Vauvelit kasvaa <3

No niin mäkin olin heti sillon että no just joo että ihme asioista ne huolestuu o_O Mut se oli joku uus neuvolantäti. Ja fyssäri sillon sano et kaikki ok. Et en nyt taas jaksa ahistua muuta kun siitä että tulee vähän vainottu olo kun aina on jotain vikaa lapsessa :sad001
 
Nuppu niin "on" tossa meidän muksu num3kin sitä saa 3kk välein käydä mittaamassa et kasvaa tarpeeksi, ekan elin vuotensa aikaan käytiin labroissa, ravitsemusterapeutilla, perinnöllisyys lääkärillä ja todella monen lääkärin pakeilla... Ja miksi? Koska epäilivät et sillä on turnerinsyndroomaa->ei oo, jotain kasvuhormoni häiriötä-> ei oo, ravinnon imeytymis/syömis ongelmia-> niissäkään ei mtn... Ihan ketuttaa:/ voisko syy verkkaiselle pituus kasvulle löytyä siitä että mä (ja kaikki muutkin mun suvun naiset) oon hurjat 159cm pitkä:p kaipa ne neuvolassa tekee vaan työtään mut ei vaan jaksa turhaa lässytystä...
 
Huh, aikamoista teillä ollut o _O

Haluais ymmärtää ja toki on upeeta että tutkitaan ja pidetään huolta ja vielä ilmaseks. Mut kun AINA on jotain. Jotenkin kun itestä tuntuu että nuokin asiat mistä ne on meillä vauhkonneet niin on ollut ihan turhia juttuja, et koko ajan oon ite ollut sitä mieltä näin yhden lapsen äitinä että eihän noissa nyt vielä mitään.

Mut joo, olen kiitollinen kuitenkin :) kauhee vaan aina kuulla että oma lapsi ei muka olekaan täydellinen :wink
 
Sehän on ihan terkkarista kiinni, että kuinka huolissaan on kaikesta... Meitä esikoisen kans riepoteltiin fyssarilla, ravitsemusterapeutilla ja lopulta neurologin tutkittavana, mutta ei mtn normaalista poikkeavaa löytynyt. Joka hiton kerta jostain napistiin ja neuvolakorttiin tuli ihme huomautuksia ja mihinkään oikeisiin ongelmiin ei puututtu :sad001 No onneks ei sitä tätiä tarvinnut kauaa katsella..

Meillä oli tänään neuvola, kasvaa tyttö hyvin, kehuttiin tarkkaavaiseksi ja näppäräksi. Neuvolakortin jo näppäränä äitinä laitoin tuonne lipastoon niin täytyy mitat raportoida joskus kun muistaa :D
 
Meillä on neljäs nlatäti tässä menossa. Tai siis alunperin meillä oli kaksi kun tekivät jaettua viikkoa. Sitten toinen lähti ja sen jälkeen vaihtunut jo kahdesti. Nää ensimmäiset kaksi on ollu tosi kivoja ja järkevän oloisia, eivätkä ole niin hössöttäneet. Mutta sitten on nämä uudet ja kaikenmaailman muut sijaiset jotka touhaa omiaan. Että kyllä, tosi paljon riippuu ihmisestä että miten neuvolan kanssa sujuu.

Mua harmittaa kun tulin kipeeksi niin en itse voinut viedä tyttöä neuvolaan vaan mies kävi. Sehän ei sitten muista mitään mitä siellä sanottiin :D ja kun vasta vuoden iässä on seuraava kerta.
 
Oon kans kaveripiirissä kuullut jos minkälaisia ohjauksia neeuvolasta, ihan ihme "vaivoista". Onhan toki hyvä että tutkitaan, mutta tuntuu että aika epävarmoja neuvolantätejä/-lääkäreitä jos kaikesta huolestuttaa vanhempia raasuja.
 
Onhan se hyvä et tota meidän muksu#3 kasvu asiat ja mahdolliset ongelmat testattiin ja pois suljettiin, suomen terveyden huolto on kyl todella hyvä ja herkästi asioihin puututaan. Mutta meidän perheen kannalta tää pituuden hysteerinen seuraaminen menee jo yli ymmärryksen kun kaikki testattu ja mitään olla löydetty... Terveen paperit saatu, onneksi! Voisivat keskittyä jo niihin lapsiin jotka tarvitsevat oikeasti lisähuomiota kasvun tms saralla. Perjantaina pitäis taas mennä tytön pituutta mittaamaan, plääh...
 
8kk neuvola ja lääkärin tarkastus oli tänään, paino 8525g (7820) ja pituus 71,5 cm (68,7). Suluissa siis 6kk mitat. Kaikki näytti ja kuullosti hyvältä. :) Lääkäri sanoi, että jos maitoa ei ala enempää menemään niin luultavasti kalkki lisään pitää turvautua. Karkeemman ruuan syömistä pitää harjoitella vielä, toivottavasti kakominen ja oksentelu alkais loppumaan... :nailbiting:
 
Mekin käytiin pitkästä aikaa neuvolassa! Tyttö on tosi sirppana ikäisekseen, 7180g ja 68.2cm. Eivät kuitenkaan ole olleet kasvusta huolissaan kun kasvaa omilla käyrillään suht tasaisesti :) Öljylisää neuvoi lääkäri käyttämään nyt, kun tyttö liikkuu niin paljon ja tarvii kovasti energiaa. Se onkin varmaan ihan hyvä ottaa käyttöön kun oon itekin huomannut, että ruokaa ei vaan kertakaikkiaan saa mahtumaan kovin isoja määriä pieneen mahaan :O Muutenkin kaikki oli oikeen hyvin ja täti sekä lääkäri ihastelivat tytsyn aktiivisuutta :) Meinasi vaan huvittaa kun itse supervilkkaan esikoisen jälkeen oon pitäny tätä kakkosta niin rauhallisen ja rennon letkeenä niin tätit ihmetteli, miten hirveä vauhti sil on päällä :D
 
Viimein neuvola :) tätä olikin jo odotettu, siis lähinnä mittojen puolesta. Hyvin tyttö kasvanut, 76cm ja 12,3kg. Kehitys ihan normia ja melkein koko käynti menikin sit esikon asioita puiden. Ikäähän täällä on se 9,5kk eli seuraava käynti sit 1veenä.
 
On kyl metsäläinen ihanaa et vaikka poika päätti tulla maailmaan aikasin niin kaikki on hyvin❤️ on kyl hyvänkokonen pikku jäbä teillä siellä:)
 
Nìn on! Kohta tulee vuosi, kun jouduin yllättäen vuodelepoon ja alkoi "jännitys" millon poika syntyy ja kun syntyy niin miten menee. Kaikki on mennyt lopulta niiin todella hyvin, että on kiitollinen mieli. Keskosuudesta ei ole meidän tapauksessa koitunut mitään ylimääräisiä murheita. Vain se, että vietettiin ensmäinen kk sairaalassa - ja sekin jakso on monilla ollut paljon pitempi.
 
Takaisin
Top