Vauvavakuutus

Sofi_86

Oman äänensä löytänyt
Oletteko ajatelleet ottaa vakuutuksen. Mistä? Jo ottaneet, kertokaa kokemuksia? Onko ollut hyötyä?

Me aiomme ottaa vakuutuksen ja parhaimman tiedonhan saa niiltä, jotka ovat vakuutustaan joutuneet käyttämään.
 
Meillä ei ollut esikoisella, eikä ole tullut tilannetta jossa oltais tarvittu. Julkiselle pääsee vauvan kanssa nopeasti, terveyskeskus on meillä ihan lähellä, yksityiselle joutuis lähtemään autolla. Ainakin osassa vakuutuksista on aika isot omavastuut, joten kannattaa lukea ehdot huolella ja vertailla... Toki meidän lapsi ei ole paljoa sairastellut, sitähän ei voi etukäteen tietää.
 
Olen miettinyt tuota vakuutusta kun luotto julkiseen terveydenhuoltoon on vähän mitä on. Mutta tosiaan kun eihän nuokaan vakuutukset aivan kaikkea kata niin en tiedä onko järkeä ottaa tuollaista.
 
Ifistä ollaan kanssa harkittu otettavan, lähinnä siksi että sieltä on meidän kaikki vakuutukset. Tuttavapariskunnalla on If:stä ja tiedän että ovat joutuneet käyttämään paljon vakuutusta. Sitten kun rv12 on täynnä ja keskenmenon riski pienenee, uskaltautuu kyselemään ihan kasvotustenkin heidän kokemuksia. :) En halua vakuutusta jossa on porsaanreikiä.
 
Meillä lähitapiolassa, hyvin toimii. 100e omavastuu vuodes, loput tulee ittelle. Ite nään plussana että pääsee äkkiä kipeän lapsen kanssa yksityiselle, meidän kunnan tkssa vain pari hassua vapaata aikaa per päivä ja nekin menee nenän edestä, päivystys meillä seinäjoen y-talossa, jossa saa monta tuntia aina odottaa.. No thanks. Onneksi on vakuutus! :)
 
Mä sain fenniasta justiinsa jonkun vakuutusehdotuksen ku pikkusen yli innokas sukulainen töissä :D en oo kerinny vielä lukasta läpi :)
 
Onnea on vakuutus. Esikoisen ensimmäisen vuoden sairastelut maksoi meillä 2500€, joten hyvillä mielin voidaan maksaa vakuutusmaksuja koko esikoisen lapsuusikä ja silti jäädään plussalle. Vakuutus korvaa myös lääkkeet. Vauvan kanssa pääsee varmaan helposti terveyskeskukseenkin, mutta sairastaa ne lapset isompinakin ja sitten niitä aikoja ei niin vain enää tipu.

Itse en halua jonottaa julkiselle ja yrittää vaatia hoitoa siellä. Niinpä ehdottomasti tulee vakuutus taas (jos saadaan, ainahan sitä ei yhtiöt myönnä, esim jos raskaudessa on jotain poikkeavaa) - saadaan sitten aina hoitoa, kun sitä omasta mielestämme tarvitsee.

Usein lapsivakuutukset ovat sidottu muuten kotivakuutukseen eli välttämättä ei voi ottaa mistä vain. Kannattaa selvitellä.
 
Meillä on esikolla vakuutus pohjolasta. Otettiin aika pian rakenneultran jälkeen. Korvasi mm. raskauden aikaiset ylimääräiset polikäynnit. Ja nyt ollaan pari kertaa käyty suoraan yksityisellä. Ja kun tietää et on vakuutus niin mukavaa vieldä yksityiselle kun pääsee nopsaan ja saa hyvää palvelua :)
Otetaan myös tälle seuraavalle..
 
