La Helmikuu 2016

Kumman kiire nuilla lapsukaisilla tänne pakkaseen :wink vuosi takaperin mun nuorimmainen meni viikoille 40+2, ei todellakaan halunnut tänne kylmyyteen :p

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Voi sentään, toivottavasti pikkuinen malttais vielä vaikka parikin viikkoa pysyä masussa paulinah! Sitä toivon itsellenikin ja huomenna sit saa tietää ton oman kohdunsuun tilanteen ja et onko kanava lyhentyny. Vähän jänskättää mut toivotaan et ois pysyny samana ja pääsis huomenna tai vaikka keskiviikkona kotiin.

Ootko muuten paulinah ollu paljon jalkeilla? Kotona tietty tulee semmosta pakollista liikkumista aina, mut ootko esim tehny ruokaa tms kotiaskareita? Ne saapi ainaki nyt unohtaa, kannattaa kyllä ihan vuodelepoa varmaan siun nyt harrastaa nii ei tuu ainakaan painetta kohdunsuulle, joka avais sitä. Mulla ainakin jo pienen hetken ku istuu nii rupee niin ikävästi painamaan tonne alapäähän et pakko on käyä pitkälleen. Tsemppiä kohtalotoverille, toivotaan et vauvat pysyis vielä hetken masussa! <3

No ihan pientä oon vaan tehnyt aamupalaa ja nopee safka ja vieny roskat.. Mut en sen pidemmälle liikkunu. Pitäis yrittää vaa maata mut paikat puutuu.. Ilmottele kuinka kävi! Tsemppiä <3

Joo niin se on tässä makaamisessa ärsyttävää et paikat puutuu ja menee jumiin, mut ite oon todennut hyväksi ku ottaa tyynyjä kaveriks nii saa vielä vähän asentoja niiden avulla muutettua. Mut elähän "rehki" enempää, vaikka se tuntuu välistä itestäki niin uskomattomalta et ei tarvi mitään ihmeitä tehdäkään nii jo supistelee. Siks se on ehkä niin petollista, ku ajattelee et ei tää joku pieni juttu nyt mitään aiheuta. Koitetaan jaksaa rötköttää, seki on yllättävän rankkaa! :D ja kiitos tsempeistä! :)

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Huomaan että mua on supistanu jatkuvasti kans! Masuasukas on paljon rauhallisemmin nyt lääkkeen jälkeen. Olin vaa tottunu niihi pikkusupistuksiin ja luulin että oli normaalia ja että vauva vaan jännittäis mun mahaa tollaseks..

Paulinah mimmosia supistuksia sulla on ollu ja miten usein? Ku mä en oikeesti enää tiedä mikä on supistus ja mikä ei ku vauva tuntuu täyttävän puol mahaa :D

Täällä vauva on vähän rauhottunu, johtuukoha siitä ettei mahdu myllertää samalla tavalla ku ennen :eek: silti panikoin et onks kaikki hyvin!

No huomaan kans et vauva liikkunu joka minuutti ennen tätä... Et aivan hulluna ja semmone et vauva painaa ylöspäi mutta joka suunnasta ja sit vielä nipistelee mahasta. Yöllä oon heränny muutaman kerran koviin supistuksiin ku maha jännittyny aivan kivikovaks ja sattuu ja voi mennä joku 20 min kunnes taas rauhoittuu. Menkkamaisia kipuja ja maha kovenee joka puolesta. On helpompi tuntea kun ottaa rennosti. Musta tuntuu että kun liikun niin maha on kivikova melkeen jatkuvasti. Huolestuin kun on ollut vihlontaa alapäässä ja huomaa et nyt jotain kyllä tapahtuu ja vuotoja ollu. Nyt on olo taas helpottunu hetkeks kun tietää mistä johtuu.

