Vauvantuoksua ♡

Voi että oli tämä mama tyytyväinen kun vauveli nukkui koko yön pinnasängyssään. Ei edes syömämeiningit häirinneet takaisin nukahtamista. Eka yösyöttö on edelleen kyllä se hankalin. Välillä tuntuu ettei typyllä ole edes kunnolla nälkä, sillä nukahtaa tissille alta aikayksikön. Mietin että jos kokeilis nv tädin ohjeena sitä huvituttia, niin ettei koko yöksi jätä tuttia vaan hetkeksi antaa vain.
 
Meillä käytössä libero, olen tykännyt ja niissä pysytään ainakin toistaiseksi, taisivat olla jopa edullisimmat noista ns merkkivaipoista. Muumeista on työn puolesta huonoja kokemuksia poikalapsella, olivat jotenkin höttöiset, valskasivat vähän väliä ja tarratkaan ei aina pysyneet, vaikka päiväkodissa vaipat vaihdetaan vähintään 3 kertaa lapsen hoitopäivän aikana.

Mä muuten huomasin, että se synnärillä parsittu repeämä on vissiin auennut! :O mitä teen? Harmittaa jos jää sisempään häpyhuuleen tuommoinen vekki... Ja pääseekö se haava paranemaan silloin kunnolla, jos ne ompeleet ei oo pysyneet kiinni. Kipeäkin se haava vielä, mutta se lienee tavallista, eihän siitä oo ku kaks viikkoa ku synnyin....
 
Justiina89, soita neuvolaan tai äpolille ohjeita. En oo varma miten tuolla alueella, mut kerran tikattua aluetta ei voi tikata muistaakseni uudelleen.
 
Taidan soittaa huomenna neuvolaan. Voi elämä että harmittaa, jos jää tuollainen vekki, vaikka eipä sitä muut näe kuin itse peilillä ja mies jos se vielä joskus uskaltaa "helman alle" kurkistaa... Huoh.
 
Tänä aamuna iski sitten ekaa kertaa se "paska mutsi" fiilis. Meidän pojalla on ollut jonkin verran ilmavaivoja, viimeyönä niitä olikin sitten reilummin ja useamman tunnin ajan, mutta tyyppi ei itkenyt. Ähisi, kiemurteli ja piereskeli. Välillä söi. Niinpä pötkötettiin vierekkäin, minä rinta paljaana välillä torkkuen. Poika tehden edellä mainittuja. Varmaan sen olis ollut helpompi olla pystyssä, mutta ei vaan jaksanut.. Enkä tajunnut unen pöpperöissäni isänsäkään herättää :/ aamu-unilla näinkin sitten painajaisia... Noh, päivä nyt näyttää paremmalta ja olenkin antanut sitten syliaikaa kaiken hereilläoloajan+ vähän saanut pieni nukkuakin rinnallani.
 
Tuohon hereilläoloon vielä, meillä poika tänään 2vko:a vanha ja saattaa viihtyä hereillä 2-3 tuntia 1-2kertaa/vrk. Miten muilla, ollaanko jo hereillä ja miten vietätte tuota aikaa? Meillä mennään vielä ihan sylitellen, välillä sohvalla köllitään, juuri harkitsen, että missä vaiheessa otetaan lattia/ sitteri käyttöön, mitä aktiviteetteja, missä vaiheessa, paljonko voi antaa olla yksin... On tämä niin...
 
Jonsku87 samanlaista ähinää on täälläkin. Välillä on helppoja päiviä jolloin neiti nukkuu ja syö hyvin. Välillä on näitä päiviä kun kuplat vaivaa ja tyttö ei saa unen päästä kiinni lainkaan. Rinnalle nukahtaa mutta herää heti jos laskee sänkyyn tai vaunukoppaan ja saman hyssyttely ja tuuditteluoperaation saa alottaa alusta. Ollaan kokeiltu koliikkikeinuakin ihan muutama minuutti kerrallaan ja oon vienyt vaunuissa lenkille kun näyttää silloin nukkuvan helpommin. Nyt on vielä kaiken lisäksi pienellä nuha (mistä ihmeestä se sen sai kun ollaan oltu terveitä ja vieraita ei ole käynyt) joten ähinää on kaksinverroin enemmän.

Jätin kahvin ja viljatuotteet kokeilu mielessä pois joskohelpottaisi vauvan oloa, Nenän tukkoisuuteen ollaan käytetty keittosuolaliuostippoja, jotka tuntuvat auttavan edes vähän.
 
