Vauvavakuutus

Tietääkö kukaan onko myoma (3cm) este vakuutukselle? Vaivaa siitä ei kyllä ole ollut.
Mulla ikä (vain 42v) taitaa tulla vastaan. Vanha ensisynnyttäjille on oma ns. sairaskoodikin kuten henkilöllä jolla diabetes, syöpä, kilpirauhasen vajaatoiminta tms. En kyllä mielestäni ole sairas ikäni puolesta...
 
Kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöistä tuosta omavastuusta. Kaikilla ei mun mielestä oo sitä että joutuu joka sairaudesta maksaan omavastuun, riittää kun esim kerran vuoteen maksaa..

Joskus kuunnellu kavereiden keskusteluja näistä, ite en oo vielä sen tarkemmin tutustunu.. Ois kyllä aika jo. :)
 
Nonnii nyt on 6.5 alkaen vakuutus voimassa :) luulin et haluuvat kopioo äitiyskortista mut ei näköjään. Eli pohjolasta otettii ku muutenki kaikki pankki ja vakuutukset sieltä.
 
Pohjola on ilmeisesti vähän keventänyt noita vaatimuksia, pari vuotta sitten piti vielä kopioida äitiyskortti niille. :)
 
Esikoiselle otin ifistä ja näin maksanut itsensä satakertaisesti takaisin.. Toiselle lapselle eivät myönnä ennenkun vauva on täyttänyt 2kk, koska esikoiseni syntyi ennenaikaisesti.. Voin kuitenkin kertoa ifin vakuutuksesta sen verran että omavastuu on vakuutuskaudessa 156€+ 10% jokaisesta lääkärikäynnistä. Eli 100€ laskusta jää maksettavaa 10€, 200€ laskusta itselle maksettavaa 20€ jnejne.. Ja todellakin huoletta ollaan käytetty pikkujätin tarjoamia palveluita. Korvauksen haku tapahtuu jälkikäteen verkossa, ja korvattava summa tulee tilille n. 2 vrk kuluessa eli aika nopeasti. Lähitapiolan vauvavakuutuksesta olen myös.kuullut todella paljon positiivista.
 
IFin vakuutuksessa tökkii mulla vain se ajatus että se ei korvaa vauvan sairaalahoitoja eli esim synnytyksen yhteydessä todettuja juttuja, ennen kuin vauvalle on saatu ja ilmoitettu henkilötunnus...
 
Voi kun näihin jaksaisi perehtyä. Pistin lähitapiolaan eilen tarjouspyynnön ja nyt ne tarjosi jotain vakuutusta, 456€/vuosi :eek: Aika hävytön hinta minun mielestä. Kai ne tarjoaa sieltä itselleen parasta vakuutusta.
 
Mulle soitti tänään Lähitapiolasta ja pyysivät paikan päälle keskustelemaan vakuutuksista. Sen jälkeen, kun olin ensin ite ollu sinne yhteydessä ja puhelimessa todennu, että aika nihkeältä kuulostaa verraten kilpailijaan...

Noh, meen maanantaina kysyy viimeset hinnat ja teen sit ratkaisut vaihtuuko yhtiö vai ei... Pohjola on nyt ollu selkeesti edukkaampi.
 
Joo helpompaahan se olis mennä paikan päälle juttelemaan ja keskustelemaan. Mä en edes puhelimessa jaksa noita ruveta miettimään, kun luultavasti en edes pysyis kärryillä siitä mitä ne on myymässä :D
 
Täällä myös Pohjolasta otettu vauvalle vakuutus. Esikoisella myös siellä ja lisäilin vielä muutamia juttuja vakuutukseen esim. fysikaalisiin juttuihin. Maksoi pyöreästi n. 330e ja siitä alennusta 30%. Meilä kaikki pankki ja vakuutus jutut op/pohjola. Tapiolassa reipas 200e kalliimpi vakuutus.....
Ja esikoisella vakuutus haukkunut hyvinkin itsensä takaisin. On otettu allergiakokeet ja kaikki mahollinen yksityisellä ja omavastuu on vain 100e/vakuutuskausi :)
 
Toisesta ryhmästä tulin tänne huutelemaan :)
Meillä siis ekalla vakuutus Turvasta, omavastuu vaan 40€ ja rahat saa heti takas, ei kerran vuodessa. Kandee tsekata, jos sopii teidän tarpeisiin.

Ja noista sairaalamaksuista... Lapsen hoidosta saa periä vaan 7vrk, minkä jälkeen hoito sairaalassa ilmasta (laki). Eli summa kerrallaan max. 250€/hlö about. Nimim. kokemusta on. Ja vuodessa maksukatto keikkuu 700€:n paikkeilla/talous, minkä jälkeen laskuja ei enää tule. Eli ennemmin miettisin tuota lääkekorvaavuutta ym. kuin sairaalamaksujen maksuehtoja vakuutuksia vertailtaessa.
 
Kaverilla oli vauva parikos viikkoa sairaalassa synnytyksen jälestä ja siitä oli tullut 900 euron lasku. Vakuutus oli korvannut sen melkein kokonaan.
 
Mut ehkä siinä oli jotain muutakin kuin ne päivämaksut mukana...
 
Aktiivisesti oon seurannut teidän muiden vakuutuskeskustelua ja vihdoin päätynyt itsekin siihen, että vakuutus otetaan. Nyt vaan pitäis aloittaa tää rumba alusta ja ruveta tutustuun tarjontaan, huh. Mitä enemmän tutustun, sitä enemmän ajattelen jättäväni koko vakuutuksen väliin, mutta 900€ sairaalalasku ei kyllä mitenkään päin sopisi mun kukkarolle heti syksyllä! :wideyed:
 
Soitin lähitapiolaan ja halvin vakuutus maksaa 521,90€ ja siinä on 100€ oma vastuu. Eli ensimmäisen vuoden lääkärikulut pitäisivät periaatteessa mennä yli 600€ ennen kun saa mitään rahaa takaisin. En ole kyllä ihan varma että olisi hyvä diili.
 
Onpa kallista. Meilläkin kallis Pohjolasta, mutta 211€ maksoi vakuutus 100€ omavastuulla.
 
Otan lopulta vakuutuksen Pohjolasta. Ensimmäinen vuosi maksaa n 300€ ja on todella kattava. Puhelimessa oli myös todella mukava palvelu.
 
Eikös se olisi pitänyt ottaa jo kolme kuukautta ennen vauvan syntymää? Vai ootteko saaneet myöhemmin vielä?
 
Takaisin
Top