La marraskuu 2016

Ihana kuulla hyviä uutisia nt-seuloista! Meillä vasta toukokuun alussa, tuntuu, että sinne on ikuisuus. Mua vaivaa edelleen tämä jäätävä väsymys. 9 tunnin unien lisäksi nukuin tänään tytön kanssa 3,5 h päikkärit, eikä olo ole kyllä kovinkaan pirteä nytkään. Pikkuhiljaa rupeaa mietityttämään miten pitkään pystyn lähipiiriltä salailemaan raskautta. Nt-ultraan meinattiin kyllä odottaa. Täällä päin tehdään verikokeet, joissa kävinkin jo, ja mikäli nt-seulassa ja verikokeissa riskiarvio on korkea, niin sitten tehdään se nipt-tutkimus, joka on ilmeisesti verinäyte. Se lähetetään jenkkeihin, viikko menee, mutta tutkimus on istukkapunktiota turvallisempi ja ilmeisesti myös suht tarkka.

Nyt alkaa rintojen arkuus helpottamaan. Tietysti silloin aina sattuu jos kissa hyppää päälle tai osuvat johonkin. Mulla turpoavat yöllä/aamulla tosi paljon ja sitten turvotus laskee päivällä/illalla. Ei kuitenkaan kokonaan. Turpooko teillä muilla rinnat yöllä?

marre 12+0

Laitellaanko taas masukuvia? Kiva kattoo onko tullut parissa viikossa muutosta.
5ddf20ed26c448059fbdd4061437110e

c771917e7b34a8f5d9a4c6494aebbef9

Läskiäkin on mutta on tämä näin iltaisin kyllä jumalaton pallo :D

Rv 9+6

Tänään on omille lapsille ja meidän vanhemmille kerrottu vauva uutiset. Lapset eivät aluksi uskoneet,luulivat että huijataan :) mummut oli mielissään. Isäni tuumas vain,että oliko ihan tarkotus vai? Kun vastasin että oli toivottu ja tarkoituksella raskauduttu ni vastaus oli että ok. Hieman mua loukkasi,koska itse iloisena asiaa ilmoitin ja ollaan tosi innoissaan vauvasta.. Ehkä olen vähän liian herkkä tällä hetkellä,huomenna ei varmaan tunnu yhtä ikävältä.. Söpö vatsa varpahat :)

Noh turvotukselle löytyi taas syy, on nimittäin kröhöm ollut taas tuskainen suolen tyhjennys menossa.. Vatsa totaalisen sekaisin.

Ehh.. Oonkohan mä liian avoin :'D

Mulla kans tissit kipeät jos niihin osuu, nännit erityisesti mutta muualta myös ja sellaiset turpeat :D
Masu mulla on nyt pysyny aika samanmoisena pari viikkoa, kyl sen jo huomaa, yks mun kaverikin järkytty kun näki ekan kerran pitkästä aikaa :D
Paino ei oo enää noussu, sen 2kg mikä tuli heti alussa.
Tänää olo ollu paljon pirteämpi, järjestin parveketta ja äsken pyöräytin ekat vappumunkit :) namm. Josko se tästä..
Ihanaa päästä myös turvallisemmille vesille tän odotuksen kanssa, eka kolmannes taputeltu :)

Jeanney 12+0

Täällä tissikipua ei juurikaan ole. Pahoinvointi jatkuu.. onmeks nykyään päivisin ihan hyvä olo mut edelleen joka aamu käynnistyy oksentamisella.. eilen aamulla sai vielä työmatkalla yrjötä mut onneks selvisin töihin..

Varasin ajanki ntultraan olikoha 4.5?
Tuntuu et aika menee sikanopiaa.. just pari päivää sitte kerrottiin mun vanhemmille ja siskoille :) en tiedä millon miehen vanhemmille.. varmaanki kuhan käymään mennään

Tonttu 11+1

Minullakaan ei enää rintojen aristusta ole juurikaan, ja näyttäisi siltä, että pahoinvointikin olisi jo takanapäin -todella ainakin toivon! :wtf: Niiden tilalle tullut nyt sitten tämä paljon puhuttu väsy.. En muistanutkaan kuinka väsynyt ihminen voikaan olla!! :wideyed:
Mutta josko tuokin menisi nopeasti ohi. Nyt tässä nautiskelen olostani, kun esikoinen vetää unta ja isäntä riekkuu kylillä, niin tässä omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni kuuntelen tulokkaan sykettä :love7

