Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Ps. Aloitin teille alkuun vain muutaman ketjun (viime vuoden ja alkuvuoden ryhmissä oli heti alkuun useampi). Aloittakaa itse lisää ihan mistä haluatte keskustella! 😊 Tulen aloittamaan tulevien viikkojen aikana teille lisää ketjuja - paitsi jos olette aloittaneet itse aiheista, joista aloittaisin. Tarkoitukseni ei ole luoda päällekkäisiä keskusteluja.
 
Heippa.
Plussasin ekaa kertaa tässä raskaudessa reilu viikko sitten. Oon vähän odotellut josko tänne saisi seuraa mutta hiljaista näkyy vielä olevan, joten aloitan sitten itse.
Vähän myös jännittää tänne kirjoittelu koska keväällä kerkesin jo höpistä marraskuisissa ja se meni kesken. En edelleenkään luota siihen että tästä lapsi syntyisi. Jos ei kuukautiset olis jääneet pois, en tietäisi millään olevani raskaana. Neljästi on raskaus alkanut ja joka kerta oon sen tuntenut jo ennen oireita. Nyt ei mitään. Verikokeissa kävin viime torstaina ja virallisesti kyllä raskaana ollaan mutta on vaan vahva tunne ja pelko että ei hyvin pääty.
Nyt yritän vaan pitää pään kylmänä ja sitten varhaisultraan menen kun sen aika koittaa. Ellei sitä ennen selkee vuoto ala. Viikkodigin aion kyllä myös ostaa loppuviikosta ja katsoa miltä se näyttää. Pitäisi silloin olla +3. Keväällä se ei sitä ikinä näyttänyt ja se vahvistikin mulle epäilykset siitä että kesken on mennyt.
Olin hölmönä jo ostanut kirpparilta yhden vauvan bodyn, itelleni äitiyshousuja parit ja suunnittelemaan nimeä. Nyt säästelen näitä myöhemmäksi.

No mutta tästähän tulikin positiivinen ketjun aloitus. :rolling:
Toivon kuitenkin itselleni ja kaikille muillekin onnellista loppua toukovauvojen suhteen! :red-heart:
 
@kajo. tuo sun aloitus oli ihan kuin mun suusta! :Grimacing Face:

Täällä plussattu 19.8, ei ole oireen oiretta tai max jotain hyvin lieviä, mutta en tietäisi olevani raskaana, jos en olisi testiä tehnyt ja menkat jääneet pois. Itsellä takana myös kkm 03/23 ja ehdin hyvän tovin olemaan lokakuisissa, kunnes todettiin kkm viikoilla 6+4.
Nykyinen raskaus oli ihana yllätys ja toivon kovasti, että loppuun asti päästään, mutta pelottaa aivan jumalattomasti. Mulla on raskauden tukena lugesteron sekä primaspan.
Liuskatestejä on tullut tehtyä miljoona sekä yksi digi ilman viikkonäyttöä. En tiedä uskallanko tuota viikkonäytöllistä tehdä, sillä keväällä en koskaan saanut siihen 3+ ja sen takia pelottaa nytkin nähdä ne viikot, kun se herättäisi kuitenkin taas pelkoa mikäli viikot eivät täsmäisi...

Sormet ristiin ja toivotaan parasta, että me saadaan toukokuiset syliin! :red-heart:

/muoks Olen käynyt myös kyttäämässä täällä koska joku uskaltaisi aloittaa keskustelun, niin kiva että saatiin keskustelu avattua! Toki pelkopersiissä, mutta kiva jakaa ajatuksia täällä kuitenkin! :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Noniin, mehän ollaan sitten melkoisen samassa veneessä. Voidaan jännitellä yhdessä.
Miten tai mistä syystä oot saanut tota lugesteronia?
Mä siis pelkään itelläni myös keltarauhashormonin vajatoimintaa tai jotain, ei meinaan noussut lämmöt ollenkaan tässä raskaudessa ja just tossa keskeytyneessä ne tippuivat ihan alkuunsa.. Sekin tässä jännittelee.
 
