La marraskuu 2016

Olin tänään lenkillä.. ei kamalan pitkä tai raskas ,mut kuulkaa oikeaan ala vatsaan alkoi vihlomaan kovasti. Ihan normaalia kohdun kasvu kipua vai ? :o

Olin tänään lenkillä.. ei kamalan pitkä tai raskas ,mut kuulkaa oikeaan ala vatsaan alkoi vihlomaan kovasti. Ihan normaalia kohdun kasvu kipua vai ? :o

Mulle tulee myös kävellessä noita tosi kovia kipuja niin ettei kävely onnistu :/

Rv 25+1

Minäpä olen sairaalassa ja verissä näkyi alkava myrkytys. Tänään aamulla alkoi supistelut. Muutama tullu pitkin päivää mut aikas napakoita..
Että näin täällä Toukkis30 rv. 25+5.

Tää viikonloppu on ollu niin paras! Paikat on kyllä kipeenä metässä rämpimisestä, mut ei haittaa. Arki alkaa, ni voi levätä :grin Kanttarellia tullut kerättyä 7kg ja mustikoita paljon. Pakastimet alkaa olemaan ihan täyteen lyödyt. Meillä on kuitenkin kolme pakastinta. Joskus tuntuu että lähteeköhän nää hommat vähän lapasesta.. Viinimarjoja pakastettu aika paljon ihan sellaisenaan. Mehut vielä tekemättä. Ja jottei nyt pelkästään metässä ole juostu, niin pitihän se tekaista kanttarelli-pekonipiirakka ja lettuja. Meidän 1v 4kk sai ekan kerran lettuja. Joskus pitää herkutella:p

Minä olen myös nykyään niin"emäntä-ihminen". Eli rentoudun leipoen, ommellen, neuloen, ruokaa laittaen yms.. Oikein odotan aina kaikkia juhlia, että pääsee laittamaan ja leipomaan. Lapsi on myös syönyt alusta saakka omatekemää ruokaa. Ja ei, en ole nipo tai ajattele että valmiit lastenruuat olisi pahasta. Me vaan asutaan niin syrjässä, että koen helpommaksi tehdä isot määrät kerralla ja pakastaa valmiita annoksia.

Ekassa raskaudessa tiesi aina päivälleen millä viikoilla mennään ja mitä kehitystä tapahtuu, mutta nyt sitä ei tosiaan niin ehdi miettiä.

Rv 24+2

Oho mistäs toi piste tuonne eksyi? :D
Tsemppiä Toukkis30! :/

Mulla iski hirveä ahdistus tänään kun jäin yksin kotiin, sain vaan paniikinomaisia ahdistuskohtauksia yhtä soittoa parin tunnin ajan.. :/ nyt vähän saanu jo itteeni rauhotettua mut soitin etten tuu töihin.. en yhtään kärsis olla yksin, kaikki olikin hyvin niin kauan kun oli ihmisiä ympärillä... tää kaikki nyt siis alkoi siitä miehen isyyskriisistä, jonka takia on nyt poissa kotoa toisessa päässä suomea vähän tuulettumassa.. meijän välillä kaikki ok mutta mulle jäi yksinjäämisen pelot yms tosi vahvana päälle vaikka on nyt luvannut ettei ole oikeasti mihinkään lähdössä... ja sit kun tää kesä ei oo muutenkaan ollut helppo.. on ollu läheisillä avioeroa, syöpää ja isomummin kuolema, auto hajalla yms. stressiä... :(
Noh, aamulla soitto neuvolaan ni katotaan mitä tehdään.. en mä pysty nyt yksin kotonakaan olla saati käymään töissä, eilinen työpäivä oli jo vaikea.. :/

Jeanney 27+2

Tsemppiä Toukkis!!! Pidetään peukkuja, että tilanne rauhottuu siellä sairaalassa.

Tsemppiä toukkis!! Näkyi siis verenpaineessa ja virtsassa? Onko sis alkava vai jo pahempi myrkytys? Sori kysymystulva! Toivottaasti kaikki menee nyt hyvin ja pieni sais viipyä masussa mahdollisimman pitkään!

Minäpä olen sairaalassa ja verissä näkyi alkava myrkytys. Tänään aamulla alkoi supistelut. Muutama tullu pitkin päivää mut aikas napakoita..
Että näin täällä Toukkis30 rv. 25+5.

Tsemppiä ! Toivotaan että tilanne tasaantuu. Ilmottele miten menee :)

Mulla eilen illalla sattui vasemmalla alavatsaan,kun ytitin kyykyssä venytellä jalkoja auki. Vatsa painoi jalkaani vasten ja se sattui niin kovasti,etten voinut jatkaa venyttelyä siinä asennossa. Muuten ei oo kipuja ollut,mutta tuo oli ilkeen tuntoista.

