La marraskuu 2016

Itekin kerkesin käydä syksyllä hammaslääkärissä ja maaliskuussa kävin suuhygienistillä. Meillä neuvolassa silti kehotti menemään syksyllä uudelleen suuhygienistille, saa hyviä vinkkejä lapsen hampaiden hoitoon.. en tiedä varaanko aikaa kuitenkaan sen takia.

Tänään oli ensimmäinen lääkärikäynti.Pikkuinen vastasi täsmälleen viikkojaan ja syke näkyi hyvin! :) Yllätyksekseni sain 2 ultrakuvaakin mukaani :o Tämä on 4.raskauteni ja kertaakaan ei tuolla ensimmäisellä käynnillä ole kuvia saanut,vasta siinä nt-ultrassa.Siinä sen huomaa että nämä asiat muuttuvat koko ajan :D Joka kerta tullut jotakin uutta.

9+4

Olin syömässä just iltapalaks inkivääri-lime skyrriä kunnes muistin inkiväärin! Miten tää syöminen on nyt menny näin vaikeeks.. Kaikki on kielletty

Olin syömässä just iltapalaks inkivääri-lime skyrriä kunnes muistin inkiväärin! Miten tää syöminen on nyt menny näin vaikeeks.. Kaikki on kielletty

Kyllä sen rahkan voit syödä! :) Inkiväärin suhteen ei suositeltavien kohdalla on inkiväärivalmisteet ja -tee. Rahkassa ei varmaankaan edes kovin paljoa ole inkivääriä.

Meillä kanssa aivan huippu neuvolatäti! Asutaan pienellä kylällä, eikä täällä ole kuin yksi neuvolantäti. Hänellä on aikaa aina kuunnella. Ja aika tutuksihan sitä tulee, kun käy ensin raskaana ollessa, sitten lapsen kanssa ja nyt sitten raskaana ollessa ja lapsen kanssa. Kyllä se vaan tärkeää on, että miten tulee juttuun :)

Ihanaa Muruliini83 :)

Onko teillä muilla ollut semmosta, että ku yskäsee tai aivastaa, niin yhtä aikaa kohdussa tuntuu semmonen outo tunne ikään kuin pulpahdus :D ? Mulla on nyt kolmesti tullu muutaman päivän sisään ja en muista edellisen raskauden aikana tämmöistä kokeneeni... Ihan ku veden alla puhaltas vettä tms. Ja mulla siis oli eka tämmönen kokemus la yönä ja sit aamuyönä tuli se isompi vuoto, joten nämä pulpahdukset ei oo mitenkään kivoja, ku heti miettii, et mitä siellä kohdussa oikeen tapahtuu...

Ihanaa Muruliini83 :)

Onko teillä muilla ollut semmosta, että ku yskäsee tai aivastaa, niin yhtä aikaa kohdussa tuntuu semmonen outo tunne ikään kuin pulpahdus :D ? Mulla on nyt kolmesti tullu muutaman päivän sisään ja en muista edellisen raskauden aikana tämmöistä kokeneeni... Ihan ku veden alla puhaltas vettä tms. Ja mulla siis oli eka tämmönen kokemus la yönä ja sit aamuyönä tuli se isompi vuoto, joten nämä pulpahdukset ei oo mitenkään kivoja, ku heti miettii, et mitä siellä kohdussa oikeen tapahtuu...

Ei ole pulputusta tuntunut, mutta välillä kyllä "repäsee" tosi ikävästi...
Sama jos nousee äkkiä ylös tai kääntää yöllä kylkeä.

-rv 9+2-

Ei ole pulputusta tuntunut, mutta välillä kyllä "repäsee" tosi ikävästi...
Sama jos nousee äkkiä ylös tai kääntää yöllä kylkeä.

-rv 9+2-

Mulla kans tälläsiä tuntemuksia ennemminkin.

