Lomamatkalle raskaana

Sitruunalilja

Sanavalmis juttuseppä
Heinämammat 2017
Olemme lähdössä 19.6 Bulgariaan lomalle, loma varattu ja maksettu jo talvella.
Nyt jännittäää matkustus raskaana :eek:

Kokemuksia, vinkkejä, jotain?

En varmaan uskalla syödä tai juoda siellä mitään :wideyed:

:anyone

Alkuraskaudesta lähtisin hyvillä mielin :) loppupuolella en uskaltaisi, pelkäisin että synnytys käynnistyy vieraassa maassa, suomessa on niin ammattitaitoisia kätilöitä.

Meilläkin on heinäkuussa viikon matka Kroatiaan. Silloin tulee juuri 12. viikko täyteen, ja ultra tod.näk. ennen reissua. Kuumuus lähinnä mietityttää, miten jaksaa, mut muuten on ihana päästä rentoutumaan =)

Me reissataan ja oleillaan Euroopassa ja Pohjois-Afrikassa useampi viikko kesällä. Ajattelin olla ihan huoletta. Mulla on klexane-lääkitys, että se vaan mukaan. Toivottavasti piikit ei aiheuta ongelmia lentokentillä. Sitä varten mulla on lääkärinmääräys myös enkuksi mukaan.

Mä rakastan olla lämmössä ja viime kesänä oltiinkin montenegrossa. Olisin NIIN kovasti halunnut mennä tänä vuonnakin.. Mutta.. Kärsin aivan järkyttävästä lentopelosta, eikä lentäminen onnistu kuin tuon max 3 h joko aivan räkä kännissä tai vahvalla lääkityksellä. Niitäpä ei raskaana vedetäkkää:(

Kiitos vastauksista :)

Rabsu mikä on klexane-lääkitys? o_O
Ajattelin josko maitohappobakteerit riittäis.

Must tuntuu et on hirveesti kaikkee mitä ei saa syyä ja ei saa tehä ja pitää elää suunnillee ku tynnyrissä :grin

Me ollaan kanssa lähössä etelään kun viikkoja on 16-17. Luultavasti Kreikkaan. Mietin kanssa et miten uskaltaa esim. Fetaa yms. Syödä.. ja hommaatteko lennoille jotkut tukisukat?

Kiitos vastauksista :)

Rabsu mikä on klexane-lääkitys? o_O
Ajattelin josko maitohappobakteerit riittäis.

Sivusta huutelen, Klexane on sellanen verenohennuslääke, pistetään tonne vatsanpeitteisiin. Ei siis mikään matkustukseen liittyvä, joten maitohappobakteerit riittää mainiosti! :)

Niin, klexane ei liity sinänsä matkailuun, mä pistän sitä joka tapauksessa joka päivä nyt raskausaikana (koska olen sairastanut keuhkoveritulpan). Pitkille lennoille tarvitsisin sen myös, vaikken olisi raskaana.

Minä matkustin viime raskaudessa viikolla 26 Espanjaan. Silloin meni vielä mallikkaasti ja jaksoin kulkea ympäri kaupunkia ystävien kanssa kuten muutkin. Paluulennolle lähtiessä kentällä kysyttiin miten pitkällä raskaus on ja kirjattiin se ylös.

Suunniteltiin myös pohjoisen reissua kaksi kuukautta ennen laskettua, mutta onneksi ei lähetty sitä toteuttamaan, koska olin siihen aikaan täysin vuodepotilaana.

Lähdetään ensi viikolla Espanjaan...viikkoja sen 10+3->
Hyvillä mielillä menen. Mukaan vaan käsidesi vessareissuille. Ja juustot jätän syömättä. Jäätä myös vältän. Kaikki ruuat kypsänä. Eiköhän sillä pärjää.

Joo jäät ehottomasti pois, juustojen kans tulee varmasti kiusauksia :)

Kiva kuulla vastauksianne, kertokaa lisää :wink
En enää ikinä googleta mitää ku sielt saa vaa aina luulotaudin ja/tai pelot.

Ekassa raskaudessa lomailtiin Israelissa kun viikkoja oli muistaakseni 24. Hyvin meni ja nautin täysin siemauksin lämmöstä ja lomailusta. Samalla tavoin söin kun Suomessa, juustot jätin väliin ja katoin että liha on kypsää. Maitohappobakteereja söin.Lentokentälläkin pääsin Israelissa turvatarkastuksessa nopeammin läpi kun vain silittelivät mahaa ja onnittelivat. Muutenkin tuntui että sai parempaa palvelua :D Lentohan on Bulgariaan lyhyt nii senkin puolesta mukava kohde :)

Tuolla jossain toisessa ketjussa jo sanoinkin, että kannattaa tarkistaa matkavakuutuksen ehdot huolella. Toinen juttu on lentoyhtiön käytännöt. Joillekin pitää täyttää etukäteen ilmoitus raskaudesta tiettyjen viikkojen jälkeen ja siihen saattaa tarvita ihan lääkärin todistuksen.

Rohkeasti vaan matkalle ja nauttimaan olosta! :)

Minäkin soitin ennen matkaa vakuutusyhtiöön ja selvitin ehdot tarkkaan. Op-Pohjolalla ei riittänyt raskausajan vakuutus vaan piti ottaa syntymättömälle lapselle myös matkavakuutus, joka olisi korvannut komplikaatioista johtuvat kulut.

Vakuutusaskat kunnossa :) Maitohappobakteerit pitää viel alottaa piakkoin.
Onneks matkanjärjestäjä tjareborg, ni ne matkaoppaatki auttaa hädän tullen sitten, mitä ei toivottavasti tule.
Mites ton auringonoton suhteen, jos suojakertoimet kohallee ni voiko kärtsää itteesä?

Alkaa odottaa lomaa ja reissua innolla :angelic:

Minäkin soitin ennen matkaa vakuutusyhtiöön ja selvitin ehdot tarkkaan. Op-Pohjolalla ei riittänyt raskausajan vakuutus vaan piti ottaa syntymättömälle lapselle myös matkavakuutus, joka olisi korvannut komplikaatioista johtuvat kulut.

Mulla oli kans pohjolalla sama juttu. Kaikki vakuutusyhtiöt ei ees tarjonnu vakuutuksia

Takaisin