Noniin, mehän ollaan sitten melkoisen samassa veneessä. Voidaan jännitellä yhdessä.
Miten tai mistä syystä oot saanut tota lugesteronia?
Mä siis pelkään itelläni myös keltarauhashormonin vajatoimintaa tai jotain, ei meinaan noussut lämmöt ollenkaan tässä raskaudessa ja just tossa keskeytyneessä ne tippuivat ihan alkuunsa.. Sekin tässä jännittelee.
Mä kävin yksityisellä keskustelemassa raskautumisesta yms. ton kkm jälkeen ja lääkäri sanoi, että voi laittaa reseptin lugeihin jos raskaudun uudestaan. Niin nyt sain ne sitten kokeiluun. Mulla ei siis ole otettu mitään verikokeita tai muita vaan lääkäri vaan kirjoitti ne... Toivottavasti niistä olis apua.. :smiling-eyes: mulla myös aiempi kkm 2019.
 
Ai noinkin helposti! No mut hyvä tietää, jos tääkin menee kesken niin pitää itsekin muistaa noi sitten. Voikohan niistä olla apua jos aloittaa enää tässä viidennen viikon alussa? En siis tosiaan hirveesti tiedä noista valmisteista mut monet on niistä maininnut ni siksi oon utelias.
Toivottavasti tosiaan sulla nyt olis niistä sitten apua. :red-heart:
 
Joo, en tiedä onko kovin yleistä että näin helpolla ne saa, mutta kiva että pääsee nyt ainakin kokeilemaan niitä. Mä aloitin ne n. 4+1 että kai niistä on apua jos aloittaa heti alussa. :smiling-eyes: 🤞
 
@kajo. @Binky sama vene täälläkin! Vuoden ajan tosiaan yritetty vauvaa täällä, ja nyt vihdoin tärppäsi. Oireeton alkuraskaus, parina päivänä hieman nostatteli peruslämpöä, mutta siihenpä oireet ovat jääneet. Lämmön noususts johtuen tein kuitenkin testin ja plussasin roskishaamun 18.8. ensimmäisen kerran. Tänä aamuna oli pakko tehdä vielä yksi liuskatesti, vaikka digi antoi jo positiivisen tuloksen viikko sitten.

Pelottaa kovasti miten tässä käy, lapsi on erittäin toivottu ja tällainen oireeton alku on omiaan lisäämään jännitystä. Varhaisultrassa käyntiä harkitsen, mutta pelko on todella kova… en ole valmis tietämään, jos kyseessä onkin kohdun ulkoinen raskaus.
 
Täällä myös vuosi yritystä takana ja ekasta inseminaatiosta näytti tärppäävän 🥰
Itse saan varhaisultran automaattisesti hoitavan tahon kautta.
Suht oireetonta, alkavaa flunssaa,ja einnat hieman kipetä, tänään tosin kun jyrän alle jäänyt (tuli nukuttua huonosti)

Vähän uskomaton olo, hyvin seesteinen ja yritän pitää mielessä että mitä vaan voi vielä tapahtua.
 
Huhhui, eilen tein positiivisen testin! Ensimmäisen testin tein jo viikko sitten, silloin oli negatiivinen. Ilmeisesti kierto oli tässä kuussa tavallista pidempi, koska muuten olisi pitänyt näkyä jo tuolloin. Oireita ei ihan hirveästi ole (rintojen arkuus, vähän useammin vessassa käyminen), mutta ei ollut esikoisen raskaudessakaan vielä tässä vaiheessa.

Esikoista tehtiin yhteensä 6 vuotta ilman raskautumista, kunnes yhtäkkiä luomuna onnistui. Siksi päätettiin nyt aloittaa tämän toisen yrittäminen hyvissä ajoin, jos ottaa taas aikansa. Tärppäsikin sitten aikaisemmin kuin ikinä oltaisiin osattu odottaa, jo toisesta kierrosta. Päässä pyörii tuhat ajatusta ja olo on yhtä aikaa iloinen ja hämmentynyt. Toivottavasti tämä pieni pysyy matkassa mukana loppuun asti. Esikoinen täytti heinäkuussa yksi, joten jännittää myös todella paljon tuleva pieni ikäero.
 
