Millainen anoppi sinulla on?

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Usein anoppi on melkein kirosana. Klassisesti anoppi on ilkeä ja sekaantuu liikaa. Millainen anoppi sinulla on?

Minulla on mukava anoppi. Kuulemma muistutan itse paljon häntä. En kyllä itse huomaa tätä yhteneväisyyttä. Anoppi ei koskaan ole tyrkyttänyt neuvoja, eikä kyllä ole pahemmin auttanutkaan. Hän kyllä kivasti ostelee lapsille vaatteita. Tyylitaju häneltä kyllä on hukassa! :grin

Muokattu viimeksi:
Ihan mukava, vaikeasti tulkittava tosin. Elämme aika eri aaltopituuksilla ja hänen seurassa on aika epävarma olo, mutta toimeen tullaan.

En ihan erilainen toisen miniänsä seurassa. Halailevat, tapaavat useammin ja on selkeästi lämpimät välit.

Jos ja kun tulee aika kertoa vauvasta niin ei mitääb käryä, miten suhtautuu. :D

Appiukko on mahtava <3

Täällä anoppi on mielestään aina oikeassa ja vain hänen mielipiteellään on merkitystä. Asiat pitää tehdä niinkuin hän sanoo, muuten pääsee mustalle listalle. Kauhulla odotan sitä määräysten tulvaa sit kun pikkuinen tulee maailmaan.

Olen lukuisat kerrat kuunnellut tyrmistyneenä kun anoppi kommentoi ihmisten painoa, eli saattaa tokaista jollekin että ootko ajatellut pudottaa painoa, sen ja sen verran sietäis tiputtaa tai että tekis hyvää käydä salilla. Itse on tuulenn****ma heinäseiväs joka syö aterialla pari haarukallista mutta alkoa sitten kuluukin reippaasti. Elää kai enemmän juomalla. Ja ilmeisesti ihmisarvo määräytyy hänen mielestään miten paljon painaa.

Raskausaikana kysyi vissiin ekana multakin että paljon noussut paino. Juu ei kuulu sille. Jäänyt mieleen kun heidän naapurissa pieni tyttö niin kommentoi kerran että onpa se lihonut kovasti kun tykkää kuulemma syödä puuron kanssa voita... Ja sit myöhemmin että vähän hoikistunut kun alkoi liikkua enemmän. Kauheaa että jo lapsikin joutuu arvostelun kohteeksi. Meidänkin vauvasta puhui 3 kk iässä että kun täysimetyksellä on niin ei tule turhaa läskiä. No eipä tule ei, tytöllämme painokäyrä kulkenut alle -20 koko ajan, ei ole poimua tai "turhaa läskiä". Mun mielestä kyllä lapselle kuuluu normaali terve pyöreys ja ihan mielelläni soisin omalle lapsellekin vähän lihaa luiden ympärille etteimtarvitse nikamia ja kylkiluita laskea. Kamalaa jos kommenttejaan vielä laukoo siinä vaiheessa kun lapseni kasvaa ja alkaa ymmärtää enemmän. :smiley-angry007

Aikalailla samat kuin Onnellinen83 jo kirjoitti. Lisäksi vika on myös kaikessa muussa kuin hänessä/tavoissaan/lapsissaan jne

Mun anoppi on kummallisin ihminen kenet tiedän. Jollain lailla, ehkä vaan pakosta tulen toimeen hänen kanssaan vaikka en yhtään pidä hänestä. Ollaan molemmat ihan suomalaisia mutta silti meidän välissä on kielimuuri, en ymmärrä hänen juttujaan.

Anoppi liikkuu kylällä kävellen joka päivä ja kerää kiviä ja välillä tonkii yleisiä roskiksia, en todella tiedä miksi, välillä se on puo pystyssä jossain ojassa. Hän on uskovainen eikä hänen päähän mahdu se että kaikki eivät usko. Hänellä ei ole pienintäkään käsitystä siitä mitä toiselle voi sanoa, minulle on sanonut päin näköä että nimeni on kamala ja sen pitäisi olla eräs toinen nimi, olen ruma ja tyhmä, liian nuori ja huonosta perheestä, joskus hän kävi äitini ovella haukkumassa äitini sossupummiksi vaikka asioista ei mitään tiedä. Anoppi ei ole päivääkään tehnyt töitä. Poikansa tekemiset eikä poikansa lapsi kiinnosta häntä lainkaan. Eilen oli kaiken huippu kun näin hänet kylällä (hän ei voinut nähdä minua), hän matki harakkaa kovaan ääneen..

Uskomatonta kyllä mutta totta joka sana, usein ihmettelen miten tuollaisella ihmisellä on niin ihana poika.

Anopin kanssa tullaan hyvin toimeen ja viihdynkin hänen seurassaan :) saas nähdä kun vauva syntyy, alkaako tulemaan neuvoja ja vinkkivitosia. Onneksi tulokas ei ole itselleni ensimmäinen niin osaan jättää joitain mahdollisia sanomisia huomiotta.
Jossain vaiheessa oli kyllä vähän ulkopuolinen olo kun anoppi puhui paljon miehen veljen puolisosta. Ei nähdä anopin kanssa usein pitkähkön välimatkan vuoksi. Välillä soitellaan ja viestitellään.

