Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lakritsi voi myöa laittaa vatsan kovalle, ja sitä ei kauheesti raskauden aikana kai suositella.
Mutta luumut on hyviä, tai sit apteekista ihan levolacia/magnesiamaitoa tai muuta laktuloosia. Mikrolax toimii sit varmaan viimeistään jos ei mistään muusta oo apua..
Mulla ollu koko raskauden vatsa kovalla, kaikennäköistä kikka kolmosta koittanut, ei yhtään kiva vaiva :/

Kahvia ummetukseen. Kaks kuppia juon ite aamulla ja oivasti joka aamu kakka luistaa :D

mä syön arkiaamusin ihan kaurapuuroo ja siihen bonan luumusosetta puol purkkii, hyvin on sen jälkeen maha toiminut... Edellisissä raskauksissa en edes tota oo osannu kokeilla, joskus otin sit levolacia, mut nyt yritän pärjätä ilman sitä... Kahvi ei mulla auta vaikka aamusellaki juon sen kaks kuppii.... Ja yritän nyt tosissaan pitää mahan suhteellisen löysänä, ku tokassa synnytyksessä oli peräsuoli niin täynnä et se esti synnytyksen käynnistymistä, vaikka sairaalassa sain 3 peräruisketta... tavaraa tuli sit synnytyksen aikana :D ku oksitotiinillä saatiin supistukset voimistuu...

Hmmm.. Oon miettiny tuota ulostamista synnytyksen aikaan. Jos niin sattuu käymään niin toivottavasti ovat hoitajat hiljaa, ettei ala nolottaa.
Kertokaa toki kokemuksia ne joilla sitä sattunu. Varmaan meitä kaikkia esikoita oottavia jännittää kyseinen asia. :D

Kyl ne varmaan on asiasta ihan hiljaa ku mulla ei oo mitään käsitystä onko tullu sitä itteensä samalla :D

Eikä sitä siinä tilanteessa ees mieti, kyllä ne ajatukset suuntautuu johki ihan muualle ja on ihan sama tuleeko se paska siihen pöydälle vai ei kuhan se muksu tulee pihalle ja pian :D

Kyllä ne ainakin jorvissa (ja uskoisin että muuallakin) siivoaa vaan sonnat pois sanaa sanomattakaan... Nolo juttu joo mutta minkä sille mahtaa? :)

Joo ajattelin samaa, että tuskin sitä ajattelee ollenkaan :D Sitä vaan nyt ajattelee ja onhan ne hoitajat nähny jos jonkinlaista. :D

Mikkelissä siivotaan sanaakaa.
Kävi tytön kohdalla viimeisiä ponnistuksissa et tuli myös kakka. En voinu pidättää. Otti vaan pikaisesti suojan poid ja heittin sen rodkii vieressä olevaa. Jälkitkäteen sano vaan et yleistä on, vauvan pää työntää myös suolistossa tavaraa. Osallehan laitetaan ruiske avautumisen yheydessä ja sitä voi myös pyytää.

Wildside, pyydät vaan peräruiskeen, muutenkin helpottaa synnytystä kun suoli on tyhjä.

Toivottavasti äippä toi sun olo helpottaa! Ja Lilith myös!

Se ihon kudostyyppi vaikuttaa niin paljon raskausarpiin... Mulla ei tullut yhtään kaksosistakaan, vaikka maha oli jäätävä ja kasvo vauhdilla, enkä tainnut juuri rasvaillakaan.

Niin tata, se hoitaja taisi tarkottaa veritulpan mahdollisuutta. Monesti se lähtee jalasta liikkeelle, joten jalassa on myös oireita. Sitten monesti se tulppa kulkeutuu keuhkoihin siis keuhkoveritulpaksi ja aiheuttaa hengenahdistusta. Joskus oon töissä hoitanut raskaana olevaa keuhkoveritulppa -potilasta....
Menis tää syksy nyt vauhdilla, mä en kans malta odottaa, että saan vauvan syliin❤

Ja usein suolen tyhjeneminen alkaa jo synnytyksen ollessa lähellä. Mä kävin jatkuvasti vessassa synnärillä, etten ainakaan tiedä, et itse synnytykseen ois enää mitään riittäny ;)

Ja kandee tosiaan nopsaan tsekata noi raskausmyrkytykset. Voi saada ihan kotona levolla menemään ohi, jos ei pääse liian pahaksi äitymään.

Mulla suolen tyhjennys tuli ennen käynnistymistä. En tosin tiedä tuliko sit ponnistusvaiheessa. Ei ne kyll mitään sanoneet :) eikä kyll mieskään oo maininnu asiasta :D
Itselläkin toi raskausmyrkytys jo seurannassa ja pari kertaa viikossa saa tehdä liuskatestei. Ja neuvolasta ainakin saa niitä liuskoja, ainakin Turussa.

Mä keitin kuivattuja luumuja ja viikunoita, ja sitten tehosekottimella soseeks. Tuli hyvän makusta! Tätä vetäny ny iltasin muutaman lusikallisen. Vatsa toiminu aamusin tosi hyvin ja kakka pehmenny vaikka alotin sen retaferin syönninki.

Minäkin olen menossa vkolla 26 ylimääräiseen verikokeeseen tuon RhD-negatiivisuuden vuoksi ja lokakuussa neuvolakäynti, joten silloin saan suojauksen jos tarvetta. Aika huonosti kyllä selvitettiin tuota asiaa neuvolassa kun oli sijainen silloin kun ekat verikokeen tulokset käytiin läpi. Myös lääkärikäynnillä vkolla 19, ei lääkärikään oikeen valoittanut asiaa vaikka kysyin, lohdutteli vaan että nykyään kontrolloidaan tosi tarkasti..

Meille syntyi ihana pieni prinsessa 3.9. (rv 24+1) klo 17:41, painoa neidolla oli 630g ja toistaiseksi kaikki hyvin.

En oo päässy kirjautumaan tänne aikoihin enkä jaksa keskittyä nyt tuon nimimerkin vaihtamiseen, että palataanpa taas kun on aikaa joskus :)

-Ninnu85 & trinsessa-

Ninnu mitä ihmettä? Kirjoitappa pidempi selostus kun jaksat! Toivottavasti prinsessalla on kaikki kunnossa ja saatte tulevista päivistä voimia tulevaan! Paljon onnea neidistä, ja paaaaaljon suojelusenkeleitä matkallenne ❤️

Eikä Ninnu!!! Voi pientä miten on pieni! Paljon enkeleitä teille nyt, että kaikki menee hyvin. Lämpimiä halauksia!

Onnea ninnu:Heartred ihana kuulla susta jotain! Tosiaan laita pidempää viestiä kun ehdit. Ja Nepsu sun kuulumisia vielä odotellaan

Takaisin