Kestovaippaintoilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ErykahB
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään käytössä niitä kuituliinoja, siis semmosia ohutta pehmeää kuitumaista paperia olevia? Niihin sai hyvin kakat napattua myöhemmin (maitokakatkin toisinaan) ja usein vaippa näytti ihan puhtaalta, kun paperin nappas pois.
Mulla ollut noita ja ne kestää jopa muutaman pesun :) . Meillä yövaipassa oli coolmaxin päällä ja piti isommallakin pissijällä vaipan pinnan yhtä kuivana kuin kertiksessä.

Joo! Plussaa siitä että ne kuituliinat kestää pesuakin sen muutaman kerran!

Mulla oli myös muovitetun patjasuojan tilalla lanoliinitettu neulottu alusta. Ei koskaan ole patjaan asti kosteus päässyt ja kun itse kammoan muovia vauvan/taaperon sängyssä, niin helppo ratkaisu oli toi neulottu kaistale.

Niin siis tarkennuksena että meillä pul-taskut oli päiväkäytös, yöllä kertisteltiin. Nyt oisi tarkoitus tosiaan koittaa villistellä yöt. :)
Lanoliini on edelleen kaupassa, mutta eikö se mukaan kulkeudu jollain kaupunkireissulla. Saisi nuo villatavarat pestyä ja kuntoon.

Mistäs kaikkialta ostatte kestovaippoja? Hyviä nettikauppoja esim. kun oon tämmönen paniikkihäiriöinen outo lintu.

Royalkestoilla ja Myllymuksuilla on ainakin jotain vaippoja kun katsoin. Heiltä olen tilannut pelkästään kankaita eikä moittimista ole. Tullut mitä pitääkin. Hintatasosta en osaa sanoa onko halpaa vai kallista. Nettikirppikset on kans hyviä vaippojen metsästämiseen. Tietysti on sit livekirppikset jos kestää käydä siellä ihmisvilinässä. :)

Omat kestovaippaompelut ovat olleet nyt tauolla kun on saanut tapetoida ja maalata minkä kerkiää. Onneksi tässä nyt on vielä aikaa väsäillä ennen tulokkaan saapumista. En tiedä pitäisikö muokata yhtä nettikaavaa joka tehty Fuzzin pohjalta kun en saa niitä siivekkeitä symmetriseksi kirveelläkään tai sitten katselen turhan kriittisesti tai ompelutaidot hieman ruosteessa. Enkä muistanut kuinka paljon vihaan niiden neppien kanssa taistelua. :D

Jos yhet s-koon villikset vielä kun väsäisin ja siirtyisin sitten tekemään m-kokoisia. Parit Babyidean pökät löysin fb-kirppiksen kautta halvalla. Onhan se kiva ku on kädet täynnä töitä näin työttömänä ollessa.

Nythän mä haluan sit söpösiä tyttövaippoja tietty! Uusperheellinen-84 nyt luotan sun vinkkeihin!!

Noi mun tilaamat on ollut alvababyn vaippoja ebaystä. Muuten oon kyllä vielä aika auttamatta ulalla nykytarjonnasta :D . Viimeisin kestopeppu kun on 4v jo, eli ei olla hetkeen tarvittu. Nalle nöttösen kaavalla itse ompelemistani oon tykännyt ihan älyttömästi.

Noi mun tilaamat on ollut alvababyn vaippoja ebaystä.

No niin, kiitosta vaan :grin
Oli pakko käydä kurkkaamassa. Jos noilla kuosivaihtoehdoilla ei kestovaippailu ala kiinnostaa niin tuskin millään :wink Joudun varmaan laittamaan tilauksen jossain vaiheessa, täytyy ensin vielä vähän perehtyä lisää tuohon kestojen maailmaan.

On meillä miehen kanssa joskus aikaisemminkin ollut puhetta kestovaipoista, silleen kevyesti. Että vois ainakin yrittää osakestoilla. Nyt juteltiin aiheesta taas ja oon ihan yllättynyt miten kovin positiivisesti hän koko kestoiluun suhtautuu. Ihan samalla viivalla tunnutaan olevan. Yritin jopa "pelotella" pyykkishow'lla, ei vaikutusta. Eli lähdetään nyt sitten avoimin mielin koittamaan, silleen rennosti ja tilanteen/ympäristön mukaan.

Näin kolmen lapsen kestottaneena voin antaa semmoiset vinkit, että ennen kuin vauva on syntynyt ei kannata äärettömiä määriä vaippoja haalia. Paitsi esim idioottivarmoja harsoja tai esim fuzzit on olleet monelle sopivia. Alussa ei kannata ottaa paineita kestoilusta. Ohivuotoja voi myös alussa tulla esim enemmän pissaavilta ennen kuin sopivat vaipat ja imumäärät löytyy.

Itse en paljoa ostaisi myöskään kiinteäimuisia kuten aio-vaippoja isoja määriä varastoo, jos niistä ei löydy mitään lisätäyttö mahdollisuutta. Itse esim ostin 5kpl kuoria, en vielä uskaltanut ostaa kymmentä, jos se osottautuu väärän malliseksi vauvalle.

Mutta esim harsoista, joita meillä käytetty sekä imuina että tailtuina, niin niitä olen hankkinut suunnilleen 20-30kpl ennen vauvan syntymää. Rennossa kestoilussa saa olla aika iso määrä vaippoja, tietysti riippuen kuivumisnopeudesta. Mutta itse tykkään 2krt viikossa pestä vaipat, eikä sen useammin. Yksi kerta 60 astetta ja yksi kerta imut jne 90 astetta.

