Yleinen keskustelu

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa pääseekö neuvolaan toisella paikkakunnalla tai miten esimerkiksi nt-ultra hoituis toisella paikkakunnalla? Miulle tarjoutu mahdollisuus lähtee toiselle puolelle suomee kesäks töihin ja houkuttais todella kovasti. Mielenterveys ja talous kiittäis tästä ratkasusta. Ainoo mikä mietityttää on se ultra joka sattuis just kesän alkuun. Tällä paikkakunnalla jonne menisin ei myöskään oo ultraa tarjota vaan pitäis mennä kauemmas naapuri kaupunkiin parin tunnin ajomatkan päähän.
 
Meinasin kyllä soittaa neuvolaankin ja kysyä että onko mitään mahdollisuuksia järjestellä asioita niin, että lähtö onnistuis, mutta neuvolan puhelin ajat on niin surkeet etten työpäivinä mitenkään kerkee sinne soitella.
 
Mä kattelin Henskuu sun profiilia vähän ku olit tutun kuuloinen nimi ja teilläkin vähän ylläriplussa. Meidänkin piti skipata tää kierto, mutta ovis olikin vasta 48 h ovisplussasta ja varmaan just viimeisiään vetävä munasolu ollaan onnistuttu hedelmöittämään 😆 no ei näitä aina voi suunnitella.
Hauska että teillä oli sama suunnitelma mut pieleen meni 🙈 mä en oo varma oliko meillä seksiä liian lähellä ennen ovulaatiota, ajattelin et ei vielä voi tulla raskaaksi 😂 Koska teillä laskettu?
 
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa pääseekö neuvolaan toisella paikkakunnalla tai miten esimerkiksi nt-ultra hoituis toisella paikkakunnalla? Miulle tarjoutu mahdollisuus lähtee toiselle puolelle suomee kesäks töihin ja houkuttais todella kovasti. Mielenterveys ja talous kiittäis tästä ratkasusta. Ainoo mikä mietityttää on se ultra joka sattuis just kesän alkuun. Tällä paikkakunnalla jonne menisin ei myöskään oo ultraa tarjota vaan pitäis mennä kauemmas naapuri kaupunkiin parin tunnin ajomatkan päähän.
Mulla synnärinä ja lähimpänä sairaalana HUS Hyvinkää ja pelkästään seulontaultrat olen käynyt Helsingissä. Meillä neuvolassa sanottu että moni menee meidän neuvolasta myös Lahteen synnyttämään, joka kokonaan eri sairaanhoitopiiriä. Uskoisin, että onnistuu ainakin kikkailemalla niin että ilmoitat neuvolassa haluavasi synnyttää x sairaalassa niin sinne ne ultrat usein myös laitetaan ja myöhemmin vaan vaihdat sairaalaa, toki neuvolassa osaavat varmasti myös kertoa miten asia hoituu. En enää muista miten terveydenhoitaja viimeksi sen ultran itselle sääti kun automaattisesti menisi siihen lähimpään äitiyspoliklinikkaan ultrat.
 
Musta tuntuu niin hullulta jotenkin jutella täällä ultrista, sukupuolesta, hankinnoista ym. Jotenkin oon niin skeptinen tämänkin raskauden suhteen.

Aina kun kirjoitan tänne jotain em. asioita niin huomaan ajattelevani et niin JOS kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Muutama menetys on takana ja yks rv 29 että ei oikeen osaa vielä tässä vaiheessa luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin.

Toisaalta sit taas mietin et asiat menee just niin kun niiden pitää, että mahdolliseen keskenmenoon en voi vaikuttaa ja pitää iloita tästä hetkestä.

Raskaana kunnes toisin todistetaan. Tää tarttis muistaa.❤
 
Musta tuntuu niin hullulta jotenkin jutella täällä ultrista, sukupuolesta, hankinnoista ym. Jotenkin oon niin skeptinen tämänkin raskauden suhteen.

