Heinäkuun hikoilut!

Äh. Joka aamu herää tunnustelemaan et tulisiko jo supistuksia, mut ei. Nyt 39+6. (Esikoinen syntyi 39+5.) Turhauttavaa tää oireettomuus!!! Mä haluaisin jo eteenpäin tästä odottelusta.
 
Dalila: sama täällä. Äsken heräsin ja oli ehkä 1 pikkanen supistus joka alkoi vatsalta ja jatku selkään. Sitten toisella vessa käynnillä tuli taas sitä limaa ja vatsa toimi. .. liekkö ollu... en ollu varma kun muutenki koko selkä kipeä ja jumissa.
 
41+3 ja taas olis salilla käyty eikä mitään tapahdu. Oon viimeiset 2 viikkoa ajatellut, että jokohan olis viimeinen salikäynti, mutta ei... :confused: Tää oli kyllä nyt salettiin vika salitreeni tän mahan kanssa, enää en mee ennenkö vauva on ulkona! :D Loppuajan keskityn lenkkeilyyn. Onneks tässä ei montaa päivää enää oo.
 
Täälläkin alkaa olemaan jo niin turhautunut olo, ku ei ala mitään tapahtumaan.. nyt siis 40+1.. Toki sanotaan että esikoista ku oottaa niin menee yli lasketun, mutta kyllä tää jo turhauttaa, ku joka ilta oottaa että josko sitä ens yönä alkas jo jotain tuleen.. vaanko ei niin ei.. ärh. :D Olisi niin valmis jo synnyttään, ku on jo niin tukala nukkua öisin tän mahan kans.
 
Mulla kans yöt on pahimpia mahan kanssa. Herään monta kertaa yössä vaihtamaan kylkeä kun lonkkiin alkaa sattua. Kääntyminenkin on tuskaista, milloin kiinnikekipuja vatsassa, milloin alkaa supistaminen... Päivällä olo on ihan ok toistaiseksi. Nyt 40+6. Esikoinen syntyi v.2006 rv 41+1 eli se olis tuleva maanantai... meneeköhän tää sen yli! Siltä ainakin tuntuu tällä hetkellä.
Mua vähän kauhistuttaa minkä kokoinen vauva sieltä tulee kun ei ole minkäänlaista käsitystä koosta! Joskus viikolla 31 oli 1750g. Sen jälkeen en ole saanut painoarviota.
 
Yöt on vaikeita täälläkin. Vielä muutama viikko sitten nukuin yöni heräilemättä, mutta en enää. Herään kans monta kertaa, kun on huono asento ja kroppa jotenkin puutunut. Onneks saan kyllä sit nopeasti uudestaan unta. Huonon asennon lisäks on aina hirvee tuskahiki päällä. Tää on ihan outoa mulle, kun normaalisti oon hirvee vilukissa ja nukun kesälläkin peiton alla villasukat jalassa. Nyt nukun ilman peittoa ja oon ihan hikinen lähes koko yön, yhhh! Aamukuuden maissa yleensä helpottaa ja sillon vedän peiton päälle.
 
Sportmom : salilla? Eikä mitään tapahdu? Se haluaa varmaan että tosiaan rauhoitut siihen lenkkeilyyn nyt. :D

Liisatuulikki: täällä taas esikoinen syntyi 38+6 ja nyt on 39+1... vielä on laskettuun aikaa mutta sais tulla jo.

Magnolia: voin vaan kuvitella miten itseäni turhauttaisi jos menisin tuon normi raskaus kaavan mukaan enkö tietäisi pitkään aikaan mitään. Nyt oon nähnyt jonku aikaa vauvan jo 2 viikon välein ultrassa.

Täällä monta yötä nukkunut sohvalla. Nyt oli aivan ihanaa päästä omaan sänkyyn kun mies ja poika osas väistää muualle nukkuu. Mua väsyttää ihan sikana ja tuntuu että päivän touhuista kroppa on niin painava ja hetkenä minähyvänsä uppoan sängystä läpi jonnekki....