Tänään sinne ä-polille vauvan kasvukontrolliin. Vähän jännittää onko vauva jaksanut kasvaa tarpeeksi ja onhan kaikki muutenkin hyvin.. 28+0

Minuu on kahtena aamuna pistänyt navan kohdalle, hieman ehkä navasta oikealle.. inhottava pistotunne. Enkä tiedä onko se masun kasvua vai ilmaa vaan :grin
Ja joo töihin reippaillessa käy ns. polttamaan oikealle alavatsaan. Se tunne on outo. Ei pistä niinkuin silloin kun on vaan huono kunto ja kävelee liian kovaa, muttei pakotakaan, vaan polttaa/puristaa.. :wideyed: rauhassa pitää töihin kävellä. Enää 17 työaamua!!

Tsemppiä toukkis!! Näkyi siis verenpaineessa ja virtsassa? Onko sis alkava vai jo pahempi myrkytys? Sori kysymystulva! Toivottaasti kaikki menee nyt hyvin ja pieni sais viipyä masussa mahdollisimman pitkään!
Siis kävin torstaina neuvolassa, virtsassa proteiinit yhdellä plussalla. Sovittiin et seuraan oireita kun niitä ei silloin ollut.
Perjantaina töiden jälkeen tunsin ihmeellistä väsymystä ja verenpaine oli jo nousussa.
Lauantaina lähdin aamulla töihin ja päätä särki ja olo oli tosi huono jo. Olin päivän kuitenkin töissä ja soitin päivystykseen että kannattaako näillä oireilla tulla näytille. Sanoivat että ehdottomasti.
Täällä sitten ultrattiin, tarkastettiin virtsa (löytyi se proteiini taas) ja otettiin veret ja verenpaineet jotka huiteli lukemissa 160/110. Lääkäri sanoi että yksi yö osastolla varmuuden vuoksi.
Sitten olin eilen jo lähdössä kotiin kun hoitaja sanoi etten pääse koska veressä näkyi alkava myrkytys. Jään vielä yöksi ja huomenna katsotaan taas. Tänä aamuna mun pitäs ihan nähdä lääkäri jopa..
Paineet lähteneet lääkkeellä laskuun mutta eilen alkoi sitten noi supistelut.. katsotaan jatkavatko tänäänkin riesana..
Eli näkyi virtsassa, veressä, paineessa ja yleistilassa tuo myrkytys jo..

Mullakin noita kipuja tulee alavatsaan lenkillä..tullut jo aika pitkään.
SItten vaan otan rauhallisemmin ja pysähdyn jos tuntuu, että kamalasti sattuu.

Keskiviikkona olisikin sitten seuraava neuvolakäynti. Hemoglobiini katsotaan uudelleen, että olisiko noussut ja vissiin se sf- mitta katsotaan ensimmäistä kertaa.
Myös isyys tunnustetaan kun emme ole naimisissa (vielä) :D

Kyllä huomaa, että istuminen ahdistaa töissä (koko päivän koneen ääressä), ihan levoton ja ahdistava olo vaan istua..äh:confused:
Vielä tämän viikon jälkeen 3 kokonaista + 1 vajaa työviikko ja sitten ansaittu kesäloma josta suoraan äippälomalle, ääh menis jo aika :p

rv 27+1

Toukkis30, tsempit ja sympatiaa!! Toivotaan että tilanne rauhoittuu, ja oireet lähtis lievenemään.
Itselle tuli yllärinä, että näinkin varhain voi alkaa tulla. Mulla on kasvanut Raskausmyrkytysriski johtuen, että on käytössä lahjamunasolu eli toisen ihmisen geenit.
Mulla oli eilen kävelykipuja, ja niin vaan tänäkin aamuna kun koirien kanssa pissa/kakka 800 m lenkki. Huoh, just kun aattelin että voisin liikkua "normaalisti".

Tänään sinne ä-polille vauvan kasvukontrolliin. Vähän jännittää onko vauva jaksanut kasvaa tarpeeksi ja onhan kaikki muutenkin hyvin.. 28+0

Tsemppiä ja ilmoittele miten menee. Täällä vielä kaksi viikkoa aikaa kasvukontrolliin.

Joku ihana otti esille ton isyyden tunnistamisen ! Kiitos !! Mä siis olen se joka on siitä meijän neuvolasta valittanut.. ja käyn siksi osittain yksityisellä nyt jatkossa.

Meille ei ole sanallakaan puhuttu tosta isyydentunnistamisesta!

On kyllä hölmö olo ku en itse mitään tiedä , en osannut tätäkään ajatella..

