Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ompa alhaiset paineet madonna! toivottavasti ei huimausta kun
alkuraskaudessa itsellä meinasi taju lähteä verenpaineen ollessa 90/37 luokkaa. Vauvan painoarvio voi heittää jonkun verran kun esikoisen kohdalla ultrassa arvioitiin 400g alakanttiin ja nyt neuvolatäti oli sitä mieltä että ultran painoarvio jälleen alakanttiin, onneksi 2,4
kg on painona jo aika hyvin vauvalla

Josa taitaa olla seuraava joulusynnyttäjä, tsemppiä :)

Mut sappihapot on ne vaaralliset arvot ja ne kestää valmistua kaks päivää... Alat asat jne tulee samana päivänä. Olen ollu noin 20 verikokeessa tässä raskaudessa. Ne sappihapot on just ne minkä takia pitää olla syömättä ja paastota sen ainakin 10 h... Muut kaikki maksan arvot saa samana päivänä tosiaan... Mulla ongelma ei oo sappihappoissa eli ei oo hepatoosia, ainoastaan alat ja asat on noussut ja se tarkoittaa vaan että mun maksa reagoi raskauteen. Ne ei aiheuta kutinaa, ainoastaan sappiarvojen nousu...

Minäki oon jo kivasti yliajalla kun 40+5 tännään. Viimenen neuvola käytynä ja kaikki arvot kunnossa. Vauva ei vaan oo kiinnittyny niin sitten jos lapsivesi menee niin ambulanssilla makuultaan sairaalaan. Viikon päähän laittavat neuvolasta lähetteen äippäpolille jos ei sitä ennen synny niin se on sitten käynnistys.

Koko ajan nyt vähän niinku tuntunu että housuihin valuu jotain mutta ne ei oo sitten yhtään märät kun kokeilee. Neuvolan sydänäänten kuuntelun jälkeen alko menkkajomotukset, ei meinannu autolla pystyä ajamaan, mutta neki loppu sitten ku seinään. Jospa vaikka nyt viikonloppuna pääsisi synnyttämään, ostin itelle pari alkoholitonta siideriäki jos vaikka huijais itseään rentoutumaan ja ajattelemaan jotain muuta hetkeksi :)

Miten te muut mammat voitte!?

Luoja että oon niin kypsä... Mies totes, että erittäin ylikypsä tapaus....:mad:

Huomenna tulis täyteen 40+0 ja aion nyt ottaa nuo ässät käyttöön!
Sotasuunnitelma on seuraavanlainen:

Tänään Saunon hulluna ja teen oman löyly ennätykseni.
Huomenna raiskaan mieheni, en kerran vaan monta kertaa! (Anteeksi kielenkäyttöni)
Sunnuntaina siivoan tämän majan lattiasta kattoon. Pistä pepun pyörimään niin kovaa, että jos ei sillä ala niin ei millään....

Paljon onnea kaikille nyytin saaneille ❤️
Ihanaa josa et siellä alkaa tapahtuu!! Kovasti tsemppiä :) ❤️
Angelique joo mä en noista kyllä tiedä, niin vähän ite joutunu käymään.. :o mut mä jouduin tosiaan olee paastolla 12h ennen noita kokeita ja luulin et testasivat ne mitkä sen hepatoosin takia pitikin :o
Timbe ei täällä mitään tapahdu :D Limatulppaa tullu tässä muutama päivä ja tänään kun oli siivouspäivä niin nyt on paikat aika kipeänä mut en odota mitään tapahtuvan, luulen et sit viikon päästä joudun käynnistykseen :/

Ihana J-R :D :D Oli pakko vähän naurahtaa .... :D Tsemppiä sinne! Täällä myös yks tosi ylikypsä tapaus! Kaikki ässät ja muut koitettu moneen kertaan ja vaihdoin taktiikkaa, nyt vaan otan rennosti ja elän normaalisti, yritän olla stressaamatta..... Helpommin sanottu ku tehty mut eiköhän se joskus tuu ;)

Paljon onnea Biara!

Josalla tosissaan jännät paikat! Tsemppiä!!!

Biaralle hurjasti onnea pienestä <3

Josa nyt se taitaa olla teiä vuoro jo ;) tsemppiä synnytykseen!!!

Onnea Biara pikkusesta tytöstä! :)

Tsempit Josalle! Tiedän, kuinka turhauttavaa odottaa! Kuinka noin tiheet supistukset ei oo saanut mitään aikaseksi sulla?

Mulla on ollut kans nyt aamu kymmenestä lähtien pääsääntöisesti säännöllisiä erittäin kipeitä supistuksia. Tuntiin mahtuu kuitenkin aina yksi väli, joka menee yli 10min. Supistusten kans just ja just pärjään kotona, mutta nukuttua en oo saanut viime yönä tai tänään ollenkaan. Äskön alkoi tuleen sitä limatulppaakin. Kauan ootte uskaltanut olla kotona kipeiden jatkuvien supistelujen kanssa?

Onnea Biara pikkuisesta! <3

Josalla ja Hansullakin jännät paikat edessä... Tsemppiä teille :hello2

Pauliina, jos ei toi mun sotasuunnitelma toimi... Vaihdan sun taktiikkaan :wink

Mutta tällä turhautumisella ei ole mitään rajaa.... :sad001

Pauliina, siis joo. Kato jos niissä normi maksa-arvoissa onkaan nousua niin ne ottaa tarkastukseen heti ja sitte katsotaan ne sappihapot kun ne valmistuu. Mun edellinen vauva kuitenkin nostatti mun arvotki pilviin, ne maksa-arvot oli yli 500, niin sillon käynnistettiin heti eikä odotettu ees niitä sappihappoja. Mut ei niissä sit silloinkaan kuulemma ollut mitään...
Onnea Biara!
Tsemppiä Josa!
Nii joo mulla oli siellä kuulemma lapsivedetkin vähissä mut siihen ei puututtu mitenkään kun kuulemma vauvan rakko oli täys kuitenkin? Nää oli mulle jotenkin outoja termejä, että kait se sitten selvii siellä vähissä vesissäkin...

Limatulppa oli sellasta kirkasta ja venyvää sekä jotain osiltaan hyytelömäistä. Vertakin oli sekoittunut mukaan aamun kohdunsuun vuoteluiden takia.

Takaisin