Rv 9+4

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Vitsit, en saa ladattua mahakuvaa tällä puhelimella. Siitä tulikin mieleen, että pitäisi kai käydä ostamassa sitä bio-oilia. Hölväsin sillä ed. raskaudessa vatsaa joka päivä, eikä tullut raskausarpia. Tosin en tiedä olisiko niitä sitten välttämättä tullut muutenkaan. Minulla on kuitenkin esim. reisissä raskausarpia muistona murrosiästä, jos se on jostain kudostyypistä tms. kiinni. No en minä kyllä vatsaani julkisesti kellekään esittele, että ei niin iso juttu vaikka tulisikin. Hahah, mitä tajunnanvirta/väsymysjuttua :eek:
Huh, onneks on viikonloppu, niin saa vähän sitä kuuluisaa "omaa aikaa".. Ja NUKKUA!!! :smug:
Maanantaina eka neuvola :)

Täällä lisää hyviä ultrakuulumisia! nt-ultra takana, kaikki poikasella hienosti. <3 <3

1,5mm turvotusta, eli ei syytä jatkotoimenpiteisiin tai -huoliin. Tyyppi siellä nukkua pötkötti vähän väärässä asennossa, että oli vaikeaa saada mittoja otettua ja jouduttiin ultraamaan alakautta. Verenpaine oli alhaalla (tai siis "tosi hyvä", mutta mulla on yleensä aika yläkanttiin), joten se osaltaan selittää huimausta.

Kyllä tässä nyt kai täytyy uskoa että raskaana sitä oikeasti ollaan ja uskaltaa jopa kertoa ihmisille pikku hiljaa.

piipaa 12+3

Mä rasvasin vatsaa kuin heikkopäinen esikoisen raskausaikana ja oon niin täynnä raskausarpia ettei varmaan uusia enää mahdu tulemaan :D

Mahan rasvauksesta ollaan kahta mieltä. Jonkun mukaan se auttaa ehkäisemään raskausarpia, sit taas muualla sanotaan että ei ole mitää hyötyä rasvata kun on ihan kudostyypistä kiinni tuleeko niitä. Mutta ei siitä haittaakaan ole :) Meinasin tässäkin raskaudessa rasvailla. Enemmän ehkä siitä hieronnasta on apua kun reilulla kädellä rasvaa ja hieroo ihoa samalla. Muistakaa rasvata kyljet, selkä ja jenkkakahvat myös! Miulle tuli esikoista oottaessa ainoot raskausarvet jenkkakahvoihin, ite maha säästy arvilta.

Tämä on varmaan joku eri tutkimus, kuin se mikä tehdään ennen nt ultraa? Siis se veriseula?

Joo, tää on juurikin tuo NIPS (?), josta joku mainitsikin tuolla, eli eri kuin se seulontaverikoe, se tulos oli siis tuossa riskiluvussa jo mukana. Erikseen mulle ei ole ilmoitettu mitään sen seulontaverikokeen tuloksista. Niskatusvotusta oli 3,2mm ja mun ikä on 31v. Viikkoja ultratessa oli laskujen mukaan 12+3, lääkäri sai ensin mittojen mukaan 13+1 ja lopulta mitattuaan kieppuvan kaverin monta kertaa uudelleen, päätyi 13+0:n, mutta laskettua aikaa ei muutettu, koska, jos se heittää vähemmän kuin 4 päivää, sitä ei muuteta. Mietin vaan, että lasketaanko viikot kuitenkin jatkossa tuon ultran mukaan??
Nasupossu 12+6 tai 13+3

Ps.mulla siis LA on 30.10 ja jos sitä oltais muutettu 26.10. Mun edelliset lapset on syntyneet viikoilla 42+3 ja 40+6, joten oletan jokatapauksessa synnyttäväni marraskuun puolella :)

Ostin myös mammahousuja h&m:llä ja tän viikon jo pitäny... on olomukavampaa :grin

Ite käytän kans tota bio-Oili mahaan ja kylkiin/jenkkiksiin ja tisseihin aamuin illoin. Saan lotrattua n 60 ml/2vk että aika tyylistä läträystä. Että ei sietäisi niitä arpia tulla.

Tissikivustaki ku täällä keskusteltiin nii enpä muista montako viikkoo sitte (3?) Loppu Tissikipu. .. eikä oo kyl aratkaa ollu enää moneen viikkoon. Juostessa/oikein hyppeissä saattaa vähä tuntua mut enemmän häiritsee ku ne on sellaiset raskaat :p

Rv 12+5

Onko kenelläkään alavatsa alkanut sattua seksin aikana? Minulla alkoi ja oikein itketti ja piti lopettaa kesken sen takia.. Meni kuitenkin muutaman minuutin päästä ohitse.

Rv 9 8+2

Onko kenelläkään alavatsa alkanut sattua seksin aikana? Minulla alkoi ja oikein itketti ja piti lopettaa kesken sen takia.. Meni kuitenkin muutaman minuutin päästä ohitse.

Rv 9 8+2

Ei mulla vielä satu. Myöhemmillä viikoilla on alkanut aina supistella seksin aikana. Mulla on aika supistusherkkä kohtu, varmaan saa kohta jo ruveta odottelemaan harkkasuppareita.

Takaisin