Raskaaksi 2016

Pahoittelut pettymyksistä ja tsemppiä jatkoon ihan kaikille :Heartred

En tiedä, onko kuinka moni muukin eksynyt lukemaan tän: http://www.kodinkuvalehti.fi/artikk...aa_vain_kahdeksan_viikkoa_nakisipa_aiti_sinut
Ei hitto, miten sydämessä jokin liikahti ja pahasti, kun luin ton jutun.

Täällä päässä ei mitään hajua kiertopäivistä. Mul on aina ollu tosi säännöllinen 28 pvän kierto ja odottelin menkkoja alkavaks toissapäivänä, mut eipä näkyny ja tuolloin testasin negankin. Mut jos lasken viikontakaisen parin päivän heikon vuodon menkoiksi, niin kohta olis ovis taas käsillä. Ärsyttävää epätietoisuutta! Mut mitä jos meniskin ihan fiiliksen mukaan ja nauttis kesästä? :happy:

Breeze, voi mikä linkki. Mä täällä vetistelen ...
Meillä on lapseton ystäväpariskunta, jolle me toivotaan monen vuoden odotuksen jälkeen adoptiovauvaa kotimaasta. Salainen toive on, että meidän vauvat syntyy samoihin aikoihin kumpikin tahollaan. Mentiin samana päivänä aikoinaan naimisiin, ja josko me nyt saatais ne esikoiset.

Mä NIIN suurella myötätunnolla seuraan teidän huonoja uutisia saaneiden sekä raastavaa epävarmuutta kokevien tunteita!!! Mulla on tällä erää kuumeilia takana 1,5v ja siitä 13 kk oon taivutellut miestä ajatukseen (sen jälkeen, kun oli yks yllätyskyytiläinen, joka meni kesken 8+vkolla). Tosi syvissä vesissä oon käynyt, kun itselle ollut mahdoton ajatus tää lapsen kokoinen tila sydämessä ja mies on ollut tiukasti sitä mieltä, ettei missään nimessä.
Mun ainoa toivo on siis ollut uus vahinko, kun varsinaista ehkäisyä (varmojen päivien lisäksi) ei oo käytetty.

Eilen taas vihjailin, että olis ovis ja nyt sais hypätä kimppuun , vaikka tiesinkin vastauksen... Tiedättekö mitä?! Tällä kertaa mies ei kieltäytynytkään!!!! Me siis talletettiin ihan oikeaan aikaan!!!! Oon vähän hämilläni, ku oon yksin yli vuoden tuskaillut ja nyt tilanne onkin tämä! Mulla ehti stressailusta mennä kyllä kierto ihan solmuun, joten ei varmaan tästä kierrosta vielä tärppää tai ainakaan pysy kiinni.
Toivon kaikille stressiä poistavia ajatuksia ja plussatuulia!

Mä NIIN suurella myötätunnolla seuraan teidän huonoja uutisia saaneiden sekä raastavaa epävarmuutta kokevien tunteita!!! Mulla on tällä erää kuumeilia takana 1,5v ja siitä 13 kk oon taivutellut miestä ajatukseen (sen jälkeen, kun oli yks yllätyskyytiläinen, joka meni kesken 8+vkolla). Tosi syvissä vesissä oon käynyt, kun itselle ollut mahdoton ajatus tää lapsen kokoinen tila sydämessä ja mies on ollut tiukasti sitä mieltä, ettei missään nimessä.
Mun ainoa toivo on siis ollut uus vahinko, kun varsinaista ehkäisyä (varmojen päivien lisäksi) ei oo käytetty.

