La marraskuu 2016

Mulla neuvolalääkärissä todettiin hiiva, vaikka mulla ei ollut mitään oireita. Nyt sitten ihmettelen, et mistä ihmeestä tiedän onko se parantunut, kun ei mitään oireita ole missään vaiheessa ollut? Ostin lääkärin neuvosta canesten-puikot, mutta jotenkin koin ne todella hankaliksi, joten yhden kokeilun kerran vaihdoin voiteeseen, jota sitten käytin muutamia päiviä. Maitohappobakteerit ostin ja syönyt päivittäin, lisännyt gefilustuotteiden käyttöä ja yöt nukun ilman alushousuja, mutta tiedäpä nyt sitten onko parantunut vai ei.

Mä kävin nyt varalta antamassa virtsanäytteen..

Minäkin tuota hiivaa mietin, että haittaakohan se vaikka sitä olisikin oireettomana? Onko sitä pakko hoitaa raskausaikana, vai voiko siitä olla haittaa?

Rv 18+5

Mulla oli just italian reissulla hiiva ja olipa ärsyttävää. Voiteella hoidin, kun en ehtinyt muutakaan hoitoa saamaan. Kutina hävisi, mutta nyt mietin, että onkohan se tulehdus varmasti poissa...
Haluaisin vähän teidän mielipiteitä siitä, kuinka paljon raskauden vuoksi kehtaa ns. "laiskotella"? Tarkoitan sitä, kun jäin juuri työttömäksi ja olen lasten kanssa kotona, mutta mä en jaksaisi tehdä yhtään mitään. Ehkä juuri ja juuri ruuan, mutta kaikki vaatii ihan hirveästi henkistä ponnistelua. Haluaisin vaan nukkua ja pötkötellä sohvalla. Mutta koko ajan on syyllinen olo, kun koti on sotkussa, mies tekee pitkiä päiviä ja kun tulee, niin pyydän viemään roskat tai ripustamaan pyykit... Mietin vaan, että onko mulla oikeasti tarvetta nyt ottaa rennosti ja levätä vai onko tää vaan laiskuutta ja mielialan laskua... Kuinka paljon mun pitää vaatia itseltäni? Pahoinvoinnit vaivaa edelleen, joskaan en oksentele ja välillä supistelee. Pissalla saa ravata... Ja nää oireetkin ärsyttää, eikä houkuttele lähtemään tai tekemään. Liikunnan harrastaminenkin on jäänyt. Olo on tosi raskas,kömpelö ja hengästyn helposti. :sad001
Juhannuksen unohdin, eikä meillä ole mitään suunnitelmia, että varmaan täällä sotkuisessa kämpässä sit yritetään keskikesän juhlaa viettää :shifty:
Nasupossu 21+4

Mulla oli just italian reissulla hiiva ja olipa ärsyttävää. Voiteella hoidin, kun en ehtinyt muutakaan hoitoa saamaan. Kutina hävisi, mutta nyt mietin, että onkohan se tulehdus varmasti poissa...
Haluaisin vähän teidän mielipiteitä siitä, kuinka paljon raskauden vuoksi kehtaa ns. "laiskotella"? Tarkoitan sitä, kun jäin juuri työttömäksi ja olen lasten kanssa kotona, mutta mä en jaksaisi tehdä yhtään mitään. Ehkä juuri ja juuri ruuan, mutta kaikki vaatii ihan hirveästi henkistä ponnistelua. Haluaisin vaan nukkua ja pötkötellä sohvalla. Mutta koko ajan on syyllinen olo, kun koti on sotkussa, mies tekee pitkiä päiviä ja kun tulee, niin pyydän viemään roskat tai ripustamaan pyykit... Mietin vaan, että onko mulla oikeasti tarvetta nyt ottaa rennosti ja levätä vai onko tää vaan laiskuutta ja mielialan laskua... Kuinka paljon mun pitää vaatia itseltäni? Pahoinvoinnit vaivaa edelleen, joskaan en oksentele ja välillä supistelee. Pissalla saa ravata... Ja nää oireetkin ärsyttää, eikä houkuttele lähtemään tai tekemään. Liikunnan harrastaminenkin on jäänyt. Olo on tosi raskas,kömpelö ja hengästyn helposti. :sad001
Juhannuksen unohdin, eikä meillä ole mitään suunnitelmia, että varmaan täällä sotkuisessa kämpässä sit yritetään keskikesän juhlaa viettää :shifty:
Nasupossu 21+4

Mä olen TÄYSIN samassa tilanteessa, tosin mulla ei ole aiempia lapsia. Yksin möllötän kotona ja makailen, mies tekee töistä päästyään kotityöt. Mulla ei vaan ole energiaa tai mielenkiintoa mihinkään.

