Yhteys vauvaan

Kyfi9944340

Oman äänensä löytänyt
Hei!
Oon täällä ihan paniikissa kun olen kokenut alkuraskauden aikana yhteyttä sikiöön ja tulevaan vauvaan. Nyt en jostain syystä tunne sitä enkä tiedä miten saan sen takaisin. Miten teillä?
 
En kokenut kummassakaan raskaudessa minkäänlaista yhteyttä vauvaan, ja koko ajatuskin siitä, että tiedottomana pimeässä kelluvaan sikiöön voisi olla yhtään minkäänlainen yhteys tuntui täysin absurdilta. Enhän minäkään ollut nähnyt, kuullut tai haistanut vauvaa kertaakaan, ja tunteminenkin on jotain epämääräistä möyrintää, miten siinä voisikaan mitään yhteyttä olla.

Yhteys syntyi täysillä ensitapaamisella synnytyssalissa. Enempää ei kummankaan kohdalla tarvittu.
 
Tunteet ja tuntemukset saattaa vaihdella raskauden edetessä. Uudet, muuttuvat asiat, vauvan saaminen mullistaa kehon, mielen ja elämän täysin! Hormoneita en väheksy enää ikinä, ne ovat mielettömän voimakkaita.
Minusta on ihan normaalia, mitä tunnet. Jokainen kokee asiat eri tavalla. ❤️
Jos huolettaa, siitä on hyvä puhua. Täällä foorumilla, läheisille, neuvolassa.
Toivottavasti mieli on pian jo parempi asian suhteen.❤️
 
Minulla on yhteys alkanut muodostumaan kun vauvelin liikkeet alkavat tuntua. On ihana tunnustella ja kuulostella sitä pientä hipsutusta. Liikkeet tietysti voimistuvat ja myöhemmin voi ihan kutitella ja silitelläkin vauvaa vatsanahan lävitse ja hän vastaa. Kyllähän sen vauvan omakseen tuntee kun hän syntyy. :smiling face with heart-eyes:
 
Minulla nuo yhteyden tuntemukset hävisivät myös ekaa odottaessa siinä samalla, kun raskausoireet rauhoittuivat, ja alkoi seesteisempi toinen kolmannes. Sama kun edellinen, eli yhteys on muodostunut vahvemmaksi, kun liikkeet alkoivat tuntua tätä esikoista odottaessa, saatiin odottaa viikolle 20 sitä varten. Kaikenlaiset tuntemukset ovat sallittuja raskausaikana :red-heart:
 
Ihana kuulla muidenkin kokemuksia!❤️ Minulla vähän seesteisempi aika, pahoinvointi helpottanut, niin ehkä siksi en nyt koe sitä yhteyttä.
 
Takaisin
Top