Viimeisin neuvolakäyntisi

Onko jollakin aika jo nt-ultraan? Täällä ainakin vasta ekalla neuvolakäynnillä tehdään lähete. Arviolta mulla nt-ultra vuodenvaihteessa. Odottavan aika on kyllä niiiiiin pitkä! Pitääköhän sittenkin varata se varhaisultra niin saisi vähän varmuutta asiaan :grin
 
Onko jollakin aika jo nt-ultraan? Täällä ainakin vasta ekalla neuvolakäynnillä tehdään lähete. Arviolta mulla nt-ultra vuodenvaihteessa. Odottavan aika on kyllä niiiiiin pitkä! Pitääköhän sittenkin varata se varhaisultra niin saisi vähän varmuutta asiaan :grin

Mä pyysin varaamaan sen nt-ultran jo samalla, kuin varattiin eka neuvolakäynti. Ja onneks pyysin, kun täällä on sillon joulunaikaan tosi vähän aikoja. Ainoa lääkäri viettelee joululomaa ainakin välipäivät ellei kauemminkin, ja kuulemma parhaimmat päivät mun nt-ultralle ois just sillon :grin lomien jälkeen viikkoja ois kai jo "vähän turhan paljon" ja sit taas ennen lomia se on siinä ja siinä, onnistuminen riippuu onko hyvä näkyvyys ja vauva hyvässä asennossa. Mut siinä joulua edeltävänä ainoana päivänä kun lääkäri on paikalla ja mun arvioidut viikot riittää, ni oli kaks aikaa enää vapaana :rolleyes:
 
Tänään oli neuvola ja nt-ultra on 20.12. Verikokeessa pitäis käydä tässä lähiviikkoina. Eipäs mitään kummempia neuvolassa, kaikki ok. Seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola ja taisi olla joskus 15+jotain.
 
Tänään soitin neuvolaan ja eka käynti on 10.12. Silloin viikkoja 8 + jotain. Täällä ei ultrata eikä varmaan noilla viikoilla vielä kuunnella edes sydänääniä neuvolassa niin ei ole mikään kiire sinne. Ja nykyään ei meillä ilmeisesti ole enää paperisia neuvolakortteja ollenkaan vaan pelkkä sähköinen systeemi, johon kirjataan kaikki mitä tähän asti on laitettu paperiseen korttiin. Tämä uudistus tullut sen jälkeen, kun esikoisen kanssa aloitin neuvolaurakan 3v sitten.
 
Vitsi mä kyllä toivon et meil ois vielä paperinen neuvolakortti! Se on jotenkin niin ihana muisto raskausajasta :Heartpink

Samoin. Vuosi sitten oli vielä paperinen mutta en ole varma onko jo meilläkin siirrytty digitaalisiin. Toivottavasti ei!
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola.Laskettu aika tulee olemaan 4.7,meillä kun tämä pikkuinen tuli täytenä yllätyksenä, oli vaikea laskea kierron pituuksia tai sitä koska on saanut alkunsa. Kauheasti tuli taas luettavaa kotiin.Kuten arvasin niin joudun tässäkin raskaudessa käymään sokerirasitustestissä raskausdiabetes epäilyn vuoksi. Se litku oli aivan kamalan makuista :dead:
Hemoglobiini otettiin samalla ja se oli hyvä 143.Synnytyspaikaksi valitsin Jorvin, koska asutaan Vantaalla ja Naistenklinikka on aivan keskustassa.
Joku taisi kysellä että saako neuvolasta enää neuvolakorttia, niin minä ainakin sain. Onhan tuo ihana muisto säilyttää :) Tänään 8+1
 
Päätin eka käydä varhaisultran naistenklinikalla, kun sellaset ohjeet sain. Varailen sitten sen jälkee ekaa neuvolaa. :)
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola.Laskettu aika tulee olemaan 4.7,meillä kun tämä pikkuinen tuli täytenä yllätyksenä, oli vaikea laskea kierron pituuksia tai sitä koska on saanut alkunsa. Kauheasti tuli taas luettavaa kotiin.Kuten arvasin niin joudun tässäkin raskaudessa käymään sokerirasitustestissä raskausdiabetes epäilyn vuoksi. Se litku oli aivan kamalan makuista :dead:
Hemoglobiini otettiin samalla ja se oli hyvä 143.Synnytyspaikaksi valitsin Jorvin, koska asutaan Vantaalla ja Naistenklinikka on aivan keskustassa.
Joku taisi kysellä että saako neuvolasta enää neuvolakorttia, niin minä ainakin sain. Onhan tuo ihana muisto säilyttää :) Tänään 8+1
Millä viikolla sun pitää käydä siä rasituksessa? Mulla oli kans viime raskaudessa radi ja mietin koska ne passittaa mut tuohon testiin taas :rolleyes: mutta mä en kyllä pitäny sitä rasitusta pahana ja sitä litkuaki oli niin pieni pullo että se meni hujauksessa :grin
 
