Yleinen keskustelu

Täällä on keskustelu aivan täysin hiljennyt. Kaikki taitaa olla salaisella puolella juttelemassa. Tällä viikolla oli neuvolalääkäri, nopea käynti, mutta oli niin kiva kun ultrattiinkin nopeasti, koska en liikkeitä ole vielä oikein tuntenut. Tuntuu että vasta sitten kun joka päivä tuntee selkeät liikkeet, voi ottaa rennommin. Siihen voi kyllä mennä vielä useampi viikko…
Juu, höpöttele itsesi sinne myös :)

Mäkään en tunne vielä liikkeitä, mulla on istukka edessä ja saattaa piilottaa ne tuntemukset vielä jonkin aikaa.
 
Hiljaista on tosiaan. Minäkin odottelen, että jotain tuntuisi, mutta jos jotain olisikin niin en taida tunnistaa. Seuraavan 2vk aikana olisi tiedossa sokerirasitus, neuvolan kätilöllä ja neuvolan lääkärillä käynti. Vaihteeksi taas vähän enemmän ohjelmaa ja edistymisen seurantaa, kiva! Oispa kiva jos meilläkin lääkäri ehtisi nopeasti ultrata 🤞

Muutoin tässä on tullut ihmeteltyä ja listattua kaikenlaisia tarvikehankintatarpeita. Ihan vielä ei olla laitettu lompakkoa laulamaan, koitetaan malttaa rakenneultraan, että tiedetään kaiken olevan kunnossa ja onko tyttö vai poika. Sitä mysteeriä jännätään jo aika paljon 😄
 
Täällä on keskustelu aivan täysin hiljennyt. Kaikki taitaa olla salaisella puolella juttelemassa. Tällä viikolla oli neuvolalääkäri, nopea käynti, mutta oli niin kiva kun ultrattiinkin nopeasti, koska en liikkeitä ole vielä oikein tuntenut. Tuntuu että vasta sitten kun joka päivä tuntee selkeät liikkeet, voi ottaa rennommin. Siihen voi kyllä mennä vielä useampi viikko…
Joo niin ollaan. Tuu äkkiä mukaan!
 
Onko muilla liikkeiden tunteminen jotkenkin vaihdellut? Olen nyt rv 16+2 ja olisiko viikon ollut hiljaisempaa. Ehkä välillä joku muljahdus että voin ajatella kaipa siellä joku elossa on. Pari viikkoa sitten tunsin paljon selkeämmin eloa siellä. En siis mitään potkuja ole tuntenut vaan jotain myörintää ja sen sellaista. Istukka on edessä, mutta silti sitä eloa siellä aika aikaisin tunsin.
 
Onko muilla liikkeiden tunteminen jotkenkin vaihdellut? Olen nyt rv 16+2 ja olisiko viikon ollut hiljaisempaa. Ehkä välillä joku muljahdus että voin ajatella kaipa siellä joku elossa on. Pari viikkoa sitten tunsin paljon selkeämmin eloa siellä. En siis mitään potkuja ole tuntenut vaan jotain myörintää ja sen sellaista. Istukka on edessä, mutta silti sitä eloa siellä aika aikaisin tunsin.
Mä oon ihan varma että yhtenä päivänä tunsin liikkeet ekaa kertaa. Sen jälkeen ei ole tuntunut ja tänään kun dopplerilla kuuntelin niin selvästi heilui menemään siellä. Mutta en oo vielä selkeää möyrintää tuntenut. Mutta luulen että kohdussa on vielä hyvin tilaa pyöriä. Nyt myös rv 16+2😊
 
