Vauvat 6kk ->

Joku kysy (olikohan se ees tämä keskustelu, no enivei) et paljonko lapsi syö vuorokaudessa. meille on nyt aikalailla vakiintunut nuo määrät wet syyään 4krt/vrk, paitti joskus tietty voi olla poikkeuksiakin. mutta kutakuinki näin et:
-aamulla ja illalla reilu reilu desi puuroa ( kaikki menee)
-hedelmäsosetta 1purkki  (puuron lisäksi ja jälkiruuiksi)
-lihakasvissosetta ( liha,kala tai kana ja eri kasviksia) 2 purkkia
- maitoa 2-3dl
-velliä 4-5dl
öisin ei syyä enää ollenkaan JEI! Tässä kohtaa vois sanoo et sinnikkyys palkitaan :)

Ja vuorokausi rytmi on tasaantunut yösyömisien lopettamisen myötä niin et abaut klo21 joka ilta herraa alkaa väsyttää ja menee nukkumaan ja herää sitten seuraavan kerran klo8 aamulla. kyllä on helpottavaa niihin mitä oli vielä kk sitte et herää abaut 20krt yössä. Kuhan itte vaan sitte oppisin nukkumaan kokonaisia öitä :D

Torstaina (vasta) ois meillä 6kk neuvola. paino jo mitattiinki eilen ja se oli jo huimat 11,4kg, oohlallaa. ihmekkös jos itellä alkaa tuntua kanniskelu hartioissa. no me mennää ihan omilla (köhöm) käyrillä :DD

Tänään parturoinki sitte ekaa kertaa pojan tukan, saas nähä mitä isi sanoo ku tulee kotio, hihi :P

Eiku oho, jensashan niitä syömisiä tossa ylempänä kyseli.. hyvä minä...
 
Skallo: Meillä nuo yöt on niin vaihtelevia... Joka ilta saa jännittää, että jaahas, millainen yö tänään. Muutamia öitä on ollut sellaisia, että aamulla ollaan miehen kans katsottu toisiimme ja kysytty, että ootko heränny: En. En mäkään... siis muutamia tällaisia. Sitten on noita samanlaisia kuin teillä. Öitä jolloin noustaan sen 20 kertaa laittamaan sitä tuttia. Joskus sitten karjutaan ja tai kiljutaan (onneks nää on ainaki tällä hetkellä harvassa). Paljon on sitä äheltämistä...
Viime yönä laitoin tutin ehkä kaks kertaa. JEI! Mut nukku koko yön meidän välissä kun en uskaltanut siirtää sänkyyn kun nukahti, ettei vaan herää...
Pahimmassa hädässä haen enää yöllä maitoo. Joskus sitä pitää hakea sit  6-7 välillä.

Kattili: Aika hurjia määriä teillä tosiaan kerralla menee. Ei ihme että kaveri menee ihan omilla käyrillä.
Meillä on noi annoskoot nyt vähän pienentyneet. En tiedä miks...
 
Ehkä määkin nyt siirryn tänne kirjottelee vaikka on vielä pari viikkoa että tulee 6kk täyteen, on toi toinen ketju jo aikas pitkä..

Tai no jos täällä enää kukaan käy, alkanut vähän hiljenee emoticon

Rytmeistä jotain : Meillä vaihtelee päivärytmit aika paljon sen mukaan että onko esikoinen päikkärissä vai kotona. Eli ei ole todellakaan mitään minuuttiaikataulua.. Meillä esikoinen käy osan viikkoa vieläkin päiväkodissa, lähinnä sen takia että on pitkät jonot ja paljon tunkua ja pelkään että jos otetaan pois sieltä niin sitten kun sitä paikkaa tarvitaan niin joudutaan jonnekkin hevonkuuseen, tuo kun on niin sopivan lähellä tossa ihan naapurissa emoticon  Ja muutenkin poju tykkää tosi paljon siellä olla kun saa rauhassa riehua kavereiden kanssa.