Moikka! 😊
Meillä yritystä takana 2,5 vuotta. Syksyllä alkoi hoidot inseminaatioilla, joista kaikista nega. Keväällä oli IVF/ICSI-hoidot ja kesäkuussa ensimmäinen PAS, josta tuloksena kemiallinen/varhainen keskenmeno (vuoto alkoi viikon myöhässä). Viikko sitten oli toinen PAS, ja siitä plussasin lauantaina 😍 tänään tein uuden testin ja viiva oli vahvistunut ❤️ nyt on luottoa, että viiva jatkaakin vahvistumista, eikä tämä jää taas kemialliseksi 😊 Virallinen testipäivä vasta perjantaina ja sitä varten on cb viikkodigi säästössä 🙈 Me päästään myös hoitojen kautta varhaisultraan, joka mun laskujen mukaan olisi syyskuun loppupuoliskolla.
 
Oireista piti vielä sanoa, että kolme päivää siirrosta dpo8 oli koko päivän painetta, kihelmöintiä ja vihlaisuja alavatsalla. Liekö ollut kiinnittyminen silloin 🤔 nyt on edelleen kihelmöintiä ja polttelua alavatsalla ja rinnat turvoksissa ja vähän arat. Muita oireita ei sitten olekaan vielä ollut. Tuntui, että siitä kemiallisestakin oli enemmän oireita 😄
 
Kiva, että ollaan saatu tänne lisää porukkaa! :smiling-eyes: Katsoin tuolta odottajien listasta, että meitä TYKS:iläisiä oli useampikin! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Täällä oreina palelu ja rintoja särkee pikkasen, mutta en oikein tunnista muita suoranaisesti raskausoireiksi. Kävin eilen ostamassa vielä yhden pregcheck paketin ja yhden digin, mutta nyt mietin että hakisinko sittenkin viikkodigin vai koitanko luottaa siihe, että kaikki menee hyvin enkä tarvitse tietooni niitä viikkoja. 🤔:Grimacing Face:
 
Mä kävin kans täällä jo viime viikolla kurkkimassa, oisko joku aloittanut keskustelua 😃 Tää ois meidän toinen, ja todella toivon että pysyy matkassa loppuun asti! 🙏🏻 Oireet alkoi varmaan jo aika pian hedelmöityksestä(?): rinnat hieman turvonneet, semmoinen aavistus pahoinvoinnista etenkin jos ei syö, alavatsa niin turvonnut ettei normifarkut mahdu päälle, lieviä selkäkipuja ja herkkä vatsan seutu, ja jotenkin muutenkin raskaana oleva olo. 🤔 Aloin testailemaan viime viikon alussa, jolloin tuli niin haaleita viivoja, että vaati aikamoista tihrustamista ja kääntelyä, että niistä mitään näki 😅 Clearblue antoi viime pe 1-2 viikkoa, jonka sit uskalsin jo miehellekin näyttää 😁 Nyt pitäis vähän rauhoittua tuon testailun suhteen, oon varmaan joka aamu (ja välillä illallakin) tehnyt liuskatestin ja kovasti tarkkailen vahvistuuko se viiva. 🙈 No kyllähän se pikkuhiljaa selkeämpi on, mut odottelen vielä semmoista vahvaa punaista - sit voi ehkä rauhoittua hieman 😅

Esikoinen tuli aika yllärinä, kun päättelin olevani raskaana vasta suht pahan pahoinvoinnin seurauksena, joka sitten päätyikin hyperemeesiksi. Kun plussasin oli viikkoja jo ihan reilusti kasassa, ja varmaan viikko plussasta olinkin jo tiputuksessa. Olen tähän asti pelännyt eniten hyperin uusiutumista, mutta nyt toisaalta odotan selkeää ja voimakkaampaa pahoinvointia, ja olisin huolissani jos kunnon pahoinvointia ei tulisikaan. 🤔😬😅 Enkä millään malttais odottaa ultraa 🙈
 