Aina kun kirjoitan tänne jotain em. asioita niin huomaan ajattelevani et niin JOS kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Muutama menetys on takana ja yks rv 29 että ei oikeen osaa vielä tässä vaiheessa luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin.

Toisaalta sit taas mietin et asiat menee just niin kun niiden pitää, että mahdolliseen keskenmenoon en voi vaikuttaa ja pitää iloita tästä hetkestä.

Raskaana kunnes toisin todistetaan. Tää tarttis muistaa.❤
Niin samaa mieltä. Yllätyn todella jos ultrassa näkyykin jotain elävää. Mutta oon päättänyt yrittää nauttia tästä raskaudesta nyt, sen aikaa kuin ei ole tietoa päinvastaisesta lopputuloksesta. Tänne kirjoitellessa tuntuu vähän kuin olis esitys itselle päällä. 😅 Jos tämä odotus päättyy kesken, niin ainakin sai leikkiä onnea hetken aikaa.
 
Musta tuntuu niin hullulta jotenkin jutella täällä ultrista, sukupuolesta, hankinnoista ym. Jotenkin oon niin skeptinen tämänkin raskauden suhteen.

Aina kun kirjoitan tänne jotain em. asioita niin huomaan ajattelevani et niin JOS kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Muutama menetys on takana ja yks rv 29 että ei oikeen osaa vielä tässä vaiheessa luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin.

Toisaalta sit taas mietin et asiat menee just niin kun niiden pitää, että mahdolliseen keskenmenoon en voi vaikuttaa ja pitää iloita tästä hetkestä.

Raskaana kunnes toisin todistetaan. Tää tarttis muistaa.❤
Samat fiilikset täälläkin! Ja ollaan miehen kanssa päätetty iloita just tästä hetkestä( vaikka se ei aina oo helppoa😅) Hain jo myös ilmaistavarat mitä saa, eli libero laukku ja babybox ja sit niiden kanssa ollaan fiilistelty. Ajateltiin ettei se haittaa jos ne ottaa jo heti alkuun kun ovat ilmaisia😁
 
Kehtaisinkohan itsekin jo hakea babyboxin ja liberolaukun... juttelin aikaisemmin tuttavan kanssa joka myös seitsemännellä viikolla raskaana, ja hän kirjoitti eilen, että tuli keskenmeno ja nyt tuntuu että omakin jatko nyt jännittää ja pelottaa vielä enemmän 😔 kyllä tämä raskaana oleminen onkin yhtä murehtimista ja veitsen terällä taiteilua, vaikka yritän nauttia tästä kyllä niin kuin tekin sanoitte, ja ajatella että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan
 
Niin samaa mieltä. Yllätyn todella jos ultrassa näkyykin jotain elävää. Mutta oon päättänyt yrittää nauttia tästä raskaudesta nyt, sen aikaa kuin ei ole tietoa päinvastaisesta lopputuloksesta. Tänne kirjoitellessa tuntuu vähän kuin olis esitys itselle päällä. 😅 Jos tämä odotus päättyy kesken, niin ainakin sai leikkiä onnea hetken aikaa.
Itellä kans jotenkin semmonen olo kuin huijaisin itteeni ja muita.🙈😅
 
Mä en oo vielä hakenu niitä ilmaisjuttuja, kun eikö Liberolaukussa lukenu et sen saa lähempänä synnytystä? Ja mikä babybox? 😄

Mä oon yrittäny olla just sillä mentaliteetilla, että niin kauan oon raskaana, kunnes just toisin todistetaan ja sillon se ei oo tarkotettu tähän maailmaan mikäli menee kesken. Stressfree ja silleen 🙈 vaikka tosi outoa sitä oli uskoa, et mä oikeesti oon raskaana 😇 varhaisultra teki siitäkin todellisemman ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mulla taas on se ihana naivi usko raskauteen, kun mitään pahaa ei oo koskaan tapahtunut. Edes kahdeksan vuoden lapsettomuus ei vaikuta tähän luottoon, vaan elän joka päivä hetkessä. Ehkä varhaisultraa vasten alkaa sit jännittää, mutta niinkuin hoitoihin lähdettäessä, ajattelen mieluummin positiivisen kautta, koska negan kautta päivät kuluisi murehtiessa. Nyt saa nauttia jokaisesta raskauspäivästä kerrallaan 😊
 
