Yliaikaiset

Kirppumamma

Oman äänensä löytänyt
Heips,
Onko täällä muita lasketun ajan tuolla puolen? Milloin kontrollit ja onko teillä tiedossa miten lähdetään synnytystä edistämään?

Täällä menee nyt 41+1 ja alkaa pikku hiljaa hajoilemaan pää. Ei juurikaan mitään merkkejä, että tämä vauva haluaisi ulos tulla. Tosi alhaalla on kyllä. Päivät matelee ja itku on tosi herkässä koko ajan.

Tilannearviossa toissapäivänä kuulemma kohdun suu sormelle auki, mutta kaulaa vielä on.
Jos ei tämä tästä mihinkään etene, niin maanantaina 41+5 laitettaneen ballongi.
 
Mulla nyt 41+4 tai kohtahan tuo vaihtuu 41+5. Huomenna aamulla on yliaikaiskontrolli ja sano ainaki puhelimessa että kannattaa varautua siihen että voi jäähä sinne. Saa nähä mikä tilanne mut toivon kyllä että alettas heti käynnistään jos vaan mahollista. On tää kyllä turhauttavaa kun niin aikasten jo alkanu nuita harkkasuppareita tulemaan ja liitoskipuja ollu pitkään niin tänne asti pitää kärvistellä. Tänäänki ollu niin kipeet noi kylkiluut et hyvä ku pystyny etes istumaan ku niin polttelee. Jotenki oli sellanen tunne aluksi että tää saattas tulla jo ajoissa ulos mutta eipä pitäny paikkaansa tuntemukset. Lääkäriki sano jo 36 viikolla ettei kannata enää lähtee mihinkää pitemmälle reissulle et on jo niin pehmeet paikat et voi millon vaan syntyä. Eipä nuihin paljon luottamista oo mut jospa nyt viikonlopun aikana tämä vauva täältä innostuis tulemaan syliin asti.
 
Täällä vasta menossa 40+3, mut tänään neuvolassa th laittoi Taysiin yliaikaiskontrolli lähetteen. En ite usko että ois tulossa enne rv 41+ kun esikoinenkin meni yli(41+6). Paikat oli ainakin pari vkoa sit visusti kiinni ja kaulaa sen 3cm jäljellä, ja 2 eri lääkäriä jo epäillyt tulee syntymään samoihin aikoihin kuin esikoinen. Nyt odotellaan josko pääsis ens vkon lopulla Taysiin kontrolliin ja mahdolliseen käynnistykseen kun eipä tää taida hevillä yksiöstään luopua.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä sitä salissa nyt ollaan. Lääkäri oli laittamassa ballonkia mut puhkeski samalla kalvot. Lapsivesi oli vihertävää niin päästiin suoraan saliin. Kohdunsuu 3cm auki ja kanaavaa joku pari senttiä vielä. Supistuksia tulee nyt tiheästi ja kipeytyy koko ajan. Jospa tämän päivän puolella vauva olis sylissä :Heartblue
 
Yllätys yllätys, väärä hälytys. Sitten vaan takas kotiin maanantaita odottelemaan, jolloin on yliaikais-kontrolli
 
Ootteko ajatelleet että jos vauva ei ala syntyä 42+ mennessä, niin onko heti käynnistys vai uskaltaisiko vielä odotella? Onko kukaan jutellut esim lääkärin tai kätilön kanssa siitä miten yli voi päästää ennenkuin olis "pakko" käynnistellä?
Mulla on vahva tunne ettei viikko enää riitä vaan mennää virallisesti yliaikaisiksi eli tuohon 42+. Silti, en millään haluisi käynnistykseen vaikka olo onkin ihan sanoinkuvaamattoman paska tälläkin hetkellä enkä muuta haluaisi kun et tää loppuu..
 
Meillä käynnistys luultavasti 41+5 ja mietin myös jos kysyisi saako vasta 42+0 käynnistää, mutta olo alkaa olla aika malttamaton ja saatan suostua sitten jo tuohon aikaisempaan käynnistykseen.
 
Meillä olisi ollut esikoisen käynnistys 42+2, mutta päätti sitten päivää aiemmin syntyä. Tosin olisin saattanut vielä sieltäkin käynniltä tulla kotiin jos kaikki olisi ollut hyvin...
 
Tänään 41+5 ja yliaikaiskontrolli. Eilen ihan ensimäistä kertaa selvästi supisteli lenkin jälkeen noin tunnin ja illalla vielä hetken. Yöksi rauhoittui ja nyt ollaan lähdösä lenkille ennen sairaalaa (9:30 on aika). Pitäkäähän peukkuja, että saadaan tänään homma etenemään.
Vaikka olo onkin 100 kertaa parempi nyt kun supistuksia on oikeasti tullut (tähän mennessä ei siis ollut vielä ollut yhtään), niin kyllä silti toivon että jotain tänään jo tapahtuisi ettei tarttis odotella sinne 42+ viikolle...

Paljon tsemppiä ja jaksamisia teille muillekin!
 
Mulla on nyt ylimääräinen ultra sairaalassa viikon päästä jolloin viikot 40+2. Tarkastetaan onko kaveri kuinka suuri :O sf-mitta huiteli vähän liian korkealla.
Saa nähdä tuleeko jo ennen.
 
Mä saan ehkä huomenna tietää pääsenkö jo ensi viikolla yliaikakontrolliin ja ehkä käynnistykseen.
Nyt 40+0 virallisesti, mutta nt-ultran mukaan 40+6.
Ihan kiva olisi saada tähän odotteluun eräpäivä. :grin
 
Ketkäs kaikki täällä vielä odottelee lokakuista vauvaa?

Alkaako jo kärsivällisyys loppua?
 
Mä kävin tänään tarkastuksessa ja huomiselle sovittiin sektio
vauvan koon takia. Eli huomenna mulla 40+3.
En osannut odottaa leikkausta joten fiilikset on aika sekavat mut ei voi mitään.
 
4,5 kg ... oli itselle aika shokki. Voi toki heittää sen 500g mut lääkäri oli leikkauksen kannalla enkä itse uskalla ottaa riskiä alatiesynnytyksellä.
 
Takaisin
Top