Neuvola & ultrakäynnit

Huh ensimmäiset kunnon vollotukset tän raskauden aikana! Ensin peruuntu tän päivän neuvolalääkäri, mitä oon stressannut ja jännittänyt koko viikon. Noh, jännittäminen jatkuu, kun sain ajan vasta viikolle 19+3 ja vielä mieslääkärille. Gynekammosena en todellakaan halua mieslääkärille, vaikka ajanvaraushoitaja sanoi, että gynetutkimus ei kuuluis tohon. Kuitenkin varmaan kohdunkaula joudutaan tsekkaamaan, kun tuntuu, että suppareitakin ollut. Ahdistaa :(

Meillä oli tänään RUÄ ja kaikki kunnossa <3 lopuksi kätilö koitti saada sukupuolen näkyviin meidän toiveesta mutta kovasti piilotteli asiaa :D tyttö olisi ehkä tulossa mutta tätä ei voinut täysin 100% luvata. Itse olen veikannut tyttöä erilaisten raskausoireiden vuoksi kuin mitä pojasta :) <3 mutta pääasia että oli kasvanut hyvin ja kaikki rakenteet niin kuin pitää. Edellisellä kävijällä ei ehkä ollut asiat niin hyvällä mallillaan koska päästiin vo:lle myöhässä ja kätilö joutui pyytämään edellisen luokse lääkärinkin katsomaan :/

Meillä oli äsken rakenneuä.
Kaikki oli hyvin (vaikka niskaturvotusta silloin 11+6 oli.. sen vuoksi jännitettiin kovin tätä rakennetta, löytyykö sydänvikaa tms.). Ultraaja naureskeli ku poika potkiskeli sitä anturia(?)kin niin että ultraajakin tunsi potkut :D

Meidän sankarin erikoisuus on, että toinen munuainen on huomattavasti alempana kuin toinen. Se ei kuulemma kuitenkaan vaikuta mihinkään, ja ultraaja totesi sen olevan enemmänki ominaisuus ku poikkeavuus.

Huh.kyllä helpotti.

Meillä kans rakenneultra takana. Viime viikolla käytiin kun talvi lomailtiin :)
Kaikki oli pienellä kunnossa ja kaikista tuntemuksista huolimatta ultraajan mukaan olisi TYTTÖ tulossa :)
Esikoinen on poika, joten ihan kiva yllätys!
Mutta ei lääkäri sitäkään ihan varmaksi sanonut. Kolmeen kertaan tarkisti asian, mutta ei sinne jalkojen väliin kuulemma mitään sellaista ilmestynyt, että pojaksi voisi sanoa.

Huh ensimmäiset kunnon vollotukset tän raskauden aikana! Ensin peruuntu tän päivän neuvolalääkäri, mitä oon stressannut ja jännittänyt koko viikon. Noh, jännittäminen jatkuu, kun sain ajan vasta viikolle 19+3 ja vielä mieslääkärille. Gynekammosena en todellakaan halua mieslääkärille, vaikka ajanvaraushoitaja sanoi, että gynetutkimus ei kuuluis tohon. Kuitenkin varmaan kohdunkaula joudutaan tsekkaamaan, kun tuntuu, että suppareitakin ollut. Ahdistaa :(
Moi. Mulla oli kans aiemmin ennakkoluulo ja pelko miesgyneä kohtaan... Ja kerran sitten jouduin kohtaamaan tämän. Ja miesgyne oli paljon parempi, hellempi ja huomioonottavaisempi asiallisesti kuin yksikään naisgyne jota olin kohdannut. Joten älä murehdi.

Kävin tänää tääl uuel paikkakunnalla neuvolalääkärissä. Oli vähän erikoinen kokemus, mutta positiivinen yllätys oli että hän ultrasi :) siellä köllötteli tyyppi joka vastasi viikkoja 18+4, neuvolan mukaan eletään 18+1. Maaliskuun alussa sit ruä, mutta kylläpä taas helpotti epäilevän mieltä.

Moi. Mulla oli kans aiemmin ennakkoluulo ja pelko miesgyneä kohtaan... Ja kerran sitten jouduin kohtaamaan tämän. Ja miesgyne oli paljon parempi, hellempi ja huomioonottavaisempi asiallisesti kuin yksikään naisgyne jota olin kohdannut. Joten älä murehdi.

Mä oon kans kokenut ton kerran ennenkin ja se oli tosi epämiellyttävä kokemus, mutta kiitos silti tsempeistä :) Meen kuitenkin yksityiselle korvaamaan ton neuvolalääkärikäynnin, niin ei tarvii sitä jännittää ja murehtia viikko tolkulla.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin.