Eilen taas vihjailin, että olis ovis ja nyt sais hypätä kimppuun , vaikka tiesinkin vastauksen... Tiedättekö mitä?! Tällä kertaa mies ei kieltäytynytkään!!!! Me siis talletettiin ihan oikeaan aikaan!!!! Oon vähän hämilläni, ku oon yksin yli vuoden tuskaillut ja nyt tilanne onkin tämä! Mulla ehti stressailusta mennä kyllä kierto ihan solmuun, joten ei varmaan tästä kierrosta vielä tärppää tai ainakaan pysy kiinni.
Toivon kaikille stressiä poistavia ajatuksia ja plussatuulia!
Saako kysyä, että miksi mies ei käytä mitään ehkäisyä, jos kerta on niin lasta vastaan? Koska eihän se mikään vahinko ole jos raskaaksi tulet, kun keskeytetty ei ole ehkäisykeino.

Oon kyllä seuraillut foorumia, vaikkakin en kauheasti ole kirjoitellut. Paljon onnea kaikille plussaneille ja pahoittelut niille jolla ei tärpännyt! <3

Itse olen yrittänyt saada yritystä pois mielestä ja olla rennommin. En usko, että tässä(kään) kierrossa tärppää, kun tällä viikolla ollaan menossa festareillekkin missä tulee varmasti nautittua alkoholia ja juurikin mahdollisen kiinnittymisen aikoihin. Eikös se alkoholi jotenki siihen vaikuta..?

Täällä kp 18/26-28, yk 8. Ovis oli laskennallisesti juhannusaattona-päivänä, mutta ei ole ollut kyllä mitään oireita. Ei limoja tms. Eikä ollut viime kierrossakaan. Tosin, pikkaisen nauratti miehen kanssa, kun juhannusaattona mökillä siinä puuhailujen lomassa alkoi radiossa soimaan Survivorin-Eye of tiger. Ei mitään paineita yritykseen! Meinattiin kyllä kuolla nauruun! :D

Ensi kiertoon hommaan nyt sitten niitä tikkuja, kun alkaa vähän oikeasti stressaamaan, että ovuloinko ollenkaan. Saisi edes kerran napattua plussan ovistestiin! Olen yhdessä kierrossa yrittänyt napata niillä clearbluen digitaalisella. Kaikki 10 tikkua tuli käytettyä eikä tullut hymynaamaa. Seuraavaksi hommaan niitä clearbluen kaksoishormoni testejä. Jos niihin saisi ja jos en niin sitten ainakin uskaltaa rohkeammin mennä lääkäriin puhumaan lapsettomuudesta.

Olen lukenut netistä lapsettomuuden/hedelmättömyyden syitä ja omalla kohdallani (sekä miehen) olisi paljonkin parantamisen varaa! Silloin, kun aloitettiin yrittäminen, aloitettiin myös laihduttamaan molemmat. -18kiloa olen siis saanut pois yk 8 aikana. Mutta edelleen paino on varmasti yksi lapsettomuuden syistä (tai sitten elimistö on sekaisin painonpudotuksesta..), sekä runsas alkoholin käyttö, kahvin juonti, satunnainen tupakointi. Mitä noita pahoja elintapoja sitten on.. Kaikista olen kyllä valmis luopumaan, kun plussa tulisi, mutta en luultavastikkaan ennen, koska haluan nauttia kaikesta tuosta, vielä kun voin. Tosin loman jälkeen alan kyllä skarppaamaan ja yrittää saada taas terveellisistä elintavoista paremmin kiinni. Mites teillä muilla? Oletteko vältellyt kahvia, alkoholia ym yrityksen aikana?

Tulipa pitkä teksti, anteeksi oma napailu!

Mites teillä muilla? Oletteko vältellyt kahvia, alkoholia ym yrityksen aikana?

Tulipa pitkä teksti, anteeksi oma napailu!