Rv 18+5

Ai niin ja unohdin tuosta oirelistauksesta lähes pahimman, eli närästyksen. Mulla on muutenkin refluksitauti, mutta ei se yleensä näin pahasti edes vaivaa. Nyt on lähes koko ajan vatsahappoja kurkussa ja hirveä korvennus ruokatorvessa. Just syötyä on hetken vähän parempi olla. Ja ei hirveästi tunnu olevan edes väliä, mitä syö, välillä tuntuu, että pelkkä vesikin närästää. Eilen hain paremmat lääkkeet reseptillä, toivottavasti ne lähtee auttamaan. Söin niitä raskauden alussa, mutta sitten loppuivat. Nyt varmaankin syön loppuu asti. Kumpa silti osaisin vältellä herkuttelua. Närästyksen vuoksi ei ole tehnyt mitään mieli, mutta voi olla, että kaikki herkkuhimot palaa, jos närästys lähtee. Mä olen tosiaan ylipainoinen, eikä paino saisi oikeastaan nousta raskauden aikana ollenkaan tai max. 4 kiloa. Ensimmäinen kilo oli napsahtanut nyt viime viikolla. Iiks!
Senkin vuoksi pitäisi saada tämä aktivisuustaso nousemaan!

Mullakin useimpina päivinä energiataso aivan mielettömän matala. Töissä sinnittelen niin hyvin kuin mahdollista, mutta kotiin kun pääsen, niin lötkähdän sohvalle, enkä jaksa sormea nostaa. Hengästyttää myös, jos kävelen pitkiä matkoja. Menen tosi ajoissa nukkumaan, ja aamulla väsyttää siitä huolimatta :wideyed: Yleensä teen kotityöt sitten viikonlopun energiapuuskassa ja pyykkikone laulaa aamusta iltaan :wacky:smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011 (Toi silityshymiö ei sovi tähän, koska minähän en silitystä harrasta! :cool14)

Mullakin tuo hiiva on kohtuullisen vähäoireinen, kirvelyä ei ole. Pitäisi kyllä ottaa maitohappobakteerit käyttöön ja myös muistaa juoda enemmän. Päivässä menee ehkä pari, kolme litraa vettä. Veikkaan, että jo pelkästään se helpottaisi.

Hiiva tykkää sokerista. Siis syömiseen kannattaa kiinnittää huomiota, veden juomisen lisäksi. Minä olen allerginen kaikille hiivalääkkeille, jotka laitetaan emättimeen ja suun kautta otettavasta tuli viikon päänsärky. Joten motivaatio ongelman korjaamiseen ruokavaliolla on kohdallaan.

Mulla sit taas ollut ihan ylienerginen olo rv 11 alkaen. Tuskailin tossa kun tuntui että kaikki vähäisetkin liikkeet on hiipuneet. Kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja hyvinhän ne kuului :smug: Vähän hölmö olo taas turhasta stressaamisesta, mutta toisaalta sain nyt mielenrauhan kun ru on vasta 29.pvä.

Rv 19+3

Mulla oli tänä aamuna neuvola ja lääkäri. Kysyi, että haluanko sisätutkimuksen. Sanoin, että haluan. Ei yhtään kiinnosta just joku oireeton hiiva. No, valkkari oli ihan normaalia, että ei hiivaa. Pienen syke oli kuunneltaessa laskenut 143, joten aloin epäillä omaa tyttöoloa :)
Rakenneultraan vielä 12 päivää.
En mäkään mitään jaksa tehdä. Mun ongelma on vaatekasat ja yleinen sotku. Vieraita odottaessa on pakko tsempata, mutta ihan hirveesti olis järjestelemistä esim sopimattomia vaatteita säilöön ja kirpparille. Ei vaan vois vähempi kiinnostaa.
Ja miks pitäiskään, kun kolmoset täyttää tänään kolme viikkoa ImageUploadedByVau Foorumi1466673193.182898.jpg
Katjusha rv. 19+0 ja kesälomaa to-ti!!!