No nyt mä taas eksyin aiheesta.. mutta siis päikkäripäivinä tyttö nukkuu ekat unet siinä 9 aikaan samalla kun viedään veikka hoitoon. Sitten jos tarvii niin käydään kaupassa ja kun tullaan kotiin niin joskus jatkaa vielä unia eteisessä rattaissa tai sitten herää jo kotimatkalla. 11-12 aikaan syödään jotain kasvismössöä, 12/13-14 yleensä nukkuu, 14.30 lähden hakemaan esikoista kotiin ja tyttö jää isänsä kanssa vielä nukkumaan. Kun tullaan kotiin niin molemmille välipalaa (esikoinen syö välipalan kyllä päikkärissäkin mutta joskus myös kotona, possu :D) tytölle hedelmämössöä. 16-17 syödään jotain liha-kasvismössöä, 17/18-18.30 tyttö nukkuu, 19 yritän vielä syöttää iltapuuroa mutta yleensä ei kelpaa ja sitten 20-20.30 nukkumaan. Sellasina päivinä kun molemmat on kotona niin on ihan oma rytminsä enkä ala sitä tähän enää sepustaa mutta on sitten puistoilua ym. puuhailua tossa välissä.
Yöt vaihtelee mutta yleensä ekan kerran herää n. 22 aikaan etsimään tuttia, ja voi sen tehdä kyllä useammankin kerran. 2 ja 4 aikaan yleensä haluaa maitoa ja ylös noustaan 6-7 välillä. Tai 5 aikaan, riippuu vähän aamusta..
Eikä noi päiväunet kyllä aina mee ihan noin, välillä nukkuu vaan 10 minuutin voimaunia pitkin päivää, mutta yleensä noin.
 
viime yönä taaas tuntu että sai 20 kertaa nousta ja kääntää poika selälleen ja laittaa tutti suuhun..ihana kun tota kääntymistä harrastetaan yölläkin ja unissaan..kun ei unta saa kunnolla mahallaan,vaan rupee ähisee..saman tien kun käännän nii on ihan sikeessä unessa :D
mä huomasin että ei kandee tolle kyllä antaa soseita enää siinä 17-18 aikoihin,koska sillon ei jaksa puuroja syyä..kun kuitenkin sit puuroo pitää ruveta suunnitteleen jo 19-20 aikaan kun poika rupee oleen nukkuma kunnossa taas..Eilen heräs päikyiltä 17.30..annoin marjasosetta ja maitoo(meni melkein purkillinen) nii eihän se sit puuro kelvannu enää illalla..murr!et saattaa olla,et täst lähin annan tohon aikaan vaan maitoo että iltapuurokin maistuu.
nyt ei oo enää varmaan kolmena yönä tarvinu nousta maitoo antamaan! Tutilla rauhottunu,muutamasti oon ottanu syliin ja rauhotellu ja se on riittäny..mut ollaan sit 7 maissa hereillä(nukkuu sen 10-11h) eli ihan hyvin kuitenkin.
tänää annoin itetekemää kanarisottoo pojalle ja sehän tykkäs :P

Olikos mohomaha nyt tällä viikolla siellä sairaalareissulla?! Tsemppiä sinne :))

mua ärsyttää noi hymiöt,nii en jaksa niitä ees käyttää ;DD
 
jep, hiljentynyt on tämä foorumi. Ei ole itselläkään hyvin tullut kirjoiteltua, kun tuntuu ettei ole enää hyvin mitään kirjoiteltavaa. Arki rullaa omalla painollaan ilman mitään ihmellisyyksiä eli ei ole eden mitään valitettavaa;DD
Hampaita neidille on tullut jo kuusi kappaletta, hauskan näköinen, kun naureskeleeemoticon
Rytmi on jotenkin tullut itsestään ilman sen kummempia rytmittelyjä. Tytön mukaan mennään kelloon sen pahemmin vilkuilematta.
Petapapu tuli vaan mieleen, kun koko ajan sairastelette niin ettei olisi teidän asunnossa jotain vikkoo vikkoo??? Sisäilma ongelmat saattaa tehä kiipeeskiemoticon

 
AinoL. On käyny mullaki toi mielessä, mutta voihan noi pöpöt sieltä päiväkodistakin kulkea.. Sen tiedän että ainakin tosta partsin ovesta vetää ja keittiön ikkunasta, mitä kylmempi on ulkona niin sitä kylmempi myös sisällä. Patteritkin toimii vähän miten sattuu. Sen siitä saa kun asuu jossain slummissa emoticon  emoticon  Kiinteistön huoltoa ei ois vähempää kiinnostaa mutta vuokrat nousee silti joka vuosi. Mihinkähän nekin rahat menee kun ei ainakaan kämppien kunnossapitoon..
 
