Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei vitsi jnk, toivottavasti osaisit pian unohtaa kaiken syyllisyyden. Sä yritit ja ei toiminut, kyllä se riittää. Annoit tärkeitä vasta-aineita alkuun ja nyt jatkatte korvikkeella, se on täysin hyvä ratkaisu. Nauti korvikkeen hyvistä puolista ja älä mieti muiden mielipiteitä. Sun ratkaisu on varmasti parasta sun tilanteessa. Tsemppiä asiasta ylipääsemiseen.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Meilläkin korviketta annetaan viikottain jos olen jotain juonut tai jos vaavi hoidossa tai jos ollaan kylillä enkä viitsi imettää. Tyttö vaan on SURKEA pullostajuoja. Siks välttelen pullosta antamista kun voin. Kaikki valuu suunpielistä ulos ja muutaman imun jälkeen lopettaa syömisen. Hetken päästä taas kelpaa ja sama ralli. Näyttää ilme just siltä kuin olisin kusta juottanut. :/

Toinen syy miks en halua lopettaa imettämistä on se miten kalliiksi se korvike tulee. Pojan kohdalla laskettiin joskus paljon vauvan maitoihin ja soseisiin menee rahaa niin olihan se valtava summa. Sillo ei vaan ollut lippujen lopuksi enää vaihtoehtoja kun tissi ei enää kelvannut.

Mun esikoinen ja Junnu eivät SUOSTUNEET juomaan korvikkeita, ne yökki ja huuti. Eli olisin ilman tunnontuskia antanut julkisesti ja hoitotarpeen iskiessä nannia, mutta herroille kelpasi vain suoraan hanasta tai sitten lypsettynä! Eli aina ei mene todellakaan äiskän toiveiden mukaan ;)
Nyt toivon,että tää uusi tulokas (la 10.1)ei olisi niin ranttu. Saattaisi päästä vaikka parturiin ilman,että miettii koko ajan riittääkö pumpattu maito, siis sikäli mikäli imetys onnistuu.
Mä oon yrittänyt suhtautua joka kerta niin, että ikinä ei voi tietää miten imetyksen kanssa käy. Ja molemmat olen saanut täysimettettyä sen 6 kk ja imettänyt taaperoiksi asti. Myös julkisesti, koska muu ei kelvannut.
Lähinnä koen,että liika stressi saattaisi pilata imetyksen. Äidilläni on 5 lasta, imetykset kestäneet 2kk- 3,5 vuoteen. Ehkä sieltä tulee se sellainen fiilis, että se tissittely ei ole äitiyden mittari. Tsemppiä teille kaikille!

Meilläkin onnistu imetys noi 2kk, jonka jälkeen se rinta ei enää kelvannut, maidontulo loppu aika pitkälti. Olen siis siirtynyt kokonaan korvikkeeseen ja yrittänyt ottaa sen asenteen että yhtä hyvä asia kun imettäminen ja poika kasvaa mainiosti myös korvikkeella. Joulun alla käytiin miehen tädillä ketä en itse ollut kertaakaan nähnyt eikä mieskään n. 10 vuoteen. Otin pullon ja korvikkeen esiin niin täti sanoi "kyllä täällä saa imettää". Reippaasti sanoin että "ei, meidän poika ei enää rinnasta syö ollenkaan". Ja tulipa hyvä fiilis kun meni täti hiljaseks. Toki olisin halunut imettää mahdollisimman pitkään, mutta kun ei enää onnistunut niin pakko pitää tämä asenne eikä oo suurempia tunnontuskia asiasta onneksi tullut. :)

Onko kukaan sairastanut imetysvaiheessa vatsatautia? Mulla on nyt tauti päällä, mikään ei pysy sisällä. Mutta yleensähän nää on nopeita hommia, joten ehtiiköhän maidon tuloon vaikuttaa?

Facebookissa jos oot niin Imetyksen tuki ryhmässä oli juuri keskusteltu asiasta. En jaksanut lukea kun ei itseä koske onneksi. Ärsyttää muutenkin kun feed täyttyy niistä aloituksista.

