Vauvan perätila

Täälläkin yksi perätilassa. Viikkoja 34+ ...Sain eilen lähetteen äitiyspolille ja sinne pitäisi päästä rv 36, jolloin yritetään kääntää ulkoa päin, mikäli vielä perätilassa silloin.

Olipas rohkaisevaa lukea Karoliinan mietteitä. Itse kallistumassa sektioon, jos perätilassa vielä lähempänä synnytystä. En ensisynnyttäjänä haluaisi riskerata lapsen terveyttä + oma rohkeus ei riitä perätilasynnytykseen.

Ambulanssikuljetuksesta vielä:
Mulle kerrottiin siitä neuvolassa joskus rv35 muistaakseni. Ja kyllä ne synnärilläkin neuvovat sitten jos synnytys nyt alkaisi, kun sinnehän pitää soittaa muutenkin heti jos vedet menee (riippumatta siitä missä asennossa vauva majailee).

Mua alkaa jo jännittää, miten ja milloin kaikki käynnistyy..vai ehdinkö sitä ennen suunniteltuun sektioon!

Mitä jos kaikki starttaa ennen sektiopäivää? Entä jos kaikki alkaa vesien menolla kuten esikoisen kanssa -> joudun tilaamaan ambulanssin ja luulen joutuvani sektioon pian, mutta silloin mieheni ei ehkä ehdi mukaan kun pitää saada esikoinen hoitoon. Jos mies ei ehdi, niin kuka viettää ensihetket tyttäremme kanssa?

Hirveä stressi meinaa tulla :sad001 voisihan esikoinen mennä mammalaan hoitoon jo etukäteen (1,5h matka autolla), mutta silloin tulisi kyllä kova ikävä poistua :Heartred naapureita on kyllä, joten ehkä saisin jonkun meille siksi aikaa, kunnes mamma ja pappa tulevat pojan seuraksi..

Täytyy keskiviikkona kysyä kuinka pian sen sektioajan voisi saada, niin ei tarvitsisi miettiä tätä näin kamalasti! :grin

Muoks. Esikoinen syntyi siis alateitse kuitenkin, mutta synnytys käynnistyi vesien menolla

Mä resaaan myös ihan samaa että kun oon menossa suunniteltuun sektioon niin entäpä jos synnytys alkaakin ittellään.... En o yhtään henkisesti valmistautunut synnyttämään alateitse!!!

Huh, tänään neuvolassa 34+ oltiinkin raivotarjonnassa. :) Piti ihan ultralla varmistaa, kun th:kaan ei tunnustelemalla ollut varma. Kunhan ei nyt vaan enää kääntys takas..

Karolina täälläkin saatiin tänään sektioaika sovittua perätilan vuoksi meillä tosin vajaan kahden viikon päähän viel menee. Tuu ihmeellä sit kertoo miten teillä meni! Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä, enää 2 yötä ja sitten mentiin!!! :joyful: Huomenna vien esikoisen mammalle ja papalle hoitoon (1,5h ajomatka per suunta), ja sitten teen viimehetken ostokset ja pakkailut :)

Tulen kertomaan kokemuksesta kun jaksan keskittyä kirjoittamiseen. Ihanaa saada uusi vauva taas syliin! :hilarious::love7

Takaisin