Mulla synnärinä ja lähimpänä sairaalana HUS Hyvinkää ja pelkästään seulontaultrat olen käynyt Helsingissä. Meillä neuvolassa sanottu että moni menee meidän neuvolasta myös Lahteen synnyttämään, joka kokonaan eri sairaanhoitopiiriä. Uskoisin, että onnistuu ainakin kikkailemalla niin että ilmoitat neuvolassa haluavasi synnyttää x sairaalassa niin sinne ne ultrat usein myös laitetaan ja myöhemmin vaan vaihdat sairaalaa, toki neuvolassa osaavat varmasti myös kertoa miten asia hoituu. En enää muista miten terveydenhoitaja viimeksi sen ultran itselle sääti kun automaattisesti menisi siihen lähimpään äitiyspoliklinikkaan ultrat.
Eli toivoa on vielä saada tää järjestely toimimaan! Täytyy yrittää huomenna soittaa neuvolaan jos vaan mitenkään töistä kerkeen :folded:
 
Heissan kaikki🤗
Täällä tänään ylläri plussattu ja pienien laskutoimituksen kautta vahva epäily että laskettu aika olisi Marras-Joulukuussa. Huomenna selviää tarkemmin kun sain onneksi pikaisesti paniikki ajan meidän neuvolaan😅
Meillä ei siis ole ollut yritystä eikä suunnitelmissakaan kolmas, mutta oudot oireilut pisti tekemään testin ja selkeät kaks viivaa pamahti samantien.
Olen siis slinda merkkisiä pillereitä tässä syönyt jo 11kk niin oli tosiaan ylläri, mutta miehen kanssa pohdittua todettiin että jees mikäs siinä kolmas on ihan tervetullut vaikka ajankohta ehkä hiukan haasteellinen😀
 
Miulla on myös huijarisyndrooma raskauden suhteen. Tosi vaikee uskoo todeks. Ensimmäinen raskaus oli yllätys kun tuli pillereistä läpi. Nyt poistin tammikuun alussa kierukan ja valmistauduin vähintään puolen vuoden yritykseen, mutta tärppäskin paljon nopeemmin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varsinaisesti nytkään ei yrittämällä yritetty vaan sai tulla kun on tullakseen. Toivottavasti kaikki vaan menee loppuun asti hyvin :red-heart:
 
Mulla taas on se ihana naivi usko raskauteen, kun mitään pahaa ei oo koskaan tapahtunut. Edes kahdeksan vuoden lapsettomuus ei vaikuta tähän luottoon, vaan elän joka päivä hetkessä. Ehkä varhaisultraa vasten alkaa sit jännittää, mutta niinkuin hoitoihin lähdettäessä, ajattelen mieluummin positiivisen kautta, koska negan kautta päivät kuluisi murehtiessa. Nyt saa nauttia jokaisesta raskauspäivästä kerrallaan 😊
Ihanaa nauti siitä. Parastahan on jos pystyy olemaan rennoin mielin.❤
 
Musta tuntuu niin hullulta jotenkin jutella täällä ultrista, sukupuolesta, hankinnoista ym. Jotenkin oon niin skeptinen tämänkin raskauden suhteen.

Aina kun kirjoitan tänne jotain em. asioita niin huomaan ajattelevani et niin JOS kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Muutama menetys on takana ja yks rv 29 että ei oikeen osaa vielä tässä vaiheessa luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin.

Toisaalta sit taas mietin et asiat menee just niin kun niiden pitää, että mahdolliseen keskenmenoon en voi vaikuttaa ja pitää iloita tästä hetkestä.