Luulisi, ettei juurikaan vaikuta, jos vaan saat nestettä itse tarpeeks ja jotain suuhun? Ja niin tiivisti imettelet kun pystyt ja toinen syö. Mutta en siis tiedä, heittelen ajatuksia! Tsemppiä taudin kanssa, ei oo kiva. :(

Itselle tuo korvikejuttu oli todella herkkä aihe. Ikinä en ollut asiaa ajatellut ja tuttava piirissä on sekä pitkälle täysimettäneitä että täyspullottelijoita. Mutta jotenkin se kolahti niin kovaa, että anoppi oli ostanut korviketta kun tultiin sairaalasta, vaikka mulla nousi maito hyvin ja pojalla imuote todella hyvä. Koin sen sillä hetkellä tosi loukkaavana ja ei helpottanut, että sitä myös oltiin aina tyrkyttämässä kun lapsi ilmaisi itseään itkulla. "Sulla ei varmaan nyt maito riitä." Meillä siis on mennyt lähipiirissä niin päin, että ihmetellään kuin en korviketta anna. Miksi antaisin kun omastakin takaa on? :( Huomaan tulleeni hyvin korvikekielteiseksi oman lapsen kohdalla(muiden korviketouhut on ihan eri asia), varmaan viimeseen asti sitkuttelen täysimetyksellä. :D

Mulle on kanssa hoettu että "sulla ei varmaan maito riitä" ja ehdotettu korvikkeen antamista kun olen kertonut tiheän imun kausista yms. Ihmiset oikeasti vois netistä selvittää jos ei puhuttua ymmärrä että mitä se sellanen tarkoittaa ja mitä sitten tapahtuu jos siinä vaiheessa antaa sen korvikkeen. No kukin tyylillään.

Onko kukaan sairastanut imetysvaiheessa vatsatautia? Mulla on nyt tauti päällä, mikään ei pysy sisällä. Mutta yleensähän nää on nopeita hommia, joten ehtiiköhän maidon tuloon vaikuttaa?
Mie sairastun just ennen ristiäisiä, mikään ei pysynyt sisällä. Kyllä sitä imetti ihan normaaliin tapaan, mutta kyllä sitä oli ihan voimat lopussa, kädet vaan tärisi :/

Oi vitsit, just ennen juhlia vielä!

Joo tää on ollut ihan karmeeta kyllä. Olo on ihan tosi heikko ja väsyttää aivan hullusti. Mut 1v taaperokin vähän kipeänä enkä vauvaakaan jaksa pakata ulos päikkäreilleen (toisaalta pakkastakin on vähän liikaa), joten ei paljoo nukuta nyt. Toivottavasti mies pääsee töistä lähtemään aiemmin!

Mäkin sain jonkun mahapöpön kun poika oli muutaman viikon ikäinen. Istuin sitten vessassa ja imetin samalla. Taisin muutamaa taukoa lukuunottamatta istua siellä kokonaisen vuorokauden. Maitoa riitti vaikken mä paljoa ehtiny juomaankaan :)

Mun aamu vapaa meni plörinäksi. Pojalle ei kelvannut metallin makuinen äidinmaito ja nyt imetetään. Sitten sovitaan että mies ottaa hoitoon imetyksen jälkeen..taas tulikin työpuhelu. :| Turha näemmä pumppailla maitoa pakkaseen.

Hepsuli, voithan kokeilla, jos pakastettu maito kelpais sitten soseiden joukossa sitten, kun sen aika on (jos siis aiotte soseilla). :) Eli ei vielä kannata pakastettuja maitoja hävittää. :) Tai siitä voi tehdä vaikka pannaria tms.

