Sikiön liikkeet..

Ihan normaalia Sikurina :) Pieni on vielä niiiiin pieni, että mahtuu kääntyilemään miten vaan, ja jos hän on napa sun selkärankaa vasten, niin potkii tietenkin sinne päin eikä silloin tunnu liikkeitä. Jos olet kovin huolissasi, niin soita neuvolaan että pääsisit kuuntelemaan sydänäänet.

Ens viikolla onneks on muutenkin neuvola niin jospa mielenterveys sinne asti kestäis :) mulla on kohtu tosi paljon taaksepäin kallellaan niin liekkö sekin vaikuttaa asiaan :) tääkin jo lohduttaa kun kuulee, että jollain muulla on sama hätä ja huoli :)

Mulla ei tunnu vielä mitään, ainakaan en jotain kuplintoja jne oikein osaa mieltää liikkeiksi kun ei tiedä onko ne sitä vai vaan suolen myllerrystä, ja sitähän riittää :joyful: odotan esikoista ja nyt viikot 15+2 et täytynee vaan odotella rauhassa. Yhtään en tiedä missä suunnassa istukka sijaitsee.

Mulla on alkanut tuntumaan myös vauvan hikka aika selkeästi :happy:

Täällä myös vauvan nikottelut tuntuu selkeästi.. itse ihmettelin kun on joka päivä hikka kunnes mies viisaampana osasi sanoa että johtuu kahvista. Itellä ei tullu mieleenkään että kahvin juominen voisi aiheuttaa pikkuiselle nikottelua, mutta niin vain aina aamuisin kahvin jälkeen vauva hikkaa.. nyt pyrkinyt tietoisesti vähentämään kahvin juomista yhteen kuppiin, säälittää jos pieni saa aina hikan kun äippä juo kahvia :oops:
Piilo 18+1

Ei ole vielä aikanaan itse tiedostettuja liikkeitä tuntunut. Viikot 16+6. Lääkärissä kävin tällä viikolla ja kyseli onko tuntunut mitään. Ihmettelin, kun kaikkialta lukenut että vasta myöhemmillä viikoilla ensimmäisen kohdalla tuntuisi. :)
Liikkeitä odotellessa! Ei tarvitsisi niin stressata onko kaikki hyvin kun on vielä liian rauhallista.

Mulla tuntuu liikkeet tosi hurjasti jo :) 16+3 nytte.
Mut onhan se jo 16cm ni ei se enää ihan jemmassa pysty olemaankaa :)

Tirpana, oot sitten onnekas kun saat kokea moisen ajoissa. :)
Täytynee odotella kärsivällisenä vielä. Yrittää edes. :D

Bepant juu oon. Tosin on sellasia päiviä kun on hiljasempaa nii heti pelästyy että onks kaik hyvin.

Tirpana, kai se epäluuloisuus sitten kuuluu asiaan kuin asiaan. :D
Hyvin siellä varmasti kaikki on.

Tulee kyllä näitä muiden viestejä lueskellessa viallinen ja epävarma olo. Että missä minun potkut on?
Vaikka kuinka olisi lukenut että kaikilla ne ei läheskään ole vielä tuntunut ennen vk 18-21. Tänään yrittänyt hölskyttää vatsaa eri kohdin vastauksetta.
Alkaa taas epäluulot jylläämään. RU:n on vielä pitkä aika.

Bepant, mulla nyt rv 18+2 ja toinen tulossa(esikoinen 6/15), eikä vieläkään ole tuntunut kunnolla liikkeitä, et ole siis mitenkään viallinen! :) Esikoisestakin tuntui vasta puolen välin jälkeen. Silloin oli ainakin istukka edessä joka vaimensi iskuja ja epäilen, että on nytkin. Muistan kyllä silloin itsekin olleeni huolissani, mutta kyllä ne sieltä sitten alkoi tuntumaan ja alkoi samalla tuntumaan ihan ulospäinkin. :) (muoks. Kirjoitusvirheet pois)

Bepant, täällä viikot 17+6 eikä kunnollisia tunnistettavia liikkeitä oo paljon ollut vielä. Raskaus on mulle jo kolmas. Sulla voi olla esimerkiksi istukka edessä vaimentamassa.

Bepant: tsemppiä! ensimmäistä odottaessa ei ole vielä mitään hätää jos liikkeitä ei vielä tunnu. Onhan se toki itselle pitkä piina kun lukee muiden liiketuntemuksista, ihan varmasti :oops:
Eräs kaverini tunsi liikkeet vasta rv 25 kun odotti ensimmäistään ja muistan kuinka hän asiaa suri varsinkin kun ihmiset vauvamahan nähdessään aina kyselivät että joko potkut tuntuu..

Mutta uso pois, vielä tulee sekin hetki kun loppua kohti se potkutus tekee kipeää ja on hankala löytää asentoa kun vauva päättää kääntyä poikittain vatsassa.. :wink

Mie rupesin esikoista oottaissa tuntee liikkeet vasta rv 22, istukka oli etuseinässä.
Enkä tästäkään tunne päivittäin liikkeitä, oonko muutaman muljahduksen vastatuntenu( ja niistäkin on jo useempi päivä) ja ootan jo neljättä. Joten elä hätäile, kyllä ne liikkeet sieltä alkaa tuntuu pikkuhiljaa :)

Kyllä kyllä.. Mutta yksin ollessa olis kai helpompaa(?) jos tuntis jotain elon merkkejä. :) ois jotain konkreettista mihin uskoo ja luottaa ja toivoo. :)

Mä olin viime viikolla neuvolassa rv14+3 ja terkka sanoi ettei tässä vaiheessa (muka) vielä tunnu liikkeet. Meinasin sanoa, että just olin tuntenut paria päivää aiemmin semmosia muljahduksia jotka oletan pienen kääntymiseksi. Jos masussa on joku reilun 10cm kokoinen tyyppi niin luulisi sen jo hiukan tuntuvan jos kylkeä kääntää. Ainakin ultrassa kun kätilö sanoi että nyt vauva kääntyy niin olin samalla tuntenut pienen muljahduksen ja se oli jo ed.viikolla. Potkuja en kyllä vielä tunne vaikka niitäkin ultratessa näin tapahtuvan. Dopllerin avulla muuten pysyy ihmeen hyvin järjissään kun saa heti tarkistettua onno kaikki ok. Mulla ainakin kuulunut aina sydänäänet...toki täytyy kokeilla vielä tosi alhaalta ja välillä on vaihtanut puolta niin ei kuulukaan samasta kohtaa eli joutuu hetken etsimään.

Mä aloin tuntemaan esikoisesta liikkeet vasta 20+ viikoilla ja silloinkin muistelen, että ne liikkeet ei läheskään päivittäin tuntuneet. Hermoheikkona tilasin dopplerin rv17 :D se auttoi kyllä silloin ja samoin nyt vaikka nyt on vasta viikot 15+3.

Mulla on myös välillä hiljasempia päiviä mutta yleensä jotain pienenpientä tuntuu jossainvaiheessa päivää kuitenkin. Mä luulen että pienellä on vielä niin runsaasti tilaa liikkua tuola että asennostakin riippuu kuinka liikkeet tuntuu ja toiset tunnistaa ne pienet hipellyksetkin herkemmin kuin toiset.

Takaisin