Onko muilla liikkeiden tunteminen jotkenkin vaihdellut? Olen nyt rv 16+2 ja olisiko viikon ollut hiljaisempaa. Ehkä välillä joku muljahdus että voin ajatella kaipa siellä joku elossa on. Pari viikkoa sitten tunsin paljon selkeämmin eloa siellä. En siis mitään potkuja ole tuntenut vaan jotain myörintää ja sen sellaista. Istukka on edessä, mutta silti sitä eloa siellä aika aikaisin tunsin.
Mulla edelleen näin ja olen muutaman viikon edellä. Välillä voi olla useampi päivä, että tunnen paljon liikkeitä ja usein, ja sitten voi tulla jakso etten tunne mitään. Tai no nyt ihan tällä viikolla tuntuu, että joka päivä on ollut edes jotain pientä, mutta aiemmin (viikoilla 16-18) saattoi mennä useampi päivää välissä etten tuntenut mitään. Istukka edessä myös. Neuvolan lääkärikäynnillä sanottiin, että liikkeet voi just noilla viikoilla ”kadota” ja se on normaalia. Nyt kun liikkeet oli jo muuttuneet paljon kovemmiksi ja runsastuneet niin ajattelin ettei enää näin paljon vaimenisi, mutta ehkä vauva on nyt sitten muuttanut asentoa. Tosi kevyitähän tässä vaiheessa vielä ovat kuitenkin ja tilaa on paljon.
 
Mielipiteitä uudesta äitiyspakkauksesta? Nyt se lopulta julkaistiin. Meillä esikoisesta jo sen verran paljon aikaa, että tuotteita oli silloin kyllä tosi paljon enemmän. Tuo uudistus, että haalarista saa makuupussin on kyllä erittäin hyvä! Tämä ei varmaan ihan uusi juttu, vaan lienee jo parissa pakkauksessa ollut. Vielä ehkä vähän pitää miettiä, ettö otetaanko tuo vai ei, mutta luultavasti kyllä. Kiva myös, että harsot ei olleet niitä ankeita valkoisia niin kuin aikoinaan 😂
 
Mielipiteitä uudesta äitiyspakkauksesta? Nyt se lopulta julkaistiin. Meillä esikoisesta jo sen verran paljon aikaa, että tuotteita oli silloin kyllä tosi paljon enemmän. Tuo uudistus, että haalarista saa makuupussin on kyllä erittäin hyvä! Tämä ei varmaan ihan uusi juttu, vaan lienee jo parissa pakkauksessa ollut. Vielä ehkä vähän pitää miettiä, ettö otetaanko tuo vai ei, mutta luultavasti kyllä. Kiva myös, että harsot ei olleet niitä ankeita valkoisia niin kuin aikoinaan 😂
Mä tykkäsin, eihän jokainen nyt voikaan osua omaan silmään mutta on se vaan niin ihana hakea se pakkaus sieltä postista❤️ muistan sen tunteen ja nyt pääsen lapsien kans purkamaan sen 🥰

Ja tää haalari pussi juttu on tosi kiva 👍👍
 
Söpöt kuosit näytti ainakin vaatteissa olevan. Toi haalari on ollut meidän ehdottomasti käytetyin tuote. Oli käytössä sekä ihan alussa juurikin makuupussina ja nyt tänä talvena haalarina. Kovin tummia nuo aina tuppaa olemaan, mutta toiminnallisuudeltaan tosi hyvä tuote. Kiva myös kun lahkeet saa auki vetskarilla niin ei tarvitse jalkaa töppösineen tunkea lahkeensuusta😊
Meille ei tosin ole millekään noista tarvetta paitsi ehkä lanoliinivoiteelle😂. Joten otetaan rahana ja tehdään sillä sitten täsmähankintoja. Mutta muistan kyllä että oli jännä hakea pakkaus postista ja ihmetellä sitten sisältöä😍.
 
Äitiyspakkauksesta kun näin niin ajatukseni oli, että onpa valju. En tiedä otanko sen vai yritänkö hankkia vastaavia tuotteita kirpparilta. Toisaalta vauva saa laatikosta turvallisen tuntuisen ensisängyn ja varmaan vähintään se patja on sellainen etten haluaisi käytettynä ostaa. Ikävä muuten että villahaalari on musta. Mustassa ja sinisessähän on eniten myrkyllisiä kemikaaleja.

Ja noista liikkeistä, pitihän se käydä sydänäänet kuunteluttamassa neuvolassa viime ma ja kaikki oli ihan hyvin. Onneksi varsinainen neuvola on nyt perjantaina. Toivoisin että alkaisin tuntemaan kunnolla liikkeitä siihen mennessä. Kun siitä on kolme viikkoa rakenneultraan.

Oletteko nähneet muuten unia tulevista vauvoistanne? Itse näen kovinkin usein ja näen hänet useimmiten / aina poikana. En aio kysyä sukupuolta etukäteen. Mutta te jotka olette nähneet unessa sukupuolenkin, niin osuiko oikeaan?
 
