Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!
 
Heippa! Onko vielä muita heinäkuista linjoilla? Tänään tehty positiivinen raskaustesti, joka yllätti täysin! Maaliskuussa takana keskenmeno rv 9. Sikiö ei tuolloin kehittynyt vaikka syke nähtiinkin. Kolmesti kerkesin ultrassa käydä ennen spontaanista keskenmenoa. Uskoni olin jo menettänyt ennen kun tänään ne kaksi viivaa piirtyi testiin. Kierto ollut epäsäännöllinen, joten ei tietoa onko la nyt heinäkuussa vai kesäkuussa, mutta flon mukaan la menisi heinäkuun alkuun.

One stepin testin tein huvikseni töiden jälkeen, johon kaksi vahvaa viivaa piirtyi. Testi itselle ennestään tuntematon, joten kaupasta piti hakea luotto pc:n testi. 2h pidätyksellä nyt iltasella tulos oli tämä ❤️❤️
20231024_203633.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Mä en kans vielä tiedä alanko kirjoitella täällä vai kesäkuisissa, kunhan enemmän tohdin alkaa kirjoitteleen..
Meillä ovulaatiosta LA 30.6 ja esikoinen ainakin tuli yliajalla, joten en usko että kesäkuulla syntyisi.
Täällä kans km taustalla, eka 7/23 ja sit edellinen kierto päättyi 5+0 ja tämä siitä suoraan. Nyt on tukilääkitys keltarauhasen toimintaan, jonka tietty toivon auttavan, mutta vielä ei uskalla liikaa toivoa enkä ole vielä neuvolaankaan soittanut.
 
Päätin uskaltaa ekaa kertaa liittyä LA ryhmään vaikka pelottaa 🙈 yritystä takana yli 4 vuotta ja plussia on testeihin tullu ennenkin vaikka ei ne kauheen kauaa oo sellasina sit pysyny. Nyt kuitenkin tokan IVF:n eka PAS näyttäisi tarranneen ainakin toistaiseksi kiinni, ja viivat on tummunu niin rohkaisevasti että otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin nimeni listaan!
 
Päätin uskaltaa ekaa kertaa liittyä LA ryhmään vaikka pelottaa 🙈 yritystä takana yli 4 vuotta ja plussia on testeihin tullu ennenkin vaikka ei ne kauheen kauaa oo sellasina sit pysyny. Nyt kuitenkin tokan IVF:n eka PAS näyttäisi tarranneen ainakin toistaiseksi kiinni, ja viivat on tummunu niin rohkaisevasti että otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin nimeni listaan!
Tervetuloa! 😊 Täällä onkin vähän yksinäistä ollut, mutta ehkä tänne alkaa nyt porukkaa tippumaan.
On teilläkin ollut pitkäyritys. Nyt vaan paljon tarrasukkia pienelle ❤️
 
Mie varasin tänään neuvolaan soittoajan. Meillä siis ensin on soittoaika, jossa sit varataan käynti. Yritän myös saada varhaisultran, koska kierrot 33-47 päivää. Mut, jos en kunnalliselta saa niin sit yksityisesti meen varhaisultraan.

Tää soittoaika ois nyt kahden viikon päästä. 😊
 
Mä kans tänään uskaltauduin soittaan neuvolaan, ahisti vähän tämä asia, että jos taas joutuu ajat perumaan.
Muuten ei ois ollut kiire asialla, mutta kun halusin Varhaisultran neuvolan kautta, se on 15.11 silloin 7+3 ja eka varsinainen neuvola sitten 30.11 9+4.
Meillä onneks neuvolassa perus ultra millä näkee tilannetta.
 
Mä suunnittelin odottavani ainaki ens viikon tiistaille, kun sillon on hoitojen virallinen testipäivä. Sillon varataan varhaisultra. Hoitojen "usein kysytyissä kysymyksissä" sanotaan että neuvola kantsii varata "viimeistään varhaisultran jälkeen", mut aika myöhäsen ajan varmaan saa jos niin kauan odottelee 🤔 toisaalta itekin pelkään sitä, että jos sen ajan joutuu perumaan. Mut koitan nyt toisaalta opetella suhtautumaam tähän niin, ettei kokoajan vaan pelkäisi sitä keskenmenoa. Jos joutuu perumaan ajan, niin sit peruu ajan.
 
Neuvolan terkka soittelikin tänään 😅 Ollaan siis entisiä työkavereita niin se oli listaltaan huomannut et oon varannut hänelle soittoajan. Noh eka neuvola varattu. Uä en saa, koska kierto epäsäännöllisyydestä huolimatta alle 40pv. Heidän laskujen mukaan tänään 5+1 ja flon mukaan 4+3. Ite meen tuon flon mukaan nyt.
 
