Yksin odottavat

Jenni

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nimi kertookin oleellisen. Haluaisin siis tietää onko muita jotka odottaa yksin. Täällä tuleva isä kyllä oli tiedosta innoissaan, mutta hyvin nopeasti se lakkasikin. Ei ole pahemmin muuten kuulunut kuin soitellut, että olisi tulossa käymään ja sitten peruukin tulonsa.

Emme miehen kanssa siis seurustele, mutta hän puhui jo yhdessä asumisestakin yms.

Olen pitkään jo ollut sinkkuna, eikä yksin oleminen ole ennen haitannut. Ennemminkin se on ollut oma valinta. Nyt sitten kaipaisi kyllä jo sitä toista tukemaan ja auttamaan vaikka raskaus onkin vasta aluillaan.
 
Jenni, tsemppiä sinne raskauteen ja odotukseen! :) En tosin itse odota yksin, mutta oli pakko tulla huutelemaan tsempit täältä :)
 
Kiitoksia Mad ^_^ Hyvin tämä sujuu. Karvainen pikkumies (hauva) on onneksi tukena kaiken aikaa :P
 
Jenni, hyvä että sujuu hyvin :) olet rohkea kun odotat yksin, ainakin minun mielestäni!! :) milläs viikoilla mennään, joko alkaa näkyä? :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos ^_^ Vähän yksinäistähän tämä on :sad001 Ensimmäinen nuori tästä kaveriporukasta joka lapsen saa.. 8-9 viikko on nyt menossa. Ja maha on jo suht iso, verrattuna siihen, että on näin aikaisessa vaiheessa olen. Tupakointia tässä lopettaessa vielä kaiken päälle :D
 
Uskon, että on... :sad001 ookto koittanu löytää jonkun jolla olis jo lapsia tai odottais itse josta saisit seuraa? :)
Oletko ultraan menossa koska? Oletko neuvolassa kertonut yksin odotuksesta ja onko siellä mitään tarjottu apua? :)

Jokainen tupakka jonka pystyt väliin jättämään on parempi :) älä kuitenkaan syyllistä itseäs liikaa jos joskus ratkeaa. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Jenni, melko samanlaisessa tilanteessa täälläkin. Ei parisuhdetta, mutta miehentekele tahtoo osallistua tähän projektiin..saas nähä miten se nyt sitten loppupeleissä menee.

Sisulla tästä selvitään, eikös vaan? :thumright
 
Mulla ei oo kyllä lainkaan sama tilanne, oon onnellisesti avioliitossa, mutta jossain vaiheessa on tulossa tilanne kun oon kahden pienen lapsen ja kahden ison koiran kanssa yksin, kun miehelle on tulossa tuomio. Käräjät on todennäköisesti joskus syksyllä että silloin vasta selviää millaisesta ajasta on kysymys...
 
Nii hirveedti kuitenkin sympatiaa ja tsemppiä sinne! ♡ Toivottavasti on tukiverkkoa ja isitkin sit ainakin jonkin verran mukana arjessa...
 
Aiemmin kaveripiiriin on kuulunut ihmisiä, kenellä on jo lapsia, mutta johonkin nekin ovat jo kerenneet kadota. Samperin suomalainen kulttuuri, kun joka asiaan kuuluu vain se alkoholi -_-

Ultra on noin kuukauden päästä. Vähän olen tuota varhaisultraakin miettinyt, mutta toisaalta nekin rahat voisi säästää. Ei opiskelijana kauheasti sitä ylimääräistä ole :)

Ensimmäinen neuvola takana, ja mainitsin siellä kyllä olevani luullakseni yksin. Kyllä siellä mainittiin, että apuja on saatavilla. Taidan vain moisista kieltäytyä, ellen ole aivan loppu. Ei ole hyviä kokemuksia/muistoja oikein sossusta, ja toivonkin ettei heitä tarviisi elämään päästää. Aika näyttää :)

Taas aamutupakalla kävin. Päivän mukamas ''pakollinen'' jos sitä tänään lahjoittaisi tuon askin pois. Luulen, että paremmin pärjäisi, kun ei kotosalla ole moista houkutinta.