Meillä neiti 8vrk ikäinen ja vaihtelevasti on päivällä hereillä puolesta tunnista tuntiin. Tällöin ollaan sylitelty ja jutusteltu ja lastenlauluja ihmetelty. Sitterissä on päivällä meidän seurassa nukkumassa, mutta meillä sitterin saa siis täysin makuu asentoon. Kovasti nauttii kun saa olla mahallaan äidin tai iskän rinnan/masun päällä.
Huoli on mulla vaan silmän rähmimisestä kun se on lisääntynyt. Tänään käytiin napakontrollissa avoneuvolassa, niin sanoi vaan että jatketaan kostutetulla vanulapulla pyyhkimistä ja jos ei helpota niin sit näytille :/ Joka päivä ollaan pesty simmut aamuin illoin ja päivällä kanssa jos kovin rähmäiset. Harmittaa vaan jos jo noin pienenä saa tulehduksen :sad001
Noh se napa oli ainakin kunnossa, napatynkä irtos kylvetyksen jälkeen keskiviikkona.
 
Jonsku, meilläkin on nyt reilu pariviikkoisella ainakin yksi valvomisjakso päivässä, kestää myös tuon 2-3 tuntia. Suurin osa tuosta ajasta menee syöttäessä. Enpä ole ajatellut, että pitäisi vielä varsinaisesti mitään tekemistä keksiä... Istuskellaan sylikkäin ja ihmetellään toisiamme. :) juttelen tietenkin. Sitten alan keksiä jotain muuta kun tuntuu että on tarvis.. Vaikka varmasti esim musiikista nauttii jo vastasyntynyt. :)
 
Täällä 2vk tasan ja napatynkä irtos eilen oikein lentäen ja tänään olikin kylpy päivä! :-) minimies on oikein rauhallinen kylvyssä, tuntuu tykkäävän lillumisesta :-)
Minimiehen nilkat meinaa olla TOSI kuivat, iha semmone 'kova' nahka on. Onneks tuota jotain ainun hoitorasvaa on!
Täälläki pienellä on yks 2-3h valvomisjakso ja sitte toinen valvomine kestää sen 1h :-) rupatellaan ja kahtellaa. On mulla sitterissä nuita värikkäitä leluja kaaressa roikkumassa, kyllähän se niitäki kahtellee (ainaki luulen niin :D )
 

Liitteet

  • 1416694046321.jpg
    1416694046321.jpg
    68.4 KB · Katsottu: 55
Niin joo on meilläkin ukkeli välillä sitterissä, joskus viihtyy joskus ei... :) tuntuu katselevan myös tv:tä, seiniä, lamppuja, tuoleja... Viihtyy autossa, vaunuissa ja kylvyssä :) eilen oikein loukkaantui kun nostettiin kylvystä pois :D

Viime yönä ukkeli heräsi syömään 1,5-2 tunnin välein... Nooh, siihen asti vielä jaksoin, kunnes piti syöttää molemmista rinnoista ja toisesta vielä kolmesti! Lieköhän tuolta mitään enää tuli... Vähän piti ärräpäitä nieleskellä, mutta sitten nukuttiinkin yli puolille päivin.
 
Meijän vauva-arki on toistaseks olli tosi helppoo. Tyttö nukkuu tosi hyvin. On nyt 9vrk ikänen ja ei vielä hirveen pitkään jaksa olla hereillä. Yleensä yhden tunnin pätkän ja sit muutamia lyhyitä. Monesti seurustellaan se valveillaoloaika, mutta viihtyy myös sitterissä kahtelemassa. Silmät rähmii. joten oon keitetyllä vedellä niitä puhistellu. Aiemmilla lapsilla on sillä aina menny ohi. Napatynkä irtos jo torstaina. Onneks, kun se haisi ja eritti paljon, vaikka puhistin sen monta kerttaa päivässä.
Esikoinen on ollu ihan vauvan lumoissa. Istus illat vauva sylissä. Ihan jouvun patistelemmaan tekemmään muutakin. Mie oon kyllä itekin ollu pienestä asti kova hoitammaan vauvoja ja pieniä lapsia. Tosi paljon olin lapsenlikkana, pieniä aikoja jo ala-asteelaisena. Ylä-asteella ihan työpäivänkin mittaisia aikoja. Osasin sillon jo ruokaakin laittaa, josta oon kyllä äitille kiitollinen.
Nyt miun pittää mennä tekemmään itelle syömistä. Mies vei isommat lapset kodalle makkaranpaistoon, mie taijan laittaa puuroo.
 
Jepjep, me ja meidän 2-3h valveillaolot, eilen oli miehen veljen perhe poikaa katsomassa ja meillähän vedettiin sikeitä KOKO päivä :D illalla pitkä tankkaus ja taas maistui uni :)
Vähän samaa meininkiä tänään :) saapa nähdä mitä ensi viikko on kun ollaan taas päivät kaksin.
Mutta on tämä vaan niin niin suloinen rakkaus pakkaus :Heartred
 
Takaisin
Top