Yli 35-vuotiaat ensimmäistä yrittävät

Dolcetti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2017
Heräsin lapsiasiaan vasta myöhään, se tuttu tarina kai. Takana pari vuosikymmentä ehkäisytabletteja ja itsesäädeltyjä vuotoja.

Ajattelin aloittaa tikutuksen heti tämän kierron 5. päivänä, eli ensi tiistaina. Saa nähdä mitä se näyttää...

Mutta mites te muut. Onko muita yli 35 v/saman ikäisiä (ekan) yrittäjiä tai samanikäisenä lapsenteossa onnistuneita?
 
Muokattu viimeksi:
Ja juu, soitin tänään lapsettomuusklinikalle, jossa suositteluvat verikokeita (neljä eri hormonia). Testin voisi ottaa ilmeisesti kierron 2-5 päivinä, joten ehtisin vielä ma tai ti aamuna. Aika kalliitahan nuo testit ovat (yhteensä 230 €), mutta sittenpähän tietäisi.
 
Muokattu viimeksi:
Hei Dolcetti, olen mukana tuolla 42 v. ja esikoista yritetään -ketjussa, siellä on meitä kypsempiä äitejä joitakin messissä. Positiivisia uutisia ovat ilmoittaneet tuonne 35+ -ketjuun (en nyt nimeä muista), sinne ilmestyy aina silloin tällöin onnistumistarinoita. Itse olen lähinnä viimeisimpänä syynä immuunipuolustusjärjestelmän vuoksi lapseton. Viime ajat olemme käyttäneet lahjamunasoluja, jotka nekään eivät ole pysyvästi tarttuneet. Ymmärrän tunteesi, meillä on takana monia vaiheita teeman ympäriltä vuodesta 2006 asti. Nämä on aika isoja ja pelottaviakin juttuja.
 
Hei Katjusha,

Uutena tuonne viestiketjuihin hyppääminen tuntuu hankalalta. Ei riitä, että ihan pihalla salakielestä (mikä ihmeen täti? mikä dpo? mikä km? jne. :) ), vaan myöskin ihmisistä ja heidän tarinoistaan. Minulle lääkäri kertoi, että lapsettomuustutkimuksissa ja hoidoissa käy kahdenlaisia pareja (kärjistäen): toiset vetävät rajan IVF:ään ja toiset taas haluavat sulkea pois sattuman ja valitsevat IVF:n ensihoidoksi.
 
Muokattu viimeksi:
Dolcetti, hehheh - onhan se tosiaan koodikieltä :grin Mä olin silloin kesäkuussa tosiaan siis raskaana, kun tulin mukaan eikä noihin ketjuihin ihan niin vaan sukelletakaan. Olin ollut kansainvälisessä chatissa ennen tätä, ja siellä liikutaan ihan eri tasolla, kun ihmiset pohtii varmoja päiviä tai milloin niillä tulee seuraavat kuukautiset. Täällä on melkein lääkäreitä kaikki, ja homma hanskassa ihan perusteellisesti :wink. No, mulle tehtiin tietenkin aikanaan aukiolotutkimus ja onpa niitä IVF:iä tehty 3 kierrosta. Enempi lapsettomuus mua sattuu, kun hoidot... Joo, jokaisella meillä on omat rajamme. Itsekin luultiin, että ei hyväksytä "luonnottomia" hoitokeinoja, mutta niin vaan askel askeleelta on menty, kun periksi ei olla haluttu antaa. Kuten tekin, ollaan mekin varauduttu jäämään kahdestaan. Tämä viimeisin kierros piti olla se viimeinen niitti, että uskotaan itsekin, ettei tästä mitään tule. Luonto päätti toisin, ja tulin kahdesti tänä vuonna raskaaksi. Siitä hetkestä kaikki muuttui, mutkikkammaksi. Puolison tuki on tärkeintä, ja todellakin, meille molemmille pareille pitää riittää sekin vaihtoehto, että jäädään kaksin.
 
Teidän suhteenne vahvuudesta kertoo, että olette olleet toistenne rinnalla kaikki nämä vuodet ja jaksaneet uskoa, toivoa ja yrittää.
 
Muokattu viimeksi:
Sä voit tänne avautua, ja mä voin kuunnella :)

Meillä on lähellä se steppi, että pistämmekö jälleen kymppitonnin likoon - ja toivomme, että sillä saa muutakin kuin keskenmenon. Jokaisen tarina ja polku on omassa vaiheessaan. Näissä hommissa ei ole mitään takeita, ja sen jos minkä sietäminen kasvattaa luonnetta...

Tsemppiä! Mä lähden pikkuhiljaa unten maille...
 
Takaisin
Top