Voi kauhistus, 6kk tulee meilläin täyteen viikonloppuna! Siihen loppuu kolmas ja viimeinen puolen vuoden täysimetys, nyyh. Jännä nähdä poitsun ilme, kun saa suuhunsa maissinaksua ekaa kertaa! Sormiruualla yritetään aloitella, saa nähdä miten käy. Ajattelin tarjoilla bataattilohkoja ja ehkä parsakaalia tai avokadoa aluksi, tai katotaan mitä kivaa Prismasta löytyisi luomuna.  Äitini just taivasteli puhelimessa että enkö aio perunaa antaa. Ehkä saa palasen maistaa sitäkin, mutta tosi paljon nyt kuulee siitä, miten pottu aiheuttaa vatsavaivoja yms.

Öisin meillä heräillään pari kertaa... Parhaiten äiskän kulta nukkuu, kun saa olla tiukasti kainalossa. Heräilyistä selviää helposti tissillä. Taidan muuten olla aika poikkeava täällä tämän imetykseni kanssa !? Yöimetyksiäkin kun aion jatkaa niin kauan ku niitä tarvitaan ja imetystä yleensä niin kauan kuin se molemmista mukavaa on, ehkä parivuotiaaksi. Älkää järkyttykö ;)!

Elämä on kyllä jotenkin niin ihanaa nyt, että aika sais vähän hidastaa. Isommat lapset on edelleen niiiiiiin ihastuksisaan pikkuveljestä ja on aivan ihana katsoa niitä yhdessä. Ja kun meillä ei vielä hirveesti liikutakaan, niin voi huoletta jättää lattialle ku menee vessaan! Kohta alkaa hankalampi vaihe,kun pikkulelut ja piirustukset yms. pitää kerätä lattioilta ja kohta pikkuveli on KOKO AJAN sotkemassa leikkejä jne. Huh huh.

Nyt tuli koululainen kotiin, ei kestänytkään matka ku 1,5 tuntia tänään! Vajaa kilometri siis on koulumatkaa.

Mukavaa jouluodotusta!
 
Koukku: ihan tulee omat kouluajat mieleen tuosta koulumatkasta:D Mitä kaikkee jännää siinä kilometrin matkalla voikaan nähdä;D Ei kyllä kiireiset askeleet ole pienillä koululaisilla, kun niitä tuolla näkee:)

Tuota yöimetystä olen kans mietiskellyt et pitäisikö alkaa vierottamaan. Välillä kyllä jo nukuttiin se 8-9 tuntia putkeen, mut tuli hampaita ja sit heräiltiinkin kahdentunnin välein. Nyt imetyksillä yöllä on väliä 4 tuntia.
Neuvolassa sanottiin että yöimetyksen voi alkaa jo jättämään väliin, et pärjäisi jo ilman yösyöttäjä. MUTTA miten joku tuommonen ohje voi käydä kaikille lapsille??? Tuskin voi kalenterista katsoa, että jaahas nyt on tarpeeksi ikää etkä tarvii enää yöllä evästä.....Eli taidetaan mennä lapsen omalla tahdilla vielä toistaiseksi, eiköhän ne 8-9 unet putkeen tule vielä takaisin omalla painollaan:)
 
Täälläkin imetetään vielä, melkein kaikille unille tissillä. Helpoin tapa mut vähän pelottaa et jääkö tosiaan tavaks? oppiiko nukahtaa ilman ja heräileekö enemmän kun haluaa taas tissille? No, nyt en jaksa alkaa vierottaa kun oon itte niiiin väsynyt enkä jaksa kuunnella huutoa :(
 
komppaan Piutsea, mullekkin neuvottiin että ei tarttis ravinnon puolesta enää yöimetyksiä mutta annanko tissiä ja saan herran nukkumaan 10 minuutissa vai kuuntelenko tunnin-kaks karjuntaa?emoticon koukku, mä haaveilin kans tosta 6 kk-täysimetyksestä mutta kun 5 kk-neuvolassa sekä th että mies alko painostaa niin annoin periks, ja selkeesti ei enää riittänykkään vaan mun maito... nyt jo ahistaa se kun imetys loppuu, haluaisin jatkaa kans mahd.pitkäänemoticon musta vaan alkaa tuntua että toi pikkuherra sit päättää millon lopetetaan, ei se oo enään kuukausiin ollu mikään tissillä kyhjöttäjä. Jos ei oo nälkä ja otan rinnalle niin ihan suuttuu! sit ku on syöny kylläkseen niin haluu heti pois tissiltä touhuamaan omiaanemoticon  mut kerrohan koukku sit miten teijän sormiruokailut etenee!? meillä lipsahtanu enemmän soseitten puolelle mutta tarkotus ois et kunhan herra saa omin sormin jotain mahaan asti niin soseet jäis...(ps. parsakaali on ollu meillä ihan hitti, Liekki imeskelee kukintoja aina antaumuksella ;)
 