Ex-anoppi oli myös mukava tiettyyn pisteeseen. Osasi kyllä sekaantua minun ja exän asioihin ja myös vinkkejä vauvanhoitoon tuli. Eron jälkeen ex-anoppi oli naamatusten edelleen jees mutta seläntakana sitten puhuikin toista. Pyrin välttämään kommunikointia hänen kanssaan.

Anoppi on mahtava tyyppi! Hän ei ole helpoin mahdollinen ihminen, mutta jostain syystä pidän sellaisista ei niin helpoista ihmisistä. Itse olen aika lungi ja sovinnollinen, mutta ystäviksenikin on valikoitunut aika hankalia ihmistyyppejä. Tykkään siitä, että ihmisissä on säröjä...tarkoitan siis sellaista suorapuheisuutta, ja omien mielipiteiden esittämistä, vaikka ne poikkeaisivat yleisesti hyväksytystä. Anoppi on juuri tällainen. Meillä on hyvä keskusteluyhteys ja voimme käydä kiivaitakin keskusteluja ilman että kumpikaan loukkaantuu. Meillä on siis hyvin antoisa suhde :)
Lapsenlapsiaan rakastaa tosi paljon, ja näyttää sen.
Hänellä on kylläkin omat aika vaikeatkin ongelmansa, mutta eiköhän meillä kaikilla ole tai tule olemaan kaikennäköisiä hankaluuksia elämän aikana.

Mulla on ihana anoppi. Me tullaan hyvin juttuun ja myös juoruillaan keskenään usein :) Anoppi ja poikansa tosin ottavat joskus yhteen, kun ovat niin samanlaisia ja kiivaita luonteita, mutta aina osaavat kyllä sopia, eikä heidän keskinäiset harvakseltaan ilmenevät nahistelut ole koskaan vaikuttanut muuhun kuin heidän omaan olemiseensa. Anoppi on ihana mummi meidän pojalle ja poikakin puhuu mummista usein. Apua saadaan sieltä päin aina, jos tarvitaan, muttei sitä kuitenkaan tyrkytetä kuten ei neuvoja muutenkaan. Ainoa huono puoli minun näkökulmasta on se, kun anoppi asuu vähän turhan kaukana, eikä nähdä kuin kerran 1-2 kuukaudessa.

Minun anoppini on ihana! Ihan eriluokkaa kuin oma äitini, paljon äidillisempi ja lämpimämpi ihminen. Huolehtivainen ja auttavainen, muttei liiaksi, ei sekaannu asioihin ja ole tuputtamassa kokoajan omia näkemyksiään. Tultiin heti alusta asti hyvin toimeen ja tunsin oloni tervetulleeksi heidän perheeseensä. Meistä on anopin kanssa tullut hyviä ystäviä:happy: Aivan huippu anoppi siis! ja ihana myös äitinä ja superihana mummuna!

anoppi on aina oikeassa ja tietää, miten lapset kasvatetaan. en onneksi kysele häneltä moiseen neuvoja ja kuittaan saadut neuvot olankohautuksella, nyökyttelyllä "joojoo" ja unohdan koko jutun samantien. miehen vanhimman pojan kasvatuksen hoitivat pitkälti pojan äiti ja anoppi, miehellä ei ollut paljoo sanomista asiaan. häntä lähestyttiin sitten, kun pojan kanssa oli ongelmia ja usein ongelmia oli, koska mies tapaa poikaa niin vähän. tuo loppui, kun ko. poika tuli teini-ikään. anoppi halusi kovin mielellään kasvattaa myös miehen nuoremman pojan, mutta sai siinä kohtaa minut vastaansa, kun minä kuitenkin isän puolisona kannoin ja kannan ison vastuun pojan kasvatuksesta, etenkin kun biologista äitiä ei ole kuvioissa. tämä vastakkainasettelu sai aikoinaan naurettaviakin piirteitä, mutta mun otettua etäisyyttä anoppiin ja pojan kasvettua se on lähes loppunut. ilmenee ainoastaan, jos ollaan anoppilassa tai hänen mökillään, meillä kotona on turha tulla selittää, miten me kasvatetaan väärin. meidän kahden yhteisen lapsen kasvatukseen anoppi ei ole edes yrittänyt puuttua ja sen jos tekisi, nousisin minä takajaloilleni. lyhyt väittely käytiin kesällä siitä, jääkö tyttö anopin luo "pitemmäksi aikaa", mutta minä sanoin heti jyrkän ein enkä lähtenyt väittelemään asiasta, joten se kuivui kasaan.

anoppi on hyvä ja välittävä mummo ja annan mielelläni hänen olla lasteni kanssa, mutta kun anopilla on miesystävä, jolle maistuu liikaa alkoholi eikä tämä mies rajoita edes, vaikka on vieraita ja pikkulapsia, niin mun mielestä lapset ei mene sinne ilman valvontaa. anopille on kyllä mainittu miehen juomisesta (sekä minä, mies että toinen miniä), mutta anoppi vähättelee miehen juomista ja vähättelee sittenkin, vaikka miehen nuorempi poika olisi kertonut meille, että miesystävä oli ihan hirveässä humalassa. eli vaikka anoppi olisi ihmisenä muuten hyvä ja välittävä, en pysty luottamaan häneen ja jättämään lapsiani hänen hoitoonsa juuri tuon miesystävän vuoksi.

