkumyy 28+5

Mulle teki ultran varmaan toi sama lääkäri kun sulla. Etunimeä en muista, mutta oisko sukunimi ollut joku Väyrynen. Sellainen hoikka vaaleahiuksinen. Mulla myös toisen kerran tämä lääkäri. Tykkäsin tästä lääkäristä. Teki mulle rakenneultran. Pari kertaa on ollut kaksi eri miestä. Niissä inhottaa kun joutuu housut heittämään pois, kun tekevät alakautta kohdunkaulan mittauksen.

Mulle teki ultran varmaan toi sama lääkäri kun sulla. Etunimeä en muista, mutta oisko sukunimi ollut joku Väyrynen. Sellainen hoikka vaaleahiuksinen. Mulla myös toisen kerran tämä lääkäri. Tykkäsin tästä lääkäristä. Teki mulle rakenneultran. Pari kertaa on ollut kaksi eri miestä. Niissä inhottaa kun joutuu housut heittämään pois, kun tekevät alakautta kohdunkaulan mittauksen.
Kuuluuko tuo mittaus gravidalle kun on kaksoset? Kun multa ei oo siellä mitattu kertaakaan ja nyt on syyskuussa aika oman paikkakunnan neuvolaan jossa se tehdään kuulemma..

Rv. 27+1

Minkä verran teillä muilla on auennut paikat näillä viikoilla? Siis uudelleen synnyttäjät. Mä paikallistin, että mulla saattaa olla jopa sormelle auki. Tyttö on kyllä korkealla. Mutta nää viime päivien kävelyt on kyllä saaneet kohdun supistelemaan iltaisin melkoisesti. En saanut neuvola-lääkäriä aikaistettua. Eli tiistaina vasta selviää.

Kuuluuko tuo mittaus gravidalle kun on kaksoset? Kun multa ei oo siellä mitattu kertaakaan ja nyt on syyskuussa aika oman paikkakunnan neuvolaan jossa se tehdään kuulemma..

Rv. 27+1

Joo mittaus kuuluu Gravidalle juuri sen takia kun odotan kaksosia. Ultratutkimus tehdään myös tarkkaan. Kaikkea en edes ymmärrä mitä ne tutkii siinä ultrassa.

Pikkumyy, täällä paino todellakin pompsahti. Toki vaatetus saattaa jotain tehdä, mutta mulle kirjattiin äsken neuvolassa 73kg, kun edellinen mittaus kk aikaisemmin oli 70,5 kg. Terkkari sanoi, että veren tilavuus jatkaa kasvamistaan samoin istukka sekä lapsiveden määrä lisääntyy näillä viikoilla (ei yhtään taivastellut +600 g/vko muutosta). Että on niitä muitakin syitä painonnousuun, kuin suklaa :) Terveydenhoitajan tänään käsikopelolla tekemä painoarvio tytölle oli 1,6 kiloa. Aika hienoa. Synnyttäneet kommentoineet hänen (kokeneen kätilön) supertarkkoja kokoarvioitaan erittäin osuviksi, joten luotan että siellä päin se varmaan on :)
Katjusha rv. 26+6

Täälläki on kauheeta mylläystä, eilisen ja tän päivän se on potkinu kohdunsuuta... -.- se ei tunnu kovin kivalle. Ja uskon että eilen ja tänään pikkusella on ollu myös hikka, ku tasaseen tahtiin tulee "lyönti" o_O:happy:

Takaisin