Heippadei!
Pikaiset kuulumiset täältä pirkanmaalta! Sairaalasta juuri päästiin ja todellakin oli aiheellista käydä. Ruokatorven tähystyksessä selvisi, että leikkauskohdan saumakohta oli hieman mennyt "umpeen päin" ja sitä siis sitten laajennettiin. Nea voi ihan hyvin, mutta arvaatkaa kuinka vaikeeta mun oli olla ekana päivänä 5 tuntia antamatta ravintoo ja toisena 8 tuntia ruokaa tai juomaa! Voi jumalauta! Kyllä kuulkaa mun syli on kulunu ihan puhki ja ääni hävinny varmaa korvatunturille kun oon yrittäny hyräillä ja lauleskella ja pitää toista tyytyväisenä ilman ruokaa! Pääsi multa ekana päivänä itkukin kun Nea katto mua suoraan silmiin, itki, kyyneleet valu ja valu ja ne silmät ja se huuto oli ihan että "äiti, mikset sinä anna minulle ruokaa, mä kidun ja sä nautit siitä". No aloinhan minäkin itkee ja mun äiti joutu pyyhkii mun silmiä ja hoitajat luuli että mun teki pahaa kattoo kun Nean nenästä tungettiin se pH-määrittäjä letku. En sitte oikaissu mutta voitte vaan kuvitella miltä tuntuu kun tietää mikä toista vaivaa ja mitä PITÄIS tehdä mutta kun ei voi.
Lisää sitten kun pääsen kotiin. Voi mennä kyl perjantaihin ennenku koneen aukasen.

HenniV meillä oli ton kääntyilemisen kanssa sama juttu yöunilla joskus, mutta kun kerran aamupäikkäreillä annoin Nean vaan huutaa (tiesin ettei sillä ollu mitään hätää siinä) niin se oppi kääntyy ite. Ei oo sen jälkee tarvinnu äitin apua kääntymiseen.
 
Skallo: mikäli teillä Liekki huutaa yöllä pari tuntia, niin kyllä se nälkäänsä sillon huutaa, turha jättää yöimetystä siinä tapauksessa pois. Tai tätä mieltä mä olen.. 

Noista sapuskoista.. Mohomaha laitto tossa muistaakseni noita määriä, niin pitihän munkin tarkistaa ja KYLLÄ. Kasvissoseita menee sen ison purkin verran kerralla, ja lisääkin ottais. Hedelmäsoseita menee se pikkupurkki päivässä ja aika usein on alkanut se viimeaikoina tökkimään. Kumma tyyppi, vetää mieluummin kasvissoseita O.o .. :DDD

Eli meillä siis näin:
aamulla puuroa 1,5dl + dl maitoa
kasvisose isopurkki + dl maitoa
hedelmäsose, pikkupurkki + dl maitoa
lihakasvissose, isopurkki + dl maitoa
Iltapuuro 1,5dl + dl maitoa
+ 2 dl maitoa, joista toinen aamulla, ennen puuroa. 

Ja ihan normi käyrillä mennään. En tiiä mihin mahaan toi likka tota sapuskaa vetää :D No mutta otinpa sitten tänään asiaks väsätä noita soseita. Nyt sai jääkuutiot jäädä, koska tota sapuskaa menee jo niin paljon, ja kaikki on jo testattu (ei mitään oireita). Laitoin sitten 0,5l minigrip-pussiin. Se mini-koko olis varmaan parempi, mutta olipa semmonen tietty meidän kaupasta loppu :( Ja nyt on soseutettu kasvistensekaan riisiä ja makarooniakin. Lihaa en noihin soseisiin laittanut lainkaan mukaan. Tuntu helpommalta, että lisään sen lihan erikseen, kun niitä tuolta pakkasesta löytyy jo valmiina. Ja tuleepa sitten varmasti sitten oikee määrä lihaa syötyä päivässä :) Eli jotain hyvää näissä pakkasissa, mulla on parvekkeella tosi hyvä ja tilava pakastin :DD