Mutta kukaan ei siis ole sanonut tästä mulle. Ihanaa kun se tuli täältä esille , kiitos ♡ pitää soittaa sinne yksityiselle jos sieltä voitais hoitaa tää meidän kanssa.

Joudun kyllä kohta tekemään valitukset tosta meijän neuvolasta.. huoh.

Lakritsi 23+ 4

Joku ihana otti esille ton isyyden tunnistamisen ! Kiitos !! Mä siis olen se joka on siitä meijän neuvolasta valittanut.. ja käyn siksi osittain yksityisellä nyt jatkossa.

Meille ei ole sanallakaan puhuttu tosta isyydentunnistamisesta!

On kyllä hölmö olo ku en itse mitään tiedä , en osannut tätäkään ajatella..

Mutta kukaan ei siis ole sanonut tästä mulle. Ihanaa kun se tuli täältä esille , kiitos ♡ pitää soittaa sinne yksityiselle jos sieltä voitais hoitaa tää meidän kanssa.

Joudun kyllä kohta tekemään valitukset tosta meijän neuvolasta.. huoh.

Lakritsi 23+ 4

Meillä silloin ihan alkuviikoilla annettiin joku "ohjelappu" kouraan isyydentunnistamisesta mihin sai rauhassa tutustua kotona. Muistaakseni oli että joskus rv 30 tehdään sitten neuvolassa se? Ei ole meilläkään sen kummemmin asiasta vielä puhuttu..

Meinaako kukaan käydä yksityisellä ylimääräisessä ultrassa? Eikös seuraava normiultraus tule vasta melko loppuvaiheessa? Mietin vain kun meillähän näkyi rakenneultrassa pieni valkoinen piste sydämessä (olikohan joku sidekudosjuttu..?) ja sen pitäisi hävitä itsestään viimeistään rv 28, mutta ei siitä mitään ylimääräistä ultraa sovittu.

Rv 25+2

Tsemppiä Toukkis30, toivotaan tosiaan, että tilanne siitä tasaantuu ja onneksi tilanne huomattiin ja pääsit hoitoon!

Jeanney, voimia kovasti! Toivottavasti olot siitä tasaantuu ja pääsisit paremmilla mielin odotuksen viimeiseen kolmannekseen!

Tsemppiä Vimpalle kasvukontrolliin!

Ton isyydentunnistamisen ehtii tehdä myös lapsen synnyttyä, eli siis sikäli asialla ei ole mikään hätäkiire, mutta tietysti jos sen ehtii ja muistaa tehdä jo ennen niin hyvä niin. :)

Meillä remppa hissukseen etenee. Sain miehen patistettua soittamaan enolleen ja sopimaan ajan, milloin se voisi tulla paikkoja katsomaan, kun siis mies tyri sen edellisen kerran milloin enonsa olisi ollut tulossa. Ihan inhimillinen moka kyllä, mutta ärsyttää kun olen huomannut, et joutuu patistamaan, et asioita tapahtuisi. No mutta nyt tuntuu taas tapahtuvan, eno tulee kattomaan paikkoja huomenna ja sitten varmaan selviää enempi rempan aikataulusta. Eilen saatiin tilattua Ikeasta haluamamme säilytyskaapit, jotka tulevat jo hiukan yli viikon päästä. Eli hommat etenee hitaasti, mutta varmasti. Mä en jaksas odottaa, et pääsis jo järjestelemään uusia kaappeja ja vauvan huonetta! Ehkä sit alkais jotenkin tuntua todellisemmalta, et tänne on pieni vauva tulossa. :happy:

Meillä silloin ihan alkuviikoilla annettiin joku "ohjelappu" kouraan isyydentunnistamisesta mihin sai rauhassa tutustua kotona. Muistaakseni oli että joskus rv 30 tehdään sitten neuvolassa se? Ei ole meilläkään sen kummemmin asiasta vielä puhuttu..

Meinaako kukaan käydä yksityisellä ylimääräisessä ultrassa? Eikös seuraava normiultraus tule vasta melko loppuvaiheessa? Mietin vain kun meillähän näkyi rakenneultrassa pieni valkoinen piste sydämessä (olikohan joku sidekudosjuttu..?) ja sen pitäisi hävitä itsestään viimeistään rv 28, mutta ei siitä mitään ylimääräistä ultraa sovittu.

Rv 25+2

Meillä ei ole muita ultrauksia kuin nämä kaksi, jotka jo olleet. Tekisi kyllä kovasti mieli käydä ylimääräisessä ultrassa, mutta toisaalta tässä on näitä menoeria jo riittämiin ja näillä kahdella ennenkin pärjätty. Nooh, luultavasti jahkailen asian kanssa taas siihen asti kuin vauva on jo syntynyt niin se sitten ratkaisee homman. :grin

Takaisin