Kävin myös ultrassa ku mulla on ilmestynyt sellainen patti navan yläpuolelle...se nyt sit on tyra, mutta ei sille oikein voi mitään nyt tehdä ellei ala oikein kunnolla vaivaamaan :(

Sit mua tympäs hulluna ku se lääkäri ultras vaan sitä patiia eikä vahingossakaan voinu vauvaa katsoa :)

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin.

Kävin myös ultrassa ku mulla on ilmestynyt sellainen patti navan yläpuolelle...se nyt sit on tyra, mutta ei sille oikein voi mitään nyt tehdä ellei ala oikein kunnolla vaivaamaan :(

Sit mua tympäs hulluna ku se lääkäri ultras vaan sitä patiia eikä vahingossakaan voinu vauvaa katsoa :)

Mulla on kans napatyrä tullut nyt raskauden aikana. Tosi ärsyttävää. Mutta se voi olla että kun suolisto siirtyy vauvan tieltä pois, se pienenee mutta kyllähän sille täytyy sitten raskauden jälkeen jotain tehdä.

Juu se on tosi tympeä ja mulla tulee siihen sellaisia kipukohtauksia jotka vasta inhottavia onkin. Toivottavasti ei kovin pahene mahan kasvaessa :)

Mie taas oo kehitelly ihan sairaan kammon siitä rakenneultrasta. On ihan sellainen olo, et kaikki on kuitenkin vauvalla huonosti, niin ois vaan parempi, jos sitä ei näkis...vois vaan ilosesti olla paksuna.

En haluais yhtään mennä sinne...en yhtään.

Merivesi: No en mä sit kehannut ku se oli sellainen ihan kurppa ukko joka ultras :D Ois kyllä tehnyt mieli

Minulla on huomenna rakenneultra ja jännittää kauheesti, että onko kaikki vauvalla kunnossa. Niskapoimu ultrassa oli kaikki ok. Kauheeta olla tälläinen stressaaja. Viikoja 20+2 ja liikkeitä tuntuu todella harvoin niin sekin vaivaa.

Täällä tasan TUNNIN PÄÄSTÄ ru!! Jännittää...
Nyt viimeisen parin päivän aikana alkanut kova pelko siitä ettei kaikki oo hyvin :sad001 no mutta, kohta se nähdään!

Itsellä kokemusta myös miesgynestä, täällä on toinen koko alueen gynekologeista vanhempi mies joka koko elämänsä tehnyt sitä. Oli kyllä taitava ja kokenut mutta ajoittain TODELLA tahditon/ajattelematon. Tilannetaju siis puuttui lähes kokonaan. Nyt on onneksi jäänyt noin 1kk sitten eläkkeelle vaikka ilmoitti kyllä tekevänsä vielä keikkatyötä, nyt vaan peukut pystyyn ettei tänään ole keikalla :grin

:)Meillä oli tänään RU ja kaikki oli erinomaisesti.:Heartred Oli hauska nähdä videoo myös 4D-puolelta kuinka poitsu laittoi jalkoja ristiin ja esitteli sormiaan. On tuo nykyteksiikka ihmeellistä!! Ja kiva oli saada dvd matkaan. Itselleni on kyl sattunut tosi mukavat lääkärit ja kätilöt... En tiiä johtuuko sitte ykstyispuolesta vai ihan sattumaa. Meitsi itki ja nauroi siellä vuorotellen. :smiley-ashamed008

Täällä tasan TUNNIN PÄÄSTÄ ru!! Jännittää...
Nyt viimeisen parin päivän aikana alkanut kova pelko siitä ettei kaikki oo hyvin :sad001 no mutta, kohta se nähdään!

Itsellä kokemusta myös miesgynestä, täällä on toinen koko alueen gynekologeista vanhempi mies joka koko elämänsä tehnyt sitä. Oli kyllä taitava ja kokenut mutta ajoittain TODELLA tahditon/ajattelematon. Tilannetaju siis puuttui lähes kokonaan. Nyt on onneksi jäänyt noin 1kk sitten eläkkeelle vaikka ilmoitti kyllä tekevänsä vielä keikkatyötä, nyt vaan peukut pystyyn ettei tänään ole keikalla :grin
Mites teillä meni? :)

Hyvin!! Kaikki oli kunnossa ja mitat vastas viikkoja :) meille tulee pieni poika niin kun arvelinkin :Heartred jäin kyllä miettimään pitäiskö mennä vielä 4D:hen kun jotenkin toi ru ei vastannut mun odotuksia, luulin sen olevan paljon selkeämpi ja erilainen kun tavallinen ultra mutta eipä ero kovin suuri ollut:oops:

Takaisin