Noista sairauksista.. Nyt on kyllä liikkeellä vaik mitä räkätautia, mahatautia ja tautia taudin perään, että en yhtään ihmettele, jos teidän vanhempi poika kantaa niitä mukanaan sieltä päiväkodista. No tuleepahan parempi vastustuskyky :) Luulisin, että isoissa ryhmissä, esim. vuoropäiväkodeissa tai isoissa päiväkodeissa, missä tyyliin lapsien vaihtuvuus on aika suuri, tuo bakteerikanta on jotain ihan omaa luokkaansa. Noooh, yks syy miks mä olen perhepäivähoitajan kannalla. Paitsi että meillä Marika varmaankin joutuu päiväkotiin.. kele!

Hahah.. Voimia vaan Henniv, ei käy kateeks sun tuleva joulu :D

Voi mohomaha :( Ihan varmasti oli kamalaa toi nälässä pitäminen ja nimenomaan se toisen itkunen katse. En yhtään ihmettele, jos itku pääs. :((( No mutta, toivottavasti Nea on nyt sitten tämän jälkeen ok :)




 
Tulen minäkin jo tänne kun alkaa tuo poika olla jo puolvuotta perjantaina! Huh, kun aika on mennyt nopeeta, vastahan se massusta pullahti ulos!

mohomaha,
kamala on varmasti ollut katsoa pientä jolla on nälkä ja joka ei voi ymmärtää miksei saa ruokaa :(! Mutta kaikki kuitenkin pienen parhaaksi! :)


Meistä on tullut miehen kanssa ihan yökupsuja, poika käy aina siinä 11:sta aikaan nukkumaan mutta me vasta kolmen aikaan yöllä :/ sitten on kamalaa herätä kun poika herättää "jo" 11:sta aikaan päivällä. Jotenkin vaan kivaa viettää kahden keskistä aikaa kun pieni nukkuu ja kun tuo mieskin on nyt lomautettuna niin voi valvoakkin. Mitenhän sitä saa sitten taas rytmistä kiinni kun mies lähtee takasin töihin. Ollaan kyllä niin tyytyväisiä kun poika on nukkunu syntymästään asti hyvin. Ensimmäisen kuukauden ajan herätti sen pari kertaa yössä kun halusi maitoa, mutta sen jälkeen on ollut tätä mitä nytkin, käy nukkumaan 22-24 ja nukkuu 10-12.30. Ainoastaan yleensä 8:n aikaan aamulla herää maidolle ja nukahtaa samantien. Ollaanki ajateltu että seuraava lapsi on sitten varmasti koliikkivauva joka ei anna nukkua ja jolla on kaikenmaailman ADHD:t emoticon 


Me tehtiin tänään jo hakemus päiväkotiinkin. Vaikka ens vuoden lokakuustahan tää hoidon tarve vasta alkaa, mutta neuvolatäti kehotti hakemaan jo nyt kun täällä on kuulema ihan sairaan pitkät jonot. Jotenkin kirpas niin tehdä sitä hakemusta. Näin mielessäni miten sitten ensimmäisenä hoitoaamuna puristan ja halailen pientä enkä halua viedä hoitoon sitä emoticon  Onko muut jo miettiny noita hoitojuttuja? Että päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle? Me päädyttiin tohon päiväkotiin kun siellä on kuitenkin monta valvovaa silmää. Mun pikkuserkun äiti oli aikoinaan perhepäivähoitaja ja kun kävin leikkimässä tän pikkuserkkuni luona niin näin miten näitä lapsia kohteli, retuutti miten sattuu jne. Loppujen lopuks sille tuli jotain mielenterveys ongelmia ja oli hoidossakin ja siinä sivussa lopetti ne työt. Ja muutenkun tää nainen oli sellanen että ei päälle päin kyllä näkyny mitä oikeesti oli. Oli niin maireeta ja hymyä aina kun vanhemmat kävi niitä lapsia hakemassa ja kyllä hymy oli hyytyny kun vanhempia ei ollu paikalla. Ja tässä meidän naapurissa asuu kanssa perhepäivähoitaja ja se on kyllä ihan kamala, pää punasena vauhkoo niille muksuille emoticon  Jotenkin ei siis inspaa noi perhepäivähoitajat, vaikka aiemmin niiden kannalla olinkin. Mä itte olin lapsena ukin&mummon luona hoidossa, olihan se ihan mahtavaa ja ihanat muistot jäi, mutta en haluais omaa lasta viedä isovanhemmille hoitoon. Olin niin kade koulussa niille jotka oli jo päiväkodeissa ja eskareissa saanu kavereita jne, ja mä tyyliin koulussa vasta ekaa kertaa näin muita lapsiaemoticon
 
Huomenta!