Nyt pitäis vähän rauhoittua tuon testailun suhteen, oon varmaan joka aamu (ja välillä illallakin) tehnyt liuskatestin ja kovasti tarkkailen vahvistuuko se viiva. 🙈 No kyllähän se pikkuhiljaa selkeämpi on, mut odottelen vielä semmoista vahvaa punaista - sit voi ehkä rauhoittua hieman 😅

Esikoinen tuli aika yllärinä, kun päättelin olevani raskaana vasta suht pahan pahoinvoinnin seurauksena, joka sitten päätyikin hyperemeesiksi. Kun plussasin oli viikkoja jo ihan reilusti kasassa, ja varmaan viikko plussasta olinkin jo tiputuksessa. Olen tähän asti pelännyt eniten hyperin uusiutumista, mutta nyt toisaalta odotan selkeää ja voimakkaampaa pahoinvointia, ja olisin huolissani jos kunnon pahoinvointia ei tulisikaan. 🤔😬😅 Enkä millään malttais odottaa ultraa 🙈
Täällä sama juttu noiden testaamisien kanssa, tiedän että ei tarttisi/kannattaisi enää testailla, mutta haluaisin ihan tosi tummat viivat niin sitten voin lopettaa. :rolling::rolling:

Oi toi hyper kuulostaa kyllä ikävältä, toivotaan että ei ihan niin pahana tulisi kuitenkaan tällä kertaa! 🤞:Smiling Face With Halo:
 
Täällä sama juttu noiden testaamisien kanssa, tiedän että ei tarttisi/kannattaisi enää testailla, mutta haluaisin ihan tosi tummat viivat niin sitten voin lopettaa. :rolling::rolling:

Oi toi hyper kuulostaa kyllä ikävältä, toivotaan että ei ihan niin pahana tulisi kuitenkaan tällä kertaa! 🤞:Smiling Face With Halo:
Joo mä haluisin kans ihan selkeän tummanpunaisen viivan ja enemmän viikkoja viikkonäyttöön - sit ehkä voisin rauhoittua 🤭 Viimeksi Naikkarilla tehtiin varhaisultra, kun olin ekassa tiputuksessa, joten en ehtinyt sitäkään asiaa silloin miettiä 🙈 Nyt nää ekat päivät ja viikot tuntuu ihan ikuisuudelta 🫠😂🤣🤣
 
Täälläkin stressataan noita testejö 🙈 kävin nyt vielä omakustanne verikokeessa, ja vasta perjantaina hoitava taho hyväksyy tuloksen ja varaavat sen varhaisultran.

Pelko koko ajan et menkat alkaakin 😬

Toisaalta tekis mieli kertoa koko maailmalle raskaudesta että vihdoinkin nappasi (lapsettomuushoidot taustalla) mut sitvtaas halutaan pitää ”salassa” vielä jonkun aikaa, mielellään sinne ultraan asti.
 
Mä tein viime raskausessa vissiin 3 vai peräti neljä viikkodigiä. Nyt en oo viittinyt tuhlata. Liuskoja on kyllä mennyt useita ja viimeks muistaakseni eilen aamulla katsoin et vielä on tumma.
Ekan ja vikan viikkodigin teen sit tosiaan nyt loppuviikosta.
Ens viikon lopulla varmaan myös varhaisultraan jos sinne asti keritään.
 
Täälläkin testailtu niillä rfsu punasilla liuskoilla joka toinen päivä nyt reilu viikko. Tänään ilmestyi tumma viiva heti samantien. Ajattelin tehdä viikkodigin loppuviikosta ja ehkä sitten vois riittää. 😅 Varasin tänään myös varhaisultran 14.9. ja en tiedä miten sinne asti malttaa odottaa..
 
Pitäiskö tehdä oma ketju varhaisultrille ja listata sinne koska kenelläkin on ultra ja sitten ultrakuulumiset myös sinne? :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top