Monennellako viikolla Mad itse menet, ja miten on sujunut ? ^_^
 
Kuulostaa Neppinen niin tutulta kyllä ! Ja tottahan tuo on. Sisua vain, ei siinä muuta mahdollisuutta olekkaan. Onkos sinulla tukiverkostoa mukana ? :) Ja tosiaan, miehestähän sitten tietää vasta myöhemmin, miten osallistuu..

Opiskelut saavat (taas) jäädä. Kerkiää ne sitten joskus myöhemmin.. :D Sukulaiset ovat onneksi olleet ihan innoissaan tästä asiasta, vaikkakin tuo koulu vanhempia, kuten itseänikin vähän harmittaa. Onhan meillä pienin ''jo'' 4v, ni onhan se taas aika jonkun pyöräyttääkkiin sukuun pikkuinen :D

Kyllä tuota tukiverkostoa tosiaan jonkin verran löytyy. On lapselle varattu jo hoitopöydät ja ensimmäiset vaatteetkin ostettu :D

Toivottavasti Lila ei joudu kauaan istumaan ja saat hänet sitten pian takaisin kotio ^_^ :/
 
Tukiverkko on kyllä mahtava miulla, että sinänsä yksin ei tarvitse pelätä jäävänsä. Tässä alkuraskaudesta vaan jo huomannut, kuinka paljon sitä arvostaisi että olisi se toinen jolle purkaa tuntoja ja oloja. Miten sitten käykään loppuajasta kun on varmasti hankalampaa! Mutta turhapa sitä on vielä surra/pohtia enempää, se otetaan mitä elämä tuo tullessaan :)

Itselle tuota ikää on jo kertynyt jonkun verran, siksi ei ollut helppoa tehdä päätöstä suuntaan eikä toiseen..nuorempana olisin ehdottomasti omassa tilanteessani päätynyt kyllä keskeytykseen vaikka ajattelenkin, että kaikella on tarkoituksensa. Nyt ei sinänsä pelota lapsen kasvattaminen 'yksin', vaan lähinnä se, löytääkö koskaan enää sitä toista elämäänsä joka on valmis ottamaan koko paketin (oikukaan naisen, lapsen ja isot koirat :D) ristikseen..

Opiskelut jäävät miultakin tämän tiimoilta hetkeksi tauolle, mutta pyrkimys on päästä takaisin kouluun asap..

Tuo on pirullista, ettei voi sanoa yksin väsyvänsä ilman että lastensuojelu alkaa suorastaan kyttäämään :/ Jotenkin tuntuu että yksin lastaan kasvattava on automaattisesti huonompi vanhempi, vaikka totuus voikin olla ihan jotain muuta.
 
Jenni, täällä mennään seiskaviikolla ja ihan hyvin on sujunut. :) Kiitos kysymästä! Ensimmäinen neuvola kesäkuun lopussa ja varhaisultra 9 päivän päästä, 24.6. Mä kun opiskelen kätilöksi ja olen osastolla töissä jossa hoidetaan keskenmenot, kohdunulkoiset ym, niin haluaa vaan jotenkin kummasti kyllä tietää et kaikki on kunnossa jo ajoissa :)

Hyvä että neuvolassa oot maininnut ja siellä tiedetään, mutta herkästi ota apu vastaan jos siltä tuntuu. Lapselle tärkein olet sinä, joten sun täytyy pitää myös itsestäsi huoli :) ymmärrän kyllä jos ei heti halua, mut älä kieltäydy viimeiseen tippaan asti, kunnes olet jo ihan poikki :)

Hyvä että löytyy tukiverkkoa, se on hurja voimavara :)

Opiskelujakin voi aina jatkaa :) lapsen saamiseen ei onneksi kaikki pääty, vaikka onhan siinä omat järjestelynsä kun lapsi syntyy!

Ja samat sanat neppiselle :)

Lila, toivottavasti ei tule kovin pitkä tuomio :/



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä nuo samat pelot vähän itselläkin, että löytääkö sitten ketään.. Noh, hauvan kanssa ollaan pärjätty ennenkin ja rukoilen, ettei siitä tule möykylle mustasukkainen. Se olisi melko järkytys joutua luopumaan vaikka yritän siihenkin mahdollisuuteen sopeutua. Luultavasti saisin kuitenkin perhepiirissä hauvan pidettyä.