10+5

Ylimääräinen toinen ultra takana ja KAIKKI KUNNOSSA! Sikiö näytti kovin erinäköiseltä kuin kaksi viikkoa sitten, selkeästi erottui jalat, sikiökalvo ja napanuora. Vastasi viikkoja 9+0 koon puolesta eli LA keikkuu siinä 30.11./1.12. Kokoa oli 23mm. :')

Mulla tosiaan raskausoireet alkoi hävitä viikko sitten. Tulin influenssan jälkitautiin ja sen myötä erityisesti viikko sitten torstaina olin todella kipeä. Sen myötä hävisi ne vähäisetkin raskausoireet kuten iltapäänsärky, kuvotus, öisin vessassa ravaaminen, hajuherkkyydet, tositosi pahat ilmavaivat ja se ettei oikein mikään ruoka maistunut ja oli ihan koko ajan nälkä.

Tässä siis todisteeksi jälleen kaikille, että lähes oireettomat raskaudet on myös mahdollisia ja aivan yhtä normaaleja! :) Koitan muistaa itsekin jatkossa sen ja suhtautua rauhallisin mielin oireettomuuteen ja päinvastoin nauttia siitä. :)

Browneydgirl, jee! :) hieno juttu, et kaikki kunnossa!

Täällä aamu alkoi itseksee olemisella, ku heräsin ennen miestä ja muksua. Ihanaa olla vähän omissa oloissaan ja selailla neuvolasta saatuja juttuja ja kirjottaa päiväkirjaa.
On mahtavaa olla raskaana!

Rv 10+6 (huomenna alkaa jo 12. raskausviikko!)

Mahtavia uutisia! Meillä tänään iltapäivällä nt-iltra ja jännittää niin, että järki lähtee!!:nailbiting: Ihana kyllä kuulla, että on muitakin joilla oireet helpottaneet jo 8vkon tienoilla!

Huh! Meillä oli äsken nt-ultra! Että jännitti. Kaikki oli hyvin, sydän löi ja vastasi viikkoja 12+4. Oli ihanaa nähä pieni sieltä ruudulta. Kovasti liikkui ja potkisteli. Oli kuulemma aivan täydellisessä asennossa joten sai helposti otettua kaikki mitat. Pituutta oli 58 mm ja niskaturvotus 1,3 mm.

Hienoa! Onko sulla kaisuli90 ollut paljon vielä raskausoireita? Kävitkö alkuraskauden ultrassa? Tehtiinkö ultra tänään vatsan päältä?

Voi kun osaisikin nauttia raskaudesta, mulle tää aika on hyvinkin stressaavaa :/ kärsin muutenkin paniikkihäiriöistä ja ahdistun helposti. Kumpa osaisikin ottaa rennosti!

Rv 10+5

Mun raskaus on ollu kaikkea muuta kuin nautinnollista tän helvetillisen pahoinvoinnin takia :arghh::hungover: Aivan perseestä suoraa sanotusti. Nauttisin niin paljon jos pääsisin tästä pahoinvoinnista eroon!... Ehkä joskus...Toivottavasti pian....

9+5

Hienoa! Onko sulla kaisuli90 ollut paljon vielä raskausoireita? Kävitkö alkuraskauden ultrassa? Tehtiinkö ultra tänään vatsan päältä?

Ei oo enään juurikaan mitään oireita! Paljoa ei kyllä ollut ihan alussakaan. Mä oli alkuraskauden ultrassa 7+2, en olis malttanut odottaa näin kauan. Ja juu nyt ultrattiin ihan vatsan päältä!

Täälä myöskin nt- ultrassa käyty! Huhhuh, ku jännitti.. kaikki kuitenkin hyvin ja vaavi siellä kölli jalka suorana :D turvotus oli 0,8 eli ei tarvetta jatkotoimiin :) sikiö vastasi viikkoja. Tsempit myös niille joilla nt- ultra vielä edessä!

Pikkumyy 12+6

Liitteet

• 1461837926210.jpg
    1461837926210.jpg
    93.5 KB · Katsottu: 51
Takaisin