No onneksi meni vaan tuo satsi viemäriin. En ole pystynyt enempää pumppaamaan kun palautin pumpun valmistajalle tarkistettavaksi. Totta että soseisiin sitten
:)

Mulla tuli rintatulehdus/tukis oireet viime to ja nyt ma sain ab-kuurin. Jotenkin tuntu viikonlopun aikana niinku koko maidontulo olis loppunut! Siis molemmista rinnoista ei tunnu tulevan juuri mitään, varsinkin kipeetä vauva hylkii, eikä sieltä pumpatenkaan juuri maitoa tule. Aiemmin maitoa tullut tosi hyvin, suihkutissit oikein. Ja oon siis imettänyt ihan normaalisti, paljon tiheämminkin kun vauva on tietty ollut sitä vaikka. Kolme yötä on nukkunut tissi suussa koko ajan vähän imutelken ja välillä raivoten ilmeisesti nälkää. Eilisestä oon antanut pullista korviketta pari kertaa päivässä, jonka tuo on hutaisdut heti huiviinsa.

Oon nyt ihan ymmällään miksi näin käy ja mitä pitäs tehdä?? Kahden aiemman lapsen kohdalla ei tällaista oo koskaan ollut.

Muistakaas nyt kun on näin paljon pakkasta niin pitää tissit lämpiminä!! Joku huivi on hyvä kietoa rintojen suojaksi takin alle. Ikävää olis jos maito jäätyisi ja tulis ikävä rintatulehdus.

Oisko sulle käynyt jo niin, mini?

Täälä jo toinen rintatulehdus menossa, ja molemmat tullu luultavasti just ton suihkutisseyden takia, koska kylmää ei oo saanu. Maitoo pakkautuu rintoihin ja vaikka kuinka niitä tyhjentäis niin tulehdus pääsi iskemään tukoksen kautta. Lääkärin mukaan sille ei nyt voi mitää, mutta hyvähän se on että maitoo riittää (pakastin pursuaa :D) ja antibiootit auttaa.

Joo kylmästä mulla varmaan tuli, pakkailin autoa vähissä vaatteissa. Tän jälkeen muistaa suojata kylmältä kyllä!

Mulla ei oo ikinä ollut rintatulehdusta ennen, pienempiä tiehyttukoksia satunnaisesti. Siksi tuntuu niin oudollekin tää maidontulon väheneminen, kun ei oo tällaista ollut. Tää on siis mun kolmas lapsi ja kaikkia oon melkolailla täysimettänyt. Mutta näköjään tästä imettämisestäkin voi aina oppia uutta, eikä olekaan niin "itsestäänselvyys". Onhan nää tyypitkin toki erilaisia!

Voihan tää olla joku vaihekin, ikää tyypillä 3kk ja selvästi muutenkin seurailee ja tulee kontaktiin. Jospa sitä maitoa vielä lähtis tulemaan!

Mulla tuli rintatulehdus/tukis oireet viime to ja nyt ma sain ab-kuurin. Jotenkin tuntu viikonlopun aikana niinku koko maidontulo olis loppunut! Siis molemmista rinnoista ei tunnu tulevan juuri mitään, varsinkin kipeetä vauva hylkii, eikä sieltä pumpatenkaan juuri maitoa tule. Aiemmin maitoa tullut tosi hyvin, suihkutissit oikein. Ja oon siis imettänyt ihan normaalisti, paljon tiheämminkin kun vauva on tietty ollut sitä vaikka. Kolme yötä on nukkunut tissi suussa koko ajan vähän imutelken ja välillä raivoten ilmeisesti nälkää. Eilisestä oon antanut pullista korviketta pari kertaa päivässä, jonka tuo on hutaisdut heti huiviinsa.

Oon nyt ihan ymmällään miksi näin käy ja mitä pitäs tehdä?? Kahden aiemman lapsen kohdalla ei tällaista oo koskaan ollut.

Kysy ihmeessä imetyspolilta/neuvolasta apua. Mä en keksi muuta kuin tiheän imetyksen ja lähellä olon sekä lämpimän jos nostattaisi maitoa uudestaan. Ja korviketta ettei nälkäänsä raivoa kuten oot tehnytkin. Hankala tilanne!!

Takaisin