Kieltämättä se toinen osapuoli olisi tässä mukava, muttah.. Näillä mennään ja vaikka minulla sitä ikää ei vielä ole edes pariakymmentä, niin se toinen vaihtoehto ei oikeastaan tullut mieleenkään kuin ohimennen. Hormonit kyllä ketuttaa tällä hetkellä armottomasti. Itken erittäin harvoin, niin nyt jo itkee vähän mistä sattuu ja tuo muistikin nyt on vähän mitä sattuu.
 
Jenni: Tsemppiä sulle :) mulla jää kans opiskelut kesken, varmaan jo aikasemmin ku vasta syksyllä, kun en meinaa jaksaa tätä stressiä ja motivaatio on miinuksen puolella :) Meitä on kyllä kaksi mut asutaan eri osoitteissa lemmikkien takia, mun kissat ei tuu miehen koiran kans oikeen toimeen! Hyödynnä ihmeessä neuvolan palveluita ja ihan varmana löytyy vertaistukea nuorille äidille ainakin vähänkin isommista kaupungeista :) mä en silleen halua alkaa neuvomaan kun itsekin odotan esikoista nyt ja kaikki on tosi pelottavaa ja uutta :) mä lähetän sulle voimahalauksen ja paljon jaksamista ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos TammiTaapero. Ja harmi, että teillä on moinen tilanne ! :/ Onko eläimillä paljon ikääkin. Että kauanko moista tilannetta joutuu pitämään? Itse tässä katselen ilolla 4v veljentytön riehumista hauvan kanssa. Ei näytä hermo menevän ja itsekin koiraa kiusanneena tiedän, ettei ihan heti närkästy vaikka turkista vähän nipistäisikin tms. Joten toivon todella, että suhtautuu vauvaan hyvin ! :)

Tuo menneisyys sossujen sun muiden kanssa ei itsellä ole mitenkään ruusuinen, joten en sieltä tukea kovin mielellään vastaanota. Sukulaisilta/kavereilta sitten otan kaiken tuen mitä vaan löytyy kiitollisena vastaan ! :)

Tsemppiä myös sinne odotukseen :Heartred ^_^
 
Tämä on pakko jakaa teidän kanssa ! Höpötellään tälläst et ''mitä sen ja sen ikäsenä pitäisi osata'' Doh, sitten tuli tämä, mitä 19vuotiaan pitäisi osata ? Naureskelin vähän, että osata olla tulematta raskaaksi. Neiti sitten kysyi, miksi minä olen raskaana. Vahingossa. ''Ai, ihan läpällä'' :DDD
 
Moi

Mulla semmoinen tilanne et tunnettu lapsen isän kans reilun kuukauden ennen kuin tikkuun pamahti kaks viivaa. Oltiin siinä jo viikkoa ennen sovittu olevamme pelkästään kavereita, koska häntä ahdistaa ajatus parisuhteesta niin paljon. Lupasi olla raskaudessa tukena ja mukana sekä lapsen elämässä, mutta mun kanssa tai kenenkään kanssa ei halua sitoutua suhteeseen. Eli jokseenkin yksin odotan...
 
Niinno.. Sama kait se on täällä paljastaa vaikka en ensin ajatellutkaan.. :D Lapsen isä on kihloissa toisen kanssa -_- En tiedä nyt mitä aikoo. Ei halua (tietenkään) naiselle kertoa tästä, mutta sitten kumminkin haluaa olla mukana. Ei varmasti tule olemaan mikään salaisukki, mutta olen myös sanonut ettei tarvitse isä ollakkaan, jos ei halua. Minä en naiselle tästä tule kertomaan. Saisi nyt vain jtn päätöstä tulla, vituttaa tämä epätietoisuus.
 
ujopiimä teillähän tulee mielenkiintoinen tapaus olemaan. Toivottavasti kumminkin tulette pysymään väleissä ja tulette hyvin toimeen ! ^_^ Ja aika samalla tavalla siis odotamme. Mies ehkä jossain taustalla, mutta saa nähdä. Itse en ainakaan uskalla kovin paljoa luottaa miehen apuun, ennen kuin sen oikeasti näkee
 
Takaisin
Top