Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voiko kaamea sydämenjumputus (siis syke) olla oire korkeasta verenpaineesta? Minulla ei ole mittaria. Tottakai alan nyt itsekin panikoimaan kaikenmaailman raskausmyrkytys oireita :/
Juu esikoinen on tulossa. Äidilläni on ilmeisesti olleet suht helpot raskausajat. Mutta mummoni on ollut samanlainen kun mä eli pahoinvointia ja muuta "mukavaa" oheistuotetta.. ja sit mummon sisko oli koko odotusajan sairaalassa pääsemättä kotiin.. eli kyllä näitä vaikeita tapauksia riittää suvussa.. Mulla paineet ollu koholla jo ennen raskautta. Alkuraskaudessa ne laski niin alas että huimas ihan sitten oli vk 17 eka myrkytysepäily ku paine nous, tilanne rauhottui levolla (kesälomalla ) nyt sitten tämä.. jospa tämä tästä kun tyyppi vaikuttaa enemmän ku tyytyväiseltä tuolla ja kasvaa normaalisti.Toukkis30, toivotaan että tilanne rauhoittuu. Tiedän nimittäin tuon tunteen, minulla oli esikoista odottaessa lievä raskausmyrkytys. Sain verenpaineeseen lääkityksen, albitolia muistaakseni. Olikos sinulla esikoinen nyt tulossa? Ilmeisesti suvussa jos on ilmennyt muillakin raskausmyrkytyksen oireita, niin se se voi omallekin kohdalle. Minun äidilläni oli myös raskausmyrkytytys esikoista odottaessaan.

Kannattaako rintapumppua ostaa käytettynä? Hygienia asiat ym ?
Siis kävin torstaina neuvolassa, virtsassa proteiinit yhdellä plussalla. Sovittiin et seuraan oireita kun niitä ei silloin ollut.
Perjantaina töiden jälkeen tunsin ihmeellistä väsymystä ja verenpaine oli jo nousussa.
Lauantaina lähdin aamulla töihin ja päätä särki ja olo oli tosi huono jo. Olin päivän kuitenkin töissä ja soitin päivystykseen että kannattaako näillä oireilla tulla näytille. Sanoivat että ehdottomasti.
Täällä sitten ultrattiin, tarkastettiin virtsa (löytyi se proteiini taas) ja otettiin veret ja verenpaineet jotka huiteli lukemissa 160/110. Lääkäri sanoi että yksi yö osastolla varmuuden vuoksi.
Sitten olin eilen jo lähdössä kotiin kun hoitaja sanoi etten pääse koska veressä näkyi alkava myrkytys. Jään vielä yöksi ja huomenna katsotaan taas. Tänä aamuna mun pitäs ihan nähdä lääkäri jopa..
Paineet lähteneet lääkkeellä laskuun mutta eilen alkoi sitten noi supistelut.. katsotaan jatkavatko tänäänkin riesana..
Eli näkyi virtsassa, veressä, paineessa ja yleistilassa tuo myrkytys jo..
Eikös vadelmanlehtiteen uskota lisäävän riskiä ennenaikaiseen synnytykseen? Näin oon joskus ainakin kuullut. Ja toisaalta taas kun vauva on täysiaikainen, ilmeisesti uskotaan sen helpottavan synnytystä.. Tiedä sitten näistä.