Yksinäisyys raskauden aikana

Hennaliina

Jostain jotain jo tietävä
Huhtimammat 2018
Elikkä tässä onun tarinaa. Tavattiin tuon miehen kanssa netin syövereissä, jolloin ite asuin kotipaikkakunnalla Keski-Pohjanmaalla (Siellä oikeestaan koko perhe ja sukulaiset plus kaikki kaverit) ja ukkeli n. reilu 100km pohjosempana. Nyt siitä lähin kun saatiin tietää vauvasta alkusyksynä niin välimatka tuntui todella ahdistavalta. Työt loppu entisestä duunista lokakuun lopulla ja sillo puhuttiin yhteenmuutosta kun mikään ei pidättele enää kotikunnilla ja tuntui helpommaltakin jos asutaan yhdessä. Varinkin itelle oli tosi hankalaa etäsuhde silloin ja tunteet oli koko ajan pinnassa ja itku herkässä. Nyt olen asunu täälä Raahessa kohta kuukauden verran ja välillä iskee yksinäisyys siitä kun jää yksin. Mies tekee 12h työvuoroja aamua ja yötä. Paljon pn myös vapaalla mutta tunnen välillä oloni ulkopuoliseksi. En ole tähän mennessä saanut kavereita tältä suunnalta ja on tosi vähä tukiverkkoa tällä hetkellä. Suoraan sanottuna vain mies ja appivanhemmat.

Onko muita samassa tilanteessa olevia?:)
 
Minä en ole itse samassa tilanteessa, mutta esikoista odottaessa tunsin ajottain itseni yksinäiseksi. Vaikkakin minulla oli kyllä kavereita ja tukiverkkoa silloin ympärillä, mutta kaipasin muiden odottavien äitien seuraa todella paljon ja vertaistukea. Itselle tuli mieleen sellainen, että järjestääkö teidän neuvola mitään perhevalmennuksia tai muita tapahtumia, joissa voisit tutustua toisiin odottaviin äiteihin? Tai oletko katsonut täältä vaun foorumilta oman lasketuanajan ryhmästä löytyisikö samalla paikkakunnalla asuvia tai tuolta äitien kohtauspaikka-osiosta omaa paikkakuntaasi? Kerrottakoon sen verran, että itsehän tutustuin esikoisen loppuraskaudesta juurikin tämän foorumin kautta samalla paikkakunnalla asuvaan toiseen odottavaan äitiin ja meistä tulikin hyvät ystävät. :) Toivottavasti sinä löydät uusia tuttavuuksia uudelta asuinpaikkakunnaltasi ja oikein ihanaa odotusaikaa sinulle.:)
 
Mä asun aika lähellä Raahea ja ei mullakaan ole tässä ihan lähellä liikaa kavereita, vaikka ollaan asuttu jo pari vuotta miehen kotipaikkakunnalla. Voin kirjoitella tai meillä on kyllä käyntiä Raahessa aina välillä niin voi vaikka treffatakin. :)
 
Takaisin
Top