Meillä on nyt muutama yö mennyt hiukan penkin alle emoticon ja olo sen mukainen, vähän sumuinen... Heräämisiä ei oo mitään hirveetä määrää (2-5), mut ne hereilläolo jaksot onkin sitten välillä tunnin mittasia. Viime yö meni melko normisti, kaks heräämistä, molemmilla kerroilla tissiä ja heti päälle unta.

Mohomaha, kuulostaa aika rankalta :(. Toivottavsti kaikki nyt jo hyvin.

Imetyksestä. Mä olin ajatellu täysimettää puol vuotiaaksi, no toisin kävi (kiinteiden maistelu aloitettiin 4,5 kk iässä). Maitoa piisaa edelleen hyvin ja poika (ja kyllä äitikin) nauttii siitä puuhasta edelleen. Ja mulla on jokseenkin samoja ajatuksia kuin koukullakin. Katotaan kuinka kauan sitä jaksaa imettää, ajatuksissa sinne vuoden ikään asti. Ehkä osittain "pakonkin" edessä, kun tuttipullo ei kelpaa ja eipä siitä nokkamukistakaan ainakaan vielä kovin suurta iloa ole ollut. Kaveri imetti keskimmäistään 3-vuotiaaksi, se oli mun mielestä kyllä jo liikaa emoticon . Osasi jo pyytää ja toisinaan kävi nostamassa äidin paitaa ja pisti pään paidan alle... Ja lapsihan ei ajattele, että missä sitä milloinkin ollaan.

Päivähoitojuttuja oon miettiny sen verran, että ensisijaisesti haluisin perhepäivähoitajalle, mutta ei haittaa vaikka päiväkotiinkin "joutuisi". Tosin nää ei oo vielä kovin ajankohtaisia mulle, kun ei niitä töitäkään ole. Varmaan anoppi saa toimia lapsenlikkana alkuun kun menen töihin (sitten joskus kun töitä saan). Todennäköiisesti kun "joudun" tekemään aluksi keikkahommia max  päivän varoajalla, niin ei noita hoitopaikkoja ihan niin nopiaan saa.

Iltapuuro menee meillä ihan paljaaltaan ilman mitään makuja. Ja mitä paksumpaa sen parempaa, melkeen vois haarukalla syöttää ;). Vielä kun sais sen määrän vähän suuremmaksi, niin toivon että tois samalla vähän lisää untakin...

Tää puol vuotta on mennyt niin nopeesti. Ihan just poika oli pieni tuhisija, joka ei tehny mitään... ja nyt huomaa miltei päivittäin miten se oppii ja kehittyy koko ajan. Roni osaa jo istua emoticon . Ei vielä niin että uskaltaisi yksin jättää, keikahtaa nopeesti kyljelleen. Mutta vieressä kun istuu niin voidaan tutkiskella leluja pitkiäkin aikoja istualteen. Ja sitten rupee harmittaa, kun äiti laittaa selälleen...

Ronilla on huomenna 6kk neuvola, saa nähdä meneekö 10kg rikki :)
 
VOi Mohomaha :( Voin kuvitella miten kamala tilanne tuo on,ei ihme että itku pääsi!

Mitenkäs paljon sitä lihaa sit sais antaa päivässä :O ?!

heh,joo,kiitos osanotoista Katusutariina :D En oo tän 4 vuoden aikana kun miehen kanssa ollaan yhdessä oltu,nii kertaakaan ollu joulua miehen vanhemmilla,joten sinälläänkin erikoinen joulu..

ja meillähän nukuttiin kuulkaas hyvin viime yönä! 2 kertaa taisin laittaa tutin suuhun,vaan ei tarvinu kääntää poikaa tms..laitoin sen makuupussiin nukkumaan :D Mies naureskeliki aamulla,että on poika ollu retkeilemässä yön :D

ja alko miehelläkin nyt loppuvuoden kestävä isyyslomakin :) jippii!! oon tätä oottanukin kohta 6kk ku kuuta nousevaa!!!