Vauvaunia en ole nähnyt ja raskausuntakin vain kerran. Suorastaan yllättävää. Tai sitten niitä ei vaan herätessä muista 😄

2,5vk sitten alkoi tuntua liikkeet ja jonkinlainen potkunyrkkeilijä siellä kasvaa. Joinain päivinä tuntuu selvästi, että pyörii ja potkii siellä ja joinain päivinä liikkeet ovat aika huomaamattomia. Varmaan asennosta kiinni mihin suuntaan iskut suuntautuu. Mutta sellaisena päivänä kun tuntuu hyvin, niin se tuntuu jo ulkopuolellekin 😮 Eilen oli tällainen päivä ja mieskin onnistui tuntemaan pienen potkun mahan läpi. Luulin että nuo tuntuisi vasta joskus paljon myöhemmin, nyt menossa vk 19. Onkohan muilla vielä samanlaisia havaintoja?
 
Vauvaunia en ole nähnyt ja raskausuntakin vain kerran. Suorastaan yllättävää. Tai sitten niitä ei vaan herätessä muista 😄

2,5vk sitten alkoi tuntua liikkeet ja jonkinlainen potkunyrkkeilijä siellä kasvaa. Joinain päivinä tuntuu selvästi, että pyörii ja potkii siellä ja joinain päivinä liikkeet ovat aika huomaamattomia. Varmaan asennosta kiinni mihin suuntaan iskut suuntautuu. Mutta sellaisena päivänä kun tuntuu hyvin, niin se tuntuu jo ulkopuolellekin 😮 Eilen oli tällainen päivä ja mieskin onnistui tuntemaan pienen potkun mahan läpi. Luulin että nuo tuntuisi vasta joskus paljon myöhemmin, nyt menossa vk 19. Onkohan muilla vielä samanlaisia havaintoja?
Täällä sama juttu! Viime loppuviikosta kun 18 tuli täyteen, alkoi potkut tuntua potkuina ja ihan kädelle asti 🥰 siihen saakka oli enemmän sellaista hentoa kutitusta.
 
Hirmuisesti vaihtelee edelleen liikkeiden tunteminen. Oli helpottavaa nähdä rakenneultrassa kuinka liikettä oli ihan koko ajan ja kunnon potkuja, enkä mitään tuntenut. Mutta istukka on edessä ja keskellä ja sitähän siellä ultrassakin potkittiin 😅 Parhaiten tunnenkin liikkeet tällä hetkellä silloin kun ne ovat hyvin alhaalla tai aivan sivuilla. Muutamia on tuntunut jo ulkopuolellekin. Nyt sitä painoa pitäisi alkaa sitten kertyä pikkuhiljaa, joten eiköhän kohta ala tuntua liikkeet voimakkaammin istukasta huolimattakin ☺️
 
17+2 enkä tunne liikkeitä vielä ollenkaan. :/
Tiedätkö onko sulla istukka mahan "päällä"? Se ilmeisesti voi "vaimentaa" niiden ensimmäisten hipsuttelu liikkeiden tuntemista. Vaan kyllä hän vielä ennättää potkunyrkkeilemään ja super vahvoja kuperkeikkoja heittämään... 😉
 
Mulla hyvin harvakseltaan tuntuu edelleen liikkeet, ei läheskään joka päivä. Heräsin hetki sitten uneen jossa vauva oli kuollut kohtuun niin nyt vähän huolestuttaa 😞 ollaan vielä viikko reissussa niin ei pääse tarkistamaankaan. Toivottavasti taas pian tuntuisi liikkeet.
 
Mulla hyvin harvakseltaan tuntuu edelleen liikkeet, ei läheskään joka päivä. Heräsin hetki sitten uneen jossa vauva oli kuollut kohtuun niin nyt vähän huolestuttaa 😞 ollaan vielä viikko reissussa niin ei pääse tarkistamaankaan. Toivottavasti taas pian tuntuisi liikkeet.
Unet voi kyllä olla niin toden tuntuisia!😩 toivotaan että liikkeet alkaisi pian tuntua, tämä pätkä ennen niitä kunnon potkuja on kyllä pitkä 😒
 
Takaisin
Top