Yhdistelmävaunut? Minkälaiset hankitte?

Eetuha

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
Eli mitäs on tärkeää ja mikä ei hankkiessa yhdistelmävaunuja? Mitkä olet hankkimassa ? Ja mitä ei todellakaan?

Eli olisin kiinnostunut kuulemaan esim. Ora 3 in 1 vaunuista, Preecon Olimpos vaunuista ja Tutek Ambero 3in1 vaunut?

Olen ajatellut etten käytä kuin max.600€ vaunuihin ja kaukaloon yhteensä.


Mitä olet ajatellut itse käyttää vaunuihin sekä kaukalon ostoon rahaa?
 
itellä on ollu 2 ora vaunut ekat oli oran taiga ja toiset oli nuo jovi airit... enää oraa en ota... ne on älyttömän painavat tai tuntu siltä kun oli niin isot nostella.... ja mun mielestä aika leveät... mut tiedän kyl muutamia jotka on tyytyväisiä osa jovi air vaunuihi...

itse päätin että mä en yli 300€ laita vaunuihin kii... oon kattellu Baby-Merc junior vaunui... halvat ne on mutta täyttää mun pienet vaatimukset..

nii juu tohon mun kattomaan kuuluu koppa tarjousee. 200€ mutta mulla on koppa ja jalusta jo. :sad001
 
Meillä on yhdistelminä Emmaljungan Sport Duo Edget vuosimallia 2009. Yhdellä vauvalla ennen meitä käytetty. Maksoivat 350€ ja olivat priimat. Uusina en raaskisi ehkä Emmaljngia ostaa, kun ovat niin arvokkaat, mutta merkkinä olivat meille se ehdoton valinta heti alusta. Iso koko, jykevyys koko paketti hyvä. Uusi mätsäävä hoitolaukku lisäksi posteineen 60€.

Kaukalona meille tuli Brion kaukalo. Otin ystävän kautta vauva-lehden tilaajalahjaksi tuon Brion kaukalon ja otimme isofix-jalustan yhdessä. Siitä tuli minulle kustannuksia 35€. Neidin ollessa muutaman kk ikäinen halusimme ostaa matkarattaat, joihin saa turvakaukalon kiinni ja löysimme Britaxin SHR turvakaukalon, isofix-jalustan sekä yhteensopivat Britaxin B-mobilematkarattaat yhteishintaan 250€. Nyt meillä on siis kaksi turvakaukaloa, mutta se on ollut tarpeellinen juttu, kun molempien autossa on ollut tarvetta.

Ostimme myös kaksi juniori-istuinta, koska toinen meistä vie aamulla hoitoon ja toinen hakee. Nyt vähän päälle vuoden iässä on tarkoitus vaihtaa turvakaukalot juniori-istuimiin. Haikeeta! :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä on onneksi kaikki valmiiksi olemassa edellisten lasten jäljiltä. Mitä kuitenkin tulee rattaisiin ja turvaistuimiin, kannattaa myös harkita saksasta tilaamista. Jos löytyy sopivat täällä Suomessa kaupoissa pyöriessä, mutta hinta hirvittää, kannattaa tarkistaa saksalaisten nettikauppojen tarjonta. Noiden nettikauppojenkin hinnoissa on suuria eroja, mutta pienellä vaivannäöllä ja hintavertailulla voi säästää juuri noista kalliimmista hankinnoista pitkän pennin (puhutaan siis sadoista euroista).
 