Mannikka kuuluuko siis Pohjolan vakuutukseen myös äidin raskauden ajan käynnit? Ite otettiin tarjous sieltä, vaikka voimaan sen saa tosiaan sen rakenneultran jälkeen vasta. Ja omavastuu vuodessa oli satasen, ei kuulostanut pahalta. :)
 
Tiiamariia joo kuuluu :) meillä tuli useita ylimääräisiä polikäyntejä lopussa ja pari yötä osastolla, kaiken korvas :) oon kuullu et korvais myös radikäynnit jos todetaan vakuutuksen ottamisen jälkeen..
 
Esikoisen kanssa olin ajatellut ottaa vakuutuksen jo raskausaikana, mutta se sitten vaan jäi. No hän olikin sitten refluksikko, jonka takia kävimme useampaan otteeseen lääkärillä - myös yksityisellä - ja lääkkeitä oli useampi kokeilussa heti ekoina elinkuukausina.

No vakuutuksen haimme hänelle sitten 3kk iässä, mutta siinähän on nyt merkintä siitä, että se ei korvaa mitään vatsaontelo/suolistoperäisiä sairauksia. Hieman itseäni mietityttää, että jos joku päivä jokin vaiva tulee, saavatko nuo vakuutuslääkärit sen jotenkin liitettyä vatsaperäiseksi, vaikka kyseessä olisi joku ihan eri juttu, kuten esim. sydänongelmat tms.

Sen verran olen juttua kuullut näistä tapauksista, että kun vaadit korvauksia juurikin vaikkapa sydänongelmien hoidosta, kaivelevat vakuutuspuljun ihmiset esiin jonkun lapun kahdenkymmenen vuoden takaa, missä mainitaan vaikkapa masentunut mieliala ja väittävät nyt sydänoireiden johtuvan masennuksesta.

Hieman siis skeptisesti suhtaudun koko vakuutusruljanssiin, mutta tällä kertaa ajattelin joka tapauksessa hankkia sen jo raskausaikana. Toista refluksikkoa odotellessa...
 
Mulla ei kummallakaan lapsella ole eikä tule kolmannellekaan. Mä tosin en edes sais vakuutusta lapsilleni oman terveydentilani takia. Me ollaan jonkun verran jouduttu lasten kanssa lääkärissä ramppaamaan ja ollaan päästy julkisella helposti ja nopeasti kaikkialle mihin on tarvinunt ja aina ollaan apua saatu nopsasti, eli ei oltas sil yksityisellä edes mitään tehty.
 
Semmosta vinkkiä aikanaan mulle huudeltiin et kannattaa olla tarkkana omavastuuosuuden kanssa. Eli tarkistaa onko omavastuu X€ per vuosi vaiko X€ per sairaus, kuulemma monesti ilmaistaan epäselvästi.
 
Tarviikin varmaan alkaa miettimään asiaa,nyt kun tästä ketjusta mieleen tuli. Itselläni on kaikki vakuutukset pohjolassa joten tarvii tutkia mitä siellä sanotaan korvauksista. Olisi kiva kuulla teiltä millaisia asioita eri firmojen vakuutukset korvaa mm. Äidin ja vauvan
 
Kannattaa kyllä huolella lukea ehdot. Jos vakuutuksessa on esim 50 e omavastuu käyntiä tai sairautta kohden, tulee korvatulehduskierre äkkiä aika kalliiksi. Varsinkin kun julkisella puolella lapsen käynnit ovat ilmaisia. Meillä myös esim tk:n labrassa pääsee kaikki lapset (ei pelkästään vauvat) jonon ohi.
 
Vaikuttaa aika kakspiippuselta jutulta tää, kannattaako ottaa vai ei. Itellä on vaan niin lähellä kokemus, ystävällä ollut juuri tämä vakuutus ja paljon käynyt yksityisellä, on se niin helppoa kun vakuutus sitten aina korvaa käynnit ja mahdollisesti lääkkeetkin jne.. Itse toivoo että omat vanhemmat ois kanssa ottaneet itselle, kun julkiselta aika paljon huonoja kokemuksia. Näistä syistä itse ollaan varmaan kallistumassa siihen, että otetaan se. Parista paikasta oon pyytänyt tarjouksia ja Pohjolalta sain parhaan, toki mulla on siellä myös muut vakuutukset. :)
 
Takaisin
Top