Raskaana kunnes toisin todistetaan. Tää tarttis muistaa.❤
Mulla samat ajatukset, JOS kaikki sujuu hyvin. En usko että sujuu. Mulla vasta yksi varhainen keskeytynyt keskenmeno viime joulukuussa ja paljon ikää niin en pysty millään luottaa et kaikki menis hyvin. Koko ajan odotan vaan koska vuoto alkaa 😔
 
Mä en oo vielä hakenu niitä ilmaisjuttuja, kun eikö Liberolaukussa lukenu et sen saa lähempänä synnytystä? Ja mikä babybox? 😄

Mä oon yrittäny olla just sillä mentaliteetilla, että niin kauan oon raskaana, kunnes just toisin todistetaan ja sillon se ei oo tarkotettu tähän maailmaan mikäli menee kesken. Stressfree ja silleen 🙈 vaikka tosi outoa sitä oli uskoa, et mä oikeesti oon raskaana 😇 varhaisultra teki siitäkin todellisemman ❤️
Libero laukun saa kyllä hakee millon vaan plussauksen jälkeen. Pitää vaan rekisteröityä ja sieltä pistekaupasta tilata se koodi.


Tossa linkki siihen babyboxiin!
 
Miulla on myös huijarisyndrooma raskauden suhteen. Tosi vaikee uskoo todeks. Ensimmäinen raskaus oli yllätys kun tuli pillereistä läpi. Nyt poistin tammikuun alussa kierukan ja valmistauduin vähintään puolen vuoden yritykseen, mutta tärppäskin paljon nopeemmin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varsinaisesti nytkään ei yrittämällä yritetty vaan sai tulla kun on tullakseen. Toivottavasti kaikki vaan menee loppuun asti hyvin :red-heart:
Mulla sama juttu, että kävin poistamassa kierukan tammikuun alussa ja juteltiin että tulee sitten kun on tullakseen. Ja odotin paljon pidempää yritysaikaa, vaikka samalla tietysti toivoin, että aika ei olis pitkä😅 Toivotaan, että kaikki menee hyvin 😊
 
Täälläkin vähän huijari olo, ehkä koska en ole itsekkään vielä sisäistänyt asiaa. Oltiin siis juuri käyty lapsettomuushoitojen ensikäynnillä ja sitten tärppäsi toisesta letrokuurista. Tai olin siis tietämättäni jo raskaana siellä käynnillä 😂
Olen teinistä asti tiennyt pcos takia, että ei ehkä tärppää kovin helposti, niin olen edelleen lähinnä hämmentynyt asiasta 😅
 
Musta tuntuu niin hullulta jotenkin jutella täällä ultrista, sukupuolesta, hankinnoista ym. Jotenkin oon niin skeptinen tämänkin raskauden suhteen.

Aina kun kirjoitan tänne jotain em. asioita niin huomaan ajattelevani et niin JOS kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Muutama menetys on takana ja yks rv 29 että ei oikeen osaa vielä tässä vaiheessa luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin.

Toisaalta sit taas mietin et asiat menee just niin kun niiden pitää, että mahdolliseen keskenmenoon en voi vaikuttaa ja pitää iloita tästä hetkestä.

Raskaana kunnes toisin todistetaan. Tää tarttis muistaa.❤
Mulla on vähän samat fiilikset et jos puhun tästä jotenki liian positiivisesti tai tyylillä sit kun vauva syntyy, niin mieli korjaa sen heti muotoon JOS.
Yrittäny nyt muutaman päivän tietoisesti ajatella et just NYT mulla on kaikki hyvin ja vauva on tulossa. Mulla on vielä haasteita sisäistää et mä en voi vaikuttaa ajatuksen voimalla tai muutenkaan siihen jos keskenmeno tulee. En esim uskaltanut oikeen itkeä vielä joitain päiviä sitten koska silloinhan asiat ei oo hyvin ja kuka nyt alkuraskaudessa itkis 🙈
 
Takaisin
Top