Apuaaaa.... mä vielä mietin ostaisinko vielä yhden raskaustestin ja te muut mietitte jo vaunuja!!! :happy090
Pitäisköhän tässä vähitellen ruveta ottamaan itseäni niskasta kiinni..?
Anteeksi kysymykseesi liittymätön vastaus, mutta mä säpsähdin oikeasti ja ehkä hyvä niin. En oo vielä sukan sukkaa edes harkinnut ostavani vauvalle, ehkä jo vähitellen vois. Kiitos hyvästä herätyksestä! :D
 
Mulla on Oran Outit vm. 2008 ja tykkäsin kyllä. On toki painavat nostellessa, mutta tukevat työnnellessä huonommillakin teillä :) Nuo vaunut sponssasi miehen vanhemmat, hintaa oli kai jotain 600e. Kannattaa käydä liikkeessä katsomassa, vaikka tilaiskin muualta. Esim. jossakin mallissa kun kateltiin tarkemmin, oli vauvan mentävä kolo pää-päädyssä. Kankaat siis ei olleet mitenkään kiinni toisissaan (huoliteltuja kyllä..)

Kaukaloksi valittiin tuolloin Gracon versio, joka toimi 0-4v. Isofixillä, ja kaukalo-osa saatiin eri asentoihin, ja pitkäkin poika mahtui vielä 4-vuotiaana kyytiin. Hintaa taisi olla jotain 300-400e. Mutta me ei siis tarvittu toista selkä-menosuuntaan istuinta ollenkaan, vaan suoraan sit kasvot menosuuntaan noin 3,5v. Ja samainen on siis käytössä edelleen, poika 6v. Tämänkin oli hinnaltaan kaiketi noin 300e, mut on ollu tosi hyvä!
 
Tinja79, itse tein esikoisen kohdalla päätöksen, että ennen rakenneultraa en hanki yhtään mitään. Enkä edes miettinyt malleja tai muuta. Ajattelin, että jos kunnolla hankkii tavaraa, tapahtuu kuitenkin se hirvein. Noh, ei tapahtunut, vaan tuli ihana pieni neiti, ja hyvin riitti se rakenneultran jälkeinen aika kaiken tarvittavan hankkimiseen.

Meillä on yhdistelmävaunuina Teutonian Prestiget pehmeällä kantopussilla, käytettynä saatiin 250e hintaan. Ja hyvät ovat olleet.

Juttuja, mitä kannattaa vaunuja ostaessa miettiä:
- aiotteko kuljettaa niitä autolla? Miten mahtuvat? Nuo meidän eivät mahdu, joten meillä on Peg Peregon Bookit matkarattaina
- heittoaisa tällä viikolla käyttänyt useinkin, että saa lapsen silmistä kevätauringon pois
- säädettävä työntökorkeus isännän kanssa ollaan tarpeeksi erimittaiset, että tämäkin tarvittiin
- kääntyvät (mahd. lukittavat) vai suorat etupyörät otettiin isot ja suorat pyörät, että pääsee "hangista läpi". noh, tänä talvena ainakaan ei monena päivänä tuota tarvittu. ilmeisesti pienet ja kääntyvät pyörätkin toimivat aika hyvin, ja ovat paremmat esim. ostoksilla
- haluaako rungon, johon saa turvakaukalonkin kiinni me ei koettu tarpeelliseksi
- jousitus jos aikoo oikein juoksulenkkeillä vaunujen kanssa
 
Mäkin odottelen rakenneultran toiselle puolelle mutta pakko niitä on alkaa katsella :) hätähousu kun on :p

Saksasta en tilaa mitään. Mutta ollaan aateltu viroon lähteä käymään ja katselemaan mm. vaunuja kun ovat edullisia siellä.
 
Kiinnostaisi myös noi Tutek Amberot / Granderit, onko kellään kokemuksia?
 
Meillä kun nuo sisarukset nyt tulee lyhyellä ikäerolla, niin tarvetta olisi kunnollisille sisarusrattaille missä isompi voi istua ja pienemmälle olisi sitten ihan kunnon koppa. Kellään kokemuksia?

Tällä "iltatähdellä" on nyt käytössä Emmaljungan (jotku, en muista :rolleyes: sama pää kesät talvet) yhdistelmät ja niistä olen tykännyt tosi paljon. Käytettynä ostin ne eikä niissä juuri renkaat olleet kuluneet. Liikkeessä kannattaa käydä katselemassa ja koeajamassa malleja niin tietää mistä ominaisuuksista itse pitää.
 
