Verenvuoto rv 10

milli <3

Vasta-alkaja
Onko muilla ollut veristä vuotoa ja menkkamaisia kipuja näillä viikoilla? Säikähdin ihan kamalasti eilen kun vessassa käydessä tuli verta. Siitä asti jatkunut menkkamaiset kivut, mutta vuoto loppunut onneksi. Kävin tänään lääkärissä joka ultrasi ja sanoi että

sydän sykkii ja vauva on 2,7senttiä pitkä ja liikkeitä näkyi :Heartbigred

Nyt vaan hermostuttaa tämä kipuilu.... Lääkärin mukaan parin päivän sisällä nähdään missä mennään, Yltyykö kivut , vuoto jne. Täytyy nyt lepäillä pari päivää..

.:Heartpink Milli
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on 10+1 ja aamulla tuli vähän haaleeta verta paperiin ja ihan pikku tuhru ruskeeta pikkareihin. Soitin neuvolaan ku mulla on puoltoista viikkoa enemmän ja vähemmän jomottanu alavattaa niin neuvolantäti sano että kuulostaa normaaleilta kohdun kasvukivuilta. Lisäks kerroin että eilen harrastettiin avomiehen kans illalla seksiä niin se veri selittyy sillä, pari kertaa aikasemminki tän raskauden aikana tullun seksin jälkeen verta. Silti pelästytti kovasti, tämä kun on eka raskaus eikä mitään hajua mikä tarkottaa mitäkin ja pelko keskenmenosta on suuri koko ajan..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos Laalaa, rauhotti hiukan mun mieltä :) Mulla löyty sillon 7+1 varhaisultrassa toinenkin keltarauhanen joten kaksosiin olis ollu mahollisuus, joten toivon että kipuilee sen takia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heippa!

Mulla oli myös veristä vuotoa viikolla 7 alussa, ihan ku olis ollu todella niukat menkat. Säikähdin valtavasti koska olimme kokeneet yhden kesken menon aikaisemmin.. Soitin heti seuraavan aamuna (yöllä alkoi) lääkäriin ja varasin ajan gynelle heti aamuksi. Ultrassa näkyi terve pikku pallero ja kohdun pohjalla vähän vuotoa, lääkäri sanoi että saattoi olla aika kun menkat oisi pitänyt alkaa ja siksi tuli vuotoa, tai sitten kiinnitys vaiheessa vuotoa tullut. Kuulemma ihan normaalia alkuraskaudessa osalla odottavilla äideillä. Määräsi sen päivän vuodelepoa ja jäin pois sen päivän töistä. Varattiin uusi aika viikolla 8 jolloin sydämen lyönnit voisi nähdä. Seuraavalla kerralla pääsi itku kun näimme mieheni kanssa palleron taas uiskentelemassa kohdussa. Sydän löi ja oli kasvanut hurjasti viikon aikana. Olen nyt viikolla 11+6, huomenna olisi niskapoimu ultra :) olen jo huokaissut helpotuksesta, ensimmäinen kolmas on jo ohi. Uskon että kaikki menee hyvin loppuun asti, niin hyvä olo ollut koko ajan! :Heartred Eli kyllä se siitä, jos on pientä kipua ja vähäistä tiputtelua vain, ei suunnatonta supistelua ja runsasta vuotoa. Pieni nipristely on normaalia koko raskauden ajan, kun kohtu kasvaa :) tunne siitä että siellä tapahtuu jtn. Oletan että sinulla on sama juttu kun koin aikaisemmin. Kehotan kuitenkin ottamaan yhteyttää lääkäriin ja käydä tarkistamassa, sain ainakin mielenrauhan ja hyvän fiiliksen jatkaa odottamista :Heartred Hyvää jatkoa teille!
 
Kiitos viesteistä, tosiaankin vähän rauhoittaa mieltä :)

Eilinen meni kipristellessä kipujen kans ja pari särkylääkettä jouduin ottamaan. Positiivista ettei vuotoa enää ole ja ultrassa näytti kaikki olevan hyvin! Nyt lepoa tässä pari päivää ja toivotaan että kivut rauhoittuu!

Sitä vaan hermoilee kaikesta ja meilläkin 9vuotta siitä kun viimeksi olin raskaana, niin ei muista edes kunnolla sitä aikaa. Mitään vuotoja ei muistaakseni kuitenkaan oo koskaan ollut. No jospa tämä tästä... Hyvää jatkoa myös teille muille :)
 
Ne kivut kuuluu asiaan, sanoi meidän neuvolantäti :)
Itselläkin niitä välillä enemmän, välillä vähemmän. Vuotoa ei ole ollut.
 
Täälläkin on ollut pari todella kamalaa päivää. Pari päivää on ollut todella voimakas pahoinvointi, pahin kaikista, ja väsymys. Yöllä on alkanut tulla kipuja, samoin päivisin. Kivut ovat teräviä pistoja tai jomotusta, kipu oikean puoleisessa munasarjassa tai sen lähettyvillä olivat pahimmat.