meillä on kohta sellanen vuoden ikänen kummityttö..sen on ollu monesti tarkotus tulla meille hoitoon siks aikaa kun äitensä käy jossain tjn..nyt oli tällä viikollakin tarkotus että tulee jamin kans leikkimään,niin nyt äitensä taas ilmotti,että ei hän tarviikaan hoitoapua,että hän ottaa tytön mukaan sinne..tulee sellanen olo jo että mun tai meidän hoitotaitoihin ei luoteta(vaikka kuinka sanois ettei siitä johdu..)..mä en ymmärrä kun kuitenkin kotosalla oon,niin ihan hyvin vois tuua tytön tähän leikkimään ja tehdä ite mitä lystää tai käydä jossain..saadaan ehkä tyttö hoitoon sit kun se on 10..alkaa vähän tuntua siltä tää touhu...no,kukin tekee niinku parhaakseen näkee..eikös kummit sitä varten oo että ne on käytettävissä kun hoitoapua tms tarvii ;D
 
Voi mohomaha, tosi kurja tilanne varmasti, kaikkea sitä joutuukin lapsensa eteen tekemään emoticon

Noista päivähoitojutuista.. Ajattelin lähteä syksyllä sitten joko kouluun tai töihin tai molempiin, saas nyt nähdä.. mutta olis sitten tarkoitus laittaa tyttö päiväkotiin. Varmaan pitää myös laittaa ihan kohta hakemusta menemään kun haluan tytön samaan päikkäriin kun esikoisen. On niin lähellä ja henkilökunta tosi mukavaa, muutenkin oon paljon päikkärin toiminnassa ollut mukana mm. vanhempaintoimikunnassa. Vaikkakin juuri isoissa ryhmissä noi pöpöt kiertää niin oon silti tykännyt tuon paikan toiminnasta. Ja ainakin tuolla tuo ihan pienten ryhmä on tosi hyvä, vähän lapsia ja paljon aikuisia, lohduttajia kyllä riittää emoticon  Mä oon ite muksuna ollut päiväkodissa, 3-4 eri päikkärissä, ja kaikista jääny hyviä muistoja joten ehkä sen takia ite suosin niitä.. Mutta tuskin noissa perhepäivähoitopaikoissakaan mitään vikaa on. Mulla on päiväkodista vaan 2 huonoa muistoa, toinen on kun yksi iso poika potkaisi vessan ovea niin etten saanut sitä enää auki ja jäin sinne jumiin (tuli pieni ahtaanpaikan paniikkikohtaus :( ) ja toinen kun leikkihuoneen seinällä oli iso tiikeritaulu joka oli mun mielestä ihan pirun pelottava emoticon  Mutta näistä traumoista olen mielestäni jo hyvin selvinnyt emoticon
 
Ihana kun tännekkin on alkanu tulla tekstiä emoticon


Eilen lähti sitten irtisanomuslappu töihin ja tätä päivästä 2vk eteenpäin niin oon sitte työtän äitiyslomalainen, jee! (HUI) En oo ikinä ollu työttömänä et kai se tääki on koettavana :D
Mulla alkaa sitten ens syksynä perhepäivähoitajakoulutus, josta saan onnekseni hyväksiluettua melkeen kaikki, hehe, kun on tuo hoitaja ja kokki pohja.  kunta vaan vaatii sitä koulutusta, muutenhan alkaisin vaikka heti perhepäivähoitsuksi emoticon

vauvakuume on valtava mutta järkeiltiin nyt silleen että ensin käyn tuon koulun ja vähänaikaa  työskentelen ja sitten ehkä jos  suodaan lisää vauvoja.
nii ja tavoitteena laihduttaa itteni kuntoon jotta saa taas lihoo raskausaikana, heheheh emoticon

Ja toivottavasti teillä kaikilla ei olis pahoja mielikuvia perhepäivähoitsuista. Ei ne kaikki huonoja oo.. aina mahtuu tietenkin mukaan niitä ammattitaidottomiakin, harmi kyllä :(

Mohomahalle voimia <3<3<3

Tännään ois sitte pojan 6kk neuvola, jei. nyt ku muutettiin nii tätiki vaihtu, toivottavasti ois kiva :) siitä lissää sitten myöhemmin..