MiNi39, samaa olen jo vähän miettinyt. Ensin pitäisi vaan päättää, että laittaako lapset päällekkäin vai vierekkäin.

Jos päällekkäin, niin Phil&Teds taitaapi olla paras, ja sieltä Navigator 2?

Itse saatan kallistua kyllä vierekkäisiin, jolloin voisi olla:
- Bumbleride Indie Twin, noissa vaan lapsi on aina työntäjästä poispäin
- Carena Double Swing, näissä ei vaan työntöaisaa voi säätää
- Emmaljunga Viking, nää saattaisi olla tämän hetken ykkönen. Näistä sais sitten yksilörattaatkin ostamalla uuden rungon

Tai sitten Britax B-agile double olisi vielä yksi...

Onneksi on aikaa kypsytellä ajatusta.
 
Meillä on ennestään Oran Jovi air:it ja olen niistä kyllä tykännyt. Niillä pääsee täällä maalla kulkemaan huonommissakin olosuhteissa. Kaupunki/kaupparattaiksi ostetaan Gracon rattaat, joihin menee meidän turvakaukalo kiinni. Esikoisella oli myös Gracon matkarattaan, mutta ne hajosivat. Tosin ei haittaa vaikka "joudun" ostamaan tulokkaalle uudet :wink
 
Tänne tulee ehdottomasti Emmaljungat. Asutaan kaupungissa, jossa talvella teiden kunnossapito on mitä sattuu ja haluan päästä myös liikkeelle lapsen kanssa. Kokeillut monia erilaisia vaunuja ystävien kautta ja Emmaljunga on vienyt kaikessa kyllä voiton moneen kertaan. Eiköhän meille tuo Edge Duo Combi kotiin päädy :) Varmaan uutena hankin, jos en jostain sitten sopivia löydä käytettynä. Kamalan hintasethan ne on, mutta maksaa itsensä takaisin käytössä varmasti :) Kaukalo sitten samaa sarjaa tai Brion.. luulisin :)
 
Kuka ryökäle täällä kirjoitti ensimmäisenä Emmaljungista! Kävin googlettamassa ja nyt ei muut enää käy :) Minä ja mun kallis makuni :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en taas mistään hinnasta ota vaikka ilmaiseksi saisin emmaljungia :) :p

Haluan Ora 3 in 1 tai Brion Go. jos ostan jotain muuta kuin tuket. Niissä on kyllä hinta laatusuhde kohdallaan :) tyytyväisiä käyttäjiä on paljon.
 
Ei ollut tarkoitus kritisoida muita merkkejä :sad001 itse vain satuin ihastumaan Emmaljungaan...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
:) En mäkään..... Kerroin oman mielipiteeni!:wink Mä en oo koskaan tykänny niistä.


Sana on vapaa, puolin sun toisin :talk017
 
Muokattu viimeksi:
Emmaljungaa minäkin liputan! Mondialit oli 0-11kk, myytiin kun alko tuntumaan liian isoilta. Britaxin rattaat oli 1kk käytössä jonka jälkeen myytiin ja ostettiin city crossit johon kuulus vaunukoppa, makso 300€ käytettynä. Oli pakko ostaa käytettynä, kun sitä kuosia ei valmisteta enää :sad001


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä en tiedä vaunuista hevonkukkua... hommaan käytettynä, jos löydän pätevät. En haluu mitään liian hienoja, ettei tarvii harmitella, jos menevät kurasäällä ihan likaiseksi. Pääasia, että niiden kanssa on hyvä liikkua (myös julkisilla) ja ovat turvalliset vaaville. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Emmaljunganin double vikingit ois tällä hetkenä ykkösenä mielessä. Ikäeroa kinderillä (uusi tulokas) ja junnulla tulee olemaan n.1v8kk, et tuplat ainakin on hommattava :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top