Uskaltaako kestoja ostaa käytettynä? Taidan olla pikkuhiljaa hurahtamassa kestoiluun, ainakin haluisin kokeilla. Ekan kanssa kokeilin mut luovutin liian nopsaan, kun tuntui ettei hommasta tullut mitään, mut nyt voisi olla sitkeämpi.

Muutenkin mikähän muhun on iskemässä? Ostin jo tehosekoittimen ja aattelin tehdä vauvan ruoat itse, muutenkin ostin ennen aina kaiken uutena, mut nyt löytänyt kirppisten ihmeellisen maailman. Tietty ennen ei lähellä ollut mitään hyvää kirppistä, mut nyt avattiin tänne juuri uusi ja löysin vielä ihan lastentarvikekirppiksenkin tästä läheltä. Kannatan kyllä kierrätystä, mutta jotenkin ollut vaan laiska ja epäileväinen kirppisten suhteen. Ja nyt tosiaan ois tosi kiva kestoilla, ainakin osittain. Mitähän tässä vielä keksii? Ja tän toisen lapsen kanssa oli tarkoitus ottaa mahdollisimman rennosti. :grin

Kestoja uskaltaa ostaa käytettynä. Toki ennemmin suosittelen ostamaan ne kokeneilta kestoilijoilta, jotka on pesseet vaipat oikein, ettei ole esim fleecet tukossa. Itse olen ostanut vaipat lähinnä uutena, muille lapsille olen tehnyt vaipat, mutta tälle ostetaan ainakin osa. Muutamia vaippoja ostin kestoilevalta kaverilta, kun nuorin poika oli pieni.

Kestoja uskaltaa ostaa käytettynä. Toki ennemmin suosittelen ostamaan ne kokeneilta kestoilijoilta, jotka on pesseet vaipat oikein, ettei ole esim fleecet tukossa. Itse olen ostanut vaipat lähinnä uutena, muille lapsille olen tehnyt vaipat, mutta tälle ostetaan ainakin osa. Muutamia vaippoja ostin kestoilevalta kaverilta, kun nuorin poika oli pieni.

Kiitos! Mulla onkin yksi tuttavapariskunta, joka käsittääkseni kestoittanut kaksi lasta. Tarttee niiltä kysellä josko ois vaippoja vielä tallessa ja myytävänä. Jos nyt halvalla löytyy kirppikseltä, niin eipä se niin paha rästi ole, jos sattuu jonkun väärinpestynkin ostamaan. Ebayn hinnat ja kuosit ovat kyllä houkuttelevia! :)

Oisko jollain tarvetta kuorivaipalle? Ois ihan muoveissa oleva, meille liian poikamainen kuosi. Myyjä oli hiukan turhan hätäinen ja lähetti vaipat ennen kuosivalintoja. Muut kuosit menee pitkin hampain, mutta tää tökkäsee ja kovaa. Koko iän säädettävä vaippa siis kyseessä.

ImageUploadedByVau Foorumi1469471690.924907.jpg

UP84, toi sopis meijän tytölle ihan hyvin, vaikka emme maatilalla asukaan, vain maaseudulla :)
Olin ajatellut lähteä kokeilemaan ainakin osittain!

^ mä laittelen sulle yv:tä, jos vapautuu. Yhdeltä kaverilta tuli kysely tuosta vaipasta ennen sua :).

ImageUploadedByVau Foorumi1469475754.500640.jpg

Ulkomuistista meni tää harson taittelu vieläkin vaikka edellisestä vaipatettavasta jo yli 4 vuotta <3

Oisin kans kiinnostunut tuosta vaipasta, jos ei muille mene. Lehmiä tai kanoja ei ole, mutta muuta maatilahärpäkettä kyllä.
Tuosta vaipasta tuli mieleen, että yks päivä löysin alennuksesta ruokalapun jossa oli traktorin kuva kirjailtu. Pitihän se nyt ostaa. :joyful:

ImageUploadedByVau Foorumi1469520755.580571.jpg

Uus vaippa tilattu <3. Tai oikeestaan kaks. Tilasin myös newborn kokoisen taskun.

Täällä on aika paljon uusia kestoilijoita, niin ajattelin laittaa yhden pienen varoituksen. Osalle voi olla itsestään selvyys. Mikrokuituista imua ei saa ikinä laittaa suoraan vauvan ihoa vasten. Mikrokuitu imut nappaa pissin tosi nopeasti, ovat loistavia imuja. Meillä toimineet taaperollakin yövaipassa esim bambun ja hampun kaverina. Mutta kuten moni on varmaan kokeillut mikrokuiturättiä kädessä, niin kuivattaa kädet korpuiksi. Samaa materiaalia on mikrokuituimut. Ne toimii taskuissa ja sisätäyttövaipoissa tai kuivaliinan alla. Mutta jos haluaa vaikka kuorivaipan sisään laittaa imua, niin kannattaa valkata esim bambu tai harso.

Huhuu kaikki viisaammat. Jos nyt joku päättäisi hankkia vauvalleen kestovaippoja niin mistä aloittaa? Mitkä on käytössä helpoimmat? Tai mukavimmat? Miten koot menee? Onko jossain olemassa jotain rautalangasta väännettyä kestovaippailun abc:tä? :)

En tiedä joko joku vinkkasi, mutta kantsii lainata kirja nimeltä "Vaippailmiö" kirjastosta. Se on aika loppuunmyyty, mutta jostain vielä voi löytyä jos haluaa ihan ostaa. Siellä on tosi paljon kaikkea just rautalangasta väännettynä. Ite selailin kanssa nettisivuja mut jotenki tossa kirjassa oli selkeästi kaikki mitä tarttee alkuun tietää :)

Takaisin