Vaikka nyt ei kuitenkaan ruvettukaan vielä tosissaan yrittämään lasta, niin omalla kohdalla tämä asia on mennyt ennemmin niin, että alkoholi ja bilettäminen ei vaan enää juurikaan kiinnosta ja sen myötä on herännyt ajatus siitä, että ehkä sitä alkaisi olla valmis vanhemmaksi :) mutta tuskin lopetan kokonaan alkoholin käyttöä, vaikka rupeaisimmekin tosissaan yrittämään lasta, koska kännejä nyt ei vaan tule enää vedettyä muutenkaan, joten en näe syytä luopumalla luopua niistä muutamasta hassusta lasillisesta, mitä kuukauden aikana tulee otettua.

Mimmi! Jos ei ala tärppi käymään, niin suosittelen ensimmäisenä Alkon vähentämistä minimiin, joillakin se aiheuttaa runsaasti nautittuna steriiliyttä. Runsas kahvinjuonti eli kofeiini on yhdistetty keskenmenoriskiin, eli ei ole omiaan auttamaan tervettä raskautta. Kohtuus lienee paras ohje molempiin nautintoaineisiin. Hyvä pitää mielessä, että miestenkin on kannattaa pitää hedelmällisyydestään huolta. Nykyään nuorten miesten siittiöt ei ole parhaalla tolalla, ja tätä ei omien tuntemusten perusteella voi päätellä.
Mitä nuoremmista sukupolvista puhutaan sen heikompi on siemennesteen laatu (80- ja 90-luvulla syntyneet).

Missä vaiheessa kiertoa olette plussanneet aikaisintaan? Laskeskelin, että nyt olisi dpo9. Joko huomenna voi testata vai kannattaisiko suosiolla odotella?

Oon kyllä samaa mieltä ton Alkon suhteen!! Silloin kun aloitettiin yrittämään lasta oltiin 3kk täysin tipattomana, mutta sitten alkoi taas tulemaan juhlia ja illanistujaisia toinen toisensa perään! Loman jälkeen voisi kyllä taas koittaa ainakin vähentää! Jos nyt ei kaunistella kauheasti, niin mä kyllä nautin ylikaiken bilettämisestä! :D

Tervetuloa mukaan myfo! Mahtava juttu ja joskos se nyt sitten tärppäis teillä :) kaveri tuli raskaaksi heti ekasta kerrasta ku mies tuli sisälle (siihen asti oli ollu keskeytetty ehkäsynä) joten toivotaan parasta ;)

Mimmi toivottavasti nyt tärppäis! :) mä en ainakaa esikoisen enkä sen jälkeenkää alkoholia välttäny, enkä kahvia, vaikkaki ei juurikaa tullu juhlittua. Nyt ku tuulimunatuomio on varma nii aattelin enskuus vetää kunnon kännit, varmaan se ajoittuus oviksen tienoille tai vähä ennen, riippuu miten tyhjennys menee. Sen jälkeenki olis kyllä rallit ja häät missä en juomisesta tiedä sitte. Riippuu pitkälti kierron vaiheesta, jos on jo ihan loppukierto nii en käyttäis enää mutta muuten kyllä :D

Mä oon tässä puol vuotta ollu tipattomalla ja koko kevään jälkeen teki vaan nii maan pirusti mieli vetää kännit. Juhannuksena sitte kaadoin lasiin punaviiniä! Ja yritin ja yritin, puoli lasia sain alas. :D Että eipä tullu kännejä. En tiiä mikä siinä oli, ei vaan maistu.

Mä oon käyttäny kahvia ja alkoholia ihan normaalisti. Tupakoinki jopa normaalisti. Siis alkoholia en normaalistikkaan nauti isoja määriä. Muutama sauna siideri kerran kuussa ehkä. Kahvia juon fiiliksen mukaan. Yleensä pari kuppia päivässä. Edelleenki vaikka raskaana oon niin juon kaks kuppia, jos olo sallii.
Mitä tupakkaan tulee, niin joo poltin joskus tosi ahkeraan mut aloin vähentää ku alettiin yrittää lasta. Lopetin kun sain plussa ja seinään pystyin lopettaa. (mulla ei oo mikään pakko polttaa) polttaminen oli ehkä enemmän seurapolttamista. Harvoin kävin yksin. Mutta joo pointti oli se, että en miettinyt kyllä turhan tarkasti enkä ottanu stressiä noista asioista. Eikä noista oo näköjään mitään ongelmaa ollukkaan. :)
Mulla tosiaan yks poika 6kk ja toinen vauva on nyt tulossa. :)