Kävin toissapäivänä neuvolalääkärillä, mulla on kyllä mahtava lääkäri. Kaikki oli hyvin ja ultrassa näky jo ihan ihmisen näkönen vauveli. Valitin että hengästyttää ja yskittää ja välillä ahistaa henkeeki ihan kiitettävästi, niin uusi vanhat astmalääkereseptit ja nyt höngitään pef-mittariin pari viikkoa jos saisin jossai vaiheessa takas kelan erikoiskorvaukset noille piipuille.
Mulla ei näy mitään linea negraa, karvan kasvua esiintyy senki eestä :grommit Neuvolassa ku pomppasin siihen tutkimuspöydälle terävään kohdistettuun valoon ni yhhyh, ihan yökötti pitkät hajakarvat mahalla ja reisillä. :excited001 (Siitä huolimatta kohdunsuu oli nätisti kiinni niinku kuuluuki). Muutenki kärsin vähä tosta hirsutismista, liittyy pco:hon, ja nyt kun hormoonit on luonnollisesti miten sattuu ni sehän näkyy. Jos nyt naaman sais pidettyä kohtuullisen näkösenä, etteivät ihan hevoseksi luule. :smiley-angelic006

Energiaa on sen verran ku tarviin, nyt lomalla jaksan hyvin tehä kaikki kotihommat, mutta viime viikolla vaan pötköttelin illat ku päivät suhailin ees taas töissä. Saa nähä miten loman jälkeen taas jaksaa, oon sen tyyppinen selviytyjä että pakollisen jaksan kyllä, kun ei mitään kipujaan onneksi vielä ainakaan ole. Ja mulla ei ole ennestään pikkulapsia, kaks tytärpuolta 10 ja 16 vuotiaat, ei niin paljo huolenpitoa vaadi (muutaku komentelua ja pakottamista tekemään eri asioita :banghead:)

Mulla oli alussa ihan kaamea väsymys, mutta nyt ois energiaa vaikka muille jakaa! Yritän siivota vaan kerran päivässä jotain pientä niin jää seuraavallekki päivälle tekemistä :laughing005 oon siis kesälomalla koulusta nyt ja yksin tätä vauvaa odottelen, eli on vain omat sotkut siivottavana. Harmittaa kun kaikki ystävät on töissä, kun voisivat olla kesälomalla myös ja pitää mulle jo heti aamusta asti seuraa:laughing002 Oonpahan nyt saanu kaikki turhat kamppeet ja tavarat kirpparille vietyä ja järjestettyä kaapit niin ,että tilaa tuli pienenkin vaatteille ja tarvikkeille:p

Ei saa olla huono omatunto jos laiskottaa! Siinä on jo kova työ, kun kannatte pientä ihmisalkua sisällänne :Heartred

Mä olin jotenkin aikaansaavempi töissä käydessä. Nyt kun työt loppu niin vetelehdin yli puolen päivän koneella "aamupalalla". Sit saan ehkä tiskikoneen tyhjennettyä ja täytettyä ja sit iskeekin armoton päikkäritarve. Sit yritän herätä päikkäripöhnästä kahvikupposen kera jonkin aikaa ja sit tulee armoton kiire ruveta ruoanlaittoon, kun mies viiden jälkeen kotiutuu töistä. No välillä kyllä käyn pojan kanssa jossain ulkona pyörimässä, et poika sais ulkoilua ja liikuntaa ja toki itellekin hyväks. Ei ihme ettei iltasin enää uni kovin helpolla tule, kun koko päivä menee vetelehtiessä. Noh, välillä onneks reippaitakin päiviä, mut useamminkin voisi niitä olla. :wacky:

Smirre, sä voisit tulla meille tekeen järjestelijän hommia. Mulla olis just tuo rasittava "kerää vaatteet kirpparille" ja "pakkaa pois vaatteet, joita et voi vuoteen käyttää" -teema käsillä. Olen siirtänyt asiaa kuukausia!

Mää kävin jo äitin luona tekemässä saman homman, se luki lehteä sängyllä ja mää yks kerrallaan kannoin vaatteen vaatehuoneesta et joo vai ei :grin

Laitoin suosiolla pois iteltäni kaikki "nää ei enää mee päälle" vaatteet, hommaan sitten uusia kun sen aika on, onpahan tilaa kaapeissa nyt! Ja kaikki mun ihanat korkkarit vein varastoon, kun on jalat niin turpeena että ihan turha kuvitellakkaan kävelevänsä niillä. Parit uudetki ostin ja käyttämättä jäi! Toivottavasti jalat palautuu vanhoihin mittoihin vielä ja saa nähä kuinka paljon niitä sit enää vauvan kanssa tulee edes käytettyä ?! :nailbiting:

Katjusha kyllä se inspis sieltä vielä tulee, siihen asti otat vaan ihan iisisti! Sit kun se tulee niin otat kaiken hyödyn irti siitä :joyful:

Mulla olis varmaan energiaa jos saisin nukuttua kunnolla. Herään aina miehen herätyskelloon puoli kuudelta enkä saa enää sen jälkeen unta kun kuulen hänen ääniään. Pitääkin olla näin herkkäuninen.. Viikonloppuisin kyllä sitten jaksan vaikka mitä ja innoissani siivoan ja järjestelen. Nyt on kyllä tullutkin vissiin joku pesänrakennusvietti kun haluan kaikki kaapit kuntoon ja kaiken ylimääräisen pois. Onneksi miehellä nyt kolme päivää vapaata kahden sijaan niin saa nukuttua vähän enemmän. Arkisinkin jaksan ihan perusjutut, ruonlaiton, kaupassakäynnin ja pyykkäyksen mutta siihen se sitten jää ja muutenkin suurin osa ajasta menee tuon taaperon kanssa touhutessa.

Onko muilla muuten ollut päänsärkyä?

Mulla tulee ehkä noin kerran viikossa kamala päänsärky ja ihan särkylääkettä joudun ottamaan. Sanoin tuosta myös neuvolassa, ja siellä epäili että oon juonu liian vähän kahvia niinä päivinä kun päähän sattunut. Kaikki arvot oli kunnossa, eli ei mistään puutoksista tms. Johdu ainakaan. Nyt osaan jo vähän ennustaa, millon pää alkaa räjähtämään ja keitän heti kahvia ensiavuksi o_O

Mulla on alkanu tulee tosi kipeitä vihlontoja mahaa, maha kramppaa ja selkää särkee ajoittain tosi kovaa.. oon lomalla mut lomasta ei tietoakaa täällä muuttolaatikoiden keskellä ja energia ei millää meinaa riittää et saisin hommia hoidettua ku en "osaa ajatella" mihin minkäki tavaran laitan. Nykyisin mun sanat onki miehelle usein: ihan sama, ei välii ja joo jos sä haluut... välillä aivan ärsyttää ku en osaa päättää asioita. Liikunta on aivan tiessään enkä tiiä mitä enää uskaltaisin ees liikkua ku alkaa heti särkee, ehkä uiminen olis jees mut oma kroppa ei kyllä mielytä yhtää silmää ku kiloja on kertyny et ei hirveesti huvittais uimahalliin mennä (vauva maha on ihana ja siitä tykkään mut muute)
Tulipas taas valitusta :shifty::oops: nyt pakko nostaa perse sohvalta ja koittaa jotain saada järjestettyä täällä ku en jaksa tätä läävääkää kattoo:depressed::hello

Minä oon ollu kyl oikea laiskamatokoko alkuraskauden, mutta en ole mitään huonoa omaatuntoa jaksanut siitä ottaa. Eilen kuitenkin jostain ihmeen kummasta kaivoin kunnon energiat esiin ja siivosin koko talon yksin. Miehet, ison ja pienen, lähetin anoppilaan koko päiväksi. Pesin saunankin oikein kunnolla ja kävin viemärit ym. läpi. Pyykkiä tuli pestyä viisi koneellista :wideyed: Todella epätyypillistä minulle!!! Ja illalla vielä leivoin kakun ja tein jauhelihapiirakan vieraille tarjottavaksi.
Selkä, eikä lonkat sitten tykänneet yhtään tuosta ihme tarmonpuuskasta ja en meinannut sängystä ylös päästä. Päivän mittaan onneksi vähän vertynyt. Nyt voikin sitten maata koko juhannuksen hyvillä mielin :grin

Hyvää Juhannusta teille kaikille! :Heartred

Rv 17+6

Voi vitsi kun miulle iskis joku tuollanen energiapiikki... Oon normaalistikkii tosi laiska ja saamaton ihminen ni nyt 1,5 vuoden vauva/ taaperoajan jälkeen en kyllä jaksa tehä yhtään mitään ylimäärästä, ja vielä tää raskaudesta ja töihin paluusta johtuva väsymys... Jos saisin maata sohvalla koko päivän ni sen tekisin!! Eli työ ketkä ootte lomalla tai muuten vaan kotona ni olkaa ihan rauhassa laiskoja :) Vielä tulee se aika kun ei enää voi vaikka miten laiskottais ja väsyttäis :grin

Takaisin