Mitenkä kauan sitä limatulppaa voi tulla. Nyt ollu niitä verestäviä rökäleitä jo keskiviikosta asti... ja yks ainoa supistus tänä aamuna...
 
lucky87, joo kyllä mä aattelin nyt nää viimeiset hetket ottaa vähän iisimmin ja kerätä voimia tulevaan. Jospa se vauvakin sit malttais vihdoin jättää yksiönsä. :D

Vähän kyllä jännittää jo huominen yliaikaiskontrolli, kun ei yhtään tiedä mitä siellä tulee tapahtumaan, jos ne vaikka käynnisteleekin jo samantien. Jaiks! Onks kukaan muuten käynyt Kättärillä yliaikaiskontrollissa? Kun mulle sanottiin, että pitää varautua siihen, että siellä menee useampi tunti. Niin miks? Tekeekö ne kaikki tutkimukset joku eri tyyppi ja aina joutuu oottelee välissä vai mikä siinä kestää? Luulis, että sisätutkimus ja ultra nyt ei montaa tuntia veis.
 
lucky87, joo kyllä mä aattelin nyt nää viimeiset hetket ottaa vähän iisimmin ja kerätä voimia tulevaan. Jospa se vauvakin sit malttais vihdoin jättää yksiönsä. :D

Vähän kyllä jännittää jo huominen yliaikaiskontrolli, kun ei yhtään tiedä mitä siellä tulee tapahtumaan, jos ne vaikka käynnisteleekin jo samantien. Jaiks! Onks kukaan muuten käynyt Kättärillä yliaikaiskontrollissa? Kun mulle sanottiin, että pitää varautua siihen, että siellä menee useampi tunti. Niin miks? Tekeekö ne kaikki tutkimukset joku eri tyyppi ja aina joutuu oottelee välissä vai mikä siinä kestää? Luulis, että sisätutkimus ja ultra nyt ei montaa tuntia veis.

En tiedä tosta yliaikaiskontrollista, mut mä kävin alkuviikosta kättärillä lapsiveden tihkumisepäilyn takia, niin siellä oli seinällä lappu et ne samat lääkärit käy myös hoitamassa synnytyksiä, niin sen takia kannattaa varautua et voi kestää useampi tunti. Mulle riitti pelkkä hoitaja/kätilö, niin meni vaan n.30min, mut voi olla et mulla oli muutenkin tuuria.. Kävin siis siellä kättärillä 4.krs päivystysosastolla. Onko se sun kontrolli siellä?
 
En tiedä tosta yliaikaiskontrollista, mut mä kävin alkuviikosta kättärillä lapsiveden tihkumisepäilyn takia, niin siellä oli seinällä lappu et ne samat lääkärit käy myös hoitamassa synnytyksiä, niin sen takia kannattaa varautua et voi kestää useampi tunti. Mulle riitti pelkkä hoitaja/kätilö, niin meni vaan n.30min, mut voi olla et mulla oli muutenkin tuuria.. Kävin siis siellä kättärillä 4.krs päivystysosastolla. Onko se sun kontrolli siellä?
Joo, mulla on siellä kans. Tuo sit selittääkin sen. :)
 
Mulla olis kans Huomenna neuvola klo 10. Jää nähtäväksi pääsenkö sinne vai odottelevatko turhaan. :D verestävä vuoto on loppunut ja on enää vain kellertävää limaista valkkaria. Illasta taas kun vauva hereillä niin tuntemuksia myös alakerrassa ollut enemmän. Mies tulee kotiin vasta tiistain vastaisena yönä. Tuli tänään kunnon itkut itkettyä... varmaan vain tämän turhautumisen vuoksi. No pojan sain kaverilleen leikkii ja itse menin omalle kaverille "hoitoon". Käytti mua kaupassa ja teki mulle ruokaa :D ystävät on kyllä kultaakin kalliimpia!

Väärähälytys! Verestävä Lina jatkuu
 
Muokattu viimeksi:
Ok. Kerro sitten mitä kaikkea siellä yliaikaiskontrollissa sit tapahtuu :D
Nyt on kontrollissa käyty. Eka otettiin vauvalta sydänkäyrä ja multa verenpaine. Sen jälkeen piti tunnin verran ootella lkrintarkastusta. Lkri teki sisätutkimuksen ja ultras. Neuvolassa mulle viime keskiviikkona sanottiin, että vauva ei oo vielä laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta nyt ainakin oli. Kaikki oli oikein hyvin ja sain päättää aloitetaanko käynnistelee ballongilla tänään vai vasta keskiviikkona. Pistettiin ballonki samantien, vaikka vähän olis tehnyt mieli vielä jänistää. :D Loppuun otettiin vielä sydänkäyrää vauvalta ja sit pääsin kotiin.

Hirveet menkkajomotukset alkoi samantien ja täällä sitä nyt kotona kärvistellään. Kättärille takas sitten kun ballonki irtoaa tai viimeistään huomenna päivällä. Sieltä ei sitten enää kotiuduta kuin vauvan kanssa. Se on menoa nyt sitten, jaiks! :eek:

Ai joo ja kätilön tunnustelemalla tekemä painoarvio 3400g ja lkrin arvio ultralla 3700g. Jännä nähdä miten hyvin osuu kohdalleen. :)
 
Takaisin
Top