La marraskuu 2016

Voi Varpahat! Tsemppiä sinne!
Verenvuodot ovat kuulemma varsin yleisiä raskauksissa. Minulla tosiaan itselläni esikoisen kohdalla kävi niin, että nt-ultra-aamuna heräsin verilammikosta. Menimme mieheni kanssa ultraan asenteella, että 50/50 onko siellä enää eloa.
Vuoto jatkui minulla vähän väliä viikolle 18 asti, eikä syytä koskaan löytynyt. Kävin yksityisellä ja kunnallisella vuoronperään ultrissa ja doppleri oli kovassa käytössä. Terve poika kuitenkin syntyi ja täysiaikaisena. :)

Meilläkin voi valitettavasti "rahassa mitata" lapsia eli on varsin kalliiksi tullut ensimmäinen ja tämä toinenkin raskaus. Se lisää pelkoa suunnattomasti, koska tietää, ettei uusi raskaus ole enää mahdollista taloudellisesti, henkisesti ja ikäkin alkaa tulla haittatekijäksi.

Tuosta halukkuudesta.. Meillä jo esikoisen kohdalla kävi niin, että kokiessani olevani "varmasti raskaani" makuukammarihommat nousiva uusille sfääreille. :joyful: Tietty asiaan liittyi varmasti se, että niin moneen vuoteen seksi oli vihdoin pelkästään seksiä ilman lapsihaavetta. :wink
Samoin nyt huomaan, että verenkierto on kyllä tuplaantunut tuolla jossain, koska niin herkkänä on paikat, ettei paljoa vaadi kun jo tittidii! :grin:happy090

Täällä olotilat hieman helpottaa. Väsymys on kyllä vakio. Aamu-unisuus on tullut kuvioihin mitä 1,5v esikoinen ei ymmärrä..06.30 pitää nousta.. :scared001

10+3

Kiitos tsempeistä! <3 oon tosi herkkä ihminen joten nämä vastoinkäymiset on mulle tosi kova pala.. Nytkin kuuntelen jatkuvasti kehoani, jokainen nippailu alavatsassa säikäyttää.

Rv 12+0

Jänniä nää mielihalut! Alussa himoitsin ruisleipää, mandariinejä ja appelsiinimehua, sit tuli maitokin kuvioihin, sitten pikkuhiljaa noi kaikki jäi ja tilalle tuli vaalea leipä, sekamehu, piimä ja mustikkasoppa. Makea ei alkuun maittanut ollenkaan, mutta nyt taas sekin uppoaa ja eilen oli pakko lähteä myöhään illalla vielä lähikaupasta hakemaan jätskiä ja kinuskikastiketta, koska teki mieli. Mä en normaalisti edes välitä jätskistä, enkä ole makean perään muutenkaan erityisesti. Kaupassa sitten silmä osui omenoihin ja kiiveihin ja niitäkin oli pakko saada. Vielä ei ole mikään erityisen outo himottanut. Mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää. :)

Ihanaa Varpahat <3 itekki oon raskaana ihan hermona kaikesta epämääräsestä ja normaalistaki. Huoh. Heti ku esikoinen synty ni stressikäyrä laski hirveesti.

Voihan.. kyllä oma vatsa ainakin pömpöttää siihen malliin, ettei farkut mahdu enää kunnolla jalkaan. :happy: Onneksi voi kohta siirtyä suosiolla maximekkoihin ja shortseihin, ne kyllä mahtuu vielä heittämällä päälle - mutta tänä kesänä turvotus ei johdukkaan terassilla istumisesta ja kaljan lipittämisestä vaan ihan jostain muusta. :)

Haluja on, mutta edelleen aaltoileva pahoinvointi vähän hidastaa meininkiä. :depressed:

Ja nyt on pomoille myös kerrottu, ihmeen kivuttomasti meni koko homma (kieltäydyin tarjotusta shamppanjasta, niin arvasivat heti..) ja hirmuisen hienosti suhtautuivat. Oma olo helpottui kyllä tosi paljon, nyt kun vielä saisi kerrottua työkavereille.. ja perheelle.. huomenna olisi tarkoitus paljastaa porukoille, joten veikkaan että iltaan mennessä asiasta tietää koko suku. :p

Seuraava neuvolahan on vasta 24.5. ja ultra 27.6. Kamalan pitkä aika! Onneksi tässä on kaikenlaista hommaa, kun muutettiin viikko sitten, niin pitäia alkaa laittaa huushollia kuntoon - mitäänhän en vielä ole pienelle hankkinut, mutta niitä tavaroitahan ehtii haalimaan sitten syssymmällä. :happy:

Tein tuossa muuten syvääluotaavan empiirisen tutkimuksen erilaisista alkoholittomista oluista - 10 erilaista ehdin maistamaan kahden päivän aikana ja pakko sanoa, että vähän on vielä kotimaisilla ravintoloilla petrattavaa valikoiman suhteen.. hyviä nimittäin olivat ja antoivat vähän erilaista fiilistä terassilla istuskeluun kuin tuopillinen kolaa.