Muokattu viimeksi:
Onneks synnytyssupistukset on sitten eri luokkaa että huomaa sit koska on aika. Pitäisi olla jatkuvasti toistuvia ja kipeitä niin et ei enään pysty olemaan. Selkään vihloo ja mahaan ja pitäis vaa pahentua :)

Miulla kans välillä ollu haastavaa se supistusten tunnistaminen ku tuntuu et maha saattaa olla ihan kova koko ajan, mut ainakin eilen huomasin et se jatkuva kovuus johtu enempi ummetuksesta ja ilmavaivoista. Supistuksethan tulee aaltomaisesti ja se kipu helpottaa välillä. Eri ihmisillä ne tuntuu varmaa vähän erilaisilta mut mulla ainaki tulee kovaa menkkajomotusta selkään ja maha kovenee, sen supistuksen alun voi ihan ennakoida (siis kipeän) ku rupee tuntumaan semmosta jännää tunnetta ja kiristystä. Ja samalla tuntuu miten se supistus painaa vauvaa alaspäin et mulla tulee ainaki epämiellyttävä paine tonne alapäähän supistuksen aikana. Ja mulla kans vauvan liikkeet on nyt tosi voimakkaita ja se myllää ja potkii jatkuvasti nii välillä vaikee siitäki tunnistaa et koveneeko se kohtu vai onko se vauva joka puskee itteään mahaa vasten. Tuntuu et maha on yhtä vauvaa :D

Mulla on tässä raskaudessa kovimmat kivut supistuksen aikana tuntunut reisissä ja alavatsalla, siedettävämpi kipu selässä. Mut sen kyllä huomaa kun tulee oikea supistui just siitä aaltomaisuudesta ja kivusta.

Jep, ne ilmavaivat ja ummetus kyl tekee olon miltei yhtä tukalaks ku supistus paitsi et se ei helpota ennen ku ilmat ja kaikki on päässy ulos. Kyllähän se kova ummetuskin voi supistuksia aiheuttaa. Kannattaa kyl pitää huolta siitä vatsan toiminnasta vaikka vatsanpehmikkeillä tai luumuilla yms. ettei tulis niin tukala olo. Ite opin tämän ihan kantapään kautta ku täällä sairaalassa sen jonkun päivän ja yön kärvistelin niissä ilmavaiva- ja ummetuskivuissani!

Täällä kans gefilusta kaapissa ja yritän et ei liikaa herkkuja. Rautatabletitki pahensi asiaa, pitäis uskaltaa alottaa uus kuuri:rolleyes:

Joo mulla kans rauta pahentaa ummetusta, nyt siirryin kyllä nestemäiseen Maltoferiin. En tiiä oisko vielä enempi maha tukossa jos söisin niitä tabletteja.

Kelakin on herännyt talviuniltaan. Tänään tuli päätös tukiasioista kun äitiysloma alkaa 15.1. Ajoissa asialla :D

Itsellä ollut myös menkkamaisia tuntemuksia ja niistä soitin ja kysyin niin kasvukivuiksi sanoivat. Ottivat pissanäytteen virtsatulehduksen varalta mutta puhdashan tuo onneksi. Jos tulee enemmän kipeäksi niin sitten tarkastetaan ei kuulemma vielä :/ ensimmäinen sisätutkimus mulla vasta edessä seuraavassa neuvolassa. Hassua kun ei oo kertaakaan katottu..

Mullekin tuli tänään Kelalta viestiä. Äitiysloma alkoi siis tänään. Työnantaja ei ole toimittanut vieläkään palkkatietoja. Mulla on kiinteä kk-palkka niin luulis olevan helppoa. Otin heti yhteyttä työnantajaan ja lupas hoitaa asian pian. 20.1. saakka on siis aikaa.

Mullekin tuli tänään Kelalta viestiä. Äitiysloma alkoi siis tänään. Työnantaja ei ole toimittanut vieläkään palkkatietoja. Mulla on kiinteä kk-palkka niin luulis olevan helppoa. Otin heti yhteyttä työnantajaan ja lupas hoitaa asian pian. 20.1. saakka on siis aikaa.

Mulla myös puuttuu työnantajan tiedot palkoista tältä vuodelta. Mut en oo ottanut yhteyttä palkkoihin kun tulee kuitenkin palkka vielä 22.3. Asti. Eihän toi kai vaikuta muuhun kuin siihen mitä työnantaja saa Kelalta?

Minäkin saan palkkaa 4.4. saakka. Viestissä luki et palkkatiedot täytyy toimittaa 20.1. mennessä. En sit tiiä mitä tapahtuu, jos niitä ei työnantaja toimita. Kai se ite menettää kelan korvaukset.

Takaisin