Näin viime yönä unta että vauva tuli pois, ja se oli kamala painajainen. Tänään aamulla heräsin ja kovat oireet ovat helpottaneet. Pystyin syömään tänään ensimmäistä kertaa normaalisti muutamaan viikkoon. Olen pelännyt koko päivän että alanko vuotamaan verta, koska unessa kävi niin, ja kovat kivut katosivat jonnekin.

Ultra on vasta ensiviikolla, ja ymmärrän millaista huolta tällaiset oireet herättävät raskaana olevassa. Tsemppiä kaikille odottaville! Täälläkin aletaan lähestyä 11 vkoa ja odotetaan kovasti raskauden ensimmäisen kolmanneksen loppua.
 
Nuo unet on kyllä ihan ihmeellisiä näin raskausaikana. Näen mitä ihmeellisimpiä kokonaisia tarinoita kaikenmaailman oudoilla sivujuonteilla :grin
 
Mites Milli :Heartred? onko helpottanu? Mulla ei oo mitään tuhrua tullu, viimeks tiistaina ihan pienen pientä mitä tuskin näkis ellei nöin tarkasti tutkis joka ikistä vessapaperinpalaa :D Vattaa juilinu ja jomottanu edelleen mutta vähemmän. Tuntuu siltä että paikat vaan venyy ja paukkuu :)

Noista unista, näin ite viime yönä unta keskenmenosta ja se oli kyllä niin kauhee uni et oikeen hengästyen heräs eikä uni enää tullu hetkeen :sad001 Oli kyllä kamala uni. Alitajunnassa vissiin aika isona tää keskenmenon pelko. Tänään 10+4 joten koko ajan eteenpäin mennään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt sitten tänään vuodin verta hieman. Säikähdin ihan kauheasti, koska jo pari päivää sitten näin unen ja nyt olen päässyt eroon pahoinvoinnista mikä on todella outoa kun voi syödä ihan mitä vaan, eikä tarvitse puolen tunnin välein olla jääkaapilla jotain pupeltamassa ettei alkaisi taas etoa.

Jonkin verran on jomotusta ollut, ja jotenkin on ollut olo että "ihan varmana tämä vauva tulee nyt ulos"! Kamalaa, liekö alan pelotella itseäni vai mistä tämä olo johtuu. Vai johtuuko siitä kun tietää että lähestytään ultraa ensiviikolla ja pelottaa että onko vauvalla kaikki hyvin. Nyt vuoto on lakannut, toivotaan että oli jotakin ohimenevää...
 
Minulla raskaus alkoi miltei viikon kestävällä niukalla vuodolla, eli silloin kun menkkojen piti alkaa niin alkoihan ne mut huomattavasti niukempana ja olin silti raskaana. Meni viikko ilman vuotoa ja taas tuli viisi päivää sellasta rusehtavaa vuotoa. No ultralla varmistui että kaikki on hyvin ja menee niinkuin pitää. Nyt menossa rv 12+6 ja muutama päivä sitten tuli vähän rusehtavaa vuotoa mutta loppui sekin. Myös seksin jälkeen on tullut välillä verta ja ihan hulahtamalla enemmän mutta vuoto on loppunu siihen "hukahdukseen..". aina se pelästyttää mutta ultrissa kaikki on hyvin ja vauva kasvaa ja kehittyy niinkuin pitää.
 
Miten millin kävi?

Vuodot tuntuvat olevan melko yleisiä loppujen lopuksi. Eikä niiden perusteella oikein pysty vielä sanomaan, onko kaikki hyvin vai ei..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei,

mulla kesti ne kovemmat menkkamaiset kivut/jomotukset sitten pari päivää ja torstaina menin taas töihin. Sitä vuotoa oli vaan silloin sunnuntaina. Olen kyllä niin onnellinen että kivut rauhoittu ja kaikki on hyvin.:Heartpink


Täällä meillä on niin hyvä tilanne, että neuvolassa ultrataan jo heti eka käynnillä rv 7. Ja sitten toisen kerran nyt mulla ultrattiin tuon säikähdyksen takia. Helpottaa ihan hirvesti nähdä että sydän lyö ja vauva vastaa viikkoja :)

Viime yönä harrastettiin miehen kanssa seksiä ja tuli tosiaan vähän taas verta, ihan vähän vain eli näköjään sen jälkeen voi tulla... Nyt vaan otin sen jo rauhallisemmin. Aamulla ei tullu enää. On tää sellaista kyllä, onneks mennään kohta jo ihan hyvillä viikoilla!

Unista vielä...minä kans näen melkoisia seikkailu-unia. Miestä naurattaa aamuisin kun kerron miten ihmeellisiä unia taas näin, niistä vois kyllä kirjoittaa melekosen kirjan :wink

Mutta kiitos vastauksista ja siitä, että olette ollu hengessä mukana ja toivotaan meille kaikille hyvää ja "huoletonta" odotusaikaa :)
 
Takaisin
Top