RV 14+0

Hyvä, varpahat, että kaikki oli hyvin! Älä stressaa itseäsi nyt just kuuntelemalla liikaa jokaista nippailua ja jomotusta. Niitä kun jää kuuntelemaan ja vielä miettii pahinta, saa itsensä kyllä helposti ihan paniikkiin.
Eihän se toki kelleen varmasti helppoa ole olla säikkymättä epämääräisiä tuntemuksia. Varsinkaan jos ei ole ollut aiemmin raskaana, ja ei tiedä yhtään miltä edes ns. pitäisi tuntua.
Itse koitan ottaa rauhallisesti, vaikka välillä tuntuu koviakin kipupiikkejä ja ajatella, että ne kuuluu vaan asiaan. :)

Tänään käytiin miehen kanssa paistelemassa saaressa tän kesän ekat makkarat, veneellä. Olipa taas ihanaa, tätä sitä on koko talven odottanut, että vesille pääsee :) kunhan saadaan oma vene vesille, niin pääsee yöpymäänkin saaressa. Ostettiin viime vuonna sellainen vene, jossa mahtuu nukkumaan keulassa. Nyt käytiin miehen vanhempien toisella veneellä.

Mileim rv 13+5

Varpahat, saitko lähetettä eteenpäin? Vai onko nyt luvassa pelkkää odottelua? Ihanaa, että vauva oli elossa.

En saanut, 17.5 olisi seulontaultra.

Itseasiassa kävin juuri vessassa ja luulen että paperiin jäi taas jotain muutakin. Paniikki alkaa taas nousemaan. Tunti sitten kuuntelin dopplerilla ja löysin sydänäänet. Vuoto loppui silloin myöhään eilisiltana eikä sitä sen jälkeen tullut, nyt tuntuu että se alkaa miltei samaan kellonaikaan kuin eilenkin.

Miksi..

Tsemppiä varpahatille, noi vuodot säikäyttää tottakai ihan hirveesti. Hyvä, että kaikki oli hyvin!

Muoks. En huomannut sun viestiä, toivotaan että vuoto ei ala lisääntymään ja kyseessä on joku hematooma tms. Mikä vuotaa nyt pois.

Tiiätkö varpahat missä kohta sulla on istukka jo? Jos se istukka on kohdunsuulla niin se voi aiheuttaa vuotoa.. tai jos sul on vaan emättimessä joku haava mikä vuotaa.. tiiän että helppo sanoo että älä huoli mutta koska sulla ollut eilen hyvinvoiva sikiö kohdussa ja kuulet dopplerilla sydänäänet niin minä uskon että se vuoto on harmitonta :) koska jos se olisi keskenmeno niin eihän siellä ultrassa olisi sitten sykettä ollut. Ei varmasti paljon kyllä lohduttaa..ymmärrän aivan hyvin että huoli on kova kun verta tulee :/ harmi ettei päivystyksessä tutkittu että mistä se vuoto tulee että olisit saanut mielenrauhaa.. tsemppiä paljon ja toivottavasti ei vuoto yltyy ja todellakin olisi harmitonta ♡

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Ei mitään hajua istukan sijainnista.. Miten te muut joilla on ollut vuotoa, kuinka paljon sitä on tullut ja onko tullut monena päivänä?

Täällä ollaan kättärin päivystyksessä. Verta tullut. Odotellaan ultraan pääsyä, sisätutkimuksessa näkyi että veri tulee kohdunkaulakanavasta ja kohdunsuu ilmeisesti sormelle auki. Oli varmaan tässä. :(

Täällä ollaan kättärin päivystyksessä. Verta tullut. Odotellaan ultraan pääsyä, sisätutkimuksessa näkyi että veri tulee kohdunkaulakanavasta ja kohdunsuu ilmeisesti sormelle auki. Oli varmaan tässä. :(

Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, olin juuri samassa tilanteessa. Mikä rv sulla on? Voimia sinne <3

Voi ei! Voimia Unajamalle, ja toivottavasti kuitenkaan ei mene kesken! Tsemppiä Varpahat!

Täällä sairastetaan koko perheen voimin jo kuudetta päivää. Tylsää rupeaa olemaan, kun kelit on hienot ja suurin osa vuorokaudesta menee nukkumiseen. Onneksi pian alkaa loma ja voi ilman syyllisyydentunnetta lepäillä :)

Voi ei!!! Toivottavasti kaikki ois kuitenkin kunnossa. Joko pääsit päivystyksestä? Pidetään peukkuja pystyssä ja sormia ristissä et kaikki ois hyvin kuitenkin

Myös tsempit varpahatille!

Tänään piti olla 11+0, vauvan kehitys pysähtynyt 7+1. Huominen äitienpäivä vietetään cytoja vedellen. Olen ihan murtunut. Mukavaa loppuraskautta teille!

Unajama, oon niin pahoillaan sun puolesta :( tosi paljon voimia, ei oikein ole sanoja. Tuo on varmasti semmonen asia että ei pysty käsittämään, jos ei ole omalle kohdalle sattunut :/

Joo ei tätä voi edes kuvitella miten pahalta tuntuu ennen kuin tämän kokee. Jotenkin en osannut edes ajatella että osuisi omalle kohdalle. Oli niin kamala nähdä se vauva siellä, oli vauvan näköinenkin, mutta sydän ei vaan lyönyt...

Unajama, suurimmat pahoitteluni <3 olen tosi surullinen sun puolesta, itku on herkässä.

Takaisin