La marraskuu 2016

Mulla lähtee myös navan alta tumma karvaviiva.. Ja sama juttu hiusten kanssa, ennen piti pestä joka toinen päivä, nyt riittää 3-4 päivän välein pesu :smiley-bounce012

Mullakin on mahassa karvaa mutta sellaista vaaleaa ja lyhyttä. Ei tarvitse siis sheivailla. Alkuraskaudesta sääriin tuli tummaa pitkää karvaa, mutta onneksi nyt on se kasvu tasoittunut takaisin normaaliksi.

Joo, pörröinen massu on täälläkin.. onneksi (toistaiseksi) karvat on vaaleita, mutta säärikarvojenkin kasvu on selkeesti kiihtynyt. Siksipä päätinkin hemmotella itseäni ja varasin ajan parin viikon päähän kinttujen sokerointiin.. samalla tiedossa myös puhdistava kasvohoito ja ripsien sekä kulmien värjäys.

Mietin tässä, raaskisinko varata itselleni ajan vielä hiustenleikkuuseen.. edellinen kampoomokäynti kun ajoittuu puolentoista vuoden taakse. Hiuksia mun ei onneks tarvii värjäillä, oma väri on niin hyvä, että pärjään pelkällä sävyttävällä hoitoaineella, mutta olishan se kiva, että näissä olis joku malli.. nykyinenhän on tasan itseni jäljiltä, kun napsin huonot latvat pois joku aika sitten.

Ihanan yllätyksen mies toi eilen.. soitti, että tule alaovelle vastaan ja siellä mua odotti keinutuoli. :Heartred On kuulema kiva sit syöttää vauvaa siinä. Kyllä sekin vaan taitaa olla innoissaan..

Tiistaina olisi sit ns. Kela-neuvola, pääsee täyttelemään kaiken maailman lippuja ja lappuja ja tuleehan tuo mieskin sit ekaa kertaa neuvolaan mukaan.

Pari päivää olisi töitäkin vielä edessä ennen kolmen päivän vapaita.. kuuspäiväinen työviikko vaatii kyllä veronsa.. Loppuuko tää käsien ja jalkojen turvotus ikinä?

Joo, pörröinen massu on täälläkin.. onneksi (toistaiseksi) karvat on vaaleita, mutta säärikarvojenkin kasvu on selkeesti kiihtynyt. Siksipä päätinkin hemmotella itseäni ja varasin ajan parin viikon päähän kinttujen sokerointiin.. samalla tiedossa myös puhdistava kasvohoito ja ripsien sekä kulmien värjäys.

Mietin tässä, raaskisinko varata itselleni ajan vielä hiustenleikkuuseen.. edellinen kampoomokäynti kun ajoittuu puolentoista vuoden taakse. Hiuksia mun ei onneks tarvii värjäillä, oma väri on niin hyvä, että pärjään pelkällä sävyttävällä hoitoaineella, mutta olishan se kiva, että näissä olis joku malli.. nykyinenhän on tasan itseni jäljiltä, kun napsin huonot latvat pois joku aika sitten.

Ihanan yllätyksen mies toi eilen.. soitti, että tule alaovelle vastaan ja siellä mua odotti keinutuoli. :Heartred On kuulema kiva sit syöttää vauvaa siinä. Kyllä sekin vaan taitaa olla innoissaan..

Tiistaina olisi sit ns. Kela-neuvola, pääsee täyttelemään kaiken maailman lippuja ja lappuja ja tuleehan tuo mieskin sit ekaa kertaa neuvolaan mukaan.

Pari päivää olisi töitäkin vielä edessä ennen kolmen päivän vapaita.. kuuspäiväinen työviikko vaatii kyllä veronsa.. Loppuuko tää käsien ja jalkojen turvotus ikinä?

Mulla paino noussu jo niin paljon että neuvolassa käski alkaa kattomaan syömisiä... :( tullu jo kaikkiaan 12kg... Ooops. ;( Tosin osa on nyt turvotuksia mitä mul on aika reilusti, sormukset ei mee sormiin enää jne...

Ps. Jeee pääsen tilaa äitiyspakkausta!!

Jeanney 22+0

Me päätettiin ottaa tänä vuonna se äitiysavustus rahana. Niin paljon on jäänyt neljästä edellisestä pakkauksesta tavaraa, että tuntuu tuhlaukselta jos taas ottaisi pakkauksen, vaikka kieltämättä kun niitä kuvia katseli niistä vaatteista ja kuoseista, niin olisi mieli tehnyt tilata se pakkaus :)

Joo mullakin ihan alkuraskaudesta asti ollut masussa karvaa:grinen oo koskenu niihin/sheivaillu ku on niin vaaleita kuitenkin, kai se siitä katoaa sitten synnytyksen jälkeen :joyful:

Mä oon myös karvaisempi kuin yleensä. Edellisessä kahdessa raskaudessa mulla ei kasvanu säärikarvat ollenkaan. Se oli mun mielestä tosi outoa. Hiukset kasvoi raskausaikana reilu 15cm ja muutenkin hiukset näytti niin hyvältä! Sit imetysaikana lähti karvaa päästä ihan hulluna.

Nyt kasvaa uutta hiusta, on semmonen kiva "vauvahahtuva" joka nousee päivän mittaan pystyyn kun on hiukset ponnarilla. Säärikarvat kasvaa kohisten, samoin kynnet. En muista miten karvainen olin esikoista odottaessa, mutta seuraavat kaksi raskautta tosiaan nautin karvattomista sääristä, nyt en.

