Vauvavakuutus

Pohjolasta saa vakuutuksen, joka voimassa syntymästä 100 v. ja jos ottaa 100 e omavastuulla, jos ottaa kaiken mahdollisen turvan, niin 300 e ja perus Hoitoturva - Tapaturmien ja sairauksien varalle, niin 232 e. Meillä toki paljon vakuutuksia jo ennestään tuolla eli ei välttämättä kaikille sama. Tuollakin oli että pitää ottaa 3 kk ennen la:ta ja näköjään ru riittää perusteeksi.
 
Pohjolassa olisi tarvinnut toimittaa raskaustodistus jos olisi tehnyt vakuutuksen paperiversiona. Taas kun täytti netissä, todistusta ei tarvittu.
 
Pohjolassa olisi tarvinnut toimittaa raskaustodistus jos olisi tehnyt vakuutuksen paperiversiona. Taas kun täytti netissä, todistusta ei tarvittu.

Siis sen terveysselvityksen, jos olis paperisena tehnyt? Me käytiin toimistossa neuvottelemassa se tarjous ja netissä tein terveysselvityksen.
 
Aika monessa vakuutusyhtiössä tuntuu olevan tuo, että kotivakuutus pistäisi sitten olla samassa yhtiössä. Juuri viime kesänä kilpailutettiin kaikki vakuutukset ja en jaksaisi taas alkaa siihen hommaan, joten otetaan vauvavakuutus samasta yhtiöstä mistä kaikki muutkin vakuutukset on, elikkäs Pohjolasta. Oli myös edullinen muihin verrattuna niihin arvioihin mitä eri yhtiöiltä sain jos kotivakuutuksen olisi vaihtanut. Ihme juttu tuo iffin vauvavakuutus, joka on eri raskauden aikana ja vaihtuu siinä 2kk:n iässä.. :woot:
 
Mekin otettiin eilen Kalervolle oma vakuutus, pohjolasta. Hieman kyl mietin, ku kaikki ne eduthan on jo julkisessa terveydenhuollossa... et yksityisellähän se on sit käytävä jos jotain tulee. Terveysselvitys pitäis vielä täytellä, sit saadaan se voimaan. Onhan se hyvä olla, jos jotain isompaa tuleekin, vaikka jo raskausaikana.
 
Täällä ainakin on vaan ihan taivaan tosi, että yksityiselle pääsee paremmin ja ne hoitaa paremmin.. Päivystyksestä puhumattakaan, siellä ihan tosissaan pahimmillaan joutuu jonottamaan sen koko yön..
 
No se on totta, vaikka lapset meneeki jonon ohi. Mut jos kello 17 jälkeen tulee täällä lähtö, ni ei oo muuta vaihtoehtoja ku kunnallinen, et aika sama sinänsä:D
 
Täällä meilläpäin yksityiset lääkäriasemat ovat ainakin 20.00 saakka auki ja samalle päivälle/ illalle on aina sattunut saamaan ajan pätevälle lastenlääkärille. Meillä saa myös lapset kunnalliselle puolelle joustavasti aikoja, mutta ongelmana on että nuoret vasta valmistuvat lääkärit joita omassa terveyskeskuksessa on, osaavat harvoin tehdä suorilla oikeaa diagnoosia. Yksityiseltä lääkäriasemalta taas voi varata suoraan ajan vaivaan perehtyneeltä lääkäriltä ( lastenlääkäri, korvalääkäri, allergialääkäri ym) ja asia saadaan kerralla hoidettua kuntoon. Näin olen ainakin asian itse kokenut kahden pienen lapsen äitinä.
 
Jippiaijee, me otetaan vauvalle vauvavakuutus, mies on tähän asti ollu lähinnä et mitähän mieltä pitäis olla, mut nyt se sano et heilläkin on lapsena ollu joku vakuutus, mikä on loppunu kun on 18 täyttäny! Mä oon siis alusta asti ollu sitä mieltä et otetaan.
 
Meillä esikoisella vauvavakuutus jo ennen syntymää ja hyvä niin, sillä vietti ensimmäiset 2vk. sairaalassa ja vakuutus kattoi sairaalakuluja. Jos hapenpuutteesta olisi syntynyt vammoja tms oli vakuutus ollut vielä merkittävämpi syntymästä alkaen, mutta onneksi säikähdyksellä selviittiin. Meillä yksityisellä puolella käyty korvatulehdukset ja hengitystieinfektiot hoitamassa surutta kun on ollut vakuutus. Tulevalle pikkuveljelle lähtee vakuutushakemus huomenna :). Pohjolassa korvauspäätökset tulleet aina tosi nopeasti. :grin
 
Me otetaan siis Tapiolasta kun meilläkin siellä kaikki muutkin vakuutukset mut varmana nyt kun meen kyseleen tarjousta niin teen selväksi siellä et kilpailutetaan muutkin et antakaa tiukka tarjous :wink

Muoks. Ja paperilla tietty
 
Mekin otettiin kotivakuutuksen yhteyteen, ni ei tullu ees kysyttyä tarjousta muualta ku pohjolasta. kyl se mulle on koko ajan ollu selviö, et se vakuutus otetaan. Piti vaan karsia osa pois niistä lisäosista, psykoterapiat sun muut, ku ois menty jo vissii yli 500€/vuosi jos olis kaikkinensa otettu. Onhan toi hyvä et voi vaikka mehiläiseen viedä jos jotain tulee, eikä tartte miettiä niitä kustannuksia. ja ikinä ei voi tietää mitä se elo on, jos vaikka synnytys meneeki katastrofaalisesti pieleen. hyi, en haluu kyl ees ajatella.
 
Tietääkö kukaan, tullaanko saamaan mistään vakuutusta, kun mä poltin alkuraskaudesta? Sehän ymmärtääkseni vaikuttaa vakuutuksen saamiseen :sad001 Ja mitä jos ei saada niin mikä vakuutus sitten lapselle ja missä iässä? Oon ihan pihalla näistä. Pitäis saada aikaseks mennä vakuutusyhtiöiltä kyseleen.
 
Pohjolan terveysselvityksessä kysyttiin tupakoinnista, mut jos on lopettanu ennen viikkoa 12, ni ei ollu vaikutusta
 
Minä poltin kans alku raskaudesta ja ei nuo ainakaan lähitapiolalla siitä sanonu ku oon lopettanu kuitenkin. Mutta katsotaan mikä on todellisuus ja lopputulos. :)
 
Takaisin
Top