☆Syntyneet heinäkuiset☆

Jeee mahtavaaa!! Onnea synnyttäneille!!! :love7:Heartblue:Heartred:Heartpink
 
4.7.2015/ Helmeri / poika / 4335g/ 39+4 / sektio, syynä virhetarjonta (kasvot edellä)

Paljon onnea Helmeri! Mun on pakko kysyä että miten ja missä vaiheessa se virhetarjonta huomattiin? Esikoinen nimittäin syntyi myös kasvot edellä eikä sitä kukaan huomannut ennen kuin syntyi. Kätilöt vaan jälkeen päin sanoivat että synnytys varmaan siitäkin syystä venyi ja venyi kun tarjonta oli väärä.
 
Paljon onnea Helmeri! Mun on pakko kysyä että miten ja missä vaiheessa se virhetarjonta huomattiin? Esikoinen nimittäin syntyi myös kasvot edellä eikä sitä kukaan huomannut ennen kuin syntyi. Kätilöt vaan jälkeen päin sanoivat että synnytys varmaan siitäkin syystä venyi ja venyi kun tarjonta oli väärä.
Jätkä jäi ponnistettaessa jumiin häpyluuhun. Eli ei vaan noin päin mahtunut tulemaan. Koetettiin kääntää mutta ilman mainittavaa tulosta. Lääkäri ultrasi kun useampi tunti oli koetettu saada ponnistettua pihalle ja totesi tuon asennon.
 
On Helmerillä varmaan ollut rankka synnytys, kun vasta ponnistusvaiheessa on virhetarjonta tullut ilmi... Hienoa, että vauva on terveenä maailmassa ja sinä ilmeisesti hyvässä voinnissa, kun olet jo foorumilla kirjoittamassa (:

Tuosta virhetarjonnasta: Vaikka vauvat näillä viikoilla ovat pää alaspäin, niin se ei tarkoita automaattisesti raivotarjontaa vaikka näin neuvolakorttiin merkataan. Noin neljännes vauvoista on vielä synnytyksen käynnistyessä selkä äidin selkää vasten, mutta niistä vain noin 2 % jättää synnytyksen aikana kääntymättä optimaaliseen tarjontaan (raivotarjonta) eli todella harva. Väärän tarjonnan synnytys on hitaampi ja kivut pahimmat selässä eivätkä välttämättä helpota supistusten välillä. Syytä tähän virhetarjonnan yleisyyteen on epäilty äitien loppuraskauden löhöilystä, jonka vuoksi vauva ei pääse laskeutumaan oikeaan asentoon. Sohvaa parempi paikka istua on vaikkapa jumppapallon päällä, jolloin keinuva liike auttaa vauvaa laskeutumaan alas ja rentouttaa lantion aluetta. Tästä aiheesta löytyy googlettamalla lisää.
Minä siirryin noin kaksi viikkoa sitten pois nojatuolista löhöämästä lähes koko päivää ja olen viettänyt enemmän aikaa jalkeillani ja jumppapallon päällä. Joko tuo tai jokin muu on saanut olon paljon paremmaksi, kumma kyllä liitoskivutkin on parempana vaikka vauva on jo tiukasti kiinnittynyt. Joka päivä pääsen pidemmille ja vauhdikkaammille kävelyille, aivan mahtavaa! (:

Tämä ei ihan tähän ketjuun kuulunut, mutta ajattelin kirjoittaa kannustimena olemaan pystyasennoissa ja liikkumaan etenkin viimeisillä viikoilla (: Omasta kokemuksesta se on tehnyt paljon enemmän hyvää kuin huonoa, vaikka aiemmin oli kipuja vaikka muille jakaa ja ne pahenivat jalkeillaan. Nyt onkin toisinpäin. Tämä ei taatusti päde kaikkiin, enkä osaa osoittaa, mikä juuri minulla paransi olon. Ehkä se oli pystyasennot, ehkä joku muu juttu. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja synnytyksiin!
 
Takaisin
Top