Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millä viikoilla nassutin olitkaan? Mulla oli tyyliin rv 6-9 aina välillä ihan jäätävää huimausta enkä kyllä keksinyt siihen mitään helpotusta... Ukko joutu mua talutteleen jos vessaankaan halusin päästä :D Muista ainakin tankata paljon vettä ettei nyt vaan mistään nestehukasta johtuis.

Niin ja pahoinvoinneista, mulla menossa rv 14 enkä kyllä oo huomannut että ois tapahtunut minkäänlaista muutosta :D Huonot olot jatkuu siis... :(

Muokattu viimeksi:
Teillä joilla on lapsi, osasitteko aavistaa sukupuolen jo suht vahvasti ennen kun sen tiesitte?
Ja osuiko aavistus oikeaan? :-)

Joo molemmat miehen kanssa "aavisteltiin" vahvasti tyttöä :D poika tuli.. :rolleyes:

Miten tätä pahoinvointia saa helpotettua?? Ja milloin tää huimaus loppuu :o :D vaikee käydä töissä tai mitään ku tuntuu et laivalla olis..

Mua huimasi esikoisesta n. Rv8 - rv18 :| ehkä kauemminkin, jos paljon touhus.

Teillä joilla on lapsi, osasitteko aavistaa sukupuolen jo suht vahvasti ennen kun sen tiesitte?
Ja osuiko aavistus oikeaan? :-)
Meillä viimeksi olin aluksi täysin varma että tulossa on tyttö, mies oli koko raskauden pojan kannalla. Mulla ehkä puolivälissä vaihtui vahva tyttö vahvaan poikaan. Ja synnytyssalissa sitten ku poika saatiin niin mun ensimmäiset sanat mahto olla "Me tiiettiin" :D nyt toivotaan molemmat että ois tyttö mutta mitään aavistusta ei kummallakaan oo.

Itsellä oli vahva poikaolo koko raskauden ajan, en siis yhtää yllättyny ko kätilö kertoi pojan syntyneen, aattelin vaan että niinhän sen pitikin mennä!

Tää on outoa kun esikoisen odotuksessa ei ollut näin kamala olo sisäisesti .. Pariin päivään mieli ollut todella masentunut ja ei oikein jaksa tehdä mitään, mutta pakko kun ei mies kaikkea tee kuitenkaan. Pelkään että onko tämä sitä raskauden aikaista masennusta? Tekisi mieli kokoajan itkeä, mutta en halua. Mies inhottaa joka kantilta ja hän ei ymmärrä näitä tuntemuksiani mitä olen kertonut hänelle. Seuraava neuvola olisi vasta 20.9 muistaakseni. Hirveä stressi kokoajan ja pelottaa että nämä oireet siirtyvät vauvoihin. Esikoinenkin on ruvennut olemaan todella kiukkuinen joka päivä ja hakkaa+ repii naamaani vaikka kiellän nätisti ettei saa. Kyllä hänkin on varmaan huomannut stressini ja väsymykseni ja siksi tekee noin. Nytkin kun kirjoitan tätä tulee silmät kosteiksi kun on niin pahaolo kaikesta ;(

Molemmilla oli melko alusta asti poika olo ja poika sieltä tulikin. Ei edes mietitty tytölle nimee. Ultrassa kyllä jo vahvistu meidän luulot, muuten varmaan olis ollu tytöllekin nimivaihtoehtoja. Nyt oon vielä niin alussa, ettei mitään veikkauksia vielä oo.

Voi Julia, mä suosittelisin soittamaan neuvolaan mahdollisimman nopeasti! :/ jos on masennusta, niin sen parempi mitä aiemmin pääset puhumaan. :(

Mä luulin olevani noilla viikoilla ihan kamalan huonovointinen ja väsymyksestä raato, mut sit ku tää jysähti kunnolla päällensä ni kyllähän sitä tajus että vielä ihan voimissaan oli tuolloin :D Oon kyl maailman onnellisin siitä et ne mun rytmihäiriöt loppu, en oo tota uskaltanut vielä ees ääneen sanoa ku tietty ne sit alkaa heti uudelleen... Toivottavasti sulla nassutin ei ala mitään pahempia vointeja!!

Hmm mulla alun vahva poikafiilis on vaihtunut tyttöön :D rakenne ultra vielä edessäpäin et pian sekin sit selviää kumpi tulee :p

Julia97 voi ei ! Kovasti jaksamisia sinne sulle! <3 tänne saat kertoo kyllä oloistas ja fiiliksistäs ihan nii paljo ku tahot! Mä kans suosittelen soittaan sinne neuvolaanki nii voitte puhuu myös siellä asioista :)

Myönnän seuranneeni tätä keskustelua jo tovin ottamatta kuitenkaan itse osaa jutteluun, vaikka ikäni puolesta uskon sopivani joukkoon paremmin kuin hyvin... :laughing002 Olen siis alkuvuodesta 17 vuotta täyttävä nuori naisenalku, ja toivotusti (vaikken kylläkään erityisen suunnitellusti) raskaana viikoin 8+5. Olen saanut todella lämpimän vastaanoton maaliskuisissa ja palstalla ylipäätään nuoresta iästäni huolimatta, mutta täältä ehkä saattaisi saada vertaistukea samankaltaisessa elämäntilanteessa olevilta. :-)

Varhainen - ikä 16 (-00) / asuinpaikka Turku / raskaana (esikoisen laskettu aika maaliskuussa 2017) / varsinaisesta ehkäisystä luovuttu alkuvuodesta 2016 / kuumeilua takana vuosi

Tänään pitää muutenkin soittaa neuvolaan yhdistä tuloksista. Niin samalla kysyä sitä psykiatrin numeroa jossa voi käydä juttelee vaikka ei niin innostaisi kun olen aina pitänyt niitä ihan hömppä juttuina.

Myönnän seuranneeni tätä keskustelua jo tovin ottamatta kuitenkaan itse osaa jutteluun, vaikka ikäni puolesta uskon sopivani joukkoon paremmin kuin hyvin... :laughing002 Olen siis alkuvuodesta 17 vuotta täyttävä nuori naisenalku, ja toivotusti (vaikken kylläkään erityisen suunnitellusti) raskaana viikoin 8+5. Olen saanut todella lämpimän vastaanoton maaliskuisissa ja palstalla ylipäätään nuoresta iästäni huolimatta, mutta täältä ehkä saattaisi saada vertaistukea samankaltaisessa elämäntilanteessa olevilta. :-)

Varhainen - ikä 16 (-00) / asuinpaikka Turku / raskaana (esikoisen laskettu aika maaliskuussa 2017) / varsinaisesta ehkäisystä luovuttu alkuvuodesta 2016 / kuumeilua takana vuosi

Tervetuloa, mehän ollaankin molemmat sitten maaliskuisissa! :)

Onks teillä ollu usein neuvolassa opiskelija siinä terkan mukana? :D mulla oli tänää opiskelija siinä ja se murjo mahaa ihan huolella (sattu ihan sikana) ku se ei meinannu hahmottaa miten vaava on mahassa vaikka kerroin sille et "selkä on tällä puolella ja pää alhaalla" :D Ja alko kuuntelee sydänääniä ihan hassusta paikasta (vaavan jaloista?) :D onneks oma terkkari oli siinä, huomas vissii et tekee vähän kipeetä ja tuli sitte opastamaa siihen :D

Takaisin