Pikainen oma napa... Kp 10 menossa ja tänään oli ovistikku viti valkoinen kun testasin iltapäivästä. Eilen oli sentään selkee haamu.. Ovista odottelen kp 13-15. Vaikuttaako muuten vedenjuonti ovistestin tulokseen? Olen aikalailla vettä tankannut tänään ja on saanu vessassa ravata.. Eli ei kauaa virtsa ollu rakossa...

Mutta mulla menee myös niin, että vaikka oonkin pidättäny saman aikaa joka päivä jne enkä oo juonu mitään, niin se testin viiva saattaa haaleeta. Eka on selkee ja sit haalenee ja taas on vahva. Sit ku se plussa tulee niin se pärähtää kunnolla.

Saako kysyä, että miksi mies ei käytä mitään ehkäisyä, jos kerta on niin lasta vastaan? Koska eihän se mikään vahinko ole jos raskaaksi tulet, kun keskeytetty ei ole ehkäisykeino.
Saa kysyä ! Mä oon joskus nuorena käyttänyt hormooniehkäisyjä, mutta nyt jo yli kymmenen vuotta ollaan ehkäisty, ei keskeytetyllä, vaan varmoilla päivillä. Mulla on aina ollu tosi tasainen kierto ja selvät ovis-oireet. On ollut siis tosi toimiva systeemi meille. Sen kokoisen riskin on kuulemma voinut ottaa, minkä tällainen ehkäisy tuottaa.

Missä vaiheessa kiertoa olette plussanneet aikaisintaan? Laskeskelin, että nyt olisi dpo9. Joko huomenna voi testata vai kannattaisiko suosiolla odotella?

Haamuja saanut aikaseksi dpo 11-12, ekasta plussasin kunnolla dpo 16 ja tokasta kesken menneestä muistaakseni samoilla päivillä.
Mennää muuten aika samoilla dpo:lla, mulla olis nyt dpo 8. Ajattelin odotella suosiolla ens viikkoon, kun ne testit ei mulla kerran näytä mitään kunnollista kuitenkaan ennen :).

Alkosta ja muusta.. tupakkaa en o polttanu 10 vuoteen kun ihan tosi satunnaisesti, alkoa käytän noin 2-3 kertaa vuodessa. Mut kahvia juon, ja jatkan kunnes pahoinvointi sen estää :). Suurin raskautta estävin tekijä mulla on pieni ylipaino. Olis hyvä jos sais viiskin kiloa tiputettua.

Dpo 8, olo on seesteinen, ja kuitenkin räjähtelevä. Rinnat edelleen kipuilevat ja alavatsa kramppaa välillä. Jos tämä jatkuu niin ihmettelen kovasti jos en plussaa tästä kierrosta, mut voihan se loppuakin ennen kuin oikeastaan alkaakaan :).

Kiitos vastauksestasi Repo :) ehkäpä odotan ja testaan vasta, jos ne menkat on myöhässä. Ei tässä suuria mahdollisuuksia raskauteen kuitenkaan ole, vaikka olenkin oireita jo onnistunut kuvittelemaan, mutta eipä siinäkään mitään uutta minulle... :)

Tuli muuten mieleen, että riippuukohan tuo testissä näkyminen jotenkin kierron pituudesta? Onko se niin että jo on lyhyt kierto ni vois näkyä aikasemmin? Mulla siis on omasta mielestä pitkähkö kierto, yleensä 30-32 pvä, mut mites jos on kierto sen 26-28 pvää?

Takaisin