Millä viikolla sun pitää käydä siä rasituksessa? Mulla oli kans viime raskaudessa radi ja mietin koska ne passittaa mut tuohon testiin taas :rolleyes: mutta mä en kyllä pitäny sitä rasitusta pahana ja sitä litkuaki oli niin pieni pullo että se meni hujauksessa :grin

Viikoilla 12-16 pitäisi käydä. Nyt on onneksi se lyhyempi kestoinen rasitus (2t). Ensimmäinen rasitus kun oli niin se jouduttiin keskeyttämään oksentamisen takia. Toinen kerta meni paljon paremmin.
Ajattelin että tällä kertaa varaan itelleni jotain pikaista syötävää kokeen jälkeen :)
 
Onko teillä mikä fiilis käydä neuvolassa? Mä tykkäsin keskenmenneessä viime raskaudessa neuvolalääkäristä tosi paljon mut terveydenhoitajan tapaamista en odota mitenkään innolla. Suhtautuminen oli jotenkin tosi nuivaa ja kylmäkiskoista. Syynä ehkä se, että kerroin NIPT testistä johon mennään yksityiselle. Terveydenhoitajan mielestä ajatus oli ihan kamala. Vaikka koitin selittää, että olen elänyt yhden parantumattomasti sairaan lapsen kasvatuksen ja se oli niin rankkaa, että uudelleen en haluaisi kokea sitä. Toki kyseessä on hoidettava sairaus mut se jatkuva sairaalassa ravaaminen ja ainainen huoli ei oikeen ole sellaista jota haluan kokea uudelleen. Lisäksi jos kyseessä olisi kromosomihäiriö tms. elämä olisi hyvin hankalaa muutenkin , koska kyseessä ei olisi pelkkä fyysinen sairaus. Nyt jo etukäteen jännittää soittaa sinne
 
Onko teillä mikä fiilis käydä neuvolassa? Mä tykkäsin keskenmenneessä viime raskaudessa neuvolalääkäristä tosi paljon mut terveydenhoitajan tapaamista en odota mitenkään innolla. Suhtautuminen oli jotenkin tosi nuivaa ja kylmäkiskoista. Syynä ehkä se, että kerroin NIPT testistä johon mennään yksityiselle. Terveydenhoitajan mielestä ajatus oli ihan kamala. Vaikka koitin selittää, että olen elänyt yhden parantumattomasti sairaan lapsen kasvatuksen ja se oli niin rankkaa, että uudelleen en haluaisi kokea sitä. Toki kyseessä on hoidettava sairaus mut se jatkuva sairaalassa ravaaminen ja ainainen huoli ei oikeen ole sellaista jota haluan kokea uudelleen. Lisäksi jos kyseessä olisi kromosomihäiriö tms. elämä olisi hyvin hankalaa muutenkin , koska kyseessä ei olisi pelkkä fyysinen sairaus. Nyt jo etukäteen jännittää soittaa sinne

En oo vielä tavannut mun neuvolatäti mut puhelimessa vaikutti ihan mukavalta naiselta :)

Ootko selvittänyt mitä se NIPT maksaa? Sillä taitaa kyllä nähdä tosi paljon kaikkea.
 
Turussa saa noin 450e tutkimuksen. Täällä pääkaupunkiseudulla joutuu maksaan tuplat tosta...
 
Tänään oli eka käynti neuvolassa 8+4, jottei vielä kuunnellut sydänääniä. Äänien kuunteluun sain ajan 4.12. Joulun alusviikolle osuus sitten np-ultran aika. Ja jos vaan tulee peruutusaikoja niin soittelee mulle ja pääsen varhaisultraan neuvolalääkärille.
 
Mulla oli eka neuvola rv 7+0, oli kiva mennä kun edellisenä päivänä oli ollut varhaisultra. :) Nt-ultra on 20.12., nyt parin viikon päästä on verikokeet seuloihin. Sit taas seuraava neuvola-aika, jolloin on myös lääkäri, niin tammikuun puolessa välissä. Mulla varattiin noi kaikki heti sillon ekalla kerralla.

Täällä ei ainakaan saa enää paperista neuvolakorttia, viime vuonna kaverit vielä sai mut nyt ei enää. Toisaalta onhan se aika vanhanaikanen, kun kaikki on nykyään sähkösenä. :D
 
Tänään tuli soitto neuvolasta että klo 12 olisi peruutusaika varhaisultraan. Töiltäni pääsin käymään mutta lopputulos ei ollut iloinen. Sikiön viikot vastasi mutta sykettä ei löytynyt. Nyt käyty asia varmistamassa äityyspolilla ja perjantaina laitän tyhjennys tabletit. Toivottavasti lopuilla heinäkuisista raskaus etenee toivotulla tavalla. Vaikka odotus saattaa olla rankkaa nauttikaa joka hetkestä.
 
Takaisin
Top