Ainiin ja kuinka mahtavaakaan on huomata miten pojalle on kehittyny ongelmaratkasutaitoa vähän. esim. eilen hamusi pöydältä kaukosäädintä eikä yltäny siihen, sitte vähän aikaa pällisteli ja sitten kiersi pöydän ja sai sen :) toinen esim. lelu meni kauas kun makasi lattialla, santeri sitten otti toisen lelun käteen ja veti sen kauemmas menneen lelun sen avulla. ihania lapsia. liekkö insinööri niinku isästään ( isin toiveajattelua,hehehheeh)

no mutta nyt termiitin kimppuun kun mussuttelee taas mainoksia tuolla salassa.. moikkanen mammat :)


 
tossa etusivulla oli, että 6kk muksu tunnistaa oman nimensä. Testasin, hitto, sehän oikeesti osaa. Hihii, mutsi oli taas tommosesta melko typerästä asiasta niin ylpee emoticon
 
Henniv kirjoitti:
...no,kukin tekee niinku parhaakseen näkee..eikös kummit sitä varten oo että ne on käytettävissä kun hoitoapua tms tarvii ;D

Tähän oli pakko kommentoida, että kukin tosiaan tekee niin kuin parhaakseen näkee! Ei varmasti ole teidän hoitotaidoista kiinni kuitenkaan!! Meillä sukulaiset kärtti esikoista hoitoon pienenä "ei kuulemma muuten koskaan totu...". Luotettiin kyllä heidän hoitotaitoihin, mutta ei haluttu pientä jättää "vieraan" hoitoon kuitenkaan missään nimessä alle vuoden ikäisenä. Eikä jätetä tätä kolmattakaan, paitsi ehkä mummon ja ukin kanssa vähäksi aikaa sitten vähän vanhempana :). Älkää siis loukkaantuko, ei ole varmasti mitään henkilökohtaista teidän suhteen, vaan ehkä henkilökohtaista kummitytön perheen suhteen!

 
ai ne oikeesti tunnistais oman nimensä? mies tos joku päivä mulle sano et katto Liekki katto mua ku kutsuin sitä mut enhän mä uskonuemoticon  oot varmaan katusutariina tosiaan oikees tos et nälkää se meijän herra usein huutaa, on kyllä ollu sellasiakin öitä jolloin oon syöttäny ja silti on karjunu... mutta siis, tää on yks asia miks noi neuvolat suorastaan v*tuttaa! jos oisin omaa itteä vaan kuunnellu niin en ois viel ees aatellu yösyöttöjen lopettamista mutta sit neuvolassa kuulee et joo ei ne enää tän ikäsenä tartte. Aargh! no nyt jätän hamaan tulevaisuuteen yösyöttöjen lopettamisen, syököön herra yöllä jos sen avulla saan ittekki ees jotenki nukuttua! amen!emoticon eilen kävi ensimmäistä kertaa niin että herra nukahti puuron jälkeen ilman maitoa! yleensä se pyörii hetken pinniksessä ja sit on valmis tissille mutta eilen ei suostunu syömään ja mullahan pääs poru! emoticon en ees tajunnu kuinka riippuvainen mä itte oon imettämisestä! tulee oleen niin kova paikka sitten kun se loppuu kokonaan...yhyy!!! niin ristiriitasta kun iloitsee ihan hirveesti ku pieni kasvaa ja oppii uusia juttuja ja samalla haluais pitää sen vielä ihan pienenä vauvanaemoticon 

Noista hoito-jutuista vielä, mä en oo vielä ees osannu päättää kuin pitkään otan sitä hoitovapaata... ja oon sumplinu alustavasti sellasta että sitten kun Liekki tarttee hoitopaikkaa niin alussa veisin sitä vaan tohon naapuri/kaverille päivän sillon tällön...mutta kattoo ny... riippuu niin monesta asiasta... Mut vietiin hoitoon vasta 3-vuotiaana, oli lääkäriltä kielto ettei aiemmin saanu, ja itestä tuntuu että se oli mulle hyvä koska oon aina ollu omissa oloissa viihtyvä yms. Mutta toi on niin kiinni siitä lapsen luonteesta.. onhan se ylipäätään ihan luksusta että voi ees miettiä näitä juttuja lapsen ehdoilla. Kälyn kaksoissisko sai kans tos kesäl tytön ja kun asuu hollannissa niin ei siellä oo kun 3 kuukauden äitiysloma! et pitää olla oikeesti pätäkkä-puoli kunnossa jos haluu lapsen kans olla pitempään kotonaemoticon
 
Takaisin
Top