Vinkkejä pulloruokintaan

Pitaa viela kehua, etta jos jossain kahvilassa/ravintolassa on joutunut pyytaan tarjoilijalta, etta lammittaa tuttipullon niin kukaan ei ole viela tahan mennessa nayttanyt hapanta naamaa. :grin
Tosin viime kerralla riitaannutiin hieman kun miehella on tapana "kokeilla ettei maito ole liian kuumaa" puristamalla siita tuttipullosta pieni tilkka maitoa omaan suuhunsa silleen ettei tuttipullo kuitekaan kosketa suuta. Siis oikein nayttavasti parikyta senttia suun ylapuolelta. Siis korvikettahan se on aina ollut, ei se mun maitoa ole, mutta silti... Ma olen sanonut monta kertaa ettei tee tuota julkisella paikalla... Kylla mua havettaa. :oops:
 
Me ollaan jouduttu opetella uusiksi tuo pullosta juominen! Vaikka poika ensimmäiset 2kk otti pullosta lähes joka päivä pari kertaa, niin nyt on unohdettu, että miten pullosta juodaan (voihan se olla, että korvikekin maistuu "oudolta" tauon jälkeen). Nyt pieniä määriä tarjoan välillä korviketta, että saa suutuntumaa taas pulloon. Kyllä sieltä on sitten jotenkin aina imetty, ja välillä ihan tehokkaallakin tavalla :)

Mutta enpä tullut ajatelleeksi, että pullosta syöminen voisi tökkiä tauon jälkeen. Olisin kyllä enemmän ylläpitänyt sitä "taitoa", jos olisin tämän tajunnut. Pitäisköhän tuo MAM koliikkipullon ykköstutti vaihtaa isompaan tässä vaiheessa?
 
Sitä kannattaa ehkä kokeilla. Me mentiin tosi pitkään ykköstutilla kun tuntui että siitä kakkosesta tuli maitoa aivan liian kovalla vauhdilla, mutta suunnilleen 4kk iässä poika olikin sit ihan valmis käyttämään sitä. 2kk iässä siitä ei tullu vielä yhtään mitään.
 
Ääh, meillä ei onnistu pulloruokinta ensinkään. Ei huoli, ei vaikka olis mimmoinen pullo, kuka antamassa ja mikä sisältö. Korviketta testasin kerran 60ml, kun vieraalta oli unohtunut se meidän jääkaappiin.. Yritettiin 10 min ja neiti vaan nyrpisteli ja päristeli ja kun katsoin, niin siellä oli semmoinen 58ml ja loput sit lavuaariin..
On tuolla kokoelma jos jonkinlaista pulloa, odottavat sit kai seuraavaa tulokasta.. ~.~
Tämä tapaus on luomun kannalla niin tarjoilussa kuin sisällössäkin. Nään painajaisia jos maito ehtyis ja sen ois PAKKO siirtyä pulloon. No ehkä parempi olla stressaamatta..
 
Ei meilläkään Murmeliini :mad: Kolme kertaa on silloin joskus kauan sitten syöny pullosta, mutta ei onnistu enää ollenkaan. Meillä on kans vaikka minkälaista tuttipulloa kokeiltu, kokeiltu korviketta ja äidinmaitoa lämpimänä ja haaleana, minä oon, mies on….ei vaan ota :sad001 Aluksi ihmettelee ja jyrsii tuttiosaa ehkä minuutin jonka jälkeen alkaa huutoitku. Itku loppuu kun pullo laitetaan pois, mutta jatkuu heti kun se otetaan uudestaan käteen o_O Muuten ei haittaisi ollenkaan, imetys menee hyvin ja tykkään imettää, mutta kun olis kesällä tulos yhdet polttarit joihin olis kiva mennä, että jos siihen mennessä sais onnistumaan:dance011
 
Me ei olla edes tarjottu tuttipulloa, kun ei ole ollut tarvetta. Mutta jos ei huoli tuttipulloa, niin oletteko kokeilleet hörppäyttää? Meille sanottiin perhevalmennuksessa että jos imettää, niin lisämaito olisi parempi antaa hörppäyttämällä kuin tuttipullosta. Itse en ole tätäkään kokeillut, mutta kaveri antoi hauskan vinkin: hörppäyttäminen onnistuu parhaiten snapsilasista. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ollaan vähän harjoiteltu myös hörpäyttämistä, ja siitä poika tykkää ja se onnistuukin suhteellisen hyvin jo (= eli suuhun asti menee aina muutama pisara varmaan :D ) Sitä ei vaan voi oikein yöllä harrastaa..siis jos ajattelen meneväni niihin polttareihin ja isä hoitaisi ilta- ja yösyötöt..:wink Mutta eipä tuo nyt niin kovasti aiheuta päänvaivaa, jos niihin pääsee niin kiva, jos ei niin ei :)
 
Ja Murmeliini, kysyin neuvolatädiltä viime kerralla että mitäs sitten jos maidontulo loppuu ja poika ei ota pullosta. Se sanoi että kyllä se sitten ottaa, jos ei tissistä saa maitoa niin kyllä pullo sit kummasti jossakin vaiheessa kelpaa :)
 
Meillä annettiin lisämaitoa pullosta jo synnärillä, eikä ollut mitään ongelmaa, osasi heti... Taitaa olla enemmän pullopoika kuin tissipoika! Ja pullo kuin pullo käy, ei ole hylkinyt mitään pulloa mutta masuvaivojen vuoksi oon suosinut enimmäkseen tuota Aventin pienintä pulloa.

Meinasin että jossain vaiheessa vois kokeilla jauhemaista korviketta, onko kellään kokemuksia? Onko hankalaa läträämistä tms.

Me on lämmitetty korvike enimmäkseen vesihauteessa, pikkukippoon kuumaa vettä hanasta ja vedenkeittimestä kiehautettua lisäksi, lämpenee yölläkín tosi nopsaan! Yritin katsoa josko noita Aventin pulloja saa laittaa mikroon mutten löytänyt mistään tietoa...

Lasisia tuttipulloja haluaisin myös kokeilla, täytynee toivoa joulupukilta. :rolleyes:

Muoks. Voi hyvää päivää, tuli tää viesti vahingossa ihan väärään ketjuun mutta en saa poistettua, sorry! :grin
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top