Yrittäminen keskenmenon jälkeen

Kyfi6992640

Vasta-alkaja
Yritys aloitettu 8/2017. Toivottu plussa 2.2.18, josta täydellinen km 12.3. Nyt 3 viikkoa keskenmenosta ja LH testi näytti äsken plussaa. Lääkärin ohje on odottaa yhdet menkat, mutta mitä te tekisitte? Käytössä Natural Cycles ja Sofi ovulaatiotestit. Keskenmenon jälkeen raskaustesti näytti jo viikon päästä negaa.

Apua kuumeiselle ?
 
Kannattaa odotella vain kiltisti ja tehdä niin kuin lääkäri sanoo. Kuukausi menee äkkiä loppujen lopuksi vaikka tiiän että ei malttaisi :)
 
Itse en jäänyt odottelemaan, vaan ryhdyttiin pari viikkoa tyhjennyksen jälkeen yrittämään. En tosin saanut mitään ehdotonta eitä lääkäriltä, etteikö heti voisi aloittaa. Voi joko aloittaa heti tai odottaa sen kuukauden, että limakalvo ehtii paksuuntua. Mulla oli ovis arviolta vähän päälle viikko sitten ja nyt odotan innolla että pääsis jo testaamaan.
 
Mekään ei odotettu. Siitä tuntuu muutenkin olevan kahta koulukuntaa, kannattaako odottaa ne yhdet menkat vai ei. Meillä raskaus alkoi keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia välissä. :)
 
No me nyt jätettiin välistä. Lääkäri mainitsi että hyvä antaa tulla yhdet menkat normaalisti, ja mun pitää viedä muutenkin pissanäyte 2 vk päästä labraan niin saadaan tämä keskenmeno päätökseen. Ja potilasohjeessa kans käskettiin noin toimia. Eli oltiin nyt kiltisti, höh :) kiitos vastauksista! Tämä kuumeilu on kamalaa ei osannut odottaa vastoinkäymisiä tälle tielle, vaikka niin yleisiä ovat :sad001
 
Mulle lääkäri sanoi keskenmenon jälkeen, että odottamiseen ei ole mitään lääketieteellistä syytä. Odottamista suositellaan normaalisti vain, jotta seuraavan raskauden alku ja kesto olisi helpompi määrittää. Ja tietty jotkut ovat sitä mieltä, että on parempi odottaa myös, jotta saa henkistä toipumisaikaa.
 
Mulla on ollut monta keskenmenoa ja samaa on lääkärit sanoneet, eli ei lääketieteellistä estettä raskauden yrittämiselle hetimiten. Luonto tekee tehtävänsä; jos kroppa ja paikat eivät ole valmiita uudelle raskaudelle ei sitä silloin raskaudu. [emoji4]
 
Onko kukaan plussannu km jälkeen?
Eilen 28/28-33 tein plussatestin, tänään vahvistunut.. mutta edelleen pelottaa ihan takuttomasti että menkat alkaa. Viimeksi km oli 6+. Jotenkin ei uskalla iloita vielä yhtään.
 
Unicorn: En suoraan seuraavista kierroista mutta km jälkeen.
Päivä kerrallaan,toivon niin kovin että kyytiläinen pysyisi teillä mukana loppuun asti.
 
Takaisin
Top