Mun anoppi.. Ei olla paljoa tekemisissä, nähdään n. 6 kertaa vuodessa. Hänellä riittää lapsenlapsia toiselle kymmenelle asti ja ilmoittikin joskus kovaan ääneen ettei yhtäkään ristiäiskakkua enää tee. Kun sitten kerroimme tulevasta lapsesta, ilmoitin samantien ettei tarvi kakkua tehdä eikä kiikuteta muksua hoidettavaksi, saa olla rauhassa. Näillä sanoilla onkin sitten antanut meidän olla rauhassa, ei ole koskaan ollut neuvomassa eikä vouhottamassa. Ihan mukava ihminen, tulen hyvin toimeen kun ei tämän useammin nähdä. Lapsesta toki on kiinnostunut mutta ei tunge itseään elämäämme jollei ns. kutsu käy.

Anoppini armas. Hyvin uskovainen, mutta omalla tavallaan. Hänelle ja appiukolle oli paha rasti jo se että ei menty naimisiin kun lapsi ilmoitti tulostaan. Anoppi sulatti asian ihan ok lopulta. Tullaan kyllä hyvin toimeen, eikä ole tuputtamassa neuvojaan. Asutaan samassa kunnassa, mutta nähdään harvoin. Onneks. Hänen seurassaan on mietittävä aina mitä suustaan päästään. Rennosti ei voi oikein koskaan olla..

Anoppi on mukava mutta kun se ei paljon puhu niin en tiedä miten tullaan toimeen :'D Perusasiat puhutaan kyllä, nekin aika vaivaantuneesti. Siis mun osalta. Tykkäisin pälpättää ummet ja lammet kaikkien maailman ihmisten kanssa mut anoppi on vaikee keskustelukumppani :) Kyllä se kuuntelee ja noteeraa juttuja mut ei se oikein ees keskustele. Kummallinen tapaus.

Anoppi on ihan mukava. Sellanen rauhallinen hissukka joka ei halua puuttua liikaa meijän asioihin. Ei meillä oo hirveesti mitään kunnollisia keskusteluja ollut, kun ei vaan oo mitään puheenaiheita. Tullaan kyllä toimeen ja käsityöihmisenä tekee meille kaikenlaisia käsitöitä pyynnöstä ja ilman. Tulevaisuudessa varmaan ahkeroi lapsille kaikenlaista mukavaa :)

Mulla ei ole anoppia. Hän kuoli mun avomiehen ollessa vielä lapsi, eli en koskaan saanut tutustua edes... Teidän kertomuksia lukiessa tulee sellainen olo, että pääsen jossain määrin helpommalla. Silti on sellainen tunne, että minä ja anoppi oltais tultu hyvin juttuun! Olisin ehdottomasti halunnu lapselleni toisenkin isoäidin ja itselleni anopin myös... Huomaa joskus miehestäkin, että hän on aivan liian nuorella iällä joutunut äitinsä menettämään ja jäänyt vaille äidinrakkautta :'( Kyllä tuo anoppi olisi ollut meidän perheelle kullan arvoinen...

Anoppi on kyll mukava ja asuukin tuossa alle kilometrin päässä, mutta käypi kylässä ehkä kerran kahdessa kuussa. Ollaan kyll hiukan eri aaltopituudella mutta tullaan ihan hyvin toimeen. Appiukko sit onkin jo asia erikseen. Nykyään ei suostu edes puhumaan minulle.

Miun anoppi on aivan ihana! Siis auttaa aina kun voi muttei tyrkyttämällä tyrkytä omia mielipiteitään tai apuaan, samanlainen on myös appiukko. Vielä ei meillä ole lapsia, mutta uskon ettei anopin kanssa yksinkertaisesti pysty tulemaan ongelmia myöskään meidän lasten (hoidon, kasvatuksen yms.) kanssa, paitsi ehkä herkku-politiikan kanssa (heillä kun on aina karkkia, sipsiä, limua yms. kotona tarjolla kun mieheni nuorin sisarus asuu vielä sielä). Mutta uskon ett kun sanomme ettei meidän lapset syö karkkia "ennen sitä ja tätä", niin asia on todennäkösesti sillä kyllä hoidettu :)

Mä en voisi parempaa anoppia toivoa! Ollaan oltu suhtkoht läheisiä jo aiemminkin ja vauvan tullessa ollaan lähennytty vielä enemmän. Anoppi on hauska, huolehtiva, jämäkkä, sydämmellinen ja niin vaan rakas. En yhtään ihmettele jos pojan ekoihin sanoihin lukeutuu tulevaisuudessa mummo. Hänestä ei voi olla pitämättä, olen aivan tajuttoman onnekas!

Takaisin