Minä myös ennen raskautta ylipainoinen. 162cm/80kg ennen raskautta ja viime neuvolassa vaaka näytti 84,2kg. Neuvolatäti sanoi kyllä, että ei kannatta stressata siitä painon noususta! :happy:

Minulle on myös kasvanut mahaan karvaa, vaaleita onneksi!

rv 18+1

Miulla on ihan samanlaista masukarvaa kuten ennenkin, siis ihan pientä, ohutta ja valkoista. Ja vähän, en siis ole yleensäkään erikoisen karvamasu :D Karvakäsi kyllä olen, on tooosi pitkät käsikarvat, vaikkakin hyvin vaaleat. Kyynärpään kohdalla on melkeinpä 2cm pitkiä haituvia xD Toivottavasti ei periydy, ei nää kauheen kivat oo :hilarious:

Mites teillä verenpaineet? Mä tossa mittailin niin 99/58.. Äidilläni verenpainetauti, ei ainakaa vielä näy että ois periytyny.
Olikse niin että salmiakki ja lakritsi nostaa verenpainetta ja sen takia niitä ei saa syödä? :3some

18+5

Just tänään tuskailin tätä kiihtyvää karvankasvua! :D olo on välillä kun apinalla, kun sitä kasvaa supervauhdilla masua myöten hahah.

Mun verenpaineet on nyt ollu semmosta 85/55, välillä vähän vähemmänkin. Huimaa ja pyörryttää päivittäin mut oon nyt oppinut että nousen ylös hitaasti enkä muutenkaan poukkoile ihan hulluna niin ei tunnu niin pahalta. Neuvolassa mulla iskee "valkotakki verenpaine" ja siellä on yleensä ollut suunnilleen 110/70. Sain kuitenkin ohjeeksi että voin syödä jotain suolasta, mut se taas pahentaa turvotusta.

rv 22+1

Viiperi, nostaa varmaan suolan takia, mutta lisäksi ne oli löytänyt lakritsilla negatiivisia vaikutuksia lapsen kehitykseen (keskittymishäiriöt, ennenaikainen synnytys yms.)

Mulla verenpaine ollut nyt 80-95/70-55 välillä, aamuisin paineet välillä todella matalat ja on vaikea pysyä jaloillaan. Turvotusta kun ei ole, niin lääkäri ja terkka suositteli syömään suolaa. Tomaatin päällä se onkin herkkua! Mulla vielä perinnöllisestä häiriöstä johtuen hemoglobiini todella korkea, niin vaikuttaa sekin huimaukseen, kun kestää noilla paineilla tervamaisen veren nousu aivoihin asti kauemmin.

Katjusha, joo noita juttuja lueskelinki sen jälkeen ku ton edellisen viestin naputtelin. Jotenki silti vähän epäilen noita tutkimustuloksia., että vaikuttaisi älylliseen kehitykseen, ainakaan kovin ratkaisevasti. Mutta en mä silti ala ämpäritolkulla lakua ja salmiakkia nyt vetämään.
Eiköhän nuo paineet taas nouse ku nyt tää eka lomapätkä loppuu ja maanantaina meen taas kuukaudeks töihin ennen seuraavaa kahen viikon loman tynkää.

Katjusha, joo noita juttuja lueskelinki sen jälkeen ku ton edellisen viestin naputtelin. Jotenki silti vähän epäilen noita tutkimustuloksia., että vaikuttaisi älylliseen kehitykseen, ainakaan kovin ratkaisevasti. Mutta en mä silti ala ämpäritolkulla lakua ja salmiakkia nyt vetämään.

Samaa mieltä Viiperi!

Mä oon jokaisessa raskaudessa syönyt salmiakkia kaksin käsin. Pahoinvointiin auttoi vaan väkevin mahdollinen salmiakki.

Esikoinen 10 päivää yli lasketun, toinen 3 päivää ennen ja kolmas 12 päivää yli. Esikoinen ysin keskisarvolla, toinen oppi lukemaan neljän vanhana ja kertolaskut oppi eskarivuonna... Kolmannesta on paha vielä sanoa, kun on niin pieni. Mutta ei kauheen ennenaikaisia tai muutakaan vikaa. Keskimmäisellä kyllä Asperger ja lievä autismi, mutta tuskin ne salmiakista johtuu.

Rakenneultra oli meilläkin tänään ja vauvan kanssa suoranaisesti kaikki hyvin ja koko vastasi viikkoja! Ainoa ongelma oli tuo täälläkin joillain myös oleva napanuorajuttu, eli yksi suoni puuttuu :/.

Ei kuulemma tarvetta paniikkiin, mutta jatkoseurantaan mennään, ja hyvähän se onkin tutkia tarkasti, että tiedetään missä mennään!

Sukupuoli meitä ei kiinnostanut, eli sitä ei kysytty! Istukan paikkakin hitusen hankala, kun oli melko alhaalla, mutta kätilö veikkasi sen olevan kuitenkin riittävän kaukana kohdunsuulta, ettei tuppaa enää siihen eteen. Sekin tietenkin tarkistetaan vielä myöhemmin!

Vähän ylimääräistä mietittävää, mutta ihanaa oli nähdä oma vauveli siellä heiluttelemassa <3!!!

Charm3 21+1

Takaisin