Kiva että saitkin näin nopeesti ajan @Antzeliina ! :) Jännä nähdä sit ekassa ultrassa että kumpi laskutapa menee oikein 😄

Ootteko vielä ostanu äitiysvitamiineja? 😄 mä repäsin tänään ja hain apteekista Minisunin vitamiinit. Vähän nolona menin apteekkarin luo kuiskuttamaan että voisko jeesata raskausvitamiinien kanssa 😆 se ei niistä erityisesti suositellu mitään, sanoi että kaikissa on oikea määrä kaikkea, joten valkkasin halvimman 😅
 
@Nurppu miekin ostin tänään saman minisunin mammavitamiinin. Ennen oon käyttänyt porevitamiineja, mutta niissä on A-vitamiinia, joten piti nyt niistä siirtyä pois. 😅
 
Moi kaikille!
Varovasti liityn minäkin mukaan jo näin alkuvaiheessa raskautta eli 3+6. Olo on epätodellinen ja ajattelin tämän ryhmään liittymisen konkretisoivan alkanutta odotusta. Joka toivottavasti on tarrannut hyvin kiinni ❤️
Minulla on 2022-toukokuinen tyttö. Häntä yrittäessä oli yksi kemiallinen ja yksi keskeytynyt keskenmeno. Ne tietysti nyt kummittelee mielessä, mutta täytyy yrittää pysyä rauhallisena 😄
 
Mä oon syönyt foolihappoa sieltä kesäkuusta asti, kun ekan kerran plussasin. Muuten syön edelleen vaan niitä samoja vitamiineja kuin muutenkin (d, omega, magnesium, kalkki, satunnaisesti rautaa, sinkkiä ja c)
 
Minulla käytössä minisun mama, joka on foolihappoa sisältävä monivitamiini. Aloitin sen muistaakseni toukokuussa, siis jo ennen kuin menkat olivat alkaneet imetyksen jäljiltä 😅 koska foolihappolisää suositellaan aloitettavaksi olikohan 2 vai 3 kuukautta ennen raskautta.
 
Päätin uskaltaa ekaa kertaa liittyä LA ryhmään vaikka pelottaa 🙈 yritystä takana yli 4 vuotta ja plussia on testeihin tullu ennenkin vaikka ei ne kauheen kauaa oo sellasina sit pysyny. Nyt kuitenkin tokan IVF:n eka PAS näyttäisi tarranneen ainakin toistaiseksi kiinni, ja viivat on tummunu niin rohkaisevasti että otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin nimeni listaan!

Nurpun kanssa samoilla ajatuksilla liityn tänne myös🙈 yritystä melko monta vuotta takana, mutta ensimmäinen PAS toi positiivisen testituloksen. Ainoa plussa ennen tätä päätyi 2v sitten keskenmenoon rv 6 joten kovasti jännitän nyt varhaisultaa🥺
 
@Netta123 täällä noin vuosi sit oli edellinen raskaus ja päätty kans kuudennella viikolla. Että eipä tässä vielä uskalla kauheesti juhlia 🙈 toivotaan kovasti että molemmat pääsee tällä kertaa ikävistä kokemuksista huolimatta loppuun asti :)

Mä meinasin koittaa alkaa vähäsen aktivoitua viestien kanssa, kun siellä salaisella puolella olis kivempi puhua vähän syvällisemmin asioista mitä ei välttämättä haluais julkisella puolella jakaa!
 
Muokattu viimeksi:
@Netta123 täälläkin noin vuosi sit oli edellinen raskaus ja päätty kans kuudennella viikolla. Että eipä tässä vielä uskalla kauheesti juhlia 🙈 toivotaan kovasti että molemmat pääsee tällä kertaa ikävistä kokemuksista huolimatta loppuun asti :)

Mä meinasin koittaa alkaa vähäsen aktivoitua viestien kanssa, kun siellä salaisella puolella olis kivempi puhua vähän syvällisemmin asioista mitä ei välttämättä haluais julkisella puolella jakaa!

Täälläkin tavoitteena saada salainen puoli auki mitä pikimmiten 😊
 
@Dumbo jee :)

Mun tekee muuten kokoajan mieli lisätä kaikkiin tulevaisuuteen liittyviin kommentteihini (esim tuo salaisen puolen aukeaminen) että "jos siis tämä ei ole mennyt kesken vielä siihen mennessä" 🙈 koitan kuitenki olla tekemättä niin, koska ei se muuta lopputulosta mihinkään suuntaan!

Mites sujui kellojen siirtäminen? Multa oli ihan mennyt ohi, että nyt siirtyy. Ihmettelin vaan aamulla et miks mun tietokoneen kello on yhtäkkiä menny väärin, kun olin vaan makkarin kellosta kattonu herätessä ajan ja se oli kesäajassa 😄
 
Mie viime keskenmenneessä just tein tuota, et "jos tää menee loppuun asti" kommentointia. Ja ajatuskin oli alussa, "eihän tää neljäs voi mennä hyvin kun kolme jo saatu ilman keskenmenoa". Nyt oon jotenkin paljon varmemmilla fiiliksillä tässä. Miehellekin sanoin et 95% todennäköisyydellä tää menee hyvin loppuun asti. Tai semmonen fiilis ainakin tällä hetkellä. 🙈
 
Takaisin
Top