La Helmikuu 2016

Mulla ei lue tossa päätöksessä mitään päivää mihin mennessä ne palkkatiedot pitäisi toimittaa.
Tosin mulla toi päätös tuli meidän vakuutuskassasta, niin kai ne sieltä ahdistelee palkkoja jos niitä tuloja ei kuulu. :D

Hei Paulinah: näin unta et sulle synty tyttö (en muista/tiedä kumpi pitäis olla tulossa) jolla oli pitkät paksut mustat hiukset. Ne ulottu vauvan kyynerpäihin asti ja tosi isot siniset säihkysilmät !!!

Hassua :grin

:D:Depäilen kans tyttöä kun ei oo ultrassa näkyny mitään ja päätettiin sit että odotetaan loppuun asti. Aika jännä lääkäri eilen just nauro ku vauvalla oli näkyny kunnon hiukset ultrassa!! Tulee varmaan samanlaiset kun mun miehellä oli jo pitkät tumman ruskeat hiukset kun se synty ja mulla ei oo ollu ollenkaa tukkaa syntyessä ja oon vielä blondi mistä ne siniset silmät tulee :D aikamoinen ennustaja Huiski!

Noniin! Kuulumisia ultrasta: kohdunsuun tilanne pysynyt ennallaan, säännöllinen estolääke lopetetaan ja sitä otetaan vain jos on tarvis. Saan varovasti liikuskella enemmän osastolla (hakea ite ruuan ja semmosta pientä) ja sit katellaan tässä et aiheuttaako se supisteluja tms., jos tilanne pysyy rauhallisena nii loppuviikosta vois päästä kotiin.  harmi et tänää ei eikä varmaan vielä huomennakaan pääse pois, mut ainakin kotiinpääsy häämöttää. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin et tää jatkuu yhtä hyvänä ja pääsis sit vaik viikonlopuks kotiin! <3

Mulla lukee kelan sivuilla, että odottaa tietoja verottajalta... Kauankohan siinä sitten kestää? :D ei mullakaan oo kun pari viikkoa äitiysloman alkuun...

Ja voi apua kun noi vauvat on niiiin pieniä ja sulosia! Kävin siis päiväkahvin juomassa tuossa päiväaulassa ja siinä jokunen äiti vauvansa kanssa, napittivat niin suloisesti ja siinä vaan äitin käsivarrella ihmettelivät maailmaa <3 voi sentään.. :)

:D:Depäilen kans tyttöä kun ei oo ultrassa näkyny mitään ja päätettiin sit että odotetaan loppuun asti. Aika jännä lääkäri eilen just nauro ku vauvalla oli näkyny kunnon hiukset ultrassa!! Tulee varmaan samanlaiset kun mun miehellä oli jo pitkät tumman ruskeat hiukset kun se synty ja mulla ei oo ollu ollenkaa tukkaa syntyessä ja oon vielä blondi mistä ne siniset silmät tulee :D aikamoinen ennustaja Huiski!

Ei vitsit! Se oli siis ihan selvästi enneuni! :grin

Niinpä! Lääkäri oli ihan positiivisella mielellä et voi vauva hyvinkin vielä pysyä masussa kun ei ollut niitä muutoksia siellä kohdunsuulla tapahtunut :) tulevat päivät varmaan näyttää et mihin suuntaan tässä mennään. :)

Mulla lukee kelan sivuilla, että odottaa tietoja verottajalta... Kauankohan siinä sitten kestää? :D ei mullakaan oo kun pari viikkoa äitiysloman alkuun...

Katoin kelan sivuja viimeviikolla varmaan keskiviikkona ja sillon luki vielä odottaa tietoa verottajalta.. nopeesti tuli kun saivat tiedot. Tai sit ei oo sinne vaan päivitetty :D

Kelaltaki näköjää tullu ny päätös. On kyl niin onneton määrä tukirahaa et tosta ku viel otetaan verot pois ni ei jää paskaakaa kätee :o

Mulle kyllä jää verojen jälkeen hyvinki rahaa :O Toki nyt oon tottunu aika paljo pienempään rahaan, ku verojen jälkeen on jääny 291e20cnt :D

Mulla tippuu tulot nii paljo et vaatii vähä totuttelua :) ja vaikka kui lasken uutta veroprossaa ni se heittää aina jonku 15-17 mikä ei kyl riitä mihkään. Vähä huono ko saa osan vuotta palkkaa ja osan vuotta etuuksia, se palkka sotkee näköjään laskuria

No se kyllä on totta. Mä en sillon ton esikoisenkaa aikaan saanu ku etuuksia enkä palkkaa ollenkaan ku työsoppari loppu ennen äitiyslomaa.
Mä oon vähän kahen vaiheilla lasketanko vai annanko mennä tolla 25%.... Ku ei ero oo ku 1.5% niin sais ainaki varmasti palautuksia sitte ens vuonna

Mietin kyl et tartten varmaan muutosverokorttii vasta maaliskuun jälkeen ku siihe asti saan palkan. Ja voi olla etten hae koko muutoskorttii koska ennemmin annan ottaa liikaa veroja ko liika vähän.. son niin ärsyttävää jos joutuu maksaan takas. Ja tosta summasta 25% ei edes ole paljoa. Palautukset tuntuu hyvältä vaikka joka kuukaus kirpaseeki kattoo verosummaa :)

Mulle oli kans näköjään päätös tehty 31.12 vaikka äitiysloma alkaa vasta 22.1. :eek: ja vero% on sama pitää 25: ssä kun normi palkastakin on menny 24%.. :)

Takaisin