Kotidoppler

Onks järkee vai ei?

• Juu

Äänet: 14 82.4%
  • Juu ei

Äänet: 3 17.6%

• Kaikki äänestäjät
    17
Meillä ei ollut, mutta olen kuullut kavereilta, että kotidoppler lähinnä lisäsi huolta, kun ei aina toiminut ihan niin kuin piti.
Riippuu kyllä varmaan laitteesta, ja ko. lapsi on jo nelivuotias, eli nykyään voi olla parempia laitteitakin.

varmaan puolensa ja puolensa ja osa tykkää ja osa ei. itsellä ei ollut, koska en pitänyt tarpeellisena hankintana laitetta, jota tulee käytettyä ehkä kuukausi tai pari. osalle varmaan tuo mielenrauhaa, jos laite siis toimii kunnolla.

Meillä on ihan sellainen parin kympin doppler, jonka kytkin erilliseen kaiuttimeen (myönnettäköön että halvoilla kuulokkeilla ei tehny mitään) ja hyvin ajoi asiansa. Geeliä ei myöskään tarvinut, vartalovoide toimi. Mulla doppler oli tarpeen koko raskauden ajan, aiempien keskenmenojen takia sain pitemmälläkin raskautta mielenrauhaa tarkistamalla, että syke löytyy vaikken liikkeitä tuntenut syystä tai toisesta :)
Mutta hyvä tosiaan tiedostaa, että vaatii kärsivällisyyttä ja ei saa huolestua jos ei saman tien ala laukkaaminen kuulua :) Mun mielestä myöhemmässä vaiheessa oli välillä jopa vaikeempi löytää syke kun vauva liikkui ja vaihtoi asentoa, alussa syke löytyi pitkään samasta kohtaa.

Minulla on myöskin sellainen halppis kotidoppleri, ja olen ollu todella tyytyväinen siihen. Hommasin härvelin viimeviikolla, ja vaikka raskaus on vielä ihan alussa ( silloin rv 9+), sydänäänet kuuluivat, ja sain varmuuden, että ainakin joku tuolla vatsassa elää. Ilman tuota vehjettä olisin joutunut odottaa tätä tietoa np ultraan, jonka ajankohdasta minulla ei ole vielä tietoakaan.

Siispä tiivistettynä, oman kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi kotidoppleria :)

me saatiin ilmaiseksi kaverilta. Ei olisi itse ostettu. Minä tykkäsin, oli hauska kuunnella masua tulevien kummien yms kanssa. Tuleva isi ei ihan niin innostunut. Jotkut yhteensopivat kajarit pitää hankkia, jos joskus tulen uudelleen raskaaksi.

Mulla oli kakkosta odottaessa doppler. Ostin edullisesti käytettynä. Esikoisen kanssa silloin ääniä kuunneltiin :)

Tällä kertaa en ostanut doppleria (myin tuon edellisen vuosia sitten jo). En kokenut nyt sille sellaista pakko saada tarvetta :)

Mä koin hyväksi. Etuseinäistukka teki sen, ettei liikkeitä paljoa tuntunut, joten oli kiva välillä kokeilla, että kaikki ok. Hermoileville ei kyllä sovi, ääniä ei aina löytynyt kovallakaan etsimisellä...

Itse hankin kyllä kyseisen vempeleen, mutta ei sitä tullut käytettyä enää sen jälkeen kun vauvan liikkeet tuntui selvästi :)
Esikoista kun odottaa niin varmaan halu saada se laite on kova :D ..Sillä se tuli itsekin hankittua. Ei halua jäädä mistään paitsi ;)

Meillä on tämä. Tunsin ekat liikkeet jo viikolla 14, mutta onhan se silti ihan kiva kuulla ne sydänäänetkin. Miehelle tuolla laitteella taitaa olla erityinen merkitys. Itse en ole huolestunut, jos joku päivä ei ääniä ole kuulunutkaan. Sikiö on kova liikkumaan, joten joskus on tuurista kiinni, että kuuluuko ne vai ei. Miestä on asia jäänyt joskus vaivaamaan.

Ostin juuri tuon ja tykkäsin kyllä.

En kyllä uskaltanut kuunnella ekaa kertaa ennen kuin np-ultra oli onnellisesti takana, etten saisi asiasta stressiä. Mutta oli korvaamaton, kun mulla(kin) istukka edessä ja liikkeitä ei juuri tuntenut, niin oli kiva sitten ne äänet kuulla ja rentoutui -> liikkeetkin alkoi tuntumaan. :)

Siitä mielenrauhasta pieni hinta ja eiköhän (toivottavasti) tuon saa myytyä eteenpäin.. ;)

Minulla on myös tuo samainen doppler ja äänet sain kuuluviin 8+3. Minusta toimi hyvin ja tallensin useita pätkiä muistoksi raskaudesta. :) Liikkeet tunsin melko aikaisin, mutta koska toisella vauvalla oli istukka edessä, en tahtonut hänen liikkeitä tuntea aina. Välillä oli myös vaikea erottaa, kumpi liikkui. Ongelma helpotti, kun viikkoja tuli tarpeeksi, mutta siihen asti oli aina ihana tarkistaa, että edes jotain ääniä kuuluu. Ja pääsihän mieskin osalliseksi, ennen kuin pystyi itse tuntemaan liikkeitä. :)

Takaisin